Vikakoodi: P0258 S-max
Lähetetty: 12 Helmi 2019 13:49
Tervehdys.
Vikakoodi: P0258 Ruiskutuspumpun polttoaineen annostelun ohjaus B, nokkakehä/roottori/ruiskutussuutin - alhainen signaali
Auto: S-max 2010 / 2.0 Ecoboost BENSIINI 204 hp. ajettu 121 000 km.
Vuodenvaihteen tienoissa syttyi moottorin vikavalo. Vikakoodi luettiin merkkihuollossa ja vastaus oli: tilapäinen häriö, lasku 51.-€. Siinä kaikki.
Luennan jälkeen vikavalo oli poissa noin 1 viikon, jonka jälkeen syttyi uudelleen. Saattoi seuraavana päivänä olla poissa ja syttyä taas uudelleen. Sammui kun akun kunto testattiin ja todettiin vielä kohtuulliseksi, mutta ei enää parhaassa vireessä, ikää akulla 4,5 vuotta.
Sama syttyy sammuu systeemi jatkui, välillä valo paloi useita päiviä. Kaikki kuitenkin toimi normaalisti. Myös akun lataus yön yli sammutti vikavalon, mutta syttyi 2-3 päivän kuluttua uudelleen.
Akun vaihto 2 viikkoa sitten sammutti valon, mutta eilen valo syttyi uudelleen. Laturin valodiodit näytti samaa -2 pykälää alilataustilaa kuin vanhallakin akulla ennen latausta. Yön yli latauksen jälkeen vikavalo sammui 3 käynnistyskerralla joitten välissä oli pari 2-4 km ajoa. Tämän jälkeen valo on taas pysynyt poissa, käynnistyksiä 3- kpl.
Löytyisikö hyvää ohjetta miten toimia ja saada apua.
Onko akun latauksessa häikkää, ajo on kaupunkipyöritystä. Sunnuntaina ajoin 400 km. lähes katkeamatonta menoa, joten akun olisi kyllä pitänyt olla täysi. Latauslaite kuitenkin näytti maanantai-iltana sen 2 diodin vajauksen. Autossa ei ole mitään ylimääräisiä sähköä kuluttavia vermeitä, täysin tehtaan jäljiltä.
Olisin kovasti kiitollinen vastauksista, sillä vikakoodin luetus á 51.- € ja kommentti tilapäinen häriö ei oikein lohduta.
Zunigalm
Vikakoodi: P0258 Ruiskutuspumpun polttoaineen annostelun ohjaus B, nokkakehä/roottori/ruiskutussuutin - alhainen signaali
Auto: S-max 2010 / 2.0 Ecoboost BENSIINI 204 hp. ajettu 121 000 km.
Vuodenvaihteen tienoissa syttyi moottorin vikavalo. Vikakoodi luettiin merkkihuollossa ja vastaus oli: tilapäinen häriö, lasku 51.-€. Siinä kaikki.
Luennan jälkeen vikavalo oli poissa noin 1 viikon, jonka jälkeen syttyi uudelleen. Saattoi seuraavana päivänä olla poissa ja syttyä taas uudelleen. Sammui kun akun kunto testattiin ja todettiin vielä kohtuulliseksi, mutta ei enää parhaassa vireessä, ikää akulla 4,5 vuotta.
Sama syttyy sammuu systeemi jatkui, välillä valo paloi useita päiviä. Kaikki kuitenkin toimi normaalisti. Myös akun lataus yön yli sammutti vikavalon, mutta syttyi 2-3 päivän kuluttua uudelleen.
Akun vaihto 2 viikkoa sitten sammutti valon, mutta eilen valo syttyi uudelleen. Laturin valodiodit näytti samaa -2 pykälää alilataustilaa kuin vanhallakin akulla ennen latausta. Yön yli latauksen jälkeen vikavalo sammui 3 käynnistyskerralla joitten välissä oli pari 2-4 km ajoa. Tämän jälkeen valo on taas pysynyt poissa, käynnistyksiä 3- kpl.
Löytyisikö hyvää ohjetta miten toimia ja saada apua.
Onko akun latauksessa häikkää, ajo on kaupunkipyöritystä. Sunnuntaina ajoin 400 km. lähes katkeamatonta menoa, joten akun olisi kyllä pitänyt olla täysi. Latauslaite kuitenkin näytti maanantai-iltana sen 2 diodin vajauksen. Autossa ei ole mitään ylimääräisiä sähköä kuluttavia vermeitä, täysin tehtaan jäljiltä.
Olisin kovasti kiitollinen vastauksista, sillä vikakoodin luetus á 51.- € ja kommentti tilapäinen häriö ei oikein lohduta.
Zunigalm