Sivu 1/1
Esko MK5 vm-92 v-loota hajos, apua
Lähetetty: 21 Huhti 2006 19:47
Kirjoittaja hese_57
Ensiks alkoi kiihdyttäessä vetään vasemmalle ja moottori jarrutuksessa oikeelle.Seuraavaksi kauhee rahina jostain sieltä laatikon suunnalta kun auto on liikkeessä. Päättelin laatikon tulleen tiensä päähän ja nyt täytyiskin uutta saada tilalle. Sopiiko 1.6 Chv moottorin laatikko 1.8 Zetec-koneeseen? Selailin forumin sivut läpi mut kyseistä asiaa en löytänyt. Joku kehui laatikoita saavan 100€ mut en sellaistakaan paikkaa vielä ole löytänyt. Hinta haitari on ollut 300€-500€
Lähetetty: 22 Huhti 2006 00:49
Kirjoittaja Monteonisti
Oletko varma että laatikko?

Ei nuo yleensä ajamalla hajoa jos kunnon öljyt! 8)
Lähetetty: 22 Huhti 2006 16:58
Kirjoittaja hese_57
Eipä oikein vaihtoehtoja. Vaihteet ei mee enää päälle kuin vähän kytkintä nostamalla. Mitään selviä merkkejä alta kun katsoo ei näy että jotain olisi pielessä. Ja siitä ei ole mitään takuita että onko lootassa enää öljyä.
Lähetetty: 23 Huhti 2006 00:50
Kirjoittaja Monteonisti
Jos kytkin auttaa, niin kait kantsis tarkistaa se kytkin ensteks? 8)
Jos laatikko hajalla niin yleensä kytkimen asento ei paljoa auta?

Lähetetty: 23 Huhti 2006 17:50
Kirjoittaja hese_57
Tuli vähän huonosti kirjootettua se kytkin juttu. Se on katsos niin kun kytkimen painaa pohjaan niin se kauheelta kuulostava rohina loppuu ja kun lähtee liikkeelle niin ääni joka kuuluu jostain sieltä vaihteiston suunnalta on voimakkaampi kuin moottorin ääni. Moottorin ääntä ei tahdo sen jurinan alta edes kuulla ja vauhti ei ole kuin max. 20. Eli paikallaan ollessa kun kytkimen päästää ylös niin vaihteiston rattaat lähtee pyörimään ja silloin ääni on kuin siellä olisi hiekkaa rattaissa. Ei se vielä niinhajalla ole etteikö se pyöri mutta en kyllä lähtis mihinkään pitemmälle sillä ajeleen. Mistähän niitä 100 ecun vaihteistoja oikein saa?
Lähetetty: 23 Huhti 2006 23:39
Kirjoittaja Monteonisti
Laita aluksi öljyä sinne, siis ihan kokeeksi!

Lähetetty: 24 Huhti 2006 18:25
Kirjoittaja hese_57
Kyllä laatikossa öljyä oli.

Mutta nyt siinä menee jokin aivan lukkoon. Liikkeelle pääsee, mutta kun moottorin veto loppuu pyörä menee aivan stoppiin. Eli laatikkoa ollaan jo irrottelemassa. Korjata tuskin kannattaa taitaa maksaa enemmän kuin romikselta uus. Ottaskohan ne ton vanhan laatikon, ei kehtaisi sitä mihkään parkkipaikallekaan jättää. Vielä kun löytys jostain se 500 ecua että sais lähteen hakeen uutta.

Lähetetty: 24 Huhti 2006 22:34
Kirjoittaja Grazzius
juu kyllähän se kannattaa avata ja katsoa mitä vialla.
kyllä se silti voi kytkin viallinen olla mutta avaamallahan se selviää

ilmottele myös mikä oli vialla ni ei jää häiritsemään mua eikä muitakaan
Lähetetty: 25 Huhti 2006 00:01
Kirjoittaja Monteonisti
Luultavasti alle satasella selviät jos itse korjaat, siis jos sitä öljyä oli koko ajan boxissa! 8) Halvimmillaan olen korjannut n. 4€ + tiivisteliima ja uudet öljyt!

