Sivu 1/1
2.0 ja 1.6 OHC tunnistus
Lähetetty: 19 Huhti 2006 16:43
Kirjoittaja Calmari
Eli miten erotan nuo kaksi konetta toisistaan. En ole ford harrastaja vaan etsin lyhyttä kone+vaihteisto pakettia GAZ-69:n keulalle. Tehoraja vain 86 hp. Jos jollain mittoja 1.6 ja automaatin kokonaispituudesta niin otan kiitollisuudella vastaan.
Lähetetty: 19 Huhti 2006 17:03
Kirjoittaja jaska74
ulkoapäin ne on ihan samanlaisia, 1.6 on vaan matalampi kansi mutta sitä ei välttämättä huomaa kun paatunein harrastaja.
jos en ihan väärin muista niin nuo erottaa moottorin koodista (kaksi kirjainta startin luona lohkossa) ja 1.6 alkaa aina L kirjaimella ja 2.0 alkaa N kirjaimella.
saatan kyllä muistaa väärinkin
Lähetetty: 19 Huhti 2006 17:14
Kirjoittaja s.o.h.c
jaska74 kirjoitti:ulkoapäin ne on ihan samanlaisia, 1.6 on vaan matalampi kansi mutta sitä ei välttämättä huomaa kun paatunein harrastaja.
jos en ihan väärin muista niin nuo erottaa moottorin koodista (kaksi kirjainta startin luona lohkossa) ja 1.6 alkaa aina L kirjaimella ja 2.0 alkaa N kirjaimella.
saatan kyllä muistaa väärinkin
Matalampi kansi?
2.0 lohkosta löytyy merkintä 20 (vanhemmista) ja 205 (uudemmista). 1.6:sen vastaavat ovat 16 ja 165.
Pituuksista ei mitään hajua.
Pinto ???
Lähetetty: 19 Huhti 2006 18:54
Kirjoittaja Calmari
Entäs kun tarjottiin transitista 2 litrasta konetta ja automaattia. Ilmeisesti kysessä 2.0 Pinto ja C3. Saako näihin vielä osia.
Lähetetty: 19 Huhti 2006 19:15
Kirjoittaja Sultzi
Eikös OHC=Pinto?
Lähetetty: 19 Huhti 2006 19:21
Kirjoittaja Jaakko85
Sultzi kirjoitti:Eikös OHC=Pinto?
Joo ja ei. Eikös se oikea pinto ole se 2.3 litrainen?
Monestihan tuota tavallista ohc:tä sanotaan myös pintoksi.
Lähetetty: 19 Huhti 2006 19:54
Kirjoittaja henu
jaska74 kirjoitti:ulkoapäin ne on ihan samanlaisia, 1.6 on vaan matalampi kansi mutta sitä ei välttämättä huomaa kun paatunein harrastaja.
jos en ihan väärin muista niin nuo erottaa moottorin koodista (kaksi kirjainta startin luona lohkossa) ja 1.6 alkaa aina L kirjaimella ja 2.0 alkaa N kirjaimella.
saatan kyllä muistaa väärinkin
ei se kansi oo matalempi vaan lohko, vanha 1.6 ohc:ee on lohkoltaan matalempi ku 1.6 ohc:ee e max joka on samankorkuinen ku 2.0
Lähetetty: 19 Huhti 2006 20:09
Kirjoittaja jaska74
henu kirjoitti:ei se kansi oo matalempi vaan lohko
näin tais ollakkin
Lähetetty: 19 Huhti 2006 20:12
Kirjoittaja henu
Jaakko85 kirjoitti:
Joo ja ei. Eikös se oikea pinto ole se 2.3 litrainen?
Monestihan tuota tavallista ohc:tä sanotaan myös pintoksi.
on mut pintossahan on vielä erona jotain pikku juttui ku esim nokka neljällä pukilla
edit:
http://www.nothingtodo.org/projects/newhead2.gif
Lähetetty: 19 Huhti 2006 20:16
Kirjoittaja Jaakko85
henu kirjoitti:
on mut pintossahan on vielä erona jotain pikku juttui ku esim nokka neljällä pukilla
Eipä siinä tainnut olla oikeastaan mitään yhteensopivaa euro ohc:n kanssa..
Lähetetty: 19 Huhti 2006 20:31
Kirjoittaja jaska74
Re: 2.0 ja 1.6 OHC tunnistus
Lähetetty: 21 Huhti 2006 19:55
Kirjoittaja VesQ
Calmari kirjoitti:GAZ-69
Nyt oot löytäny asiallisen pelin. Tosin se venäläinen v8 tekniikka on hieman... noh sanoisiko laiska...
Minkäsmallinen tuo -69 on. Onko ihan armeijan maasto-kuormuri
Tulee tuossa viikoittain ajeltua tuolla valtion hommissa GAZ-66:sta viestikontin kera.
Hieno peli 8)
Re: 2.0 ja 1.6 OHC tunnistus
Lähetetty: 23 Huhti 2006 20:54
Kirjoittaja Calmari
Minkäsmallinen tuo -69 on. Onko ihan armeijan maasto-kuormuri
Maastohenkilöauto, ns piikkinokka gaz. 2.4 l sivuventtiili rivi 4:nen 65 hp.
Tällä hetkellä näyttää tekniikka kuitenkin kääntyvän tuonne länsinaapurin puolelle mutta kiitos silti avustanne.