Uusi Kuga mk3 2020

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
_otj_
Viestit: 56
Liittynyt: 22 Huhti 2021 22:33

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja _otj_ »

Ei ole minkäänlaisia ongelmia ollut itsellä, mutta koska autoni toimi ensimmäiset 10000 km esittelyautona, tiedän siinä olleen 12 V akun vika, joka purki akun n. vuorokaudessa ja siten esti auton käynnistymisen. Korjauksena tehtiin 12 V akun vaihto ja softan päivitys. Toki myös ajoakku vaihdettiin. Nämä tehtiin ennen minulle luovutusta. Nyt on pelannut täysin ongelmitta.

Kulutuksista puheenollen, ajoin toissapäivänä 180 km maantiepätkän, lähtö täydellä akulla, ajotietokoneen mukaan kulutus tuolla matkalla 3,5 l/100 km. Tuosta matkasta sähköisiä kilometrejä kertyi 85 km ja keskinopeus oli n. 90 km. Ihan siedettävä kulutus.

Ajoin pari viikkoa sitten saman matkan samanlaisin nopeuksin laina-auto hybridi Mondeolla, jossa pitkälti sama voimalinja, toki 0,5 l pienempi iskutilavuus. Meni 5,4 l/100 km. Plugari tuntuu tyhjällä akullakin vievän Mondeota vähemmän, vaikka Kuga on korkeampi, isompi otsapinta-ala ja painavampi. Sellaiseen 4,5 olen parhaimmillaan päässyt tyhjällä akulla.
:ford: Kuga ST-Line X PHEV 2020
Kuva
Fordsonson
Viestit: 176
Liittynyt: 28 Touko 2008 19:23
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Fordsonson »

Mukava kuulla, että auto on pelannut, eikä ole ongelmia ilmaantunut. Näilläkin kahdella autolla jotka tuossa mainitsin, molemmilla ajettu reilu 10tkm nyt. Molemmat tosin lähteneet käyntiin vielä toistaiseksi.

Ja kulutuksiin liittyen, niin itsekin tuolla latauskyvyttömällä 4-veto hybridillä päässyt myös noin 4.5 litran kulutuslukemaan. Tässä oli kyseessä ajot pidemmältä ajalta, jolloin polttoainetta oli kulunut 45 litraa. Tuosta tankkauksesta ja auton matkamittarista laskettuna keskikulutus oli 4.58 L/100km, mutta auton mittarista en vastaavan matkan kulutusta katsonut. Ns. ennätys on 60km matkalta 3.8, ajomaaston ollessa mäkistä ja mutkaista kestopäällystettä nopeusrajoituksilla 40 - 60, sisältäen muutaman kilometrin pätkän satasen tietä, joka ei juurikaan ehtinyt kulutukseen tuossa vielä vaikuttaa.

Pitkän ajan kulutus oli parhaimmillaan 4.7, mutta nousi tässä ilmojen viilennettyä 4.9. Tankkauksien jälkeen menee lähes poikkeuksetta auton ilmoittama kantama 999km:iin ja tuossa yhteydessä FordPass on näyttänyt lukemaksi joskus päälle 1100km:kin. Eli kun ajot sattuvat pääosin taajamanopeuksille ja pienemmille sekä mäkisille maantieosuuksille, niin pienellä kulutuksella menee tuollainen HEV:kin.
xflex
Viestit: 271
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja xflex »

Plugarissa saattaa olla jotain eroa tuossa virranhallinnassa. Tai sitten ei, mutta 12V akkua ladataan myös silloin kun korkeajänniteakkua ladataan. Josko virranhallinta suostuisi hövelimmin kuittaamaan akun täydeksi.

https://youtu.be/U86rNF164TU
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
Fordsonson
Viestit: 176
Liittynyt: 28 Touko 2008 19:23
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Fordsonson »

_otj_ kirjoitti: 06 Loka 2021 23:02 Ei ole minkäänlaisia ongelmia ollut itsellä, mutta koska autoni toimi ensimmäiset 10000 km esittelyautona, tiedän siinä olleen 12 V akun vika, joka purki akun n. vuorokaudessa ja siten esti auton käynnistymisen. Korjauksena tehtiin 12 V akun vaihto ja softan päivitys. Toki myös ajoakku vaihdettiin. Nämä tehtiin ennen minulle luovutusta. Nyt on pelannut täysin ongelmitta.
Tuosta olikin jo tietoa tullut, että nimenomaan PHEVien kanssa on tähän samaan virtaongelmaan törmätty jo aiemmin ja pieni ihmetyksen aihe olikin että HEV-malleissakin tuota vielä esiintyy, sillä korjauskeinot on ollut tiedossa jo ennen näiden autojen valmistusta. Hitaasti valuu siis korjausmetodit tuotantoon asti. Huollon väki oli soitellut pienen puheluringin ja kenelläkään ei ollut tietoa vastaavasta ongelmasta HEV:ien kohdalla (ainakaan PK-seudun suunnalla), mutta plugareihin näitä 12V akun vaihtoja ja softapäivityksiä kerrottiin tehdyn, eikä niistä ole sen koommin kuulunut samoista ongelmista enää.

