Focus MK4 latausongelmat

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Mk3Mondeo
Viestit: 904
Liittynyt: 22 Maalis 2018 17:12

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja Mk3Mondeo »

focst kirjoitti: 26 Syys 2022 13:40
Freeze kirjoitti: 26 Syys 2022 12:51 Veteraaniautokeskustelut sinne minne ne kuuluvat, kiitos ...
Joo kaikki veteraani keskustelut voisi siivota pois tästä ketjusta.
Kannatan, erityisesti kaikki muutkin jutut jotka eivät liity omakohtaiseen kokemukseen. Erityisesti huoltokirja- ja öljynvaihtokyselyt.

Tässä tapauksessa poistettavaa riittää paljon.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja Renee »

No ton kevennyksen tarkoitus oli että ne ongelmat ei ole muuttunut 50 vuodessa mihinkään. Taisi tulla vähän liian iso juttu kun jo huoltokirjaa vedetään esiin.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
ynjevi
Viestit: 559
Liittynyt: 14 Huhti 2012 19:23

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja ynjevi »

Onko jollain selvillä ne latauksen prosenttien käytäntö? Käyttääkö järjestelmä niitä vain esittämään tietoa vai myös valvomaan latausta? Ettei siis latausta valvota jollain voltti/ampeeri/aika -laskennalla ja prosentit ovat vain tapa ilmaista kuljettajalle tilannetta? Muutetaan wattitunnit prosenteiksi kaavalla johon pitäisi huomioida useita muuttujia.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
Mk3Mondeo
Viestit: 904
Liittynyt: 22 Maalis 2018 17:12

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja Mk3Mondeo »

Renee kirjoitti: 27 Syys 2022 08:41 No ton kevennyksen tarkoitus oli että ne ongelmat ei ole muuttunut 50 vuodessa mihinkään. Taisi tulla vähän liian iso juttu kun jo huoltokirjaa vedetään esiin.
Hassua että mainitsit tuon. Liittyykö huoltokirja usein sähkö-tai muihin vikoihin?
Tessu200
Viestit: 1131
Liittynyt: 16 Kesä 2019 19:52

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja Tessu200 »

Niin aina voi kysyä onko se tekniikka paljoakaan kehittyny?
Miksi ei voida pitäytyä hyväksi havaitussa vaihtovirtalaturissa joka pyörii aina mukana ja lataa kun säädin käskee?
No kun pitää saada kuulemma vastusta pois,se kun kuluttaa polttoainetta.
kaikenmoiset digirempat kuitenkin kuluttaa ihmisiltä rahaa kun itse ei voi mitään tehdä, ei hyvä tuo.
Ja kyllähänä ne tasavirtalaturit oli vähän niin ja näin että yhtä vähän niitä kaipaan kuin katkojankärkiäkään!
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

ynjevi kirjoitti: 27 Syys 2022 09:20 Onko jollain selvillä ne latauksen prosenttien käytäntö? Käyttääkö järjestelmä niitä vain esittämään tietoa vai myös valvomaan latausta? Ettei siis latausta valvota jollain voltti/ampeeri/aika -laskennalla ja prosentit ovat vain tapa ilmaista kuljettajalle tilannetta? Muutetaan wattitunnit prosenteiksi kaavalla johon pitäisi huomioida useita muuttujia.
Lyhyesti ja suunnilleen näin olen asian sisäistänyt:

Järjestelmä "kalibroi" aika-ajoin itsensä niin, että auton nukkuessa ja järjestelmien ollessa sammuneena se mittaa akun lepojännitteen.
Lepojännitteestä päätellään akun varaustila prosentteina akun kapasiteetista.

