Focus MK4 latausongelmat

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja focst »

Kaikista herjoista huolimatta webasto toimii ja myös S&S ei ole vielä tarvinnut laturiin laittaa. Saa nähdä miten käy kun pakkaset alkaa. :roll:
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja fordever »

Start-Stop lakannut toimimasta vaikka takana pitkiä matkoja valtateillä. Kai tuon nyt pitäisi ladata akkua edes silloin?

Ei ole edes webastoa. Akunvalvonta-anturikin vaihdettu. Onko tässä ruvettava epäilemään sitä, että akkua pidetään liikaa liian vajaalla latauksella ja että akku yksinkertaisesti siksi menee pilalle?

Ei nyt viitsisi ostaa mitään ylläpitolaturia webastottomaan bensa-autoon! Ei ole tähän mennessäkään moista tarvinnut harkita, kun samankaltaisia Fordeja on tullut omistettua.

Tässähän voisi ihan hermostua.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

fordever kirjoitti: 16 Syys 2021 23:05 Onko tässä ruvettava epäilemään sitä, että akkua pidetään liikaa liian vajaalla latauksella ja että akku yksinkertaisesti siksi menee pilalle?
Ainakin omassa ja käsittääkseni suurimmassa osassa niitä yksilöitä, joissa latausvika on ollut, asia on juuri toisin päin.
Vian ollessa päällä akkua ladataan aina täydellä jännitteellä ja se on niin täysi kuin käytännössä voi olla.
Mittarointi vain on sekaisin ja siksi oheistoiminnot ovat pois pelistä.

Ctekin lepojännitemittaukseen perustuva valvonta näyttää koko ajan yli 90% lukemin.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Taunusautomaatti
Viestit: 1974
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

Onkos tämä ongelma vain focuksissa?
Miten mondeo ja kuga?

Että tietää ettei sekoa moiseen vähävirtaiseen....
Pajari
Viestit: 103
Liittynyt: 11 Huhti 2018 19:30

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja Pajari »

Ja näyttää siltä että latausongelmia on enimmin vain Focuksen paremmin varustelluissa malleissa. Vai onko kenelläkään Trend-mallin Focuksissa ollut latausongelmaa? Nytkin oman koslan ovet aukeaa enää kahvasta vain kuskin ovesta. S/S ei toimi, tuulilasin, eikä takalasin lämmitykset toimi jne.
Huoltoa näyttää hyvin vähän kiinnostavan asiakkaan ongelmat. No, äänestellään jaloilla seuraavassa autonvaihdossa. Sinällään ollut ongelmaton auto, hyvä ajoltaan ja tiloiltaan.
Ps. onko kenelläkään ilmennyt ohjauksessa ns. mutteriohjausta? Omassani sitä on ollut pari kolme kertaa havaittavissa, nytkyttää rattia edestakaisin hiljaisessa vauhdissa käännettäessä, mitä ei ole uutena tehnyt. Tuotakin on aika vaikea saada juuri huollon aikana ilmenemään, eli eivät tee mitään kun vika ei ole päällä ja tuskin jättää vikakoodejakaan?
Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja focst »

Pajari kirjoitti: 17 Syys 2021 16:11 Ja näyttää siltä että latausongelmia on enimmin vain Focuksen paremmin varustelluissa malleissa. Vai onko kenelläkään Trend-mallin Focuksissa ollut latausongelmaa? Nytkin oman koslan ovet aukeaa enää kahvasta vain kuskin ovesta. S/S ei toimi, tuulilasin, eikä takalasin lämmitykset toimi jne.
Huoltoa näyttää hyvin vähän kiinnostavan asiakkaan ongelmat. No, äänestellään jaloilla seuraavassa autonvaihdossa. Sinällään ollut ongelmaton auto, hyvä ajoltaan ja tiloiltaan.
Ps. onko kenelläkään ilmennyt ohjauksessa ns. mutteriohjausta? Omassani sitä on ollut pari kolme kertaa havaittavissa, nytkyttää rattia edestakaisin hiljaisessa vauhdissa käännettäessä, mitä ei ole uutena tehnyt. Tuotakin on aika vaikea saada juuri huollon aikana ilmenemään, eli eivät tee mitään kun vika ei ole päällä ja tuskin jättää vikakoodejakaan?
Mulla samanlainen ohjaus..siihen olisi vissiin päivitys joka korjaa sen.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Fixu
Viestit: 283
Liittynyt: 10 Loka 2018 15:08

