Sivu 1/1

Transit 125 T 350 vm. 2003 moottorin ohjauksen ohjelmointi

Lähetetty: 22 Tammi 2020 16:48
Kirjoittaja juhahu
Transitin 2.4 dti robottilaatikon olen muuttanut manuaaliksi keppi- ja kytkinversioksi. Jotta autoa pääsisi kokeilemaan taas liikkeelle, myös moottorin ohjaus pitäisi ohjelmoida manuaali moodiin. Homma on ollut työn alla jo vuosia ja tässä matkan varrella kysyessäni asiaa Fordilta, vaikutti ettei heillä ollut aitoa tahtoa asiaan paneutua. Onko moottoriohjauksen ohjelmointi yksin Fordin heiniä vai löytyykö tähän taitoa jostain muualta? Projekti Kuopion seudulla.

Re: Transit 125 T 350 vm. 2003 moottorin ohjauksen ohjelmointi

Lähetetty: 22 Tammi 2020 17:36
Kirjoittaja Renee
Osta yksikkö samasta autosta kun sinun nyt manuaalina. Sinä laitoit laatikon hallintalaitteen oliko paljon sähköhommia lisänä. Kyllähän se monessa merkkihuollossa on toi juttu jos siellä ei remppaa tehdä muu palvelu on sitten jäykkää. Tuossa muualla palstalla vaihto moottorin ja ne sähköosat mitkä siihen kuului niin toimiva peli tuli. Monesti noi ohjelmistot ja päivitykset on suojattuja merkkihuolto niitä asentelee..l
https://www.ebay.co.uk/c/1933948513

Re: Transit 125 T 350 vm. 2003 moottorin ohjauksen ohjelmointi

Lähetetty: 22 Tammi 2020 22:29
Kirjoittaja saksoboy
Ehkä se ei niin innostunut vastaanotto fordilla juontaa siihen että he eivät voi mitenkää taata mitenkä tämä sun kompinaatio toimii sen ohjelmoinnin jälkeen.

Re: Transit 125 T 350 vm. 2003 moottorin ohjauksen ohjelmointi

Lähetetty: 23 Tammi 2020 13:37
Kirjoittaja juhahu
Näinhän se tietenkin merkkihuollossa on, mutta eipä nyrkkipaja asiakas mitään takuuta ohjelmointi yritykselle olisi vaatimassakaan.
Muuten robottivaihteen (durasihft) purkaminen on helppo, siihen liittyvä sähkösarjat on erillisiä kuten myös hydrauliyksikkö. Vaihdekepille on korissa reikä ja kytkimen pääsylinterille paikka kuten myös työsylinterille kytkinkopassa. Manuaalin polkimetkin käy nätisti paikalleen. Ainoa pieni ongelma on vaihdelaatikon vaihteensiirtoakselin kokoero ja pään erilainen kiinnitys vaihteensiirtäjän välikappaleeseen. Minä ratkaisin ongelman rälläköimällä molemmat välikappaleet ja hitsaamalla sopivat osat yhteen. Ainakin elottomana kytkin ja vaihteet toimii moitteetta.
Durasihftin muttamisia manuaaliksi on maailmalla tehty paljon koska automaatin hydrauliikka vaikuttaa ajan myötä olevan epäluotettava, se tuppaa keräämään mm. ilmaa josta aiheutuu monenmoista ongelmaa ja johon (ilmaamiseen) minäkin kyllästyin. Ilmeisesti Ecun ohjelmointi hieman riippuu tehoversiosta ja syöttöpumpun mallista. Sen olen ymmärtänyt että asiaa tarvitaan mm. ao. mallin kalibointinumero ja mahdolisesti myös molemmat kahdet toimivat avaimet. Mahdolista sen pitäisi olla, mutta kuka osaa ja tahtoo yrittää, on nyt etsinnässä. Muuten auto olisi kuosissa, suht. vähän ajettu 170 tkm.