Autoa ja sähkölaitteita käytettäessä akun valvontamoduuli mittaa koko ajan virtaa, jännitettä ja aikaa. Näistä mittaustiedoista se laskee jatkuvasti akun varaustilannetta suhteessa kalibroinnissa saatuun tietoon (prosentteina)

Jotta webasto voi käynnistyä, akussa on oltava varausta vähintään 60%
Start-stop toiminnon raja on ollut 70% ja normaalisti akkua ei yritetäkään ladata yli 80% lukemiin paitsi jos ajovalot on kytkettynä jolloin latausta ei kokonaan lopeteta vaikka varaus olisi yli 80%
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Kime
Viestit: 39
Liittynyt: 12 Tammi 2019 20:55

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja Kime »

Ketkä Forscan:lla asiaa tarkastelleet niin oletteko huomannut, että valikossa on myös:
Battery type Factory
Battery type Normal

Molempien valikoissa iso määrä valmistaja / kapasiteetti valittavana.
Mulla molemmat tilassa "arvoa ei asetettu"
Kokaan kokeillut valita oikea akku ? Kumpaan Factory vai Normal?
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Kime kirjoitti: 30 Syys 2022 05:59 Ketkä Forscan:lla asiaa tarkastelleet niin oletteko huomannut, että valikossa on myös:
Battery type Factory
Battery type Normal

Molempien valikoissa iso määrä valmistaja / kapasiteetti valittavana.
Mulla molemmat tilassa "arvoa ei asetettu"
Kokaan kokeillut valita oikea akku ? Kumpaan Factory vai Normal?
Mulla lukee noissa molemmissa Varta 54Ah

Ihmettelin että miksi siinä on 54Ah kun akku on oikeasti 70Ah
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Nyt ei enää hermo pitäny.
Ostin Vartan E39 AGM akun ja nostin tavoitetilan 90%.een
Toistaiseksi pelaa hienosti.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Kime
Viestit: 39
Liittynyt: 12 Tammi 2019 20:55

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja Kime »

PiuhaPoikki kirjoitti: 03 Loka 2022 21:25 Nyt ei enää hermo pitäny.
Ostin Vartan E39 AGM akun ja nostin tavoitetilan 90%.een
Toistaiseksi pelaa hienosti.
Hyvä ratkaisu, itse nostin kanssa jo jonkin aikaa sitten 90%, edelleen alkuperäinen akku.
Uusin sensori + softa päivitetty ja toiminut nyt ihan ok.

Muutitko Forscanilla muuta kuin prosentit? Akun tyyppi tms.

PS: huomasin että ohjauksesta saisi "drift compensation" pois päältä.
Kukaan kokeillut? Aikaisemmissa malleissa ollut ohjaustunnon tappaja koko keksintö...
Tapiiri
Viestit: 272
Liittynyt: 22 Helmi 2007 23:22

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja Tapiiri »

Minä vaihdoin tyypinkin, mutta en osaa sanoa vaikuttiko mihinkään. Minulla tuntuu tässä 0-5c ympärillä näyttävän aina vähän alempia varaustiloja, mutta sitten taas pakkasella ja kesällä reilusti korkeampia. Ihan kuin olis kalibrointikäyrä jotenkin pielessä näille lämpötiloille, mutta ei vaikuta toimintaan niin en jaksa välittää.
Focus Wagon 1.5 Ecoblue A8 2019
Focus Wagon 2.0 tdci 2005
Focus Sedan 1.8 tdci 1998
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

En vaihtanut tyyppiä, ainoastaan tavoitetilan.

Mä luulen, että se 54Ah liittyy siihen mitä ne huollossa säätivät kun latausta yritettiin saada toimimaan.

Järkeilen tuon niin, että lepotilakalibroitumiseen arvolla ei ole merkitystä mutta ajossa varausprosenttien pitäisi nousta nopeammin pienemmällä Ah-arvolla.