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja Fixu »

focst kirjoitti: 17 Syys 2021 16:21
Pajari kirjoitti: 17 Syys 2021 16:11 Ja näyttää siltä että latausongelmia on enimmin vain Focuksen paremmin varustelluissa malleissa. Vai onko kenelläkään Trend-mallin Focuksissa ollut latausongelmaa? Nytkin oman koslan ovet aukeaa enää kahvasta vain kuskin ovesta. S/S ei toimi, tuulilasin, eikä takalasin lämmitykset toimi jne.
Huoltoa näyttää hyvin vähän kiinnostavan asiakkaan ongelmat. No, äänestellään jaloilla seuraavassa autonvaihdossa. Sinällään ollut ongelmaton auto, hyvä ajoltaan ja tiloiltaan.
Ps. onko kenelläkään ilmennyt ohjauksessa ns. mutteriohjausta? Omassani sitä on ollut pari kolme kertaa havaittavissa, nytkyttää rattia edestakaisin hiljaisessa vauhdissa käännettäessä, mitä ei ole uutena tehnyt. Tuotakin on aika vaikea saada juuri huollon aikana ilmenemään, eli eivät tee mitään kun vika ei ole päällä ja tuskin jättää vikakoodejakaan?
Mulla samanlainen ohjaus..siihen olisi vissiin päivitys joka korjaa sen.
Sama homma. Ratissa tuntuu pykäliä käännettäessä hitaassa vauhdissa. Tämä tulee esiin niin harvoin, etten ole jaksanut huollossa edes ottaa esille. Sen verran saanut ravata huollossa ja selitellä. Mutta jos ongelma on tiedossa ja päivityskin löytyy, niin voisi seuraavassa huollossa mainita.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019

Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

En nyt löydä missä mutta jossain joku mainitsi, että sähkökuorman lisääminen muuttaa latauslogiikkaa siten ettei Fast Regen -moodi aktivoidu.
Toden totta. Näin se tekee.

Ajelin tänään forscan aktiivisena ja seurasin latauksen käytöstä. Liikkeelle lähdettäessä oli 75% ja conventional-moodi. Siitä se nousi pikkuhiljaa 77%:een jolloin moodi vaihtui Fast Regeniin. Mutta kun käänsin valot päälle niin moodi vaihtui samantien > Slow Regen.

Se on paljon fiksumpi moodi :thumbup:
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Pedro78
Viestit: 18
Liittynyt: 09 Elo 2021 21:39

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja Pedro78 »

Ford elämä ei oikein ota luonnistuakseen, navi jumissa sync 3.4 vuoksi ja nyt webasto ei käynnistynyt - akun varaustaso liian alhainen. Varasin huoltoajan ja auto menee tutkintaan 2 viikon päästä. Onneksi 2 vuoden takuuta on vielä jäljellä ja se koskee myös akkua.
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja toasti »

toasti kirjoitti: 22 Elo 2021 18:13
toasti kirjoitti: 27 Touko 2021 12:22
Noniin, nyt oli vihdoin auto päivityksessä mistä kirjoitin aiemmassa viestissä. Autoon siis piti tehdä uusi konfiguraatiopäivitys Fordin toimesta, jossa kesti pidempään kuin luvattu. Nyt sitten huollossa kyseinen päivitys/konfiguraatio asennettiin. Huolto puhui BCM:n kalibrointitietojen päivityksestä ja ETISissä lukee BCM konfigurointi.

