Sivu 1/1

2.0 Zetec Mondeon vauhtipyörän ruoste/hionta?

Lähetetty: 11 Kesä 2019 15:23
Kirjoittaja duckworth
Joo, kone 2.0 mustakantinen Zetec, manuaali, ja kysymys liittyy vauhtikseen, koska sen kytkinpinnassa on pintaruostetta tullut säilytyksen aikana, uraa tai muuta mekaanista kulumaa siinä ei ole silmämääräisesti, niin voiko tuota hioa itse ihan vaan käsipaperilla karhentaen (P600??), vai tuleeko koneistamo reissu? Vai heittää vaan kiinni uuden kytkinpaketin kanssa?

Itse kone tulossa siis vanhempaan vehkeeseen :)

Re: 2.0 Zetec Mondeon vauhtipyörän ruoste/hionta?

Lähetetty: 11 Kesä 2019 18:32
Kirjoittaja Renee
Tehdään kunnolla niin tasohionta koneistamo. Ei varmaan paljon maksa ja tulee kuntoon näkyy myös ne halkeamat . Ei tarvitse ajatella onko pinnat taatusti suorat. Tietysti se kertomasi keino toimii myös jos pelkkä kiilotus tarvitaan levylle ainoastaan.

Re: 2.0 Zetec Mondeon vauhtipyörän ruoste/hionta?

Lähetetty: 12 Kesä 2019 09:52
Kirjoittaja duckworth
Niin jos päädyn tuon vp:n pinnan itse karhentamaan, niin mikä olisi oikea hionta karkeus, kun puhutaan jopa P120:sta...?

Re: 2.0 Zetec Mondeon vauhtipyörän ruoste/hionta?

Lähetetty: 12 Kesä 2019 10:33
Kirjoittaja saksoboy
jos kyseessä on kiinteä limppu niin mitenkäs jos laitat etikka liuokseen 12-24 tunniksi? se poistaa ruosteet ja ei tartte pelätä että pinta hiointuu väärään karkeuteen.

Re: 2.0 Zetec Mondeon vauhtipyörän ruoste/hionta?

Lähetetty: 16 Kesä 2019 13:11
Kirjoittaja duckworth
saksoboy kirjoitti: 12 Kesä 2019 10:33 jos kyseessä on kiinteä limppu niin mitenkäs jos laitat etikka liuokseen 12-24 tunniksi? se poistaa ruosteet ja ei tartte pelätä että pinta hiointuu väärään karkeuteen.
Voisihan sitäkin kokeilla :)

Re: 2.0 Zetec Mondeon vauhtipyörän ruoste/hionta?

Lähetetty: 27 Kesä 2019 15:49
Kirjoittaja Tessu200
Tuota kun ei osaa sanoa näkemättä...jos iha nvaan pintaruostetta että ei ole syöpyny niin siitä vaan santiksella kyllä se levy sitten ajaessa hioo naarmut pois ja saa omat aikaansa,pääasia että kytkimen pintaosat ovat rasvattomia kun asennellaan.
Sama pätee jarruihin,myös suoruus oltava ettei täristä