Sivu 1/1

is,riesa

Lähetetty: 21 Huhti 2006 18:48
Kirjoittaja esko71
Kertokaapa fiksummat että tuleeko toimimaan jos laittaa 1,6 ohc:n portatun kannen ja 2l kaasarikoneen nokan tohon orikinellin is;n tilalle?toi olis uus nokka,kannesta on jo hiottu imupuolen kanava soikeaks,niinku is;ssä onkin,konehan oli 2,0i (ja se ohc)tuo oma is:n kansi sökönä..olikohan nyt tarpeeks vaikeesti kerrottu :shock:

Lähetetty: 21 Huhti 2006 21:54
Kirjoittaja Bootsi
Kyllähän sen pitäis toimia.. (niinhän sen aina pitäis)
Lähinnähän tuo nokka on se joka vaikuttaa ruiskun toimintaan/toimimattomuuteen. :wink:

Lähetetty: 21 Huhti 2006 22:11
Kirjoittaja JuHo^
ei varmaa tietoo mut eikös ruiskun kannessa oo lovet niiden suuttimien takija ja kaasutin versioissa ei lovea pysty tekemään ku loppuu tiivistys pinta kesken?

Lähetetty: 21 Huhti 2006 22:35
Kirjoittaja esko71
lähinnä jänskättää et kuin käy kun laittaa kaasarinokan ruiskuun,kuiteki toi ruiskun nokka voi olla enemmän alavääntöinen.kyl siinä on ne suuttimien lovet ja oon jyystäny toho 1,6 kanteenkin ne samat.. :roll:

Lähetetty: 21 Huhti 2006 22:39
Kirjoittaja esko71
onkos noista 205 lohkoista miten herkkiä katkeilemaan m,renkaat?tai ainakaan muuta fiksua selitystä en keksi miks toi on sellanen oilon junior :D öljyä nimittäin palaa tolkuttomasti,muttei vuoda mistään eikä kolinoita kuulu..ihmettelen mistä johtuu :?

Lähetetty: 21 Huhti 2006 23:14
Kirjoittaja Bootsi
esko71 kirjoitti:onkos noista 205 lohkoista miten herkkiä katkeilemaan m,renkaat?tai ainakaan muuta fiksua selitystä en keksi miks toi on sellanen oilon junior :D öljyä nimittäin palaa tolkuttomasti,muttei vuoda mistään eikä kolinoita kuulu..ihmettelen mistä johtuu :?
Paljonkohan mahtaa olla kilometrejä takana??

Lähetetty: 21 Huhti 2006 23:21
Kirjoittaja esko71
pyöreesti 280tkm,meinasin selvitä toistaseks uusilla laakereilla ja männänrenkailla.ja viimeset 60tkm varmasti saanu monoa,väännöt vähän kadonnu kun mitä joskus ollu,pytyissä ei ollu pahemmin kulumis jälkiä kun viimeks oli kansi auki.. :)

Lähetetty: 23 Huhti 2006 19:01
Kirjoittaja esko71
tarvis vaan tietää että meniskö noilla omilla mukeilla vaielä jonkun jos vaan rengastaa..muilla kokemuksia 2l i ohc koneista? :(

Lähetetty: 23 Huhti 2006 19:40
Kirjoittaja Jaakko85
Kyllähän se nyt menee josseivat ole ihan finaalissa, öljynkulutushan sitten voi johtua myös väljistä v.ohjareista ja huonoista venttiilivarrentiivisteistä.

Ei nuo kilometrit kyllä ole kovin paljon ohc alakerralle, jos koneessa on ollut aina jonkinmoiset öljyt ja ne on vaihdettu suunnilleen ajallaan.

Lähetetty: 23 Huhti 2006 21:10
Kirjoittaja esko71
mie siihen joskus vaihdoin venttilinvarren kumit ja käytin kannen koneistamolla että fuskaako ohjurit,eikä vuotanu.että kyl se melkein on alakerrassa se vika,voi tietysti vuotaakin pikkasen mut varmaan renkaat sökönä,aina ollu öljyä ettei oo leikkaamaan päässy eikä kuumenemaan. :?

Lähetetty: 23 Huhti 2006 21:12
Kirjoittaja esko71
eikä pytyissä ollu kulumis pykäliä sillon,ja ajoin ehkä jonku 5000-10 000tkm sen jälkeen.

Lähetetty: 23 Huhti 2006 21:21
Kirjoittaja esko71
on se kyl käyny laihalla katastuslapun mukaan
:shock:

Lähetetty: 24 Huhti 2006 12:45
Kirjoittaja VesQ
JuHo^ kirjoitti:ei varmaa tietoo mut eikös ruiskun kannessa oo lovet niiden suuttimien takija ja kaasutin versioissa ei lovea pysty tekemään ku loppuu tiivistys pinta kesken?
Pystyy ne kolot siihen kaasarikanteen tekemään. Jos ne tekee ruiskun tiivisteen mukaan niin varmasti loppuu tavara jostain. Sellaiset about sormenpäänkokoiset pienet pyöristykset riittää.

Itseasiassa ne kolot ei edes ole välttämättömiä jossei niitä halua sinne tehdä. Itse suutinosa mahtuu olemaan siellä mutta suuttimen "runko" tulee kantta vasten jos koloja ei tee

Lähetetty: 25 Huhti 2006 00:35
Kirjoittaja Aksu
VesQ kirjoitti: Pystyy ne kolot siihen kaasarikanteen tekemään. Jos ne tekee ruiskun tiivisteen mukaan niin varmasti loppuu tavara jostain. Sellaiset about sormenpäänkokoiset pienet pyöristykset riittää.
Tässä kuva kuinka tiiviste pinta riittää viellä vaikka on tehty suoraan tiivisteen mukaan kolot kaasari kantaan. Eikä alkanut vuotamaan vaikka paineet kävi karkumatkalla liki 2,5bar(normaalisti 1,7 max)