Sivu 1/1
Fiesta-projekti (otsikkoa muutettu)
Lähetetty: 14 Maalis 2005 16:00
Kirjoittaja RetArt
Elikkäs tuli raahattua kotiin tollanen kakkoskoppanen festeri. tarkoituksena olis työntää siihen entisen peltoauton (Escort IV mk4 VIP, tuotu ruotsista) kone... Autos on k-jetronicci, mut silti ecu.. Toimiiko festerin bensatankki ruiskukonees kun sin vaan heittää ton pumpun..? Vai täytyykö sille ylipäänsä tehdä jtn?
tarkotuksena olis viel pistää tuohon joku halpa alusta, filsu, putki ja sarja, ehkä nokat. kansi pitäis koneistaa itte pajal ja ulkokuorikaan ei tu jäämään ihan vakioks.. levenee ja muuta mukavaa.. kaaret, 4-paikkanen etc..
Lähetetty: 14 Maalis 2005 16:30
Kirjoittaja Megado
Kyllä sen sinne saa toki, tankkiin pitää ainakin mennä paluulinja. jarrut pitää vastata kasvanutta tehoa, kuin myös alustakin.
Lähetetty: 24 Maalis 2005 23:48
Kirjoittaja RetArt
Hyvähyvä.. Voi olla että tuo tankin vaihto voi kuitenkin olla ajankohtainen.. Nyt on mittaristo purettuna ja työn alla.. Tallipaikkaa odotellessa.. Ko. tiloihin tuo pitäis saada kesäksi... Oisko tietoa halvoista madallusjousista.. Halvimmat tähän mennes 195€ mikä tuntuu aika kalliilta.. Omassa ekkerissä on weitecit jotka on toiminu hyvin..
Kattelin myös et TAROX:in jarrusetti ei olis niin oahan kallis

sain edukkaan tarjouksen xr2i:n levysarjast
Mitäs ihmiset on mieltä korimuutoksist? levittää pitäis, mut ihan perus xr-sarjal, vai väännetäänkä villimpää levikettä? esim Impreza-malliset on käyny mieles...
Lähetetty: 24 Maalis 2005 23:58
Kirjoittaja Monteonisti
Miksi tuo kaikki vaiva?

Lähetetty: 25 Maalis 2005 00:39
Kirjoittaja ZyaS
Monteonisti kirjoitti:Miksi tuo kaikki vaiva?

ettei taas sotkeudu sinne helvatun "massaan"
tutulla oli fiesta "lievästi" piristetty, jossa kiinni Xr2:sen korisarja ja pari spoileriakin siinä oli. maalattu siistiks.. kyllä oli kaunista katseltavaa 8)
Lähetetty: 25 Maalis 2005 12:10
Kirjoittaja Krisse
RetArt kirjoitti:Hyvähyvä.. Voi olla että tuo tankin vaihto voi kuitenkin olla ajankohtainen..
Niin, 'ehkä' se ruiskupumppu vähän haukkaa ilmaa pikkasenkin vajaammalla tankilla jos on kaasaritankki.
RetArt kirjoitti:Oisko tietoa halvoista madallusjousista..
Oiva budjettiratkaisu voisi olla Mk2 XR2 jouset. Laskee noin 25mm vrt vakio. Käytettyinä löytyy varmasti. Tuossa omassa Mk2 'RS':ssä ilmeisesti XR2 jouset on - maavarataulukosta päättelin kuin on millilleen XR2 korkeudella - ja tuntuu ihan pätevältä.
RetArt kirjoitti:Kattelin myös et TAROX:in jarrusetti ei olis niin oahan kallis

sain edukkaan tarjouksen xr2i:n levysarjast

Muistathan että XR2i = mk3, mitä suurimmalla todennäköisyydellä ei mene bolt-on. Vaan eiköhän Mk2 XR2 jarrujakin ole saatavilla. Ja jos rahaa riittää niin neliveto kossun etujarrut menevät heittämällä, vannekoko vaan pitää sitten olla 15"
RetArt kirjoitti:Mitäs ihmiset on mieltä korimuutoksist? levittää pitäis, mut ihan perus xr-sarjal, vai väännetäänkä villimpää levikettä?
Jos kiinnostaa niin tämä auto menee loppukesästä/syksyllä purkuun:
http://www.76s.net/mk2/
Korin muoviosat ovat ainakin toistaiseksi virheettömät.
Lähetetty: 25 Maalis 2005 19:54
Kirjoittaja hartza
Krisse kirjoitti:
Muistathan että XR2i = mk3, mitä suurimmalla todennäköisyydellä ei mene bolt-on. Vaan eiköhän Mk2 XR2 jarrujakin ole saatavilla. Ja jos rahaa riittää niin neliveto kossun etujarrut menevät heittämällä, vannekoko vaan pitää sitten olla 15"
Mk3:en levyt sopivat paikalleen suoraan (Xr2i), satuloiksi Escort RS turbon/scorpion/ABS Sierran satulat (sama satula kaikissa). Voi joutua valusta riippuen hieraisemaan satuloista palan pois, ettei ota napaan kiinni. Toimiva paketti tuon painoiseen autoon.
Xr2i:n satulat taitavat olla väärällä ofsetilla, ainakin tuollainen kombinaatio tutun Fiestassa on.
Lähetetty: 25 Maalis 2005 22:36
Kirjoittaja Monteonisti
No se!

