Focus MK4 latausongelmat

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Tessu200
Viestit: 1131
Liittynyt: 16 Kesä 2019 19:52

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja Tessu200 »

Luulisi että tuommoiset valot menis virtalukon kautta että kun on avaimet taskussa ei pala eikä toimi autossa mikään turha?
Aikoinaan asensin JO vanhoihinkin autoihin kaiken oman että oli päällä ainoastaan kun lukko 1 asennossa,eipä jääny mikään päälle.
Nykyään menty taas takasinpäin tässäkin! eriasia sitten onko enää koo virtalukkojakaan...mutta silti pitäs kaiken turhan katketa,siinäpä ne ongelmat sitten alkaakin!
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Tessu200 kirjoitti: 03 Tammi 2023 18:35 Luulisi että tuommoiset valot menis virtalukon kautta että kun on avaimet taskussa ei pala eikä toimi autossa mikään turha?
Aikoinaan asensin JO vanhoihinkin autoihin kaiken oman että oli päällä ainoastaan kun lukko 1 asennossa,eipä jääny mikään päälle.
Nykyään menty taas takasinpäin tässäkin! eriasia sitten onko enää koo virtalukkojakaan...mutta silti pitäs kaiken turhan katketa,siinäpä ne ongelmat sitten alkaakin!
EI ole virtalukkoa näissä. Avaimet pidetään taskussa ja painetaan napista käymään.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Kime kirjoitti: 02 Tammi 2023 19:29 Slow regen moodissa lataus maltillisempaa, 10A 13.6V tms.

Se siis nostaa AGM-asetuksella Slow regen moodin jännitettä pari desimaalia verrattuna EFB:en?
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Kime
Viestit: 39
Liittynyt: 12 Tammi 2019 20:55

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja Kime »

PiuhaPoikki kirjoitti: 03 Tammi 2023 20:33
Kime kirjoitti: 02 Tammi 2023 19:29 Slow regen moodissa lataus maltillisempaa, 10A 13.6V tms.

Se siis nostaa AGM-asetuksella Slow regen moodin jännitettä pari desimaalia verrattuna EFB:en?
Kyllä, mulla nosti muitakin jänniteasetuksia vastaavasti.

Mulla EFB:llä max jännite oli 14.6V ja ihmettelin kun ketjun mukaan joillain ollut korkeampi?
Nyt AGM asetuksella 14.8V
Tapiiri
Viestit: 272
Liittynyt: 22 Helmi 2007 23:22

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja Tapiiri »

Oltiin parin viikon reissussa ja jätin ctekin kiinni. Oli se nostanut varauksen 80% -> 99% sinä aikana. Jännä nähdä, että mitä on ensimmäisen yön jälkeen. Sinänsä se ja sama, ei tuo agm:llä ole enää mitään ongelmia aiheuttanut, hyvin on virta riittänyt.
Focus Wagon 1.5 Ecoblue A8 2019
Focus Wagon 2.0 tdci 2005
Focus Sedan 1.8 tdci 1998
voimavokus
Viestit: 17
Liittynyt: 29 Marras 2022 15:32

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja voimavokus »

Nyt on reilu kuukauden päivät siitä, kun akunvalvonta-anturi vaihdettiin ja auto on pelannut sen jälkeen ongelmitta (pois lukien viheltävät jarrut mitkä on kuulemma ominaisuus MK4ssä).

