Sivu 1/1

Mondeo 2.0TDCI 140

Lähetetty: 14 Elo 2020 00:44
Kirjoittaja Enzo
Hoi!

Autoista tietämätön poropeukalo kyselee täälä tyhmiä.Eli asiaan...

-Kuinka harakiri ostos on otsikon koneella varustettu kulkine,jos mittarissa on +200tkm?Onko odotettavissa suuria/kalliita remontteja tekniikan osalta jos on asiallisesti huollettu?Onko koneella vielä vuosia edessä vai alkaako olla jo ehtoo puolella?

-Vaihteistoksi olin ajatellut manuaalia kun arveluttaa automaatit kalliine vikoineen.


-Onko kokemuksia veneenveto hommista?Kestääkö tekniikka +700kg:n paketin vetelyt betonirampeilta.

Voortti kiinnostaisi speksien ja ulkonäkönsä puolesta,mutta ei ole kokemuksia kyseisen konsernin autoista kuin teinivuosilta tuolta 90-luvulta. :D

Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista.

Re: Mondeo 2.0TDCI 140

Lähetetty: 17 Elo 2020 08:58
Kirjoittaja Deippa
Eihän tuo nyt vielä noilla kilsoilla ole vasta kun sisäänajettu. Toki oisit voinu iän laittaa niin tiedettäs varmaksi oletko laittamassa MK4 vai MK5 koppasta monsua. Mk3:ssa ei muistaakseni ollut kuin 130hv tehokkain, joten sen lukisin ulkopuolelle. Mutta jos neloskopan mondeoa, niin moottorihan on PSAn dw10, joten sen puoleen huoletonta menoa. Jotain pientä laittoohan näihin iän myötä joka tapauksessa tulee muualle

Re: Mondeo 2.0TDCI 140

Lähetetty: 17 Elo 2020 15:49
Kirjoittaja dr500
Jos Mk4:sta on puhe, niin koneesta on kaksi versiota, jotka ovat vähän eri näköisiä. Mulla oli uudempi eli ’13 facelift. Huonona puolena täytyy mainita, että huoltotyöt kuten suodattimen vaihdot ovat ranskalaiseen tapaan vähän hankalia. Käyttöominaisuudet hyvät. Ajoin vajaa parisataa tuhatta ja vikoja oli:
- etuiskari hajosi sadantonnin kohdalla, josta hylkäys katsastuksessa
- joku pa lämmitin/hienosuodatin ennen korkeapainepumppua, josta paloi kansi puhki
- talvella vikavalon syttymistä (turbo underboost) joka ilmeisesti johtui turbon paineputkeen kertyvästä öljystä tai vedestä.. ei ole poistoa järjestetty mitenkään
Jarrupalat vaihdettiin ainakin kerran. Webaston huoltoon on syytä vanhemmassa autossa varautua.

Re: Mondeo 2.0TDCI 140

Lähetetty: 18 Elo 2020 13:19
Kirjoittaja Ford77
Olen itse ajanut nyt reilut kolme vuotta kyseisellä tekniikalla ja automaatilla. Ostin 130tkm ajettuna ja nyt 220tkm. Mitään vikaa ei ole konepuolella ollut. Öljyä ei tarvitse lisätä vaihtovälillä (20tkm).Suosittelen.

Re: Mondeo 2.0TDCI 140

Lähetetty: 19 Elo 2020 09:16
Kirjoittaja czr96
En nyt hirveesti laskisi sen varaan, että tuolla manuaalilla nousee kovin iso vene edes betonilta, jossa betonin pito voittaa kytkimen pidon. Jos vene on 700+ ja siihen päälle kamat ja traileri niin puhutaan jo reilusta tonnista.
Mulla ainakin on huonot kokemukset tästä touhusta ja jättänyt venehommat suosiolla traktorimiehille. Lasku kyllä onnistuu mutta ylös nosto on liian brutaali toimenpide kytkimelle.
Ehkä vanhalla Durashiftilla voisi onnistua. Powershift tuskin kestää sen paremmin kuin perus manuaalikaan rampilla.

