Uusi Ford Puma 2020

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Avatar
kaali81
Viestit: 242
Liittynyt: 03 Huhti 2009 20:32
Paikkakunta: Pargas

Re: Uusi Ford Puma 2020

Viesti Kirjoittaja kaali81 »

Helmikuussa pitäisi saapua, onko joku muu uskaltanut jo laittaa tilausta?
Ajossa:

Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14

Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo
Antero888
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Tammi 2020 21:55

Re: Uusi Ford Puma 2020

Viesti Kirjoittaja Antero888 »

Tänne tulossa myös Puma helmikuussa. 156hp versiona. Ei Puma herätä keskustelua facebookin klubisivuilla, eikä täälläkään 😲
Antero888
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Tammi 2020 21:55

Re: Uusi Ford Puma 2020

Viesti Kirjoittaja Antero888 »

Mitenkäs tuo aktiivinen vakionopeudenaäädin toimio manuaali autolla? Ei ole itsellä semmoosesta kokemusta. Todella hyvät "vakiovarusteet" olivat mielestäni titanium launch edition mallissa. Toivottavasti vakiokaiuttimetkin olisivat edes jonkinlaiset, kun jäi b&o ottamatta. Millaisilla varusteilla olette ottaneet pumaa?
Fjöördis
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Tammi 2019 14:40

Re: Uusi Ford Puma 2020

Viesti Kirjoittaja Fjöördis »

Ei tulisi mieleenkään ostaa hybridi Fordia. Ainakin jos miettii nykyisen Focuksen akun ja laturin toimintaa.. :D :D
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Ford Puma 2020

Viesti Kirjoittaja focst »

Antero888 kirjoitti: 04 Tammi 2020 10:45 Mitenkäs tuo aktiivinen vakionopeudenaäädin toimio manuaali autolla? Ei ole itsellä semmoosesta kokemusta. Todella hyvät "vakiovarusteet" olivat mielestäni titanium launch edition mallissa. Toivottavasti vakiokaiuttimetkin olisivat edes jonkinlaiset, kun jäi b&o ottamatta. Millaisilla varusteilla olette ottaneet pumaa?
Hyvin toimii aktiivinen vakkari ainakin focuksessa, pitää etäisyyden säädettynä jarruttaa ja kiihdyttää tarvittaessa. Oikeastaan ainoa ero automaattiin samalla vakkarilla on että ei pysty pysähtymään ja lähtemään uudestaan liikkeelle. Myös vaihteita voi vaihtaa ylös ja alas päin ilman että vakkari lähtee pois päältä.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Avatar
kaali81
Viestit: 242
Liittynyt: 03 Huhti 2009 20:32
Paikkakunta: Pargas

Re: Uusi Ford Puma 2020

Viesti Kirjoittaja kaali81 »

En tosiaan enää muista, mitä varusteita ruksin, mutta koitin kovasti maltilla ruksia...

Ainakin mustat takalasit, winterpack, metalliväri, sähköinen takaluukku ja B&O poppikset...

Ainakin tuossa uusimmassa Fieskotterossa on mielestäni ihan ok peruspoppiksetkin, jotta voipa olla, että tuo B&O sijoitus meni ihan harakoille, sittenpähän sen näkee!

Mahtaakohan sitä uskaltaa käydä potkimassa Puman renkaita Laakkosella, kun niitä sinne alkaa piakkoin ilmestyä... Tai sitten vaan perinteinen koeajo matkalla Sastamalasta kotiin päin! :lol:
Ajossa:

Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14

Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Ford Puma 2020

Viesti Kirjoittaja Renee »

Eikös toi litranen pannu ole aika pieni Suv autoon .
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Ford Puma 2020

Viesti Kirjoittaja focst »

Renee kirjoitti: 06 Tammi 2020 11:04 Eikös toi litranen pannu ole aika pieni Suv autoon .
Puma pohjautuu fiestaan eiköhän se siihen ole ihan hyvän kokoinen. Toisin kun myös mondeoon oli saatavilla toi litranen ja siihen se oli kyllä turhan pieni.. :lol:
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Ford Puma 2020

Viesti Kirjoittaja Renee »

SUV sanasta tulee mieleen maastoauto jolla mennään sellaisista paikoista joilla tavallisilla autoilla ei ole asiaa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Ford Puma 2020

Viesti Kirjoittaja focst »

Renee kirjoitti: 06 Tammi 2020 11:18 SUV sanasta tulee mieleen maastoauto jolla mennään sellaisista paikoista joilla tavallisilla autoilla ei ole asiaa.
Ei näillä ajeta kun korkeintaan mökkitietä. Ei 4vetoa.. :lol:
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Ford Puma 2020

Viesti Kirjoittaja Renee »

Totta nämä ei ole niitä tapauksia joista voi sanoa se pyörä jarruttaa joka ei vedä.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Frnz
Viestit: 290
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Ford Puma 2020

Viesti Kirjoittaja Frnz »

Mistä / miksi kaikki kritiikki Puman maasto-ominaisuuksista?