S/S toimi heti ensimmäisissä liikennevaloissa sekä kotipihassa. Uskoisi siis Webastonkin toimivan. Toivottavasti tämä tilanne nyt säilyy eikä taas koeta takapakkia ajan kuluessa.
Kolme kuukautta sitä iloa kestikin.
Moottori käynnissä. Syy: akun latautuminen
Tätä on saanut taas useamman päivän ihailla. Ei kovia odotuksia Webaston suhteen talvella.
Auton lähestyvän 3-vuotissyntymäpäivän kunniaksi huolto vaihtoi kolmannen akun autoon. Lähes akku per vuosi, ihan hyvä tahti.

Testeri kyllä sanoi akun olevan ok, mutta huollolle toimittamieni tietojen perusteella ja testerin sekä auton näyttämän alhaisen varaustilan takia vaihdettiin uuteen. Meni kuitenkin vielä valmistajan pussista, vaikka akulle virallisesti on kahden vuoden takuu. Katsotaan jos nyt sitten pysyisi homma kunnossa, kun latausjärjestelmää on aiemmin säädetty ja nyt se sai tuoreen akun hämmästeltäväksi.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Tapiiri
Viestit: 272
Liittynyt: 22 Helmi 2007 23:22

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja Tapiiri »

toasti kirjoitti: 23 Syys 2021 17:09 Auton lähestyvän 3-vuotissyntymäpäivän kunniaksi huolto vaihtoi kolmannen akun autoon. Lähes akku per vuosi, ihan hyvä tahti.

Testeri kyllä sanoi akun olevan ok, mutta huollolle toimittamieni tietojen perusteella ja testerin sekä auton näyttämän alhaisen varaustilan takia vaihdettiin uuteen. Meni kuitenkin vielä valmistajan pussista, vaikka akulle virallisesti on kahden vuoden takuu. Katsotaan jos nyt sitten pysyisi homma kunnossa, kun latausjärjestelmää on aiemmin säädetty ja nyt se sai tuoreen akun hämmästeltäväksi.
Jos kerran fast regen moodi, eli ladataan vain moottorijarrutuksella, menee päälle jo n. 77% kohdalla, ei akku ole käytännössä koskaan edes 80% tasolla. Ja jos lähtötaso on jotain 77% luokkaa ja se laskee 1-2% vuorokaudessa jos ei aja, niin aika usein ollaan toimivankin systeemin kanssa siellä 70-75% tasossa, ei lyijyakut kestä pitkään tuommoista varaustilaa. Toistan tässä itseäni, mutta mitä enemmän olen lukenut akkujen sulfatoitumisesta ja oppinut tästä BMS systeemistä, sen varmempi olen, että tuo tappaa akun erittäin tehokkaasti. Ajakaa valot päällä tai nostakaa tavoite ainakin 90% paikkeille. Tai budjetoikaa vähintään akku per 2v. Tuo moottorijarrutuslataus ei ikinä voi säästää niin paljon polttoainetta, että korvaisi akun vaihtoihin menevät eurot.
Talvellahan tuota ongelmaa ei juurikaan ole (uudella akulla), kun pimeyden takia valot on päällä aina, eli lataus ei sammu, mutta keväällä sitten alkaa taas sulfatoituminen ja syksyllä ihmetellään kun webastot ei toimi.
Pedro78
Viestit: 18
Liittynyt: 09 Elo 2021 21:39

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja Pedro78 »

Saako puhelimeen sellaista softaa millä tuon akun latauksen voisi nostaa 90%?
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Tapiiri kirjoitti: 23 Syys 2021 20:13 Jos kerran fast regen moodi, eli ladataan vain moottorijarrutuksella, menee päälle jo n. 77% kohdalla, ei akku ole käytännössä koskaan edes 80% tasolla. Ja jos lähtötaso on jotain 77% luokkaa ja se laskee 1-2% vuorokaudessa jos ei aja, niin aika usein ollaan toimivankin systeemin kanssa siellä 70-75% tasossa, ei lyijyakut kestä pitkään tuommoista varaustilaa.
Mulla on Ctekin akunvalvonta ja se kertoo koko ajan varaustilaksi 90% ja ylikin.
Tuo auton oma valvonta on akun onneksi sen kymmenisen prosenttia vinossa.