Huomasin kanssa, että nyt muutaman asteen keleillä systeemi kalibroituu 83-84% arvoon mutta ei ainakaan puolen tunnin ajolla nouse sinne 87% missä sirryttäisiin älylatausmoodiin. Samapa tuo, Weastolle on yli 20% pelivaraa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Vedin tänään pitkän siivun ja kyllähän se varaus nousi pikkuhiljaa päätyen lukemaan 91%.
Siitä ei enää noussut vaikka matka jatkui vielä muutaman tunnin. Eikä voikaan nousta kun latausjännite puotoaa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Kime
Viestit: 39
Liittynyt: 12 Tammi 2019 20:55

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja Kime »

Tälle foorumille ei nököjään voi kuvia lisätä. ....tai pitäisi olla kuvat jossain toisaalla ja vain linkittää :(

Tässä jokusen viikon koittanut ottaa tolkkua mitä Ford tuon latauksenhallinan kanssa oikein ajatellut. Ajellut autolla läppäri repsikan paikalla, aamulla kylmästä, lämpimästä tallista, webastolla tai ilman jne. ja samalla live seurantaa Forscan:lla eri PID:stä.
Ei tolkun häivää ottanut koko keksinnöstä 😄

No, otin 1Vuoden ikäisen akun irti ja ajoin siihen recondition "pro" laitteella jossa meni jotain 12h
Nyt kun akun lepojännite TOSI korkealla tilanne muuttuikin. Näin kun akun jännite on korkea ymmärtää auto että varaustaso voikin olla vaikka 90% jolloin tila "Fast regen allowed" aktivoituu.
Tavoitetaso moduulissa vakiona 80%. Nyt kun Fast regen aktiivinen auto ajaessa ei lataa akkua ollenkaan vaan purkaa sitä jatkuvasti 5 - 30A vairralla ja jos liu-utat autoa vaihteella "ns.moottorijarru" lataa vastaavasti 5 - 20A .
Tämä kuitenkin johtaa akun varauksen NOPEAAN laskemiseen ja latauksen hallinta siirtyy tilaan "conventional charcing" johon se sitten jääkin kun juuri koskaan ei varaustaso (%) ehdi nousta niin ylös että tuo "Fast regen allowed" aktivoituisi jälleen. ...joka taas purkaa akun nopeasti.

Vastaava toimii hyvin esim. Teslassa jossa jarrutusenergiaa otetaan talteen akkuun luokkaa 100-200kW teholla, akkuun jota puretaan jatkuvasti ajon aikana. ....mutta mitä hittoa Ford ajatellut pienen lyijyakun kanssa ja normaali hempuli auton laturi....??? ei ymmärrä ei...
Kaiken lisäksi toi ohjelman odottama akun lepojännite on joku insinöörin päiväunelmataso upouudella akulla ja päivien tai viikon jäkeen järjestelmä on sekaisin aina AINA
(ohjelmaan speksattu ihan päin persettä)

Tästä viisaantuneena olisin iloinen jos koko BMS systeemin saisi pois päältä, mutta EI
Laitoin varaustaso pyynnin 95% jolloin tasoa ei koskaan saavuteta koska auto kalibroi varaustason uudellakin akulla hyvin pian tasolle 78 - 85% johtuen päin honkia koodatusta lepojännite tasosta.
Tämä saa myös aikaan sen että varaustaso % lipsuu alemmas ja alemmas kunnes BMS alkaa kytkeä start-stop, webasto jne. pois päältä. Akku kuitenkin saattaa olla aivan täysi...

Samalla tuli ihmeteltyä tuota yli aktiivista 1 sylinterin deactivointia. Woi hitto, miksi noin poskellaan toikin :ford:
Volkkarissa vastaava, mutta huomattavasti paremmin koodattu milloin aktivoituu.
Tapiiri
Viestit: 272
Liittynyt: 22 Helmi 2007 23:22

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja Tapiiri »

Kävi Focus huollossa, erikseen otti huoltopäällikkö puheeksi, että TCU moduliin on tullut virrankulutukseen korjauspäivitys. En nyt osaa parin päivän kokemuksella sanoa mitään, että onko ollut vaikutusta vai ei, mutta kai siinä on joku bugi on sitten ollut. Pitää seurata tilannetta, onhan tuo akkua syönyt aina, voisko olla lopultakin kunnossa.
Focus Wagon 1.5 Ecoblue A8 2019
Focus Wagon 2.0 tdci 2005
Focus Sedan 1.8 tdci 1998
voimavokus
Viestit: 17
Liittynyt: 29 Marras 2022 15:32