Ford ei missään mainitse auton olevan mikään maasturi vaan minusta enemmänkin korostaa nokkelia ratkaisuja ja ketteryyttä kaupungissa. Kyseessähän on käsittääkseni "vain" Fiestan korotettu malli. Sellaisenaan se kyllä kelpaisi minulle jos olisi tarvetta sen kokoluokan autolle.
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Antero888
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Tammi 2020 21:55

Re: Uusi Ford Puma 2020

Viesti Kirjoittaja Antero888 »

focst kirjoitti: 05 Tammi 2020 13:29 Hyvin toimii aktiivinen vakkari ainakin focuksessa, pitää etäisyyden säädettynä jarruttaa ja kiihdyttää tarvittaessa. Oikeastaan ainoa ero automaattiin samalla vakkarilla on että ei pysty pysähtymään ja lähtemään uudestaan liikkeelle. Myös vaihteita voi vaihtaa ylös ja alas päin ilman että vakkari lähtee pois päältä.
Kiitos kommentista. Vaikuttaa siis hyvältä.
Antero888
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Tammi 2020 21:55

Re: Uusi Ford Puma 2020

Viesti Kirjoittaja Antero888 »

Pumanhan pitäisi olla ihan ok kokoluokkaa, kun vertaa uuden focuksen viistoperä malliin. Aikalailla samankokoiset sisätilat ainakin mittojen mukaan. Peräkonttiinkin täyttää kyllä omat tarpeet hyvin ja koirakin pitäisi mahtua. Lokakuun alussa tuli tilattua ja helmikuussa pitäisi saapua. Toivottavasti aikataulu pitää. On se vaan komean näköinen peli, ainakin omaan silmään :thumbup:
Jeipii
Viestit: 216
Liittynyt: 23 Loka 2008 12:24

Re: Uusi Ford Puma 2020

Viesti Kirjoittaja Jeipii »

Antero888 kirjoitti: 03 Tammi 2020 21:58 Tänne tulossa myös Puma helmikuussa. 156hp versiona. Ei Puma herätä keskustelua facebookin klubisivuilla, eikä täälläkään 😲
Joko sait Puman? Olisi kiva kuulla kokemuksia tästä :) Auto on saanut varsin hyviä arvosteluja eri automedioissa.

Ulkonäkö varmasti jakaa mielipiteitä, mutta varusteiden ja tekniikan osalta vaikuttaisi olevan aika hyvä. Lisäksi ajettavuutta on kehuttu.
jarkkoo
Viestit: 359
Liittynyt: 21 Heinä 2005 00:50

Re: Uusi Ford Puma 2020

Viesti Kirjoittaja jarkkoo »

Tuli tänään käyttä Pumaa ihmettelemässä, kiinnostava peli varsinkin tilojensa puolesta. Laatuongelmat vaan iski silmään, luukkujen ja muoviosien istuvuudessa sanomista, penkkien verhoilujen saumat aaltoili ja sellaista. ST-Line kuitenkin reilun 30ke auto varusteltuna.

Pitänee käydä ajamassa kun saavat noita kilpiin.
2021 Tesla Model 3 LR
Antero888
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Tammi 2020 21:55

Re: Uusi Ford Puma 2020

Viesti Kirjoittaja Antero888 »

Jeipii kirjoitti: 06 Helmi 2020 10:08 Joko sait Puman? Olisi kiva kuulla kokemuksia tästä :) Auto on saanut varsin hyviä arvosteluja eri automedioissa.

