Ford Focus MK1 STW 2003, perä alempana kuskin puolelta
Lähetetty: 14 Huhti 2019 16:28
Hei!
Vaihtelin tuossa perjantaina otsikon Focukseen taka-alatukivarret kummallekin puolelle (toisesta oli jousen "kuppi" ruostunut aika haperoksi) ja samalla laitoin -40mm madallusjouset. Tästä seurasi semmoinen ongelma, että nyt kuskin puoli takaa n. 2 cm alempana kuin hanttarin puoli.
Kysymys 1: Nelipyöräsuuntausta ei ole vielä tehty (vaihdoin luonnollisesti myös eteen nuo madallusjouset + koiranluun, edessä kumpikin puoli on kaaresta mitattuna tasan samalla tasolla), mutta vaikuttavatko oikeat kulmat takapäässä korkeuteen noin paljon? Kulmat näyttävät silmällä katsottunu kummallakin puolella olevan kuitenkin "ihan ok", eli mitään älytöntä heittoa ei silmämääräisesti ole.
Kysymys 2: Vaikuttaako takavakaajan yhdystankojen (eli takavakaajan tukivarteen kiinnittävä pultti/kumipuslahässäkkä) korkeuteen? Laitoin ne nimittäin suht tiukasti kiinni ilman momenttia, eli jos toinen puoli on kireämpi kuin toinen, voiko kallistuksenvakaaja vängätä toista puolta ylemmäs/alemma? Mikä tuo oikea momentti noille yhdystangoille on?
Meinaan tarkistaa tuon yhdystankoasian vielä tänään, mutta joku asiasta tietävä voisi kommentoida myös, kiitos
Vaihtelin tuossa perjantaina otsikon Focukseen taka-alatukivarret kummallekin puolelle (toisesta oli jousen "kuppi" ruostunut aika haperoksi) ja samalla laitoin -40mm madallusjouset. Tästä seurasi semmoinen ongelma, että nyt kuskin puoli takaa n. 2 cm alempana kuin hanttarin puoli.
Kysymys 1: Nelipyöräsuuntausta ei ole vielä tehty (vaihdoin luonnollisesti myös eteen nuo madallusjouset + koiranluun, edessä kumpikin puoli on kaaresta mitattuna tasan samalla tasolla), mutta vaikuttavatko oikeat kulmat takapäässä korkeuteen noin paljon? Kulmat näyttävät silmällä katsottunu kummallakin puolella olevan kuitenkin "ihan ok", eli mitään älytöntä heittoa ei silmämääräisesti ole.
Kysymys 2: Vaikuttaako takavakaajan yhdystankojen (eli takavakaajan tukivarteen kiinnittävä pultti/kumipuslahässäkkä) korkeuteen? Laitoin ne nimittäin suht tiukasti kiinni ilman momenttia, eli jos toinen puoli on kireämpi kuin toinen, voiko kallistuksenvakaaja vängätä toista puolta ylemmäs/alemma? Mikä tuo oikea momentti noille yhdystangoille on?
Meinaan tarkistaa tuon yhdystankoasian vielä tänään, mutta joku asiasta tietävä voisi kommentoida myös, kiitos