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja voimavokus »

Tapiiri kirjoitti: 24 Marras 2022 19:48 Kävi Focus huollossa, erikseen otti huoltopäällikkö puheeksi, että TCU moduliin on tullut virrankulutukseen korjauspäivitys. En nyt osaa parin päivän kokemuksella sanoa mitään, että onko ollut vaikutusta vai ei, mutta kai siinä on joku bugi on sitten ollut. Pitää seurata tilannetta, onhan tuo akkua syönyt aina, voisko olla lopultakin kunnossa.
Mulla oli sama tilanne n. kuukausi sitten. Päiviteltiin TCU, APIM ja ABS moduuli, koska uudemmissa versioissa virrankulutusta oli korjattu ja auttaa 100% varmasti ongelmaan. Nyt auto ollut taas viikon tilassa "akku tyhjä" ja ei toimi webastot eikä pelit sun vehkeet.

Puolitoista vuotta jo korjattu keskimäärin 2kk välein softaa päivittämällä (kesällä pidempi väli, kun ei tartte Webastoa käyttää). Testerin mukaan akku on ehjä, laturi on ehjä, akunvalvonta-anturissa ei mitään vikaa ja kaikki mahdolliset temput oon itse tehnyt mitä realistisesti voi eikä Ford näytä saavan tätä ongelmaa korjattua. Huollossakin viisastelivat, että "on aika harvinainen ongelma eikä näitä ole juuri tullut vastaan". Jep jep :D

Pistähän kommenttia miten virrankulutuksen käy jatkossa, oisko sittenkin maagisesti tullut vielä kertaluokkaa uudempi päivitys millä tuo korjautuisi. En jaksa kyllä uskoa.
Tapiiri
Viestit: 272
Liittynyt: 22 Helmi 2007 23:22

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja Tapiiri »

voimavokus kirjoitti: 29 Marras 2022 15:38 Mulla oli sama tilanne n. kuukausi sitten. Päiviteltiin TCU, APIM ja ABS moduuli, koska uudemmissa versioissa virrankulutusta oli korjattu ja auttaa 100% varmasti ongelmaan. Nyt auto ollut taas viikon tilassa "akku tyhjä" ja ei toimi webastot eikä pelit sun vehkeet.

Puolitoista vuotta jo korjattu keskimäärin 2kk välein softaa päivittämällä (kesällä pidempi väli, kun ei tartte Webastoa käyttää). Testerin mukaan akku on ehjä, laturi on ehjä, akunvalvonta-anturissa ei mitään vikaa ja kaikki mahdolliset temput oon itse tehnyt mitä realistisesti voi eikä Ford näytä saavan tätä ongelmaa korjattua. Huollossakin viisastelivat, että "on aika harvinainen ongelma eikä näitä ole juuri tullut vastaan". Jep jep :D

Pistähän kommenttia miten virrankulutuksen käy jatkossa, oisko sittenkin maagisesti tullut vielä kertaluokkaa uudempi päivitys millä tuo korjautuisi. En jaksa kyllä uskoa.
Mulla on agm-akku, niin ei ole ehkä vertailukelpoinen tavallisen kanssa, siinä on vähän korkeammat jännitteet.
Etiksestä näkee, että onko uusia päivityksiä vai ei, voin vilkaista jos laitat runkonumeron tai rekkarin.
Focus Wagon 1.5 Ecoblue A8 2019
Focus Wagon 2.0 tdci 2005
Focus Sedan 1.8 tdci 1998
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja focst »