Ulkonäkö varmasti jakaa mielipiteitä, mutta varusteiden ja tekniikan osalta vaikuttaisi olevan aika hyvä. Lisäksi ajettavuutta on kehuttu.
Tuli tällä viikolla tieto, että auton luovutus menee helmikuun loppuun tai maaliskuun alkuun. Lähdössä vasta kuljetukseen tällä hetkellä. Pitänee lähteä paikalliseen ford liikkeeseen katsomaan autoa ja koeajamaan. On kyllä saanut hyviä arvosteluita paljon
Avatar
kaali81
Viestit: 242
Liittynyt: 03 Huhti 2009 20:32
Paikkakunta: Pargas

Re: Uusi Ford Puma 2020

Viesti Kirjoittaja kaali81 »

Kävin ihmettelemässä Pumaa tuossa loppuviikosta, samaan kiinnitin huomiota, että verhoilut ei oikein istuneet ja muovit oli vähän miten sattuu. Onko ongelman ydin tehtaan sijainnissa vai siinä, että ekat mallit on tehty kiireellä?

Toinen asia mikä myös ärsytti, oli takaluukku, jota mainostetaan valtavaksi (456L). Suomeen vaan ei valitettavasti tuoda sitä isompaa takaluukkua... Häh??? Toki tuo 50L pienempikin takaluukku oli hyvän kokoinen ja fiksu siinä, että sen voi huuhdella. Toukokuun tuotannosta alkaen akkuratkaisut muuttuvat ja myös hybridin takaluukku kasvaa normaaliin kokoon. Vaan tästähän ei ollut mitään mainintaa missään kun syyskuussa tilasin auton. Ja mikä tämä alkumallien väliaikaisratkaisu on oikeasti olevinaan? Olisi todella hauska tietää selitys sille, miksei heti tuotannon alusta ole voitu toteuttaa alkuperäistä suunnitelmaa hybridiakkujen sijainnista. Nyt ne on takaluukussa ja myöhemmin ne sijoitetaan keskikonsoliin tai etupenkkien alle (kahta eri huhua ollut liikkeellä). Ei tämänmoisia muutoksia tehdä huvikseen...

Muuten kyllä tykkäsin! Takapenkki ei ole tehty 190cm lihaville aikuisille, mutta eipä ole fiestankaan, etupenkillä oli hyvä istua! Täytyy vielä käydä koeajokierroksella fiilistelemässä ensiviikolla kun autot saapuvat laakkoselle. Viimeisten tietojen valossa toimitus olisi ensikuun alussa...
Ajossa:

Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14

Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo
Frnz
Viestit: 290
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Ford Puma 2020

Viesti Kirjoittaja Frnz »

kaali81 kirjoitti: 09 Helmi 2020 23:28 Kävin ihmettelemässä Pumaa tuossa loppuviikosta, samaan kiinnitin huomiota, että verhoilut ei oikein istuneet ja muovit oli vähän miten sattuu. Onko ongelman ydin tehtaan sijainnissa vai siinä, että ekat mallit on tehty kiireellä?

Toinen asia mikä myös ärsytti, oli takaluukku, jota mainostetaan valtavaksi (456L). Suomeen vaan ei valitettavasti tuoda sitä isompaa takaluukkua... Häh??? Toki tuo 50L pienempikin takaluukku oli hyvän kokoinen ja fiksu siinä, että sen voi huuhdella. Toukokuun tuotannosta alkaen akkuratkaisut muuttuvat ja myös hybridin takaluukku kasvaa normaaliin kokoon. Vaan tästähän ei ollut mitään mainintaa missään kun syyskuussa tilasin auton. Ja mikä tämä alkumallien väliaikaisratkaisu on oikeasti olevinaan? Olisi todella hauska tietää selitys sille, miksei heti tuotannon alusta ole voitu toteuttaa alkuperäistä suunnitelmaa hybridiakkujen sijainnista. Nyt ne on takaluukussa ja myöhemmin ne sijoitetaan keskikonsoliin tai etupenkkien alle (kahta eri huhua ollut liikkeellä). Ei tämänmoisia muutoksia tehdä huvikseen...

Muuten kyllä tykkäsin! Takapenkki ei ole tehty 190cm lihaville aikuisille, mutta eipä ole fiestankaan, etupenkillä oli hyvä istua! Täytyy vielä käydä koeajokierroksella fiilistelemässä ensiviikolla kun autot saapuvat laakkoselle. Viimeisten tietojen valossa toimitus olisi ensikuun alussa...
En usko että tehtaan sijainti vaikuttaa verhoiluiden istuvuuteen jne. Meillä oli Romaniassa valmistettu B-max jo vuosia sitten ja laatu oli ihan samaa kuin muissakin Fordeissa. Toisaalta eri osat tulevat eri alihankkijoilta ja siksi Romaniassa kasatussa autossa voi olla osia vaikka mistä muualta (tai kuten meillä on 2020 mallin Fiestassa moottori jossa lukee isolla tarralla kyljessä Craiova plant vaikka auto on käsittääkseni Kölnistä). Voisiko verhoiluihin vaikuttaa se, että Pumassa on ne irrotettavat penkinpäälliset, tai sitten vain tuotannon aloitukseen liittyvät haasteet? Luulisi kuitenkin että laatu paranee tuosta kun massatuotanto on käynnissä. En usko että niillä on varaa heikkoon laatuun.