Webastoa on käytetty surutta ja ajettu lyhyttä sekä pitkää ajoa. En ole hommannut OBD vehkeitä vielä, että voisi tarkistaa tilanteen, mutta S-S ja Webasto toimii toistuvasti, joten ei systeemi vielä ainakaan kauhean sekaisin ole. Aika toki näyttää alkaako oireilemaan.
Tapiiri
Viestit: 272
Liittynyt: 22 Helmi 2007 23:22

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja Tapiiri »

Havaitsin uuden toimintamallin latauksessa tänään, mulla on tavoitteena 100% ja nyt tuossa ajellessa varauksen ollessa 98% huomasin, että latausjännite tippui 12,8v. Ennen lataus loppui aina kokonaan ja ampeereita alkoi kulumaan 20-30A vauhdilla, mutta nyt tuo oli jossain eri tilassa, että varausta ei pureta, mutta ei ladatakaan. 0A oli "kulutus" forscanin mukaan. Moottorijarrutuksissa sitten kyllä nosti jännitteet heti 15v tietämille.
Toinen outous, on tehnyt nyt reissun jälkeen 3 dpf regenerointia, melkeen heti startista lähtenyt tekemään. Ja on päässyt joka kerta loppuun asti, eli ei ole keskeytymisestäkään kyse. Saapa nähdä onko jotain paskana vai tekeekö se nyt extrapuhdistuksia kun on pitkästä aikaa plussakelit tms.
Focus Wagon 1.5 Ecoblue A8 2019
Focus Wagon 2.0 tdci 2005
Focus Sedan 1.8 tdci 1998
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Tapiiri kirjoitti: 14 Tammi 2023 14:07 Havaitsin uuden toimintamallin latauksessa tänään, mulla on tavoitteena 100% ja nyt tuossa ajellessa varauksen ollessa 98% huomasin, että latausjännite tippui 12,8v. Ennen lataus loppui aina kokonaan ja ampeereita alkoi kulumaan 20-30A vauhdilla, mutta nyt tuo oli jossain eri tilassa, että varausta ei pureta, mutta ei ladatakaan. 0A oli "kulutus" forscanin mukaan.
Forscanilla näet sen latausmoodin. "Slow regen" moodilta kuulostaa.
Tapiiri kirjoitti: 14 Tammi 2023 14:07 Toinen outous, on tehnyt nyt reissun jälkeen 3 dpf regenerointia, melkeen heti startista lähtenyt tekemään. Ja on päässyt joka kerta loppuun asti, eli ei ole keskeytymisestäkään kyse. Saapa nähdä onko jotain paskana vai tekeekö se nyt extrapuhdistuksia kun on pitkästä aikaa plussakelit tms.
Ne nokipannun tukkoisuusprosentit näkee forscanilla myös.
Siellä kaksi eri parametria. Toinen kasvaa pikkuhiljaa ja poltto käynnistyy kun 100% on saavutettu.
Sitten on toinen arvo, joka nousee ja välillä jopa laskee. Tämä voi olla 100% eikä poltto silti käynnisty ellei edellä mainittu arvo nouse myös.
Poltossa ne laskee alle kymmeneen tai jopa lähelle nollaa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja focst »

voimavokus kirjoitti: 14 Tammi 2023 13:07 Nyt on reilu kuukauden päivät siitä, kun akunvalvonta-anturi vaihdettiin ja auto on pelannut sen jälkeen ongelmitta (pois lukien viheltävät jarrut mitkä on kuulemma ominaisuus MK4ssä).

Webastoa on käytetty surutta ja ajettu lyhyttä sekä pitkää ajoa. En ole hommannut OBD vehkeitä vielä, että voisi tarkistaa tilanteen, mutta S-S ja Webasto toimii toistuvasti, joten ei systeemi vielä ainakaan kauhean sekaisin ole. Aika toki näyttää alkaako oireilemaan.
Noihin jarrujen vinkumisiin on ihan vasta julkaistu huoltotiedote. Mulla on peruuttaessa vinkunut uudesta asti pitää käydä itkemässä ennen kun takuu loppuu. Mullakin tänä talvena kaikki toiminut ok. Syksyllä oli herjaa virtojen vähyydestä viimeksi.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
voimavokus
Viestit: 17
Liittynyt: 29 Marras 2022 15:32

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja voimavokus »

Onko tuosta huoltotiedotteesta tarkempaa tietoa, jotta voisi siihen vedota? Itsellä tuo perustakuu loppuu juuri ja olisi kiva saada nuo jarrut kuntoon. Huollossa tarjoilevat vaan kokoajan ominaisuutena tuota, jottei tarvitsisi mitään tehdä.