voimavokus kirjoitti: 29 Marras 2022 15:38
Tapiiri kirjoitti: 24 Marras 2022 19:48 Kävi Focus huollossa, erikseen otti huoltopäällikkö puheeksi, että TCU moduliin on tullut virrankulutukseen korjauspäivitys. En nyt osaa parin päivän kokemuksella sanoa mitään, että onko ollut vaikutusta vai ei, mutta kai siinä on joku bugi on sitten ollut. Pitää seurata tilannetta, onhan tuo akkua syönyt aina, voisko olla lopultakin kunnossa.
Mulla oli sama tilanne n. kuukausi sitten. Päiviteltiin TCU, APIM ja ABS moduuli, koska uudemmissa versioissa virrankulutusta oli korjattu ja auttaa 100% varmasti ongelmaan. Nyt auto ollut taas viikon tilassa "akku tyhjä" ja ei toimi webastot eikä pelit sun vehkeet.

Puolitoista vuotta jo korjattu keskimäärin 2kk välein softaa päivittämällä (kesällä pidempi väli, kun ei tartte Webastoa käyttää). Testerin mukaan akku on ehjä, laturi on ehjä, akunvalvonta-anturissa ei mitään vikaa ja kaikki mahdolliset temput oon itse tehnyt mitä realistisesti voi eikä Ford näytä saavan tätä ongelmaa korjattua. Huollossakin viisastelivat, että "on aika harvinainen ongelma eikä näitä ole juuri tullut vastaan". Jep jep :D

Pistähän kommenttia miten virrankulutuksen käy jatkossa, oisko sittenkin maagisesti tullut vielä kertaluokkaa uudempi päivitys millä tuo korjautuisi. En jaksa kyllä uskoa.
Mullakin päivitettiin TCU ja BCM uusimpaan versioon. Vaatii pari kertaa viikossa ulkoisen latauksen että webasto toimii. Mukava tulla autolle ja huomata että varaustila alhainen lisälämmitin ei voi käynnistyä..Eli ei vieläkään toimivaa päivitystä tähän vikaan vasta 4v korjattu. :thumbup:
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Mun auto seisoi työpaikan parkkipaikalla reilut kaks viikkoa työmatkan vuoksi ja kurkkasin akun varaustilan ennen käynnistystä.
Forscan näytti 74%. Ei paha lukema mielestäni.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja EeroH »

9kk ja 29000km, eka huolto ja laittoivat uuden akun sekä virranhallinta palikan. Ainakin start stop on nyt herkässä.
_JPA
Viestit: 277
Liittynyt: 11 Elo 2020 19:42

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja _JPA »

PiuhaPoikki kirjoitti: 05 Joulu 2022 23:24 Mun auto seisoi työpaikan parkkipaikalla reilut kaks viikkoa työmatkan vuoksi ja kurkkasin akun varaustilan ennen käynnistystä.
Forscan näytti 74%. Ei paha lukema mielestäni.
Pysyyhän siinä virrat jos on koko ajan ovet lukossa ja avaimet kaukana.
Mutta jos kerrankin avaat lukituksen, niin morjens.

Itsellä on nykyään em. syystä lumilapio ja toinen lumiharja asunnossa.
Niillä sitten putsailen autoa ja parkkiruutua jos ei ole useampaan päivään ajoa.
Ei kärsi Taunuksen ovia aukoa jos meinaa, että akussa on virtaa Webstolle.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

_JPA kirjoitti: 07 Joulu 2022 18:06
PiuhaPoikki kirjoitti: 05 Joulu 2022 23:24 Mun auto seisoi työpaikan parkkipaikalla reilut kaks viikkoa työmatkan vuoksi ja kurkkasin akun varaustilan ennen käynnistystä.
Forscan näytti 74%. Ei paha lukema mielestäni.
Pysyyhän siinä virrat jos on koko ajan ovet lukossa ja avaimet kaukana.
Mutta jos kerrankin avaat lukituksen, niin morjens.