Mutta tosiaan tuo Slow Regen kannattaa huijata päälle niin akkua ei ainkaan turhanpäiten pureta jos varaus esimerkiksi ulkoisen latauksen seurauksena on yli 80%
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Tapiiri
Viestit: 272
Liittynyt: 22 Helmi 2007 23:22

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja Tapiiri »

PiuhaPoikki kirjoitti: 23 Syys 2021 20:43 Mulla on Ctekin akunvalvonta ja se kertoo koko ajan varaustilaksi 90% ja ylikin.
Tuo auton oma valvonta on akun onneksi sen kymmenisen prosenttia vinossa.

Mutta tosiaan tuo Slow Regen kannattaa huijata päälle niin akkua ei ainkaan turhanpäiten pureta jos varaus esimerkiksi ulkoisen latauksen seurauksena on yli 80%
Eri akkutyyppien lepojännitteissä on eroja, tavallinen, efb ja agm. Nyt ei sitten tiedetä, että mitä käyrää ctek käyttää ja mitä auto, kumpi on lähempänä oikeaa. Minulla on alusta asti ollut sellainen kutina, että auto käyttäisi agm:n käyrää ja se olisi osasyy koko ongelmaa. Efb:llä en saanut sitä millään keinolla ikinä 100%, vaikka kuinka latasi ja teki töpseliresettiä tai mitä tahansa, mutta kun laitoin täyteen ladatun agm:n paikoilleen niin, lähtö oli heti 100%.
Mutta olipa tuo nyt mitenpäin vain, voihan nämä teoriat olla ihan metsässä, mutta huono on systeemi (ainakin ollut) kun akut ei kestä kuin 1-2v. Toivottavasti uusimmilla softilla toimisi paremmin, sehän selviää aika nopeasti..
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Tapiiri kirjoitti: 23 Syys 2021 21:20
Eri akkutyyppien lepojännitteissä on eroja, tavallinen, efb ja agm. Nyt ei sitten tiedetä, että mitä käyrää ctek käyttää ja mitä auto, kumpi on lähempänä oikeaa.
Ctek ilmoittaa myös jännitteen
Tällä hetkellä 12,71V /90%
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Tapiiri
Viestit: 272
Liittynyt: 22 Helmi 2007 23:22

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja Tapiiri »

PiuhaPoikki kirjoitti: 23 Syys 2021 21:27 Ctek ilmoittaa myös jännitteen
Tällä hetkellä 12,71V /90%
Hyvät jännitteet, ei mulla vanhalla akulla pysynyt kun korkeintaan 12.6v. Jos noilla jännitteillä auto antaa 80% niin on kyllä alakanttiin, vartan oma taulukko antaa 100% tuolle. Voihan se tietty olla, että ovat softapäivityksillä sitä tarkoituksella säätäneet kalibroitumaan alakanttiin, että akut kestäisi paremmin.
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Tapiiri kirjoitti: 23 Syys 2021 22:50
PiuhaPoikki kirjoitti: 23 Syys 2021 21:27 Ctek ilmoittaa myös jännitteen
Tällä hetkellä 12,71V /90%
Hyvät jännitteet, ei mulla vanhalla akulla pysynyt kun korkeintaan 12.6v. Jos noilla jännitteillä auto antaa 80% niin on kyllä alakanttiin, vartan oma taulukko antaa 100% tuolle. Voihan se tietty olla, että ovat softapäivityksillä sitä tarkoituksella säätäneet kalibroitumaan alakanttiin, että akut kestäisi paremmin.
Hyvät on. Itseasiassa niin hyvät, että lienevätkö ihan tottakaan.
Mutta enemmän tuossa kiinnostaakin vaihtelut kuin absoluuttinen arvo.

Kaikkinensahan on ihan hyvä, että auton systeemi kalibroituu vähän alakanttiin mutta kuitenkin päälle 70% lukemiin, että webastolla jää vähän pelivaraa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Tapiiri
Viestit: 272
Liittynyt: 22 Helmi 2007 23:22

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja Tapiiri »

Pedro78 kirjoitti: 23 Syys 2021 20:39 Saako puhelimeen sellaista softaa millä tuon akun latauksen voisi nostaa 90%?
Ei tietääksen, ainakaan forscanilla ei onnistu. En tiedä, onko suunnitteilla.
Taunusautomaatti
Viestit: 1974
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

mitä se focus näyttää jännitteeksi diagnostiikan kautta? siis en puhu prosenteista vaan volteista...