Sitten tuosta takaluukusta, syy pienempään kokoon on se hybridimallin akku kuten kirjoitit. Maailmalla on myynnissä myös ei-hybridimallia jossa luukku on kuulemma vähän isompi. Jotenkin vaikea uskoa että akkujen sijainti muuttuu kovin radikaalisti näin pian. Sehän vaatisi melko paljon muutoksia valmistusprosessiin (millaiset sähköjen vedot tarvitaan jne, muutokset runkoon ja osiin ylipäätänsä ja mihin lie muuhun). Sähköauton kyseessä luulisi että se vaatisi myös aikamoista uudelleentyypitystä, kolaritestausta ja ties mitä. Ehkä vain tekniikka on saatu pakattua pienempään kokoon sinne luukun alle sen pohjalaatikon viereen..?

Joka tapauksessa mielenkiinnolla odotan kommentteja kun autonsi saapuu. :thumbup: :ford:
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Avatar
kaali81
Viestit: 242
Liittynyt: 03 Huhti 2009 20:32
Paikkakunta: Pargas

Re: Uusi Ford Puma 2020

Viesti Kirjoittaja kaali81 »

Frnz kirjoitti: 11 Helmi 2020 21:30 Sitten tuosta takaluukusta, syy pienempään kokoon on se hybridimallin akku kuten kirjoitit. Maailmalla on myynnissä myös ei-hybridimallia jossa luukku on kuulemma vähän isompi. Jotenkin vaikea uskoa että akkujen sijainti muuttuu kovin radikaalisti näin pian. Sehän vaatisi melko paljon muutoksia valmistusprosessiin (millaiset sähköjen vedot tarvitaan jne, muutokset runkoon ja osiin ylipäätänsä ja mihin lie muuhun). Sähköauton kyseessä luulisi että se vaatisi myös aikamoista uudelleentyypitystä, kolaritestausta ja ties mitä. Ehkä vain tekniikka on saatu pakattua pienempään kokoon sinne luukun alle sen pohjalaatikon viereen..?

Joka tapauksessa mielenkiinnolla odotan kommentteja kun autonsi saapuu. :thumbup: :ford:
Totta turiset, siis siinähän tämä pointti olikin.

Kahdesta eri julkaisusta olen lukenut, että akustojen sijoitus muuttuu 5/2020 alkaen ja laakkonen turussa vahvisti huhun. Samaa ihmettelen tyypityksissä, kaapeloinneissa jne., miten tätä muka voidaan muuttaa noin vain, eikai niitä akkuja voi sijoittaa mihin sattuu??? Vai onko joku pykälä, joka mahdollistaa pienten akkujen sijoittamisen mihin huvittaa? Eihän tässä mHev mallissa varmaan loppuviimeksi tarvita mitään kondensaattoria kummempaa? Olisi vaan jännää tietää, että miksi?? Laakkosen kaveri epäili, että ensimmäisiin malleihin ei ole saatu sen valmistajan akkuja, mitä oli suunniteltu, jolloin ne poikkesivat kokonsa puolesta sen verran, että sijoittelu jouduttiin miettimään uudelleen. Fakta tämä ei kuitenkaan ollut...

No koska tämä välimallin akkupelleily oli mielestäni liian hämärää, päädyin perumaan Puman tilauksen (ja vaihdoin sen Puman isoveljeen)... Täytyy silti käydä ensiviikolla koeajamassa tämä, koska kaikesta huolimatta kyseessä oli todella mukavan oloinen ja persoonallinen kottero!
Ajossa:

Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14

Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo
Frnz
Viestit: 290
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Ford Puma 2020

Viesti Kirjoittaja Frnz »

kaali81 kirjoitti: 11 Helmi 2020 22:25 No koska tämä välimallin akkupelleily oli mielestäni liian hämärää, päädyin perumaan Puman tilauksen (ja vaihdoin sen Puman isoveljeen)... Täytyy silti käydä ensiviikolla koeajamassa tämä, koska kaikesta huolimatta kyseessä oli todella mukavan oloinen ja persoonallinen kottero!
Oho, aika yllättävä päätös, mutta onnittelut Kugasta!

