Sivu 1/1

Focus mk3 takalaakerien torxit

Lähetetty: 31 Elo 2019 16:36
Kirjoittaja turboruuvi
Näyttää siltä, että edessä on takalaakerin vaihto. Uusi murikka on hommattu, ja pultit näyttäisivät normi T55 torxeilta, mutta mitenkäs ne vanhat, joissa on "uros-torxit"? Minkä kokoinen se uros-torx on, ja mistä helkkarista sellaisia hylsyjä saa, jolla ne saa auki?
Kokeilin lykätä uusien pulttien kantaa niihin, mutta eivät sopineet. Mahtuivat kyllä 10mm hylsyn sisään.

Re: Focus mk3 takalaakerien torxit

Lähetetty: 31 Elo 2019 18:02
Kirjoittaja tursas
Koosta en tiedä
https://m.motonet.fi/fi/tuote/4012316/Torx-hylsy-12
pikkasen guugletin
ford focus mk3 rear wheeling torx
taidettiin jossain sanoa E14

Re: Focus mk3 takalaakerien torxit

Lähetetty: 31 Elo 2019 19:22
Kirjoittaja turboruuvi
tursas kirjoitti: 31 Elo 2019 18:02 Koosta en tiedä
https://m.motonet.fi/fi/tuote/4012316/Torx-hylsy-12
pikkasen guugletin
ford focus mk3 rear wheeling torx
taidettiin jossain sanoa E14
Tuollaiset (E11, E12 ja E14) kävin hakemassa, vaan mitenkähän mahtavat kestää. Konehylsyinä ei oikein tahdo löytyä.
No, jos edes koko varmistuisi...

Re: Focus mk3 takalaakerien torxit

Lähetetty: 01 Syys 2019 02:49
Kirjoittaja Patera
Nuo nyt ovat ihan normikamaa korjaamokäytössä nykyään, eli ei mitään uutta .
Halpiksien kestävyydestä en tiedä, pääasiessa Stahlwilleä ja Facomia itsellä käytössä.

Re: Focus mk3 takalaakerien torxit

Lähetetty: 01 Syys 2019 23:43
Kirjoittaja turboruuvi
Joo, E14 oli koko. Oli vain aika helkkarin show sen kierrelukitteen takia. Hyvin tuli pultit ulos siihen asti kun oli vielä muutama milli pultin päätä näkyvissä, ja siihen hirtti oikein pahuksen piukkaan. Edestakaista kiertämistä, ja kyllä ne lopulta aukesivat. Suunnilleen tunti meni per pultti sen kierrelukitteen takia.

Pulttipyssyä en kyllä saanut sopimaan mistään välistä, vaikka eri pituisia jatkoja mulla kyllä oli.

Ääni ei kyllä loppunut, joten ilmeisesti turhaa työtä...