Näihin voi tietysti suhtautua aina hiukan epäilevästi, mutta itsekin pidän tässä tapauksessa tämän tiedon lähdettä luotettavana, joten eletään toivossa, että mikäli ongelmia ilmenee, niin ne saataisiin noilla konstein taltutettua.
nikiboi
Viestit: 8
Liittynyt: 01 Loka 2021 21:53

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja nikiboi »

_otj_ kirjoitti: 06 Loka 2021 23:02 Kulutuksista puheenollen, ajoin toissapäivänä 180 km maantiepätkän, lähtö täydellä akulla, ajotietokoneen mukaan kulutus tuolla matkalla 3,5 l/100 km. Tuosta matkasta sähköisiä kilometrejä kertyi 85 km ja keskinopeus oli n. 90 km. Ihan siedettävä kulutus.
Hyvältä kuulostaa tämä ja muutkin kulutukseen liitttyvät kommentit tällä palstalla! Plugaria kun valitsin, niin itseä kiinnosti kovasti, mikä on kulutus pitkällä matkalla tai akku tyhjänä.

Kesällä tulee hinkattua sellaista 170 km mökkimatkaa aika paljon edestakaisin. Nykyinen kulkupeli hybridi Auris-farkku, joka ei sekään hirveästi syö, mutta nuo luvut ovat kyllä kilpailukykyisiä, varsinkin kun on vähän isompi auto.
Kuga PHEV Titanium X
_otj_
Viestit: 56
Liittynyt: 22 Huhti 2021 22:33

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja _otj_ »

Riippuu tien profiilista, mutta 170 km matka voi hyvin mennä 3,5 l kulutuksella. Minulla on mökkimatka n. 140 km ja tie sinne mutkainen ja mäkinen, menee yleensä 3,8 l/100 km kun täydellä akulla lähtee.

100 km siivun maantiellä olen päässyt alimmillaan noin kahden litran kulutuksella. Ja pelkällä sähköllä ennätys 70 km, 60-80 rajoituksia pääasiassa.
:ford: Kuga ST-Line X PHEV 2020
Kuva
fordessori
Viestit: 19
Liittynyt: 31 Loka 2015 11:04

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja fordessori »

Näitä säästöjä, toi on kyllä aika iso muutos.

Multilink takajousitus poistuu etuvetoisista malleista. Lisäksi pieniä varustemuutoksia.

Minulla hyvin outoja ratkaisuja, moottorin päältä puuttuu ae muovisuoja, ei nyt ole käytännön merkitystä mutta kuitenkin. Sitten laganttomassa latauksessa oli ainakin focuksessa kumimatto alla, Kugassa ei ole mitään. Pieniä juttuja jotka saa miettimään että missä muualla on säästetty, sellaisessa kohtaa mitä ei näe.
Ford Escort (1999-2002), Ford Mondeo MK1 (2002-2005), Ford Focus MK2 (05-10), Ford Focus MK2 (2009-2011), Ford Focus MK3 (2011-2015), Ford Mondeo MK5 (11/15-3/19), Ford Focus 2.0TDCi A8, Ford Focus 2,0TDCi A8 Vignale (2019-2021), Ford Kuga PHEV Vignale
_otj_
Viestit: 56
Liittynyt: 22 Huhti 2021 22:33

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja _otj_ »

Täältä löytyy tuo kumimatto langattoman latauksen paikasta, eli sekin on säästetty. On kyllä outoa hommaa. Varsinkin kun auto ei muutenkaan sisustan puolesta mitään erikoista laadun tuntua tarjoile, sieltä ne pienetkin kivat jutut pitää säästää.
:ford: Kuga ST-Line X PHEV 2020
Kuva
Kiljunkeittäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 09 Heinä 2021 18:45

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Kiljunkeittäjä »