Re: Mondeo 2.0TDCI 140

Lähetetty: 19 Elo 2020 09:31
Kirjoittaja dr500
manuaalissa on jonkinlainen kytkintä suojaava softa, joka rajoittaa tehoja. Sen huomasin kun sellasta 8-9 sadan kilon pakettia kiskoin rampilta. Koneessa on kyllä vääntöä, mutta tuo vähän hämää. Yhden vian unohdin: 180 tuhatta ajettuna takapään kolahtelua kuoppiin ajettaessa, joka hävisi itsestään :D

Re: Mondeo 2.0TDCI 140

Lähetetty: 19 Elo 2020 10:26
Kirjoittaja czr96
dr500 kirjoitti: 19 Elo 2020 09:31 manuaalissa on jonkinlainen kytkintä suojaava softa, joka rajoittaa tehoja. Sen huomasin kun sellasta 8-9 sadan kilon pakettia kiskoin rampilta. Koneessa on kyllä vääntöä, mutta tuo vähän hämää.
Tämä oli uusi tieto mulle. Siinä ei tosiaan tapahdu yhtään mitään vaikka kaasu on rintapellissä kiinni ja kytkin ylhäällä (luistonesto pois päältä). Kiekat pysyy alhaalla, pakko luistattaa jalalla kytkintä että jotain tapahtuisi.
Tämä on yksi syy, miksi seuraava auto on perinteinen automaatti ja vähintään takaveto. Se karsii sitten vaihtoehdot melko vähäksi.

Re: Mondeo 2.0TDCI 140

Lähetetty: 19 Elo 2020 10:36
Kirjoittaja saksoboy
dr500 kirjoitti: 19 Elo 2020 09:31 manuaalissa on jonkinlainen kytkintä suojaava softa, joka rajoittaa tehoja. Sen huomasin kun sellasta 8-9 sadan kilon pakettia kiskoin rampilta. Koneessa on kyllä vääntöä, mutta tuo vähän hämää. Yhden vian unohdin: 180 tuhatta ajettuna takapään kolahtelua kuoppiin ajettaessa, joka hävisi itsestään :D
Siis kaikissa dieseleissä (paitsi mekaanisissa syöttöpumpuissa) on yksi syöttöä rajoittava tekijä väännön rajoitus joka siis estää dieselin "kuolemisen" ylisyötön vaikutuksesta ja samalla suojelee koko voimalinjastoa.

Re: Mondeo 2.0TDCI 140

Lähetetty: 19 Elo 2020 16:58
Kirjoittaja dr500
dr500 kirjoitti: 19 Elo 2020 09:31 manuaalissa on jonkinlainen kytkintä suojaava softa, joka rajoittaa tehoja. Sen huomasin kun sellasta 8-9 sadan kilon pakettia kiskoin rampilta. Koneessa on kyllä vääntöä, mutta tuo vähän hämää. Yhden vian unohdin: 180 tuhatta ajettuna takapään kolahtelua kuoppiin ajettaessa, joka hävisi itsestään :D
vene nousi kyllä, mutta vauhtia ei saanut lisättyä niin kuin olisi halunnut. Vanha Kuga taisi olla samanlainen. Mun mielestä tämä on joku softan ominaisuus, jolla on tarkoitus suojata kytkintä. Voi olla ongelma painavan veneen kanssa. Manuaalilla varustettu opeli (1.6 cdti) ei tehnyt tuota.

Re: Mondeo 2.0TDCI 140

Lähetetty: 20 Elo 2020 13:48
Kirjoittaja czr96
[/quote]vene nousi kyllä, mutta vauhtia ei saanut lisättyä niin kuin olisi halunnut. Vanha Kuga taisi olla samanlainen. Mun mielestä tämä on joku softan ominaisuus, jolla on tarkoitus suojata kytkintä. Voi olla ongelma painavan veneen kanssa. Manuaalilla varustettu opeli (1.6 cdti) ei tehnyt tuota.
[/quote]
Tää just se ongelma kun pitäisi saada vauhtia siinä vaiheessa kun traileri nousee vedestä ja pitäisi päästä kunnolla kaasuttaan ylämäkeen. Siihenhän se homma sitten tössähtää kun vauhti vaan yksinkertaisesti ei riitä ku puoleen väliin nousua. Mulla painaa vene 950 kg + kone 220 kg + traileri vielä päälle.

Toki ei tuollaista ehkä tulisi edes yrittää mun autolla ylös enkä sitä toki enää koskaan yritäkään koska sitä varten on olemassa työkoneet yms.
tämä kuitenkin muille referenssiksi, missä se raja kulkee luiskalla.

Re: Mondeo 2.0TDCI 140

Lähetetty: 21 Elo 2020 23:20
Kirjoittaja Jasperi84
Mulla itellä 08- 2.0tdci 140hp aut. Ja ajettu 490tkm. Ite oon ajanu 190tkm sillä ja toiminu ku junan vessa. 20tkm välein vaihtanu öljyt eikä muuten syö öljyä. Automaatti laatikkoon ei oo koskaan vaihettu öljyjä ja seki toimii moitteetta. Luulen et toi automaatti on toiminu sen takia ku autossa ei oo vetokoukkua ni sillä ei oo vedetty koskaan mitään. Yhen startin, lämmityslaitteen puhaltimen ja takajarru satulan oon joutunu uusimaan ja webasto lopetti viime talvena toimimasta. Muuten kyl toiminu hyvin. Suosittelen. :)