Focus mk1 1.6 korkea tyhjäkäynti auton liikkuessa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Helge Ford
Viestit: 6
Liittynyt: 03 Tammi 2022 22:14

Re: Focus mk1 1.6 korkea tyhjäkäynti auton liikkuessa

Viesti Kirjoittaja Helge Ford »

Keltainen johto menee eculle ja musta maihin. Minulla on sähkökaavio. Täytyy kokeilla johtojen uusimista. Vikakoodi on P1132. Lamdat on vaihdettu.
Helge Ford
Viestit: 6
Liittynyt: 03 Tammi 2022 22:14

Re: Focus mk1 1.6 korkea tyhjäkäynti auton liikkuessa

Viesti Kirjoittaja Helge Ford »

Olen käynyt maadoituksia läpi moottoritilasta ja uusinut ruosteiset liiokset. Maadoitin rungon ja moottorin suoraan akun miinusnapaan. Vikakoodi on P1132. Vaihdoin juuri toisen kerran MAP-anturin ja tyhjäkäyntiventtiilin. Molemmat lamdat on ostettu Autodocista ja vaihdettu. Olen vaihtanut moottorin lämpötilatunnistimen. Ostin uuden ohjaustehostimen paineanturin. Mietin että jospa maadoittaisin ohjaustehostimen paineanturin mustan johdon suoraan akun miinusnapaan. Sitä ennen yritän vaihtaa varmaankin tietokoneen (ECU). Minulla on sähkökaavio jossa on ohjaustehostimen paineanturin johdot. Toinen on keltainen + ja toinen musta - eli maajohto.
Helge Ford
Viestit: 6
Liittynyt: 03 Tammi 2022 22:14

Re: Focus mk1 1.6 korkea tyhjäkäynti auton liikkuessa

Viesti Kirjoittaja Helge Ford »

Ford Focus MK1 Farmari vuosimallia 2000 moottori 1,6 Zetec vika on löytynyt.
Vika löytyi imusarjan alla olevista letkuista joita on 3 kpl.
Forssan Autorace Oy löysi vian ja voin suositella sitä firmaa muillekin.
Itse tutkin niitä letkuja ruiskuttamalla starttipilottia niihin auton käydessä tyhjäkäyntiä.
Kierrokset eivät nousseet koska kyse oli ilmeisesti hiusmurtumista joita en paljaalla silmällä edes nähnyt.
Kun Autoracessa vaihdettiin ne letkut niin kaikki viat poistuivat ja auto on taas katsastettu ja toimii hyvin.
Vika oli siis suuri tyhjäkäynti 2000-3000 rpm auton liikkuessa ja paikallaan ollessa noin 1200 rpm.
Myös pakokaasutestin suuri happiarvo oli ongelma.
Nyt toimii taas kaikkim hyvin.
Vastaa Viestiin