Sivu 1/1

Ford FSD 425

Lähetetty: 13 Tammi 2020 15:58
Kirjoittaja jarttu
Tietääkö kukaan Ford FSD 425 koneesta? Onko sitä käytetty missään automallissa. Minulla on kyseinen kone veneessä marinoituna ei kukaan missään tunnu tietävän koneesta mitään.

Re: Ford FSD 425

Lähetetty: 14 Tammi 2020 19:46
Kirjoittaja laihonaho
Jos on 60-70 lukua voi olla fe 390 / 427 sukua.

Re: Ford FSD 425

Lähetetty: 14 Tammi 2020 20:50
Kirjoittaja Patera
Eiköhän tuo ole ihan puhdas "meri-dieseli", eli venemoottoriksi tarkoitettu, saattaa toki esim lohkon osalta olla johdannainen jostain työkoneen moottorista.

Re: Ford FSD 425

Lähetetty: 15 Tammi 2020 11:21
Kirjoittaja NiceMan
Ford FSD 425 Diesel Engine, Ford 4 Cylinder, Radiator, Muffler, D193/2139, 40 H.P. @ 1800 RPM, Maximum H.P.: 70, PTO Shaft: 2″, Full Time PTO, Complete Skid Mount Unit.

Taitaa olla ihan meri diesel... Ei marinoitu..

Re: Ford FSD 425

Lähetetty: 13 Helmi 2021 19:02
Kirjoittaja Fsd 425
90 luvun transitin konehan se on.

Re: Ford FSD 425

Lähetetty: 14 Helmi 2021 13:22
Kirjoittaja hapelo
laihonaho kirjoitti: 14 Tammi 2020 19:46 Jos on 60-70 lukua voi olla fe 390 / 427 sukua.


Eipä tuolla ole mitään tekemistä V8:in kanssa..

Harri

Re: Ford FSD 425

Lähetetty: 14 Helmi 2021 13:48
Kirjoittaja saksoboy
jarttu kirjoitti: 13 Tammi 2020 15:58 Tietääkö kukaan Ford FSD 425 koneesta? Onko sitä käytetty missään automallissa. Minulla on kyseinen kone veneessä marinoituna ei kukaan missään tunnu tietävän koneesta mitään.
Kevyt copy/paste guugleen tuotti tällästä lontoon murretta.

Ford FSD 425 Diesel Engine

Ford "York" Series Diesel Engines
2400 Range (1972-1984) & FSD Range (1984-1999)
(Ford Transit)

The Ford "York" engine is an inline Ford diesel engine originally fitted in vehicles such as the London Taxis and the Ford Transit range of vans between 1972 and 1984. The Transit was fitted with the 2.4-litre four-cylinder engine, but the engine was also available as a 3.5-litre six-cylinder engine. These were fitted in the Ford "A" series light commercial vehicles. Both the four-cylinder and the six-cylinder engines were also available as 2400 Series industrial engines and were marinized by Fenwick and Lees. They were indirect injected until 1984 when they were redesigned. The new "York" 2.5-litre DI (direct-injection) engine was a milestone in reliability, with engines commonly reaching 250,000 miles in automotive use without overhaul. The industrial (FSD 425) version was marinized by Mermaid and Lancing Marine for marine service even after Ford ceased production of the model in 1999 until engine stocks were exhausted. Used FSD 425 engines are still being marinized by Lancing Marine.