Sivu 1/2

Zetecin nostajat jumii!!

Lähetetty: 14 Maalis 2005 20:24
Kirjoittaja Foortimies
Kuinka noista nostaja ongelmista pääsisi helpoiten eroon, auto vasta ostettu ja mielestäni 3 viimmeistä öljyväliä ajettu huonoilla öljyillä (Teboil Gold) :( . Lämpimänä homma toimii mutta kun siihen asti tuntuu pahalta ajaa kolmipyttyisellä autolla... :oops: . Nyt sisällä Rally Formula 5w-50, pitäskö tehdä/teettää forte käsittely ensi öljy vaihdossa ja panna sisään vaikka astetta liurummat öljyt (Rally Formula 0w-40) ja toivoa että paikat jaksais liikkua kylmänäkin :shock: . Kokemuksia...?

Lähetetty: 14 Maalis 2005 20:32
Kirjoittaja lalli69
Ei oikeen osaa sanoa auttaako noi, mutta Zetecit (ainakin alkupään) on tosi kranttuja ton öljyn suhteen, ja sinne kannattaa laittaa juuri sitä mitä ohje käskee. (...olikohan 5w-40)

Lähetetty: 14 Maalis 2005 20:35
Kirjoittaja Foortimies
Auton vuosimalli -97 ja ajettu 230000km.

Lähetetty: 14 Maalis 2005 22:06
Kirjoittaja ZyaS
kato sieltä huoltokirjasta mitkä öljyt kuuluu(viskositeetti/öljyn laatuluokitus) .. ja sellaset sisään.. niin loppu ongelmat.

Lähetetty: 14 Maalis 2005 22:29
Kirjoittaja zak69
Laita fordin oma 5w-30 öljy, nimenomaan zetecille tarkotettu.

Lähetetty: 15 Maalis 2005 17:26
Kirjoittaja Foortimies
Kärsisköhän noilla formuloilla ajaa ne nyt kuitenkin loppuun kun tuo kesäkin on jo tulossa... vai käryykö siitä pakovenat??? :( Toisaalta eihän ne pitkään kanna :) , ja eihän kylmä kone venoja kai sulattele :D

Lähetetty: 15 Maalis 2005 18:21
Kirjoittaja lalli69
Foortimies kirjoitti:Kärsisköhän noilla formuloilla ajaa ne nyt kuitenkin loppuun kun tuo kesäkin on jo tulossa... vai käryykö siitä pakovenat??? :( Toisaalta eihän ne pitkään kanna :) , ja eihän kylmä kone venoja kai sulattele :D
Kun kyse on muutaman kympin investoinnista vs. muutaman satasen kansiremontti, niin jokainen voi itse päättää.

Lähetetty: 15 Maalis 2005 18:54
Kirjoittaja TeRoK
Frdin omat öljyt on muuten justiinsakin Mobilin rallyformulaa. On vaan eri purkissa että on saatu merkkilisä.

Lähetetty: 15 Maalis 2005 21:55
Kirjoittaja JesseT
Mutta varmasti ei ole viisikymppinen öljy zeteceitä varten.

Lähetetty: 15 Maalis 2005 22:00
Kirjoittaja TeRoK
No ei varmasti juu. Tommosen huomion vaan heitin ilmoille kun foortimies kyseli että voiko ajella formuloilla vielä, mutta kysymys taiskin koskea just tota viskositeettia.

Lähetetty: 15 Maalis 2005 22:46
Kirjoittaja ZyaS
no hyvinkään fordilla ainakin vuosi sitten kaikkiin zetecceihin laitettiin castrolin öljyt.. en muista viskositeettiä..

Lähetetty: 15 Maalis 2005 23:04
Kirjoittaja jype
kokeile forte-käsittelyä eli moottorin sisäpesua jos vaikka siellä karsta jumittaisi...

Lähetetty: 16 Maalis 2005 20:15
Kirjoittaja Jebbe
On noilla öljyillä eroa!! Mulla tais olla ostettaessa autoa joku laittanut sinne jotain tuhdimpaa ja käynnistys talvi pakkasilla teki pahaa niin kuskille kun autolle! :evil: Kannattaa vaihtaa oikean laiset öljyt!! :)

Lähetetty: 16 Maalis 2005 21:06
Kirjoittaja Foortimies
Joo selväksi tuli , teen varoilta forte käsittelyn ja laitan fordin omat öljyt sisään. Vielä siitä että fordin öljyt olisi mobilin käsialaa ja vieläpä rally formulaa, mutta eripurkissa että sais oman lisänsä siihen se ei voi pitää paikkaansa koska fordin öljyhän on halvempaa. Ainakin litrahinta, koska fordin omathan on 5 litran pöniköissä... Joka tapaukseessa ilmoittelen lopputuloksesta kävi miten kävi!