Lähetetty: 05 Huhti 2005 18:58
Kirjoittaja RetArt
Juuh... mitenkäs nuo xr3 escortin levyt..? Tarjouksia on Lowtecin ja Kilenin alustasta.. Riippuu vaan et paljonko tota tiputtaa.. Lowtec veis 60mm pois

imusarja tohon väkätään itte.. ajatuksen poikanen virinnyt resonanssiahtamisesta..

Tarkastelu jatkuu
Lähetetty: 05 Huhti 2005 18:59
Kirjoittaja RetArt
Ja minkäkö takia? Jotta olis teho- painosuhteeltaan mukava laitos.. Ja koska tollanen fiesta on pihaan kantautunu kutenmmyös elienluovuttaja-auto.. Tietenkin niistä yhdistellään yksi toimiva, nopea ja hieno auto..

Lähetetty: 05 Huhti 2005 22:49
Kirjoittaja ZyaS
ei kannata resonansiahtamista ajatella kun 3,6,9,12 sylinterisissä laitteissa ei tuu muuten toimimaan kunnolla.
Lähetetty: 06 Huhti 2005 15:13
Kirjoittaja AnttiM
SPAXin -35mm tiputtavat jouset Rally Racesta 142e (
http://www.rallyracefin.fi)
Lähetetty: 06 Huhti 2005 16:38
Kirjoittaja Zero
Ei ainakaan kannata "amistella" sitä fiestaa. Ei tarvitse sitten muitten fordistien tuntea "myötä häpeää".
Lähetetty: 06 Huhti 2005 17:35
Kirjoittaja ZyaS
1.8 130hp zetecci niin liikkuu riittämiin
sit sitten vielä vähän piristää
Lähetetty: 06 Huhti 2005 18:30
Kirjoittaja jive
ZyaS kirjoitti:1.8 130hp zetecci niin liikkuu riittämiin
sit sitten vielä vähän piristää
Liikaa tehoa. 105hp 1.8 menee tehorajoihin
Lähetetty: 06 Huhti 2005 21:30
Kirjoittaja RetArt
Kyl tuo resonanssiahtaminen toimii myös muis kun kolmel jaollisi koneis. Uutta tutkimustietoa

ja sitähän kokeillaan.
Lähetetty: 06 Huhti 2005 21:43
Kirjoittaja ZyaS
RetArt kirjoitti:Kyl tuo resonanssiahtaminen toimii myös muis kun kolmel jaollisi koneis. Uutta tutkimustietoa

ja sitähän kokeillaan.
toimii toimii, muttei kunnolla...
Lähetetty: 06 Huhti 2005 21:44
Kirjoittaja ZyaS
jive kirjoitti:Liikaa tehoa. 105hp 1.8 menee tehorajoihin
no tiedä sitten mutta tälläisen olen ihan livenä nähnyt ja on varmasti laillisesti kilvissä.
Lähetetty: 07 Huhti 2005 10:07
Kirjoittaja jive
ZyaS kirjoitti: no tiedä sitten mutta tälläisen olen ihan livenä nähnyt ja on varmasti laillisesti kilvissä.
mk2 XR2 1.6CVH 90hp + 20% = 108hp.
Lähetetty: 23 Touko 2005 20:04
Kirjoittaja RetArt
Meneekö 4-koppasen vip ekkerin koneeseen tuo festerin oma mittaristo.. vai täytyykö se riuhtoa myös irti?
Tuos on siis just katillinen 92 hp kone tos ekkeris... kiertää silti puhtaammin ja ylemmäs kun omas mk5:ses...
koneenvaihto pitäis alottaa heti kun tulee sopivaa luppoaikaa..
Tavoitteena on noin minuutin tiputtaminen pois oman testipätkän pohjista

(huom. tietenkin suljetulla alueella. muu on hyihyi) täytyis vaan alustaa saada aikalailla paremmaks.
eteen tulee nyt siis mk4 escortin jarrut, juuri tuon koneenkin luovuttajan.
Ajattelin väännellä itte kallistuksenvakaajat, poikkituet, etureaktiotangot yms...

stage 1:sessä tuo ei vielä ole ahdettu...
Lähetetty: 29 Touko 2005 23:23
Kirjoittaja SpeedDevil
vaikuttaa ihan mielnkiintoselta rojektilta. laittes kuvia sun autosta kun valmis