Escort vm. 2000 lämppärin lehmänhönkäys
Lähetetty: 09 Loka 2019 17:12
Viime talvina kyseinen auto on aina talvella ollut vähän epämukava ajettava, koska lämppäristä ei meinaa tulla kuumaa/lämmintä ilmaa paitsi kun ajaa korkeilla kierroksilla.
Olen vaihtanut termostaatin monta kertaa uuteen, vanhaan, toisesta autosta otettuun, mutta silti tämä sama vika toistuu.
Kaasuttaessa kierrokset 5000 rpm:ään, kuuluu sisätiloissa lämppärin kennon lähimaastosta (?) lorinaa, ja ehkä jopa suhinamaista ääntä. Mistään auto ei kuitenkaan nestettä vuoda, sillä nestemäärä on pysynyt samana vuodesta toiseen ilman lisäystarvetta. Ihmettelen kuitenkin sitä, että aina kun paisarin korkin olen avannut pitkänkin ajon jälkeen, se ei sihahda tai suhahda, aukeaa kuin auto olisi ollut kylmänä jo pitkään.
Voisiko lämppärin kennoon olla jäänyt ilmakupla tms. kun tyhjäkäynnillä ei puhalla kuin aika viileää...
Moottorin lämpötilat näyttävät mittarissa ihan normaalisti aluksi kylmää, mutta hetken ajon jälkeen viisari pysyy hienosti keskivaiheilla.
Olen myös koittanut kaasutella loivissa mäissä kierrokset korkealle ja pitänyt siellä hetken, mutta ei toimi. Avannut myös paisuntasäiliön korkin välillä kierrosten nostojen jälkeen.
Tämä vika ei meinaa jättää tunnollista ford-kuskia rauhaan sitten millään!
Olen vaihtanut termostaatin monta kertaa uuteen, vanhaan, toisesta autosta otettuun, mutta silti tämä sama vika toistuu.
Kaasuttaessa kierrokset 5000 rpm:ään, kuuluu sisätiloissa lämppärin kennon lähimaastosta (?) lorinaa, ja ehkä jopa suhinamaista ääntä. Mistään auto ei kuitenkaan nestettä vuoda, sillä nestemäärä on pysynyt samana vuodesta toiseen ilman lisäystarvetta. Ihmettelen kuitenkin sitä, että aina kun paisarin korkin olen avannut pitkänkin ajon jälkeen, se ei sihahda tai suhahda, aukeaa kuin auto olisi ollut kylmänä jo pitkään.
Voisiko lämppärin kennoon olla jäänyt ilmakupla tms. kun tyhjäkäynnillä ei puhalla kuin aika viileää...
Moottorin lämpötilat näyttävät mittarissa ihan normaalisti aluksi kylmää, mutta hetken ajon jälkeen viisari pysyy hienosti keskivaiheilla.
Olen myös koittanut kaasutella loivissa mäissä kierrokset korkealle ja pitänyt siellä hetken, mutta ei toimi. Avannut myös paisuntasäiliön korkin välillä kierrosten nostojen jälkeen.
Tämä vika ei meinaa jättää tunnollista ford-kuskia rauhaan sitten millään!