Mulla on epäilys, että jarrujen osat on rasvattu tehtaalla huonosti tai rasvat imee vettä itseensä ja jämähtää, koska ongelma esiintyy oikeastaan vaan märällä kelillä.
focst kirjoitti: 14 Tammi 2023 16:02
voimavokus kirjoitti: 14 Tammi 2023 13:07 Nyt on reilu kuukauden päivät siitä, kun akunvalvonta-anturi vaihdettiin ja auto on pelannut sen jälkeen ongelmitta (pois lukien viheltävät jarrut mitkä on kuulemma ominaisuus MK4ssä).

Webastoa on käytetty surutta ja ajettu lyhyttä sekä pitkää ajoa. En ole hommannut OBD vehkeitä vielä, että voisi tarkistaa tilanteen, mutta S-S ja Webasto toimii toistuvasti, joten ei systeemi vielä ainakaan kauhean sekaisin ole. Aika toki näyttää alkaako oireilemaan.
Noihin jarrujen vinkumisiin on ihan vasta julkaistu huoltotiedote. Mulla on peruuttaessa vinkunut uudesta asti pitää käydä itkemässä ennen kun takuu loppuu. Mullakin tänä talvena kaikki toiminut ok. Syksyllä oli herjaa virtojen vähyydestä viimeksi.
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja focst »

Julkaistu 15.12 2022 nro.22-2489
En tiedä tarkemmin mitä kaikkea sisältää. Ilmeisesti ainakin palojen pintaan joku kitinä eriste. Mulla on takuussa viimeinen vuosi ja uudesta asti kitissyt ja aion kyllä vaatia että 90tkm huollossa tämä korjataan monen muun pikku jutun kanssa kuntoon.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Tessu200
Viestit: 1131
Liittynyt: 16 Kesä 2019 19:52

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja Tessu200 »

Heh ei oo Voortit paljoa kehittyny sitten 40v takasista tasavirtalatureista kun tuntuu yhä olevan samat ongelmat.
Välillä saivat jopa toimimaan mutta nykydigiautoissa näitä ongelmia piisaa!
on se kumma kun virrat tuntuu häviävän monella eikä edes merkistä johdu...
Tapiiri
Viestit: 272
Liittynyt: 22 Helmi 2007 23:22

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja Tapiiri »

Tessu200 kirjoitti: 15 Tammi 2023 04:52 Heh ei oo Voortit paljoa kehittyny sitten 40v takasista tasavirtalatureista kun tuntuu yhä olevan samat ongelmat.
Välillä saivat jopa toimimaan mutta nykydigiautoissa näitä ongelmia piisaa!
on se kumma kun virrat tuntuu häviävän monella eikä edes merkistä johdu...
Eihän täällä kukaan ole sanonut ettei auto lähde käyntiin kun on virrat hävinnyt, auto vaan sammuttelee turhia järjestelmiä (S/S) kun se luulee, että virta on vähissä. Eli ei tätä ongelmaa kyllä voi mitenkään verrata 40v vanhoihin latausongelmiin jolloin virta oli oikeasti loppu.

