Mondeo 1,5 ecoboost 2017 käyntihäiriö P0302

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Mondeo 1,5 ecoboost 2017 käyntihäiriö P0302

Viesti Kirjoittaja Renee »

Kohta Ford miehet kysyy että mones moottori menossa toisiltaan.Jos kesto on tuota luokkaa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Fiestalla
Viestit: 481
Liittynyt: 20 Heinä 2005 21:39
Paikkakunta: Turku

Re: Mondeo 1,5 ecoboost 2017 käyntihäiriö P0302

Viesti Kirjoittaja Fiestalla »

Renee kirjoitti: 23 Elo 2021 10:43 Kohta Ford miehet kysyy että mones moottori menossa toisiltaan.. Jos kesto on tuota luokkaa.
Tästähän on vanha Ford vaihtomoottori mainos, vaan silloin moottorit kestivät enemmän. :)
hke
Viestit: 311
Liittynyt: 28 Loka 2006 09:33

Re: Mondeo 1,5 ecoboost 2017 käyntihäiriö P0302

Viesti Kirjoittaja hke »

Äkkipäätä näyttää tuo uusikin rakenne lujuusteknisesti/murtumismekaanisesti ei-niin-hyvältä konstruktiolta, uusi toki vanhaa parempi. Koneistustarkkuus ja materiaali toki vaikuttavat.
Lämpöjännitykset ja sylinterien painekuorma tuota kuormittavat varmaankin, mooottoria tosin en ole koskaan mallintanut. Onkohan keveys jne optimointi johtanut tähän? Jotenkin tuntuu oikelta päätös, ei alle 2L moottorista autoa meille.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Mondeo 1,5 ecoboost 2017 käyntihäiriö P0302

Viesti Kirjoittaja Renee »

Jos moottorissa havaintaan toistuvia vikoja( noita 50tkm ajettuja moottoreita hajoaa useita). Tulee silloin takaisinkutsukampanja. Joten jos ongelmia moottorissa ottakaa yhteyttä merkkihuoltoon ne reklamoi maahantuojaa sitten.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Focus_2.0
Viestit: 735
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Mondeo 1,5 ecoboost 2017 käyntihäiriö P0302

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 »

Juutuubissa ovat Jenkkilässä vaihtaneet näihin 2.0 Ecoboosteihinkin lohkoja samasta syystä. Asiasta on julakistu tehtaan TSB (Technical service bulletin). Taitaa olla pahemmanluokan suunnitteluvirhe Ecoboosteissa..
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
foop
Viestit: 261
Liittynyt: 21 Syys 2015 07:40

Re: Mondeo 1,5 ecoboost 2017 käyntihäiriö P0302

Viesti Kirjoittaja foop »

YouTubesta puheenollen, Jenkkilästä Scotty Kilmer julkaisi 1.5 EcoBoost videon :D

Never Buy a Ford with This Engine:
https://www.youtube.com/watch?v=92jTmmyD8lk
Scotty Kilmer kirjoitti:It's a tiny little engine with gasoline direct injection and a turbocharger. What happened after 60 000 miles (~100 000 km)? The engine blew up. It's all that this engine lasted.
Scotty Kilmer kirjoitti:You don't wanna get involved these 1.5 liter turbocharged GDI engines, because, basically they're garbage.
Onkohan jenkkilän 1.5 EcoBoost sama mitä täällä Euroopassa? Paitsi eipä euroopankaan EcoBoostit taida "liian kestävän" maineesta kärsiä...
Ford Mondeo MK4, 2008, 1.8 TDCi (92 kW)

EX: Ford Mondeo MK3, 2001, 1.8 (81 kW)
Focus_2.0
Viestit: 735
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Mondeo 1,5 ecoboost 2017 käyntihäiriö P0302

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 »

Laitetaan tänne sama kyssäri mikä autoilu osastolla:

Onko tosiaan ainut keino korjata sylinterin jäähdytysnestevuoto vaihtamalla koko lohko? Mitä jos vaihtaa pelkästään kannentiivisteen? Eikös kannentiiviste petä ja päästää vedet sylinteriin..

