Sivu 1/1

Mondeo mk3 2.0 bensa A tyhjäkäynti kierrokset 4000rpm

Lähetetty: 20 Maalis 2019 20:51
Kirjoittaja Jolokkana
Morjens
Eli mondeossa tyhjäkäynti huutaa,mutta se loppuu jos ottaa johtoliittimen irti mötikästä joka on ilmanputsarilta tulevassa putkessa johon lähistölle tulee myös kaasuvaijeritkin. Niin onko tämä nyt se tyhjäkäynti venttiili joka on rikki? . Auto toimii melko oikein jos johdot irti ja huutaa kokoajan jos johdot paikoillaan. Niin se oli alle viikko sitten katsastettu johdot irti. Onko tällä johdot irti ajolla isokin vaikutus kulutukseen jne... Ensimmäinen Ford saa nähdä oliko myös viimeinen.....

Re: Mondeo mk3 2.0 bensa A tyhjäkäynti kierrokset 4000rpm

Lähetetty: 21 Maalis 2019 08:17
Kirjoittaja tursas
Tyhjäkäyntiventtiili on tommonen..
http://www.hepetrading.fi/product_pictu ... 7213-1.jpg
Muita piuhanpäitä siellä on kaasuläpän asentotunnistin, imusarjan painetunnistin T-MAP ja voi siellä olla vielä imuilman lämpötunnistin..en sen kummemmin näihin ole koskenut, ei ole tarvinnut..kannattaa ostaa se Alfamerin korjauskirja niin pääset vähän kartalle..ihmettelen ettei se lykkää vikakoodeja, kun piuhoja irrottaa.. :roll:..Fordeissa asenne ratkaisee.. :D

Re: Mondeo mk3 2.0 bensa A tyhjäkäynti kierrokset 4000rpm

Lähetetty: 21 Maalis 2019 11:11
Kirjoittaja Jolokkana
Moro
Joo kyllä se tuo on mistä johdot pois ... Vikailmoitus tulee vuorokauden/ kahden sisällä kun nollaa sen testattiin juuri,eli autoliike nollas vian ennenkuin vei leimalle.., Noitahan näyttää löytyvän vähän erihintaisena onko mitään eroa muutakuin hinta.

Re: Mondeo mk3 2.0 bensa A tyhjäkäynti kierrokset 4000rpm

Lähetetty: 21 Maalis 2019 11:37
Kirjoittaja Renee
https://www.autonvaraosat24.fi/ford/mon ... lmankierto

Tuossa hintakatsaus kuten huomaat tunnetummat merkkien hinnat on kalliimpia ,mutta ostajaa päättä mikä palikkaa ruuvataan kiinni. Kuten tiedät hyvää ja halpaa ei ole vielä keksitty?

Re: Mondeo mk3 2.0 bensa A tyhjäkäynti kierrokset 4000rpm

Lähetetty: 22 Maalis 2019 07:22
Kirjoittaja Deippa
Renee kirjoitti:Kuten tiedät hyvää ja halpaa ei ole vielä keksitty?
Onhan: :ford:

:lol: :lol:

Re: Mondeo mk3 2.0 bensa A tyhjäkäynti kierrokset 4000rpm

Lähetetty: 14 Maalis 2020 20:35
Kirjoittaja Jolokkana
No niin nyt vaihdettin tyhjäkäyntisäädin,muttei mitään taikaa... irtaallaan kokeiltiin molempia uutta ja vanhaa ja kumpikin liikkui kun johdot yhdisti ja irroitti. Eli auto käy n1000rpm kun johdot on irti säätimestä,mutta kun työntää johdot kiinni hyppää kierrokset 4000rpm ja sinne jää jos ei ota johtoja irti. Muuten ei haittaa mutta moottorin merkkivalo palaa ja pitäisi saada leima. Onko kukaan muu tapellut ja saanut vikaa selville. Viivakoodin lukija antoi tuon säätimen viaksi,muttei se se ollut.

Re: Mondeo mk3 2.0 bensa A tyhjäkäynti kierrokset 4000rpm

Lähetetty: 14 Maalis 2020 23:07
Kirjoittaja Renee
Oletko katsonut kaikki alipainetkut että ne varmasti kunnossa jos jotain liittimiä myös ne samoin lemmarit tiiviitä. Jostain moo vainttori saa ylimääräistä ilmaa ja paljon. Onko tuossa mitään tiivistettä säätimessä. Onko kauan tämä vika ollut ja oliko kunnossa ollessa tyhjäkäynti 800 pinnassa. Jossain tehdään niin että ecu tai vastaavaa nollataan perussäådöille ja moottori opetetaan uudestaan eli ajetaan.
Onko koskaan kaasuläppää puhdistettu samoin sitä ilmamassamittaria tai vastaavaa. Tuolla puhuttiin kaasuläöän asentotunnistimesta että se puoli ok. Kun ruiskupuoli varmaan säätää tuon tyhjäkäyntiä elektonisti siihen ei itse voi vaikuttaa. Pitää vain etsiä mikä siellä oikein hannaa kun laittaa piuhan kiinni. Firmassa eivät löytäneet vian aiheuttajaa kun puhuit automiikkeestä

Re: Mondeo mk3 2.0 bensa A tyhjäkäynti kierrokset 4000rpm

Lähetetty: 14 Maalis 2020 23:32
Kirjoittaja saksoboy
Jolokkana kirjoitti: 14 Maalis 2020 20:35 Viivakoodin lukija antoi tuon säätimen viaksi,muttei se se ollut.
Mikä se vikakoodi/vikakoodit oli niinkuin ihan tarkalleen?

Re: Mondeo mk3 2.0 bensa A tyhjäkäynti kierrokset 4000rpm

Lähetetty: 14 Touko 2020 19:20
Kirjoittaja dslcat
Mikään anturivika ei tunnu passaavan kuvaukseen kun ei jää vikakoodia. Sitten tulee mieleen mistä saa ilmamassamittarin jälkeen lisäilmaa kun se ei ollut lisäilma/tyhjäkäyntiluistin, niin egr hirttänyt auki, tai vähiten vikakoodeja tuottaa pcv-venttiili juminut auki. Eli kampikammion tuuletus tuottaa paljon lisäilmaa kun reitti ylös venttiileille auki ja sieltä iso reikä ilmanputsarille. Nyhdä sen letku ilman putsarilta irti koneen käydessä ja tuki sormella. Kehittyy aika timakka alipaine sormeen.. tippuuko kiekat?