Sivu 1/1

Vanteiden maalaus ja ilmanpaineanturit

Lähetetty: 17 Helmi 2020 18:53
Kirjoittaja frozen_mondeo_st
Oli ajatus maalauttaa aluvanteet mutta maalaamossa ongelmaksi tuli ilmanpaineanturit. Tekevät kyllä normi rengastyöt eli kumit pois vanteelta, maalaus ja kumit takaisin vanteelle mutta anturit on ongelma. Mikäs niissä on ongelma? Vaatiiko jotain työkalua tms niiden irroittaminen?

Re: Vanteiden maalaus ja ilmanpaineanturit

Lähetetty: 18 Helmi 2020 11:43
Kirjoittaja Renee
Olisiko siinä kun anturit poistetaan vanteesta niin takaisin laitto voi aiheuttaa ongelmia eli häiriötä aiheuttaa. Kannattaa kysyä minkä takia ei irroiteta.
https://www.rengas-online.com/TPMS-reng ... html#13403

Re: Vanteiden maalaus ja ilmanpaineanturit

Lähetetty: 18 Helmi 2020 18:12
Kirjoittaja frozen_mondeo_st
Ei käryä. En edes tiennyt, että moiset on autossa. Kun kävin koeajolenkillä ostohetkellä, herjasi paineista. Oli juuri vaihdettu talvirenkaat alle. Tehtiin myyjän kanssa nollaus setupin kautta. Se kuittasi asian. Harmillista, niin mieli tekisi maalauttaa kesävanteet.

Re: Vanteiden maalaus ja ilmanpaineanturit

Lähetetty: 21 Helmi 2020 20:34
Kirjoittaja Tessu200
Voiko nykyautoon enää edes vaihtaa vannetta missä ei ole sitä anturaa? itse luulisin että ei mutta mikä on vastaus tuohon?
Kiva olisi tietää

Re: Vanteiden maalaus ja ilmanpaineanturit

Lähetetty: 22 Helmi 2020 14:24
Kirjoittaja tursas
Tessu200 kirjoitti: 21 Helmi 2020 20:34 Voiko nykyautoon enää edes vaihtaa vannetta missä ei ole sitä anturaa? itse luulisin että ei mutta mikä on vastaus tuohon?
Kiva olisi tietää
Sehän lukee tuossa Reneen linkissä:

Eli pelkkiä etuja:

Mikäli autossa on suoralla TPMS:llä varustetut kesä- ja talvirenkaat, se on tuotava korjaamoon vähintään kahdesti vuodessa.
Asiakassuhteiden parantuminen säännöllisen asiakaskontaktin ansiosta. Mahdollisuus tarjota lisäpalveluja.

Korjaamojen merkitys kasvaa rengashuollossa (esim. auton omistaja ei voi enää vaihtaa renkaita ilman muuta itse).

Kättä taskuun ja iloista ilmettä.. :D

Re: Vanteiden maalaus ja ilmanpaineanturit

Lähetetty: 23 Helmi 2020 18:16
Kirjoittaja Tessu200
Kuulostaa nykyautoilu aika pahalta näin köyhän korviin,eipä taida olla enää mulla asiaa uusimpien rattiin,hirvittää kaikki hinnatkin johan niillä saa vanhaan katiskaan puol autoa heh!

Re: Vanteiden maalaus ja ilmanpaineanturit

Lähetetty: 05 Maalis 2020 23:17
Kirjoittaja Arski57
Tessu200 kirjoitti: 21 Helmi 2020 20:34 Mikäli autossa on suoralla TPMS:llä varustetut kesä- ja talvirenkaat, se on tuotava korjaamoon vähintään kahdesti vuodessa.

Korjaamojen merkitys kasvaa rengashuollossa (esim. auton omistaja ei voi enää vaihtaa renkaita ilman muuta itse).
Miksi pitää viedä korjaamoon? Sen kun vaan nollaa järjestelmän renkaiden vaihdon jälkeen. Näin itse olen tehnyt jo vuosia vaikka kummassakin autossa on nuo anturit.

Maalauksessa ongelma on se että anturi on kiinni venttiilissä ruuvilla. Vanhaa venttiilliä ei voi laittaa takaisin ja uutta ei saata saada ostettua ilman anturia.

Re: Vanteiden maalaus ja ilmanpaineanturit

Lähetetty: 06 Maalis 2020 09:09
Kirjoittaja hke
aiheeseen liittyen; Focus ST 2017 wagon ja rengaspaineanturit eivät koskaan vaatineet nollausta edes rankaanvaihtojen yhteydessä, eikä tullut turhia hälytyksiä. Jospa olisi niin onni etteivät toimi :D
Maxda CX-3:ssa saa vähän väliä nollata anturit, ensimmäisellä kerralla tarkastin paineen käsimittarilla, hyvät olivat....

Re: Vanteiden maalaus ja ilmanpaineanturit

Lähetetty: 12 Maalis 2020 15:15
Kirjoittaja JyriN
Tarjolla on osittain fake news.

Nykyään TPMS:n anturit saa koodattua samoille id:lle mitä toisessakin rengassetissä on (tai autossa on paikat useammalle rengassarjalle) jolloin mitään lisäkäyntiä huoltoon ei tarvita, kun vaihtaa kesä- ja talvirengassetin välillä. Vanhemmat anturit ja autot voivat toki olla poikkeuksia nykykäytäntöön. Jos tämän kanssa on ongelmia, niin kannattaa konsultoida asiansa tuntevaa rengasliikettä. Uudet anturit toki maksaa mutta se on kertakulu.

Rengaspaineiden muutoksesta johtuen voi joutua tarkistamaan ja kuittaamaan uudet paineet muutaman kymmen kilometrin ajon jälkeen. Autosta riippuen tämä voi olla tehty käyttäjälle helpoksi tai vaikeaksi.