Parin viikon thaimaan reissulla kyllä kasvoi arvostus EU:n päästödirektiivejä kohtaan vaikka ne tällaisia teknisiä ongelmia aiheuttaakin, eihän EURO6 diesel haise tai maistu enää yhtään miltään
Toista se oli thaimaan lava-autotaksien kyydissä mitkä puski mustaa savua jonka ilmavirta pyöräytti suoraan kyytiläisten naamalle. Ei siinä kovin mukavaa ollut pienhiukkasia maistella koko matkan ajan, kummasti alkoi ymmärtämään hiukkassuodattimien ja katalysaattoreiden tärkeyden.
Focus Wagon 1.5 Ecoblue A8 2019
Focus Wagon 2.0 tdci 2005
Focus Sedan 1.8 tdci 1998
voimavokus
Viestit: 17
Liittynyt: 29 Marras 2022 15:32

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja voimavokus »

Kime kirjoitti: 02 Tammi 2023 19:29 PS: KATSOKAA ETTEI HANSKALOKERON VALO PALA AINA. Sekoittaa BMS:n myös.
Se valon katkaiseva tappi kytkin on aivan liian syvällä katkaiseva. Joku suunnittelun kukkanen.
Kanteen kaksipuoleisella teipilla "koroke" katkaisian kohdalle.
Pistin kameran hanskalokeroon ja valo sammuu kyllä 10min ovien lukitseminen jälkeen. Valo sammuu myös kun hanskalokeroa painaa, mutta syttyy heti, kun painamisen lopettaa. Toki eihän tuo ole oikea toiminnallisuus, että katkaisijalla ei ole hanslalokerossa mitään virkaa, mutta ei tuo lampun kulutus kyllä syypää BMSn ongelmiin ole varsinkin, kun lampun virta katkaistaan 10min kuluttua automaattisesti. Enemmän nuo ovien keyless entryn radiot kuluttaa sähköä, kun hanskalokeron valo ja ne on sentään kokoajan päällä.

Tietysti jos paljon ovia aukoo ja lukitsee, niin tuo 10min sykli alkaa alusta ja silloin tietysti hanskalokeron valokin kuluttaa sähköä. Enemmän taitaa ongelma olla kuitenkin akunvalvonta-anturin ja softan syytä.
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

voimavokus kirjoitti: 15 Tammi 2023 16:41 Tietysti jos paljon ovia aukoo ja lukitsee, niin tuo 10min sykli alkaa alusta ja silloin tietysti hanskalokeron valokin kuluttaa sähköä. Enemmän taitaa ongelma olla kuitenkin akunvalvonta-anturin ja softan syytä.
Siinäkin tuo yksi valo on hyttysen ininää.

Katsoin joskus pihtivirtamittarilla kulutusta kun ovet avaa. Sitä meni muistaaksi 12A jonkun aikaa ennen kuin putosi asteitain.
Jossain tämän ketjun syövereissä ne mittaustulokset on kirjoitettuna mutta en jaksa kaivella.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Tapiiri
Viestit: 272
Liittynyt: 22 Helmi 2007 23:22

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja Tapiiri »

Onkohan siellä hanskalokerossa ledi vai hehkulamppu? Äsken huomasin, että mulla ei syty koko lamppu ollenkaan nykyään. Onko sitten palanut kokonaan.
Ihme random syöppöjä tuossa aina välillä on, käytiin anoppilassa pari tuntia, pysäköidessä oli 95% ja lähtiessä enää 89%. Joku siellä jää hetkeksi joskus päälle ja imee virtaa. En tiiä voisko joku hanskalokeron valo sitten pitää koko järjestelmää pidempään hereillä tms. vai mistä tuo johtuu, aika vaikea alkaa selvittämään.
Focus Wagon 1.5 Ecoblue A8 2019
Focus Wagon 2.0 tdci 2005
Focus Sedan 1.8 tdci 1998
voimavokus
Viestit: 17
Liittynyt: 29 Marras 2022 15:32

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja voimavokus »

PiuhaPoikki kirjoitti: 15 Tammi 2023 17:19
voimavokus kirjoitti: 15 Tammi 2023 16:41 Tietysti jos paljon ovia aukoo ja lukitsee, niin tuo 10min sykli alkaa alusta ja silloin tietysti hanskalokeron valokin kuluttaa sähköä. Enemmän taitaa ongelma olla kuitenkin akunvalvonta-anturin ja softan syytä.
Siinäkin tuo yksi valo on hyttysen ininää.

