Sivu 1/1
Kokemuksia Focus MK2 Farmari 1,6 bensiinin optimointi
Lähetetty: 22 Loka 2019 09:21
Kirjoittaja Kennethst
Onko kenelläkään kokemusta tämmöisen optimoinnista? Onko siitä ylipäänssä mitään hyötyä, miten optimointi vaikuttaa ajoon?
Mitään huikeita tuloksiahan se ei tuo (13 hp ja noin 10NM) mutta kannattaako se tehdä jotta jaksaisi paremmin.
Kyseessä on farmari, automaatti laatikolla.
1,6 Litran 16V
Re: Kokemuksia Focus MK2 Farmari 1,6 bensiinin optimointi
Lähetetty: 22 Loka 2019 18:03
Kirjoittaja Renee
Paljon heppoja on onko 100 vai 115. Alavääntoä
pitälsiko saada lisää. Tuo automaatti ottaa tehosta pois varmaakin 10 heppaa.Monesti parasvaihto ehto on että ostaa sen tehokkaam auton ajoon. Jos Fordissa haluaa pysyä tarjontaa kyllä on. Mutta tuossa on topikki jossa käsitellään sinun mallisarjan autoa.
viewtopic.php?f=2&t=15676&start=450
viewtopic.php?f=3&t=37131
Re: Kokemuksia Focus MK2 Farmari 1,6 bensiinin optimointi
Lähetetty: 22 Loka 2019 21:48
Kirjoittaja saksoboy
Turbottoman auton virittäminen on kallista verrattuna saavutettuihin heppoihin. Itse en siis suosittele optimointia vaan todella laajaa huoltoa vain eli kaikki suodattimet, öljyt, tulpat ja jokin karstanpoistokäsittely ja tietenkin kaasuläppäkotelon puhdistus. Hyvä olisi tietenkin tarkistaa kuinka lähellä on jakohihnan vaihto että tarviiko sitä vaihtaa.
Re: Kokemuksia Focus MK2 Farmari 1,6 bensiinin optimointi
Lähetetty: 23 Loka 2019 06:08
Kirjoittaja Kennethst
Kiitos vastauksestanne. Taisin jo tässä vaiheessa saada vastaus kysymykseen, eli ei kannata.
Kyse on 100hp koneesta mistä puuttuu vääntöä niin ala kuin ylä kierroksilla. Taitaapi olla vaan niin että paska yhdistys tuo automaatti laatikko ja toi kone. Eiku kuoppaan ja toinen tilalle.
Re: Kokemuksia Focus MK2 Farmari 1,6 bensiinin optimointi
Lähetetty: 23 Loka 2019 09:53
Kirjoittaja juhe
Renkaiden vaihto kevyesti rullaaviin voisi sopia tuon optimointiin -- saa optimoitua kulutusta pienemmäksi.
E85 kelpaa koneelle, kun vain ensin asentaa muunnosboksin -- saa taas optimoitua polttoaine kuluja.