Ihan uteliaisuudeseta, miten tuollainen tilauksen peruuttaminen ja uuden tilaaminen menee? Ottaako ne sen ihan asiallisesti vai joutuiko sitä perustelemaan esim tuolla laadulla tai akku-epäselvyydellä?
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Ford Puma 2020

Viesti Kirjoittaja Renee »

Varmaakin helpompaa toi auton malli muuttuu ,kuin koko kaupan purku ja sopimussakkojen maksu. Samalailla virtaa rahaa liikkeeseen kauppa kuin kauppa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Avatar
kaali81
Viestit: 242
Liittynyt: 03 Huhti 2009 20:32
Paikkakunta: Pargas

Re: Uusi Ford Puma 2020

Viesti Kirjoittaja kaali81 »

Ei se peruminen ilmeisesti olisi ollut mikään ihan helppo juttu, mutta vaihto näytti sopivan heille erinomaisesti, uskoisin, että 20k€ kalliimmasta autosta jää myös parempi kate!
Ajossa:

Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14

Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo
saukat
Viestit: 130
Liittynyt: 07 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Kouvola

Re: Uusi Ford Puma 2020

Viesti Kirjoittaja saukat »

2017 mondeo menee vaihdossa, eilen tilasin ST-linen 155hp tekniikalla johon varusteita, tummat takaikkunat, sähköisen takaluukun, kokonaan LED ajovalot, adaptiivisen vakionopeussäätimen, winter packin ja magnetic värin sekä contin kitkarenkaat talvikäyttöön.
Ennen päätöstä otin noin 200km yönyli testiajon 125hp titanium versiosta, tykkäsin tosi paljon. Alla oli contin kitkat ja rengasmelu ei ollut kaukana mondeosta, yllättävän hiljainen sisälle. Erittäin hyvä auto ajaa, mukavalla tavalla näppärä. Tukeva myös moottoritienopeuksissa. Ajoasento löytyi hyvin, pituutta 180cm ja takapenkillä jäi vielä 5cm matka polvesta selkänojaan. Meillä tilantarve vähenee ja muutenkin vaihtelu virkistää.
Uutukaisen arvioitu laskeutumisaika on huhtikuun lopussa.
:ford: Mondeo Hybrid 4D
Jeipii
Viestit: 216
Liittynyt: 23 Loka 2008 12:24

Re: Uusi Ford Puma 2020

Viesti Kirjoittaja Jeipii »

saukat kirjoitti: 15 Helmi 2020 13:08 2017 mondeo menee vaihdossa, eilen tilasin ST-linen 155hp tekniikalla johon varusteita, tummat takaikkunat, sähköisen takaluukun, kokonaan LED ajovalot, adaptiivisen vakionopeussäätimen, winter packin ja magnetic värin sekä contin kitkarenkaat talvikäyttöön.
Ennen päätöstä otin noin 200km yönyli testiajon 125hp titanium versiosta, tykkäsin tosi paljon. Alla oli contin kitkat ja rengasmelu ei ollut kaukana mondeosta, yllättävän hiljainen sisälle. Erittäin hyvä auto ajaa, mukavalla tavalla näppärä. Tukeva myös moottoritienopeuksissa. Ajoasento löytyi hyvin, pituutta 180cm ja takapenkillä jäi vielä 5cm matka polvesta selkänojaan. Meillä tilantarve vähenee ja muutenkin vaihtelu virkistää.
Uutukaisen arvioitu laskeutumisaika on huhtikuun lopussa.
Itse pähkäilen Focuksen viistoperän ja Puman välillä. Pumassa saa enempi varusteita ja näppärän takakontin verrattuna Focukseen. Ja tietty ton kevythybriditekniikan mikä vähentää kulutusta ja lisää hieman vääntöä kiihdytyksiin. Vaikea valinta, tosin Focukseen taitaa tulla tänä vuonna myös nuo kevythybridikoneet saataville.

Yksi kysymysmerkki on myös että pitääkö ottaa tuo 155 hv versio vai riittääkö 125 hv. Tulee melko paljon maantieajoa ajettua.

Oliko tuo auto mitä koeajoit kitka- vai nastarenkailla ? Tuota rengasmelua mietin tässä.
Vastaa Viestiin