Katsoin joskus pihtivirtamittarilla kulutusta kun ovet avaa. Sitä meni muistaaksi 12A jonkun aikaa ennen kuin putosi asteitain.
Jossain tämän ketjun syövereissä ne mittaustulokset on kirjoitettuna mutta en jaksa kaivella.
Jos se kulutus on tosiaan tuollaista 150W luokkaa, niin yhdellä hanskalokeron valolla ei tosiaan ole mitään merkitystä. Eri asia tietysti, jos se palaisi kokoajan, mutta näin ei näytä olevan. Hyvä löytö kuitenkin Kimeltä. Tuonkin toiminnan olisi pystynyt CADissa varmistamaan ja ekaa protoa tehdessä todentamaan. Voihan se olla, että katkaisijan valmistaja on vaihtunut ja siinä on pieni ero, jonka takia katkaisijalla ei nyt ole mitään virkaa.
voimavokus
Viestit: 17
Liittynyt: 29 Marras 2022 15:32

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja voimavokus »

Tapiiri kirjoitti: 15 Tammi 2023 17:32 Onkohan siellä hanskalokerossa ledi vai hehkulamppu? Äsken huomasin, että mulla ei syty koko lamppu ollenkaan nykyään. Onko sitten palanut kokonaan.
Ihme random syöppöjä tuossa aina välillä on, käytiin anoppilassa pari tuntia, pysäköidessä oli 95% ja lähtiessä enää 89%. Joku siellä jää hetkeksi joskus päälle ja imee virtaa. En tiiä voisko joku hanskalokeron valo sitten pitää koko järjestelmää pidempään hereillä tms. vai mistä tuo johtuu, aika vaikea alkaa selvittämään.
Ei tartte kuin TCU moduulin päivittää itsensä, niin se imuroi useamman ampeerin virtaa. Ymmärtääkseni TCU moduuli on ainut, joka päivittää itsensä automaattisesti ja OTAna. Tai näin ainakin huollossa väitettiin.

Eihän tuo akun kapasiteetin putoaminen ongelma ole kunhan järjestelmä pysyy järjissään ja mittaa kapasiteetin oikein. Toki tuossa tapauksessa auto on lepotilassa kalibroinut jäljellä olevan kapasiteetin uusiksi ja siksi lukema pudonnut.
Tessu200
Viestit: 1131
Liittynyt: 16 Kesä 2019 19:52

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja Tessu200 »

On ne värkkejä ja mitähän vielä saamme harmiksemme noissa akkuautoissa lisää??
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

voimavokus kirjoitti: 15 Tammi 2023 17:47 Ei tartte kuin TCU moduulin päivittää itsensä, niin se imuroi useamman ampeerin virtaa. Ymmärtääkseni TCU moduuli on ainut, joka päivittää itsensä automaattisesti ja OTAna. Tai näin ainakin huollossa väitettiin.

Eihän tuo akun kapasiteetin putoaminen ongelma ole kunhan järjestelmä pysyy järjissään ja mittaa kapasiteetin oikein. Toki tuossa tapauksessa auto on lepotilassa kalibroinut jäljellä olevan kapasiteetin uusiksi ja siksi lukema pudonnut.
Tommosta mullakin tekee.
Yleensä yön aikana putoaa prosenti tai kaksi.
Mutta tänäänkin parin tunnin kyläilyn aikana 93% > 86%
Sitten lataa 10-15A koko kotimatkan.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
voimavokus
Viestit: 17
Liittynyt: 29 Marras 2022 15:32

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja voimavokus »

Kauan se ilo kestikin. Oli taas kuukauden toimintakunnossa ja jälleen auto ruikuttaa, että akkua täytyy ladata. Sain vihdoin myös OBD kamppeet ja Forscanilla selville, että akun varaustila auton mielestä 67% ja battery Regen moodi päällä kun ajelee. Virtaa akkuun menee alkuun 20-30A ja tipahtaa 1-3A ajon aikana eli akku on siis täysi ja auto luulee muuta.