Lähetetty: 17 Maalis 2005 09:03
Kirjoittaja overboost
Ei ole Fordin Formula-E öljy Rally-Formulaa. Zeteciin ei saa laittaa täyssynteettisiä öljyjä! Mobilin zeteciin tarkoitettu öljy on FE.

Lähetetty: 17 Maalis 2005 12:08
Kirjoittaja zak69
overboost kirjoitti:Ei ole Fordin Formula-E öljy Rally-Formulaa. Zeteciin ei saa laittaa täyssynteettisiä öljyjä! Mobilin zeteciin tarkoitettu öljy on FE.
JUURI NÄIN. Uskokaa nyt jo :evil:

Lähetetty: 17 Maalis 2005 13:51
Kirjoittaja overboost
Toiset vannovat täyssynteettisien nimeen, mutta lähes poikkeuksetta ne kenellä on ongelmia zetecien nostajien kanssa ovat käyttäneet täyssynteettisiä! Mutta "oikean" öljyn käyttäjät eivät ainakaan foorumeilla ole kirjoitellut ko. ongelmista.
Ei kai Ford turhaan anna öljysuosituksia :!:

Lähetetty: 17 Maalis 2005 16:35
Kirjoittaja ZyaS
käyttäkää auton merkkiliikkeessä huollossa P*RKELE :twisted: :wink:

Lähetetty: 17 Maalis 2005 19:09
Kirjoittaja TeRoK
Joo en mä noista zetecin öljyistä tiedä, mutta mobilia sanoivat olevan ainaki siinä purkissa minkä mulle kauppasivat korppariin.
Mun tapauksessa rally-formulaa, mutta zetecin ollessa kyseessä ilmeisestikin jotain muuta. Saattaapa olla että noissa zeteceissä sitte on ihan oma öljy foodilla mikä ei oo mobilin valmistamaa, mutta muuten pitäs olla mobilia.

Lähetetty: 17 Maalis 2005 20:58
Kirjoittaja Foortimies
No nyt foortin omat litkut sisällä ja moottoripesu tehty, tuloksista en vielä tiedä kun napsaa kuumuuttaan vieläkin... mutta juttelin huoltomiehen kanssa tovin ja selvisi että esso purkittaa heille ne öljyt noihin fordin omiin purkkeihin ja että öljy on pohjiltaan esson ultraa! (Huom ei ultron) ultron on 5-40 ja ultra 5-30, pitäisi selvittää paljonko tuo merkkilisä tohon päälle tekee... Sanoi myös että nostaja ongelmia on korjattu paljon myös vaihtamalla paineentasaaja venttiilikopan sisäpuolelle joka pudottaa nostimille tulevaa painetta, sekä vaihtamalla nostimet jotka ovat halkaisijaltaan pienemmät. Sitten kuulemma pelaa jo aikas hyvin... Tuo paineen säätöventtiili maksaa 6.30E ja sanoi että jos ei vielä pelaa tuo on kakkosaskel. Pitäisi kuulemma ruveta jo venttiilijouset voittamaan kylmän koneen öljynpaineen vaikka paksummillakin öljyillä jos nuo kaikki hilppeet vaihtaa :shock: . Toivottavasti alkaa toimimaan!!!

Lähetetty: 18 Maalis 2005 07:02
Kirjoittaja derBomber
Kertoileppa miten kävi. Mulla on 1,6 Eskossa sama vika ja forte-pesu on tehty - auttoi hetken. Öljynä olen käyttänyt aina Voortin omaa mönjää.
Yhdessä autoliikkeessä kävin ja tuloksena oli 1200€ korjausarvio joten ei ihan heti kiinnostaisi.

Lähetetty: 18 Maalis 2005 08:49
Kirjoittaja overboost
1200€ :!: Meinaako ne tehdä koko koneremontin? Haiskahtaa rahastukselle.

Lähetetty: 18 Maalis 2005 11:06
Kirjoittaja janzamar
..joo..korjaamojen tuntivelotukset on kyllä järkyttävän kovat..mutta kumminkin :(

Lähetetty: 18 Maalis 2005 11:19
Kirjoittaja derBomber
Jotain se höpötti kannen poisotosta ja muuta mutta en jaksanut kuunnella sen jlkeen kun kuulin hinnan

Lähetetty: 18 Maalis 2005 11:54
Kirjoittaja janzamar
:) arvaappa miksi ajan mieluummin taunuksella.. :lol:
huollon hinnalla saa 5 idiootivarmaa lämmintä kapistusta..
tietysti on säännöllistä hitsausta sun muuta..mutta pieni määrä
työtä verrattuna ..ainakin hintoihin tuijottaen..tilaa ja niinpoispäin..
no,coupe ei oo niin iso,mutta farmariin mahtuukin sitten senkin edestä.. :D