Mä taas kyselen.. Siis saako tuon sisävalon, jalkatilassa ja keskikonsolissa palamaan ajon aikana.. Palaa kyllä kun oven avaa.. Tietääkö joku?
Ford Kuga Vignale 2,5 Hybrid 190hv Cvt Awd Neliveto '21
Janosiki
Viestit: 14
Liittynyt: 13 Tammi 2016 23:37

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Janosiki »

Loppu kesän ajeluita tankillisella.Vaimo ajaa duunissa 30-60km päivittäin. 2800km josta sähköllä 2200km keskikulutus 1,1l/100km. Omasta seinälaturista sähkö 0,14e/kwh ja kuukauden sähköt talonyhtiölle maksoi 34e.
-Ajossa Ford Kuga Phev Vignale
-Edellinen Ford Mondeo Hev Titanium -18

-Ex:Focus wagon -16,Nissan 350Z,Bmw 330i e90,Bmw 335D e92,Mazda 3 MPS,MB 320 cdi,Chrysler 300C Hemi,
Bmw 118i,Bmw 325 i, 4xCorolla,Skoda Octavia,Golf VI,Volvo c30 T5
Fordsonson
Viestit: 176
Liittynyt: 28 Touko 2008 19:23
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Fordsonson »

Kiljunkeittäjä kirjoitti: 28 Loka 2021 14:18 Mä taas kyselen.. Siis saako tuon sisävalon, jalkatilassa ja keskikonsolissa palamaan ajon aikana.. Palaa kyllä kun oven avaa.. Tietääkö joku?
Jos et vielä löytänyt vastausta asiaan, niin katsoppa asetuksista - Ajoneuvo - Valaistus. ST Line X:ssä siellä taisi olla joku kirkkauden säätö, mikä oli itselläni asetettu minimiin. Jalkatilaan ainakin tuli reilusti valoa, kun sääti asetusta hiukankin kirkkaammalle.
Kiljunkeittäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 09 Heinä 2021 18:45

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Kiljunkeittäjä »

Jeps.. Aikani takuttuani löysin kohdan mistä säädin sen täysille.. Oli myös minimissä..
Ford Kuga Vignale 2,5 Hybrid 190hv Cvt Awd Neliveto '21
dr500
Viestit: 151
Liittynyt: 09 Kesä 2016 19:21

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja dr500 »

dr500 kirjoitti: 25 Syys 2021 09:48 Saattaisi olla facelift jo paikallaan. Siinä voisi vaikka vähän fiksata keulan näköä ja kojelaudan olemusta. Samalla tulisi nuo puutteetkin korjattua.
Vuodelle ’23 mahdollisesti jotakin faceliftiä tulossa. USA:ssa tilanne on se, että Bronco Sport on ohittanut Escapen myynnin. Niin ikään juuri esitelty samaan tekniikkaan perustuva Maverick pick up myy erittäin hyvin.

https://fordauthority.com/2021/10/2023- ... front-end/
_otj_
Viestit: 56
Liittynyt: 22 Huhti 2021 22:33

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja _otj_ »

Valot näemmä uudistuvat. 2019 on malli esitelty, joten 2023 on mid-life facelift varmasti ihan paikallaan.

Kitkojen myötä ja kelien viilettyä kulutukset nousseet. Ajoin 180 km työmatkan yleensä 3,4-3 7 l kulutuksella ja nyt menee sellaiset 4,0-4,3 l. Keskikulutus noussut 3,8 litraan.

Kiitos tuosta valaistusvinkistä, ihan mukavasti tuo tunnelmaa kun laittaa ihan himmeimmälle eikä paista häiritsevästi silmiin pimeässä ajaessa.
:ford: Kuga ST-Line X PHEV 2020
Kuva
Viikkus
Viestit: 292
Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:21

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Viikkus »

Ensi viikolla vaihtuu meidän Titanium manuaali ja tilalle ST-line X plugari. Phevillä pitäisi sitten autoilla hiukan pidempi pätkä, pari-kolme vuotta varmaankin.