Taidan hakea jonkun 12V lampun millä kuormittaa suoraan akun navoista ja ladata laturilla rinnalla BMSn läpi, niin saa tuon lukeman ehkä järjelliseksi taas hetkeksi. Kestää toki jonkin aikaa ladata ja pitää vahtia ettei lukemat mene yli 100% tai negatiiviseksi, kun tuohon Fordin softaan ei voi luottaa ollenkaan.

Mistäs Forscanissa noita lataustargetteja ruuvataan, jos niitä tarttee säätää.
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Tuolta ohjeita säätöihin. Vähän huonolla kielellä mutta selkiää kyllä
https://www.youtube.com/watch?v=8TIwrnj6NMM&t=272s

Nyt kun itsellä systeemi on toiminut kuin junan vessa niin pitihän sitä vähän kokeilla.
Vaihdoin akkutyypiksi AGM mutta mielestäni sillä ei ole mitään vaikutusta.
Korkeintaan se, että conventional-moodissa latausjännite on ehkä hitusen korkeampi. Kymmenyksen tai kaksi. Ehkä, en ole varma koska jännite vaihtelee molemmissa moodeissa muutaman kymmenyksen sisällä.
Sitten kun hypätään Slow regen-moodiin niin jännite on täsmälleen sama 13,4V kuin EFB akkutyypillä.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Tessu200
Viestit: 1131
Liittynyt: 16 Kesä 2019 19:52

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja Tessu200 »

Onhan tuota JO 2,5 vuotta turattu,että joo o! taita mullakin merkki vahtua vai onko se kaikissa samanlaista tuskailua nykyään? olis kiva tietää...
pätkä
Viestit: 37
Liittynyt: 30 Huhti 2019 17:30

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja pätkä »

Vanha akku osoittaa hiipumisen merkkejä ja kävin äsken hakemassa uuuden akun. Varta xEV 70A AGM. Tämä on uudempi malli Vartan e39 akusta. Mitenkäs tuon vaihto? Onnistuuko omin voimin vai hukkaako auto virrattomana ollessaan järkensä? Olen ymmärtänyt, että kun auton on sammuttanut ja on virrattomana niin pitäisi odottaa muutama minuutti ennen kuin kaapelit voi irroittaa navoista. Onko jotain muuta huomioitavaa?
Vaihdon jälkeen sitten BMS:n resetti. Uuden laitoin valmiiksi lataukseen Defan 10A älylaturilla. Tuolla laturilla voi syöttää virtaa autoon kun akku on irroitettu mutta liekö tuo tarpeellista.
Ford focus St-line Wagon 1.5 M6 182hp 2019
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja focst »

pätkä kirjoitti: 14 Loka 2023 15:31 Vanha akku osoittaa hiipumisen merkkejä ja kävin äsken hakemassa uuuden akun. Varta xEV 70A AGM. Tämä on uudempi malli Vartan e39 akusta. Mitenkäs tuon vaihto? Onnistuuko omin voimin vai hukkaako auto virrattomana ollessaan järkensä? Olen ymmärtänyt, että kun auton on sammuttanut ja on virrattomana niin pitäisi odottaa muutama minuutti ennen kuin kaapelit voi irroittaa navoista. Onko jotain muuta huomioitavaa?
Vaihdon jälkeen sitten BMS:n resetti. Uuden laitoin valmiiksi lataukseen Defan 10A älylaturilla. Tuolla laturilla voi syöttää virtaa autoon kun akku on irroitettu mutta liekö tuo tarpeellista.
Ei hukkaa mitään. BMS Resetti ja kovaa ajoa. Mulla toimii vielä jotenkin kun muistaa käyttää defan 10A laturia säännöllisesti. 5v vanha akku jospa se vielä tämän talven menisi.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Vastaa Viestiin