Sivu 1/1

Custom Tourneo akku ja ovi ongelma

Lähetetty: 08 Huhti 2020 08:07
Kirjoittaja L4mppu
Surullisen vikainen custom mikä alkaa pikkuhiljaa olla toiminnassa mittari ogelmien ja vetareiden kanssa mutta nyt akut piiputtaa.

Vaihdoin kaikki akut 6kk sitten ja äskettäin resetoin akut vasta auton tietoihin. Ongelma on se että akku(t) tyhjenee vuorokaudessa jos sillä ei aja.

Vaihdon yheydessä AMP liitin hajosi käynnistysakulta enkä ole vielä saanut sitä uusittua kun en ole löytänyt oikeaa liitintä.

Käynnissä ollessa molemmat akut saa 14.80-19.90V sisään. Päivän seisonnan jälkeen startti akussa enää 11v jäljellä.

Sit Liukuovessa on 3 yhdiste nastaa joista yksi on poikki. Saako pelkän nastan vaihdettua vai koko liitin jotenkin ? Lukkoon laittaessa auto tööttää kun luulee että ovi on auki.

Re: Custom Tourneo akku ja ovi ongelma

Lähetetty: 08 Huhti 2020 08:27
Kirjoittaja ynjevi
Jos latausjännitteen mittaus pitää paikkansa, se on ehdottomasti liikaa. Se ainakin tappaa akut.

Re: Custom Tourneo akku ja ovi ongelma

Lähetetty: 08 Huhti 2020 08:33
Kirjoittaja L4mppu
Mistä voi johtua tämä ylisuuri lataus ? Voiko johtua tuosta rikkinäisesti liittimestä ?
Eikös se AMP liitin ole joku akkujen latauksen valvonta juttu.

Re: Custom Tourneo akku ja ovi ongelma

Lähetetty: 08 Huhti 2020 10:11
Kirjoittaja Renee
Laturin kunto ettein se jänniteensäädin rikki ja virtaa myös purkautuu viallisen laturin kautta . Kun korkein sallittu latausjännite on 14.9 v. Paljon autolla on ajeltu jo.

Re: Custom Tourneo akku ja ovi ongelma

Lähetetty: 08 Huhti 2020 10:20
Kirjoittaja L4mppu
Olisiko jotain 330000 luokkaa ajettu.

Re: Custom Tourneo akku ja ovi ongelma

Lähetetty: 08 Huhti 2020 11:32
Kirjoittaja Renee
Jos alkuperäinen laturi niin se taitaa olla vaihtokunnossa jos noita vikoja tarkastelee. Eli itse vaihtasin laturin kun se ylilataus ei oiken tee hyvää noille sähköhommille.