Ei löydy mitään pahaa sanottavaa tuosta 1.5 bensaturbo manuaalista, erittäin hyvä auto on ollut. Viimeiset 10.000km keskikulutus on ollut alle 7l/100km, eikä yhtään vikaa vajaan vuoden aikana. Kuga on aika kilpailukykyinen auto jos katumaasturin haluaa, otti sitten millä tahansa moottorilla. Kävin useampaa eri merkkistä Pheviä kokeilemassa mutta tää Kuga vaan oli hinta-laatusuhteeltaan paras (mielipide) ja sähköajon range tosiaan hakkaa monen kilpailijan. Mulla ei oo mitään erityisempää viehätystä Fordeihin, vaikka niitä onkin ollut useita. Kaikki nykyautot on suhteellisen lähellä toisiaan monella tapaa. Jostain syystä Fordi on vaan useamman kerran valikoitunut alle :thumbup:
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
fordessori
Viestit: 19
Liittynyt: 31 Loka 2015 11:04

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja fordessori »

Kugan facelift ajovalojen osalta muistuttaa aika 1:1 BMW vastaavia. Komeeta on tulossa.

Teknologian kehitys näytöissä on huimaa tai ainakin sitä on, mustang mach tyylinen keskinäyttö lienee mahdollinen
Ford Escort (1999-2002), Ford Mondeo MK1 (2002-2005), Ford Focus MK2 (05-10), Ford Focus MK2 (2009-2011), Ford Focus MK3 (2011-2015), Ford Mondeo MK5 (11/15-3/19), Ford Focus 2.0TDCi A8, Ford Focus 2,0TDCi A8 Vignale (2019-2021), Ford Kuga PHEV Vignale
_otj_
Viestit: 56
Liittynyt: 22 Huhti 2021 22:33

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja _otj_ »

Asioita, joita facelift voisi parantaa:

-Keskinäyttö, isompi ja tarkempi.
-Sporttipenkit kunnon säädöillä ja reisituellla.
-Sisustan materiaalit, erityisesti ovien sisäverhoilujen tuntuma ja materiaalit.
-Akkujen pakkaustekniikan kehittyessä isompi akku samaan tilaan, jolla reaalimaailman range nousisi nykyisestä 40-50 km matkasta vaikka 60-70 km:n.
-Lataus useammasta vaiheesta, vaikka kahdesta (näitä on mm. Pösöissä).
-Kunnollinen tavaratilan peiteverho ja kassikoukut.
-Radion äänenlaatu
-Osittain typerät softan toimintalogiikat, kuten että ok-nappi käynnistää polttiksen.
-Vähän hätäinen adaptiivinen vakkari.

Muutapa en oikein keksi, auto on varsin hyvä tällaisenaan. Mutta en odota, että noita tulisi. Näyttö voi parantua ja softia (vakkari, valikoiden toiminnot) saatetaan fiksata, todennäköisesti mikään muu ei.

Nämä plugarit on kyllä tietynlainen porttihuume ja sähköllä ajaminen koukuttaa sen verran, että taitaa Kuga vaihtua jo aika pian täyssähköön, ehkä jo ens vuonna. Mach-e vois olla ihan kiinnostava vaihtoehto, mutta kilpailijat tarjoaa samalla rahalla enemmän ja Mach-e:n ajettavuus on Fordin normitasoon nähden jopa epäonnistunut. Harmi tuo Mach-e, kun Kuga on niin hyvä ajaa.
:ford: Kuga ST-Line X PHEV 2020
Kuva
dr500
Viestit: 151
Liittynyt: 09 Kesä 2016 19:21

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja dr500 »

Kannattaa varmaan itsekin käydä kokeilemassa se Mach-E kun nuo TM:n jutut ovat nykyisin mitä sattuu. AWD lienee käytännössä pakollinen Suomen oloissa. Itse en ole sähköautoista kiinnostunut koska noiden tekniikka muuttuu niin järjetöntä vauhtia. Firman liisariksi on kyllä verotussyistä hyvä vaihtoehto.
_otj_
Viestit: 56
Liittynyt: 22 Huhti 2021 22:33

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja _otj_ »

On tuota keinuvaa menoa moitittu muuallakin kuin TM:ssä. Mutta joo, toki pitää käydä itsellä testaamassa. Mustang on jo vähän liiankin menevän näköinen peli tällaiselle perusharmaalle keski-ikäiselle miehelle, joku perustylsä ID4 tai Enyaq hukkuu massaan paremmin :D.

Asiasta Kugaan, nyt on kyllä polttiksen käynnistykset herkässä, kun kelit viilenevät. Ihan yllättäen ja pyytämättä saattaa lähteä tulille, jo heti startista, ennen kuin ehtii ajomoodia edes valita. Pitääkin ennen käynnistystä valita ajomoodi, ettei polttis turhaan hörähdä. Plugareiden iloja.
:ford: Kuga ST-Line X PHEV 2020
Kuva
Fordistiko
Viestit: 5
Liittynyt: 14 Marras 2021 11:41

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Fordistiko »

Uusi Kuga ST-line X Phev tilattu 9/2021. Auton pitäisi tulla käyttöön heti 2022 alussa.

