Focus 1.6 Ti-vct imusarjan läpät
Focus 1.6 Ti-vct imusarjan läpät
Morjesta vaan,
Onko kellään tietoa löytyykö tästä koneesta surullisen kuuluisia imusarjan läppiä?(samat mitkä on ollut mondeon koneessa?)
Onko kellään tietoa löytyykö tästä koneesta surullisen kuuluisia imusarjan läppiä?(samat mitkä on ollut mondeon koneessa?)
Re: Focus 1.6 Ti-vct imusarjan läpät
Eikös ne Mondeossa ole siinä 1,8 moottorissa riesana noi läpät?
Tuossa kestotesti ja tyttärellä on ajettu tosin vasta 300tkm pintaa vm 07 ja hyvin moottori toimii ei tarvitse lisäillä öljyjä huollon välissä.
https://www.apu.fi/artikkelit/ford-focu ... kestotesti
Kirjainyhdistelmän takaa paljastuu moottorin hengityksen parantaminen: imu- ja pakonokka-akseleiden ajoitus on muuttuva. Eli tuolla saatiin 16 heppaa lisää pellin alle
Poikkeuksena on auton lanseerauksen yhteydessä esitelty uusi 1,6-litrainen Ti-VCT-moottori (SOHC), jossa venttiilejä on kahdeksan. Moottori perustuu muuttuvaan nokka-akselien ajoitukseen.Mitä vähemmän venttiilejä sen kestävempi moottori
Tuossa kestotesti ja tyttärellä on ajettu tosin vasta 300tkm pintaa vm 07 ja hyvin moottori toimii ei tarvitse lisäillä öljyjä huollon välissä.
https://www.apu.fi/artikkelit/ford-focu ... kestotesti
Kirjainyhdistelmän takaa paljastuu moottorin hengityksen parantaminen: imu- ja pakonokka-akseleiden ajoitus on muuttuva. Eli tuolla saatiin 16 heppaa lisää pellin alle
Poikkeuksena on auton lanseerauksen yhteydessä esitelty uusi 1,6-litrainen Ti-VCT-moottori (SOHC), jossa venttiilejä on kahdeksan. Moottori perustuu muuttuvaan nokka-akselien ajoitukseen.Mitä vähemmän venttiilejä sen kestävempi moottori
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Focus 1.6 Ti-vct imusarjan läpät
Ookoo
, kiitokset tiedosta.
Itsellä 233 tkm ajettu, viime aikoina ollut hieman käynnistymisongelmia kylmänä. Yhden diagnoosin sain venttiilikoneiston karstaisuuteen liittyen, fortepesun pitäisi jeesata.
Uusimpana ilmeni kolinaa apukuljettajan jalkotilan alla, kun veto päällä. Tämä on vielä selvittelyn alla, mitä sieltä löytyy. Vetoakseli ja - nivelet vaikuttaisi olevan ok.
Muuten ollut kyllä oikein hyvä käyttöauto.

Itsellä 233 tkm ajettu, viime aikoina ollut hieman käynnistymisongelmia kylmänä. Yhden diagnoosin sain venttiilikoneiston karstaisuuteen liittyen, fortepesun pitäisi jeesata.
Uusimpana ilmeni kolinaa apukuljettajan jalkotilan alla, kun veto päällä. Tämä on vielä selvittelyn alla, mitä sieltä löytyy. Vetoakseli ja - nivelet vaikuttaisi olevan ok.
Muuten ollut kyllä oikein hyvä käyttöauto.
Re: Focus 1.6 Ti-vct imusarjan läpät
Itse tekisin että puolitankkia bensaa98 ja pullo suuttimien puhdistusainetta tankkiin esim.https://www.laakerinetti.com/injector-c ... -8760.html .Ja sitten annetaan autolle kierroksia jos manuaali niin 4000-5000 kierroksilla ajella muutamaan kymmen kilometri että paikat puhdistuu. Tyttären auto oli alkujaan omistajalla joka ajoi 40tkm vuodessa eli pitkää matkaa .
