Sivu 1/1

Mk5 2.0 TDCI, Webasto ja uus akku...eikä toimi

Lähetetty: 27 Tammi 2019 21:29
Kirjoittaja TEPPO
Mikä näitä vitos sarjan mondeoita vaivaa kun ei Webasto pelaa yli 20 asteen pakkasen. Alle tuon kyllä pelaa mutta heti kun on näitä -26 ja -30 asteen pakkasia niin ei toivoakaan kun ilmoittaa että battery low voltage. Eikä auta vaikka ajaa 200km putkeen niin ei lähde Webasto käyntiin kun jonkin ajan päästä ajosta kokeilee. Kahtelin tuossa että akun jännite sen 200km jälkeen oli vain 12.3v ja kun pisti virrat päälle niin putosi 11.6v ja kun auton service valikosta katsoi jännitteet niin näytti vaan 11v että ei se toki ihme että ei Webasto yritäkään. Mutta mutta tarviiko nämä silti sen ylläpitolaturin jotta nämä olisi yhtään talviautoja? Näissähän on vissiin niitä kukkahattutätien vaatimia energia säästö toimintoja jotka sitä latausta rajoittaa niin saako niitä hitto vie pois päältä, vai onko se mentävä ostamaan ylläpitolaturi ja kärsittävä tappio. Muuten on kyllä heti niin mukava auto että ei voi valittaa....mitä nyt sitten alkoi ne kääntyvät kaihtimet oireilemaan siellä maskin takana...onko niissäkin joku pakkasraja

Kertokaahan hyviä vinkkejä miten tästä selvitään

Re: Mk5 2.0 TDCI, Webasto ja uus akku...eikä toimi

Lähetetty: 28 Tammi 2019 07:08
Kirjoittaja riikomi
Useimmat akut eivät Webastokäyttöä kestä kuin 2 v ajan.

Osta Exide - se on mulla nyt kestänyt 4 v.

Re: Mk5 2.0 TDCI, Webasto ja uus akku...eikä toimi

Lähetetty: 28 Tammi 2019 08:35
Kirjoittaja TEPPO
Joo sellaisen akun ostin mutta ei vaan akku lataudu. Onko näihin tullut joku ohjelmistopäivitys joka sallii nämä kunnon pakkasolosuhteet?

Re: Mk5 2.0 TDCI, Webasto ja uus akku...eikä toimi

Lähetetty: 28 Tammi 2019 08:39
Kirjoittaja riikomi
Kerrottiinko akun vaihdon jälkeen testerillä auton ECU:lle että akku on vaihdettu uuteen?

Re: Mk5 2.0 TDCI, Webasto ja uus akku...eikä toimi

Lähetetty: 28 Tammi 2019 08:54
Kirjoittaja TEPPO
Ei muuten kerrottu. Justiin lueskelin että BMS resetti pitäs antaa. Saako tuon tehtyä ite ...

Re: Mk5 2.0 TDCI, Webasto ja uus akku...eikä toimi

Lähetetty: 28 Tammi 2019 09:09
Kirjoittaja riikomi
Vaatii testerin, esim ForScan.

Tai viet jollekin pajalle, jolla on joku yleistesteri.

Re: Mk5 2.0 TDCI, Webasto ja uus akku...eikä toimi

Lähetetty: 28 Tammi 2019 11:15
Kirjoittaja jake90000
Näissähän on sitten myös sitä, että jos esilämmität Webastolla, niin sen jälkeen ajossa kyyti on kylmää. Yksi teoria on, että Webasto ei jää päälle tuon esilämmityksen jälkeen kun auto käynnistetään. Huollosta saadun tiedon mukaan korjausta tähän ei vielä ole.... mahtaako tullakaan, koska autoa on myyty jo 2015 vuodesta asti täällä "härmässä". Ongelmasta on ollut juttua ainakin 2 vuotta sitten tällä foorumilla. Huolto oli kyllä optimistinen ja arveli korjauksen tulevan tämän talven aikana.

Minulla alla nyt S-Max 150hp, ja samat lastentaudit kuin vastaavalla koneella varustetussa Mondeossa. Aikaisempi 180hp Mondeo toimi moitteetta esilämmityksen kera.

Re: Mk5 2.0 TDCI, Webasto ja uus akku...eikä toimi

Lähetetty: 28 Tammi 2019 21:05
Kirjoittaja TEPPO
Silloin kun tuo lämmitys toimi niin suljin esilämmityksen ennen käynnistystä niin se lähti ajossa sitten myös lämmittämään. Siinä vissiin käynnistyksessä se lämmitin sammuu väärin eikä se osaa lähteä käyntiin ajon aikana....teoria vaan.

Re: Mk5 2.0 TDCI, Webasto ja uus akku...eikä toimi

Lähetetty: 29 Tammi 2019 14:03
Kirjoittaja Focus_2.0
Kannattaa tarkistuttaa lataako auto ja kertoa autolle että on uusi akku asennettu. Mondeossa niinkun monessa muussakin uudessa autossa on smartcharge joka lataa akun max. 80% täyteen vaikka ajais Ivaloon ja takas. Lisäksi webaston jänniteraja on alunperin liian matalalla jos ei koskaan päivitetty. Ylläpitolaturilla saat akun täyteen mutta auto alkaa lataamaan vasta kun varaustila alittaa 80%..

Lisää juttua aiheesta Mondeo Mk 5 ketjussa.

Re: Mk5 2.0 TDCI, Webasto ja uus akku...eikä toimi

Lähetetty: 30 Tammi 2019 12:22
Kirjoittaja Kuugaa
TEPPO kirjoitti:Silloin kun tuo lämmitys toimi niin suljin esilämmityksen ennen käynnistystä niin se lähti ajossa sitten myös lämmittämään. Siinä vissiin käynnistyksessä se lämmitin sammuu väärin eikä se osaa lähteä käyntiin ajon aikana....teoria vaan.
Omassa saman tapainen ongelma. Mikäli Easystart web esilämmitysaikaa jäljellä vielä autoa sammuttaessa, lämmitin lähtee hetkeksi tulille. Seuraavana aamuna ei esilämmitys toimi. Auton täytyy käydä (ehkä liikkuakin) ilman polttoainelämmitintä jonkin aikaa ennen sammutusta. Eli kahta esilämmitysjaksoa ei voi olla putkeen. Toteutus huono vaikka tarkoituksena suojata akkua. Muutaman sekunnin käyttö sammutuksen jälkeen riittää estämään aamun esilämmityksen.
"Vika" ei johdu Easystart webistä vaan auton logiikasta, puhelimen näyttö ilmoittaa lämmityksen olevan päällä vaikka oikeasti ei ole. Samoin suorakytkentä napissa palaa "päällä" valo.
Jännitettä ei ole hälyttänyt ikinä, 10A defa pitänyt akun täynnä. Jännitemittari ei oikeastaan ikinä näytä yli 12.4V kun auto parkissa. Ladattaessa n.13-14V.
Ajon aikaisen lämmityksen hoitaa normaalisti vaikka olisi ollut ajastettu ennen starttia. Ruksit vain oikeaan kohtaan näytön valikossa.