Kuten täällä on useamminkin tullut esiin, olin koeajon jälkeen melko yllättynyt kulutuksesta. Ajoin ensimmäisen koeajon Jyväskylä - Laukaa - Korpilahti - Vaajakoski - Jyväskylä ja kulutus taisi olla 2.0 (yli 130 km). Akku täynnä lähtiessä.

Autokauppias lupasi pidemmän koeajon jonka suoritin asiakaskäynnillä Jyväskylä - Riihimäki - Jyväskylä. Kulutus 5.4... matkalle mahtui motaria 120 km/h mutta ajoin 130-140 kun halusin tyypittää mikä on todellinen kulutus. Voin kertoa että nykyisellä AWD mondeolla en olisi noilla keskinopeuksilla päässyt alle 6 mitenkään. 1.5 vuoden tankkausten keskikulutus 6.2 ltr/100 ja ajan 50/50 pitkää maantiesiivua ja työ/koti väli on 30km suuntaansa.

Koeajon jälkeen olin täysin myyty. Autoni on vielä toistaiseksi Mondeo 2018 AWD vignale ja olin aluksi sitä mieltä että ei Kuga pysty hakkaamaa kokonaisuutena tätä vehjettä. Muuttui 2 pidemmän koeajon myötä mieli täydellisesti. Kugan ajettavuus on vähintään yhtä hyvä kuin Mondeon. Melkein yhtä hiljainen. Tilantuntu suurempi. Juu, ehkä tietynlainen muovisuus leimaa.

Kaiken lisäksi Mondeoon olisi tullut seuraavaksi vaihteistoöljyhuolto, uudet talvirenkaat olisi pitänyt ostaa... Päälle dieselveron säästö. Minä sain omalle ajoprofiilille arvioden (3.5 ltr/100 arvio) näillä spekseillä säästöksi lähes 3000€:oa vuodessa. Kaiken lisäksi uskallan väittää että sekä euroissa että suhteellisesti saan 3 vuoden päästä enemmän Phev:stä kuin saisin dieselistä.

Ennen mondeota 2011 S-max, 2016 S-max ja joskus aiemmin ollut myös Focus ja Fiesta. ;)
_otj_
Viestit: 56
Liittynyt: 22 Huhti 2021 22:33

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja _otj_ »

Dieselistä kannattaa kyllä hankkiutua eroon mahdollisimman pian. Oma ex vm.2018 Insignia on seissyt autoliikkeellä jo 8 kk ja hintaa on tässä vaiheessa tiputettu jo 4000 euroa. Hinta on tippunut jo 1600 euroa alle sen, mitä sain siitä Kugaan vaihdossa. Ei ollut kyllä autoliikkeelle todellakaan mikään loistokauppa. Harmittaa sinänsä entisen auton puolesta, miten hyvä auto, siisti ja hieno yksilö olisi kyseessä vaan ei kelpaa kenellekään. Yhden käden sormilla saa laskea ne kerrat, kun dieselillä olisi voinut edes maantiellä alittaa Kugan kulutuslukemat.
Fordistiko kirjoitti: 14 Marras 2021 11:52 Uusi Kuga ST-line X Phev tilattu 9/2021. Auton pitäisi tulla käyttöön heti 2022 alussa.

Kuten täällä on useamminkin tullut esiin, olin koeajon jälkeen melko yllättynyt kulutuksesta. Ajoin ensimmäisen koeajon Jyväskylä - Laukaa - Korpilahti - Vaajakoski - Jyväskylä ja kulutus taisi olla 2.0 (yli 130 km). Akku täynnä lähtiessä.

Autokauppias lupasi pidemmän koeajon jonka suoritin asiakaskäynnillä Jyväskylä - Riihimäki - Jyväskylä. Kulutus 5.4... matkalle mahtui motaria 120 km/h mutta ajoin 130-140 kun halusin tyypittää mikä on todellinen kulutus. Voin kertoa että nykyisellä AWD mondeolla en olisi noilla keskinopeuksilla päässyt alle 6 mitenkään. 1.5 vuoden tankkausten keskikulutus 6.2 ltr/100 ja ajan 50/50 pitkää maantiesiivua ja työ/koti väli on 30km suuntaansa.