Lähetetty: 25 Huhti 2006 01:30
Kirjoittaja JesseT
Ilmoituksia vaan peliin, nuo laatikot ei todellakaan maksa noin paljoa mitä heitit kuin jossakin varaosahaussa. 100-150e on todellakin sellainen keskivertohinta paljon ajetusta mutta toimivasta laatikosta.
Lähetetty: 25 Huhti 2006 10:45
Kirjoittaja hese_57
Monteonisti kirjoitti:Luultavasti alle satasella selviät jos itse korjaat, siis jos sitä öljyä oli koko ajan boxissa! 8) Halvimmillaan olen korjannut n. 4€ + tiivisteliima ja uudet öljyt!

Joo, kyllähän sitä ite korjais jos vaan ymmärtäs sen päälle jotain. Onkohan siitä mitään räjäytyskuvaa missään. Alfamerin kirjassa ei ainakaan ole mitään kuvia.
Lähetetty: 26 Huhti 2006 10:02
Kirjoittaja hese_57
Nyt on laatikko tallin lattialla. Olipa hankala ottaa pois, kaikki kiinnitys raudat piti poistaa ensiksi että laatikko mahtu tuleen pois paikaltaan. Takapuolen kiinnitys raudan pultteihin ei meinannut päästä millään avaimella vääntään ja olivat vielä tiukemmalla kuin etupuolen kiinnitys raudan pultit. Tuossa kun sitä laatikkoa pyörittelin se oli vapaalla ja vetoakseleista pyöritin se pyöri ihan helposti, mutta pääakselista kun yritti pyöräyttää niin tarvittiin isot voimapihdit että sai sen pyöriin. Laatikon päästä otin pellisen luukun auki mutta siellä ei ollut kuin pari ratasta eikä niissä näkynyt mitään vikaa. Enkä kyllä enempää ala aukoon, näyttäs hajoovan ihan alkutekijöihinsä jos tosta toisesta välistä sen aukasee. Sisuskalut leviäs tallin lattialle enkä tiedä mikä kuulus mihinkin. Kulkis hyvin äkkiä takaperin lujempaa kuin etuperin.
Lähetetty: 28 Huhti 2006 10:10
Kirjoittaja hese_57
Tänään olis sitten tarkoitus hakee romikselta ehjä laatikko. Siellä sattu oleen jopa zetecin 1,8 laatikko ettei tarvinnu 1,6:n laatikkoa laittaa. Toivottavasti se on paremmassa kunnossa kun toi vanha. 500€ se maksaa ton ohjausakselin kanssa, niitä 100€ laatikoita en löytänyt. Tietysti nyt kun oon hakenut ton, niin tulee tarjouksia pilvin pimein.

Taisi tuo vesipumppu saada jonkun kolauksen kun laatikkoa irrotettiin, alko vetet tippuun lattialle. Että sellanen tapaus.
Lähetetty: 29 Huhti 2006 00:13
Kirjoittaja Monteonisti
Kun eka laatikon purin, niin ei ollut räjäytyskuvaa. Jouset kyllä meinas räjähtää silmille ja kuulat pomppi pitkin autotallin lattiaa. No, konttasin ne esiin ja sovittelin paikalleen, hyvin pelitti.
Onneksi oli kyseesssä yksinkertaisen perusauton peruslaatikko, siis Alfan!
Onneksi vain 5 vaihdetta, siis eteen, ja yks taakse! 8)
Lähetetty: 29 Huhti 2006 20:23
Kirjoittaja hese_57
Esko pelittää taas. Uusi kiree hammastanko, vaihdelaatikko ja alatukivarret, eipä vetele enää mihinkään suuntaan. Nyt sai ohjauskulmatkin laitettua oikein. Alatukivarsi oli rungon kiinnityskohdasta kumit väljistynyt ja se aiheutti sellasta kummallista vetelyä oikeelle ja vasemmalle. Eipä ollut ennen tollastakaan vastaan tullu. Ihmeellisiä nää voortit. Seuraavaksi olisi sitten tuo nokkaremmin vaihto, saas nähdä tekiskö sen itse vai veiskö sen jollekin asiantuntijalle. Antakaas kommenttia vaikeusasteesta.