Focus RS mk3 2.3 ecoboostissa oli alkujaan samaa ongelmaa ja syylliseksi paljastui heikko kannentiiviste joka vaihdettiin parempaan.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Focus_2.0
Viestit: 735
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Mondeo 1,5 ecoboost 2017 käyntihäiriö P0302

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 »

Lohko murtuu niin sen takia pitää uusia koko lohko..
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
kmtt
Viestit: 117
Liittynyt: 06 Huhti 2017 10:32

Re: Mondeo 1,5 ecoboost 2017 käyntihäiriö P0302

Viesti Kirjoittaja kmtt »

Focus_2.0 kirjoitti: 11 Loka 2021 08:40 Onko tosiaan ainut keino korjata sylinterin jäähdytysnestevuoto vaihtamalla koko lohko? Mitä jos vaihtaa pelkästään kannentiivisteen? Eikös kannentiiviste petä ja päästää vedet sylinteriin..
Meillä 1.6 ecoboostissa hävisi kannentiivisteen vaihdolla paisuntasäiliöstä ylimääräiset paineet ja nestetason vaihtelut, ja ennen kannentiivisteen vaihtoa jo runsaaksikin tullut nesteen häviäminen. Tuon jälkeen ajettu n. 20tkm ilman ylimääräisiä paineita, tai että olisi pisaraakaan tarvinnut jäähdytinnestettä lisäillä.
Grand C-Max 2011 1.6 EcoBoost
-Markus-
Viestit: 83
Liittynyt: 23 Touko 2007 21:26

Re: Mondeo 1,5 ecoboost 2017 käyntihäiriö P0302

Viesti Kirjoittaja -Markus- »

Jykke61 kirjoitti: 07 Elo 2021 16:38 Pitkästä aikaa palstalla......
Vika löytyi, autooni vaihdettiin moottori.
Käyntihäiriöt johtuivat siitä että jäähdytysnestettä oli päässyt sylinteriin. Tämä aiheutti ongelmia sytytyksessä, rikkoi sytytystulppia joita sitten vaihdeltiin. Sama vuoto aiheutti painetta jäähdytysjärjestelmään.
Moottori vaihdettiin jo vuosi sitten, sen jälkeen auto on toiminut moitteetta.
Onneksi kaikki meni Ford-takuun (5 vuotta) piikkiin. Korjaustyö kesti pitkään koska uutta moottoria ei ollut koronan aiheuttaman viiveen vuoksi saatavana. Paikallinen Ford huolto hoiti homman moitteetta, käytössäni oli koko korjauksen ajan sijaisauto.
Miten yleistä tämä lie..? Tulikohan tässä tapauksessa uusi kone jo korjatulla lohkolla?
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Mondeo 1,5 ecoboost 2017 käyntihäiriö P0302

Viesti Kirjoittaja focst »

-Markus- kirjoitti: 03 Heinä 2023 10:39
Jykke61 kirjoitti: 07 Elo 2021 16:38 Pitkästä aikaa palstalla......
Vika löytyi, autooni vaihdettiin moottori.
Käyntihäiriöt johtuivat siitä että jäähdytysnestettä oli päässyt sylinteriin. Tämä aiheutti ongelmia sytytyksessä, rikkoi sytytystulppia joita sitten vaihdeltiin. Sama vuoto aiheutti painetta jäähdytysjärjestelmään.
Moottori vaihdettiin jo vuosi sitten, sen jälkeen auto on toiminut moitteetta.
Onneksi kaikki meni Ford-takuun (5 vuotta) piikkiin. Korjaustyö kesti pitkään koska uutta moottoria ei ollut koronan aiheuttaman viiveen vuoksi saatavana. Paikallinen Ford huolto hoiti homman moitteetta, käytössäni oli koko korjauksen ajan sijaisauto.
Miten yleistä tämä lie..? Tulikohan tässä tapauksessa uusi kone jo korjatulla lohkolla?
Fordin kautta lohkot ja moottorit päivitetyllä lohkolla.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Vastaa Viestiin