Koeajon jälkeen olin täysin myyty. Autoni on vielä toistaiseksi Mondeo 2018 AWD vignale ja olin aluksi sitä mieltä että ei Kuga pysty hakkaamaa kokonaisuutena tätä vehjettä. Muuttui 2 pidemmän koeajon myötä mieli täydellisesti. Kugan ajettavuus on vähintään yhtä hyvä kuin Mondeon. Melkein yhtä hiljainen. Tilantuntu suurempi. Juu, ehkä tietynlainen muovisuus leimaa.

Kaiken lisäksi Mondeoon olisi tullut seuraavaksi vaihteistoöljyhuolto, uudet talvirenkaat olisi pitänyt ostaa... Päälle dieselveron säästö. Minä sain omalle ajoprofiilille arvioden (3.5 ltr/100 arvio) näillä spekseillä säästöksi lähes 3000€:oa vuodessa. Kaiken lisäksi uskallan väittää että sekä euroissa että suhteellisesti saan 3 vuoden päästä enemmän Phev:stä kuin saisin dieselistä.

Ennen mondeota 2011 S-max, 2016 S-max ja joskus aiemmin ollut myös Focus ja Fiesta. ;)
:ford: Kuga ST-Line X PHEV 2020
Kuva
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Renee »

Alkujaan mistä toi diesel huuma lähti. Pikku dieseliä laitettiin autoihin oliko se egolokista vai humpuukia. Rahtiliikenne kuorma-autot ja muut työkoneet ja samoin henkilöautot joilla oikeastaan ajetaan matkaa eli reilusti 100tkm vuodessa. Niissä se toimii ja diesel vero ei tunnu kilometriä kohti enää pahalta kun dieselit nykyään aika pienellä menee. Pitää aina muistaa ostaa auton sen käytön mukaan.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Fordistiko
Viestit: 5
Liittynyt: 14 Marras 2021 11:41

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Fordistiko »

Renee kirjoitti: 14 Marras 2021 15:55 Alkujaan mistä toi diesel huuma lähti. Pikku dieseliä laitettiin autoihin oliko se egolokista vai humpuukia. Rahtiliikenne kuorma-autot ja muut työkoneet ja samoin henkilöautot joilla oikeastaan ajetaan matkaa eli reilusti 100tkm vuodessa. Niissä se toimii ja diesel vero ei tunnu kilometriä kohti enää pahalta kun dieselit nykyään aika pienellä menee. Pitää aina muistaa ostaa auton sen käytön mukaan.
Olen täysin samaa mieltä. Jos ajaisin joka päivä 300km (mikä ei myyntityössä ole mitenkään ihmeellistä) olisi diesel edelleen fiksuimmasta päästä. Itsellä kilsat tippunut yli 50 000 vuosiajoista tämän vuoden 30 000:een, enkä usko enää nousevan.

Asiassa on monta muuttujaa eikä kaikki ratkaisut ole kaikille parhaita. Olin pitkään sitä mieltä että ei ole phev mun valinta, mutta nyt napsahti moni asia kohdalleen. Mukaan lukien parempi hyvityshinta kuin uskoinkaan ;)
Kiljunkeittäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 09 Heinä 2021 18:45

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Kiljunkeittäjä »

Niin.. Mulla on alkanut autossa kuulua outo räminä kun polttomoottori käy.. Ääni kuuluu vasemmalta puolelta edessä.. Onko jollain muulla samaa ollut?
Ford Kuga Vignale 2,5 Hybrid 190hv Cvt Awd Neliveto '21
xflex
Viestit: 271
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja xflex »

Kiljunkeittäjä kirjoitti: 23 Marras 2021 21:08 Niin.. Mulla on alkanut autossa kuulua outo räminä kun polttomoottori käy.. Ääni kuuluu vasemmalta puolelta edessä.. Onko jollain muulla samaa ollut?
Ei ole vielä omaa Kugaa mutta koska sellainen on tilauksessa tulee seurattua aihetta. Kyseessä taitaa olla tuo joitakin yksilöitä vaivaava polttomoottorin ja vaihteiston välissä olevan kytkimen värinänvaimentimista tuleva ääni. Erityisesti kylmässä kelissä ääntää kuulemma. Asia on Fordilla tiedossa mutta eivät ilmeisesti vielä(kään) tiedä mitä tehdä asialle. Tuosta ei ilmeisesti ole mitään vaaraa/haittaa äänen lisäksi mitä en tietenkään osaa itse vahvistaa/kieltää. Kannattaa seurata keskustelua tuolla: https://www.fordescape.org/threads/mar ... or.116456/

Toki kannattaa huollolle mainita huolena…
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
Vastaa Viestiin