Itsellä on nykyään em. syystä lumilapio ja toinen lumiharja asunnossa.
Niillä sitten putsailen autoa ja parkkiruutua jos ei ole useampaan päivään ajoa.
Ei kärsi Taunuksen ovia aukoa jos meinaa, että akussa on virtaa Webstolle.
Näin se tekee. Mutta tuo AGM-akku pysyttelee kautta linjan noin 10% korkeammassa lukemassa kuin alkuperäinen EFB.
Nytkin se nousi tuosta 74% > 80% kolmen vartin ajon aikana.

EFB:n kanssa oli lisäksi se ongelma. että kun varaustila putosi tunne 60% kieppeille niin se ei tahtonut sieltä ajamalla nousta. Yön yli latausta tarvittiin.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
voimavokus
Viestit: 17
Liittynyt: 29 Marras 2022 15:32

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja voimavokus »

EeroH kirjoitti: 07 Joulu 2022 16:02 9kk ja 29000km, eka huolto ja laittoivat uuden akun sekä virranhallinta palikan. Ainakin start stop on nyt herkässä.
Oon itse useampaan kertaan pyytänyt, että kokeillaanko akun vaihtoa, jos ongelma ratkeaisi. Joka kerta on vastaus ollut, että testeri näyttää akun olevan ehjä eikä siksi vaihdeta. Ehdotin myös, että kysyvät suoraan maahantuojalta saako akun vaihtaa maahantuojan laskuun, kun on kuulemma harvinainen ongelma. Eivät suostuneet edes kysymään.

Oliko sulla joku testerin löytämä vika akussa vai miksi vaihtoivat?

No auto menee taas pajalle ja katsotaan mikä tekohengitys tällä kertaa tuohon tehdään. Akun vaihtoa omakustanteisesti kysyin ja hinta oli 440€ (aikasemmin 150€). Taitaa olla järkevämpi vaan vaihtaa sellaiseen pirssiin, jossa jopa perusasiat, kuten akun lataus, on toteutettu oikein.
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja EeroH »

voimavokus kirjoitti: 10 Joulu 2022 21:56
EeroH kirjoitti: 07 Joulu 2022 16:02 9kk ja 29000km, eka huolto ja laittoivat uuden akun sekä virranhallinta palikan. Ainakin start stop on nyt herkässä.
Oon itse useampaan kertaan pyytänyt, että kokeillaanko akun vaihtoa, jos ongelma ratkeaisi. Joka kerta on vastaus ollut, että testeri näyttää akun olevan ehjä eikä siksi vaihdeta. Ehdotin myös, että kysyvät suoraan maahantuojalta saako akun vaihtaa maahantuojan laskuun, kun on kuulemma harvinainen ongelma. Eivät suostuneet edes kysymään.

Oliko sulla joku testerin löytämä vika akussa vai miksi vaihtoivat?

No auto menee taas pajalle ja katsotaan mikä tekohengitys tällä kertaa tuohon tehdään. Akun vaihtoa omakustanteisesti kysyin ja hinta oli 440€ (aikasemmin 150€). Taitaa olla järkevämpi vaan vaihtaa sellaiseen pirssiin, jossa jopa perusasiat, kuten akun lataus, on toteutettu oikein.
Sanoin huoltoon viedessä että virran vähyyttä herjaa välillä että olisiko akku kaput tai uusi virranhallintaohjelma. Vastasivat että ei akku näin uudessa mene. Kuin hain sanoivat että akku ja virranhallinta vaihdettu. Sama oli edellisessä, uuden akun vaihtoivat ensimmäiseksi.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Focus MK4 latausongelmat

Viesti Kirjoittaja Renee »

Moi tuosta akunvaiihdosta ja takuusta. Onko mikä aika siinä että takuu vaihtaa huonon akun. Meneekö se 5 vuoteen vai lyhyemmän ajan. Tässä mallissa taitaa toi lataus olla yhtä vaikea tapaus kuin Olkiluodon viimeisin ydinvoimalan käyttöönotto
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Vastaa Viestiin