Nimittäin ainakin mk4 mondeossa auto väittää jännitteen olevan alempi voltteina kuin on lukema mittarilla akun navoilta mitattuna. Eroa on jopa puolisen volttia. Mutta ei se siinä haittaa toimivuutta.
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Taunusautomaatti kirjoitti: 24 Syys 2021 10:15 mitä se focus näyttää jännitteeksi diagnostiikan kautta? siis en puhu prosenteista vaan volteista...

Nimittäin ainakin mk4 mondeossa auto väittää jännitteen olevan alempi voltteina kuin on lukema mittarilla akun navoilta mitattuna. Eroa on jopa puolisen volttia. Mutta ei se siinä haittaa toimivuutta.
Forcsanista löytyy kaksi eri akkujännite-kenttää. Ne eroava hiukan toisistaan.
"Jännite akun navoissa - laskettu" kulkee sadasosien tarkkuudella käsi kädessä yleismittarilla mitatun kanssa. Ctek antaa kymmenyksen suuremman lukeman.
Kaikki kolme siis 0,1V sisällä. Se Forcsanin toinen kenttä on 0,1-0,2V matalampi tilanteesta riippuen. Se ilmoitetaan yhden desimaalin tarkkuudella kun taas ensin mainittu kahden. Toleranssien sisällä mennään kuitenkin.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Harmi kun tuota tavoitetason nostoa ei pysty tekemään tabletti-versiolla.
Omassa koslassa se voisi auttaa koska systeemi saavuttaa 80% tason ja lopettaa silloin lataamisen.
Ja ulkoisen latauksen jälkeen purkaa akun taas 80 prosentin tasolle vaikka laturin jäljiltä olisi 90%
Ihan älytön systeemi.

Niissä yksilöissä, joissa 80% tasoa ei koskaan saavuteta, nostosta ei olisi mitään hyötyä
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Tapiiri
Viestit: 272
Liittynyt: 22 Helmi 2007 23:22

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja Tapiiri »

PiuhaPoikki kirjoitti: 26 Syys 2021 09:17 Harmi kun tuota tavoitetason nostoa ei pysty tekemään tabletti-versiolla.
Omassa koslassa se voisi auttaa koska systeemi saavuttaa 80% tason ja lopettaa silloin lataamisen.
Ja ulkoisen latauksen jälkeen purkaa akun taas 80 prosentin tasolle vaikka laturin jäljiltä olisi 90%
Ihan älytön systeemi.

Niissä yksilöissä, joissa 80% tasoa ei koskaan saavuteta, nostosta ei olisi mitään hyötyä
Toinen harmi on se, että kun tuota säätää, niin BCM resetoituu, eli myös BMS:n opitut arvot ja akun ikä nollautuu. Mulla on nyt 95% tavoite, mutta se on vähän liikaa, pitäisi olla ehkä 90% niin sitten varmaan olisi aika optimaalinen.
Pedro78
Viestit: 18
Liittynyt: 09 Elo 2021 21:39

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja Pedro78 »

pieni offtopic, mutta miten tuo webasto pitää oikein ajastaa? Jos haluan lähteä klo 08.00 pihasta niin mitä siihen ajastimeen laitetaan? 08.00 vai 07.40 vai jotain muuta? Ohjekirjan mukaan ehkä 08.20.. Tänään ei tapahtunut mitään, mutta ei tullut akku herjaamaan. Ajatus päin honkia tai webasto lukkossa.
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Haluttu lähtöaika. Webasto ei käynnisty ... olikohan yli +4 tai +5 lämpötilassa ainakaan auton käydessä. En tiedä, miten toimii ajastuksen yhteydessä.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Jossain reilu kympin lämmössä ei enää käynnisty, lukee mittaristossa sitten että liian korkea lämpötila.
Vastaa Viestiin