Hintaansa nähden ollut hyvä ostos tyttärellä
Hintaansa nähden ollut hyvä ostos tyttärellä
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Focus 1.6 Ti-vct imusarjan läpät
Ööhöm what?Renee kirjoitti: Poikkeuksena on auton lanseerauksen yhteydessä esitelty uusi 1,6-litrainen Ti-VCT-moottori (SOHC), jossa venttiilejä on kahdeksan. Moottori perustuu muuttuvaan nokka-akselien ajoitukseen.Mitä vähemmän venttiilejä sen kestävempi moottori
Kyllähän 1.6 Ti-VCT on ihan modernisti kahdella nokalla ja 16 venttiilillä.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Re: Focus 1.6 Ti-vct imusarjan läpät
Moottorit ovat 4-sylinterisiä 16-venttiilisiä, kahdella sylinterikannen yläpuolisella nokka-akselilla (DOHC) varustettuja. Poikkeuksena on auton lanseerauksen yhteydessä esitelty uusi 1,6-litrainen Ti-VCT-moottori (SOHC), jossa venttiilejä on kahdeksan. Moottori perustuu muuttuvaan nokka-akselien ajoitukseen. Tekniikalla on tarkoituksena vähentää bensiinin kulutusta, mutta samalla antaa paljon tehoa. Toinen poikkeus on Focus ST:n 5-sylinterinen turboahdettu moottori.
Kumpi on oikeassa kerro se
Kumpi on oikeassa kerro se
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Focus 1.6 Ti-vct imusarjan läpät
Eipä ole suomessa vastaan 8 venasta tullu suomen 1.6 koneet kaikki 16 venttiilisiä.Renee kirjoitti:Moottorit ovat 4-sylinterisiä 16-venttiilisiä, kahdella sylinterikannen yläpuolisella nokka-akselilla (DOHC) varustettuja. Poikkeuksena on auton lanseerauksen yhteydessä esitelty uusi 1,6-litrainen Ti-VCT-moottori (SOHC), jossa venttiilejä on kahdeksan. Moottori perustuu muuttuvaan nokka-akselien ajoitukseen. Tekniikalla on tarkoituksena vähentää bensiinin kulutusta, mutta samalla antaa paljon tehoa. Toinen poikkeus on Focus ST:n 5-sylinterinen turboahdettu moottori.
Kumpi on oikeassa kerro se
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Focus 1.6 Ti-vct imusarjan läpät
Toi tekstihän näyttää olevan Wikipediasta ja sinnehän voi kuka tahansa kirjoitella mitä hyvänsä, ja toi 8-venttiilisyys on kyllä virheellistä tietoa.
Ja mitä tulee alkuperäseen kysymykseen nii ainakin '06 Ti-VCT:n imusarjan osanumero on 1807950, sillä kun katselee intternetistä kuvia niin voi todeta että liikkuvat osat pystyy laskemaan yhden käden sormilla vaikka ois kaikki poikki
Ja mitä tulee alkuperäseen kysymykseen nii ainakin '06 Ti-VCT:n imusarjan osanumero on 1807950, sillä kun katselee intternetistä kuvia niin voi todeta että liikkuvat osat pystyy laskemaan yhden käden sormilla vaikka ois kaikki poikki

Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Re: Focus 1.6 Ti-vct imusarjan läpät
Focuksia on myös 12-venttiilisillä koneilla.Krisse kirjoitti:Toi tekstihän näyttää olevan Wikipediasta ja sinnehän voi kuka tahansa kirjoitella mitä hyvänsä, ja toi 8-venttiilisyys on kyllä virheellistä tietoa.
Ja mitä tulee alkuperäseen kysymykseen nii ainakin '06 Ti-VCT:n imusarjan osanumero on 1807950, sillä kun katselee intternetistä kuvia niin voi todeta että liikkuvat osat pystyy laskemaan yhden käden sormilla vaikka ois kaikki poikki