Focus mk2 2.0 duratec tehottomuus

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Vastaa Viestiin
Teukka21
Viestit: 1
Liittynyt: 21 Touko 2020 09:31

Focus mk2 2.0 duratec tehottomuus

Viesti Kirjoittaja Teukka21 »

Hei! Minulla ko. menopeli tehnyt jo pidemmän aikaa sellaista että kylmänä kiihtyy ja reagoi kaasuun ihan normaalisti, mutta kun täydet lämmöt on saavutettu ja sen jälkeen ajeltu noin 10km niin meno muuttuu todella nuhaiseksi ja kaasuun reagointi hitaaksi ja jämistä pidempään ajelee esim. 100km yhteen putkeen, niin tukkoisuus kasvaa ja joskus jopa silloin jos aito on ollut lämpimänä päivänä monta tuntia auringossa niin jo lähtiessä kylmällä koneella tekee aivan samaa... :x Tulpat olen vaihtanut ja huoltanut 15tkm välein, kaasuläppäkotelon vaihdoin kuten myös kaasupolkimenkin... Autolla ajettu 230tkm ja alkaa vähän ideat loppua että mistä moinen voisi johtua :roll:

Avatar
NiceMan
Ylläpitäjä
Viestit: 2299
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Focus mk2 2.0 duratec tehottomuus

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Vaikka vikavalo ei pala niin lukisin koodit kuitenkin...
Voisiko EGR olla jumissa ja vuotaa niin se ainakin sotkee

Tämä on nyt ihan vain arvausta...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/

saksoboy
Viestit: 711
Liittynyt: 23 Kesä 2011 06:21

Re: Focus mk2 2.0 duratec tehottomuus

Viesti Kirjoittaja saksoboy »

Livedataa pihalle ja seuraa lämpötila sensorien toimintaa. saattaa olla et joku lämpötila sensori näyttää lämpinänä väärää arvoa joten kone kompensoi lämpötilaan nähden liikaa tai liian vähän.
“The difference between genius and stupidity is; genius has its limits.” - Albert Einstein
"harder" is not a very good safeword
Vikakoodin luku apua ForDiag (ford) ja OpCom (opel). Vikakoodit ja koodaukset VCDS:llä (VagCom) E-pohjanmaan alueella

Vastaa Viestiin