Uusi Kuga mk3 2020

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
nestori
Viestit: 477
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja nestori »

Kelit lämpenee ja range pitenee. Nyt on taas päässyt plussakelien tultua yli 40km sähkömatkoja n 80kmh keskivauhdilla. Huomasin itse vasta nyt, että sähkövastusten käytön ohjaamon lämmitykseen huomaa mittaristosta. Tai siis oikeammin tajusin, ettei lämmitykseen kulu nyt sähköä kun sitä tumman sinistä palkkia ei enää ilmestynyt mittaristoon.
Kuga PHEV
Mamba
Viestit: 30
Liittynyt: 14 Maalis 2023 18:53

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Mamba »

nestori kirjoitti: 09 Huhti 2023 13:01 Huomasin itse vasta nyt, että sähkövastusten käytön ohjaamon lämmitykseen huomaa mittaristosta. Tai siis oikeammin tajusin, ettei lämmitykseen kulu nyt sähköä kun sitä tumman sinistä palkkia ei enää ilmestynyt mittaristoon.
Mikä palkki ja missä kohtaa mittaristoa?
nestori
Viestit: 477
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja nestori »

Ihan vaan se ”moottorin” lämpötilamittari. Tumman sininen kun lämpenee sähköllä, vaalea kun lämpenee polttomoottorin sivutuotteena.
Kuga PHEV
Mamba
Viestit: 30
Liittynyt: 14 Maalis 2023 18:53

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Mamba »

Jaa siinä vasemmalla puolella? Enpä ole kiinnittänyt huomiotakaan. Sen verran ainoastaan, että pelkällä sähköllä ajaessa ei (luonnollisesti) nouse juuri ollenkaan.
Pasi123
Viestit: 77
Liittynyt: 25 Loka 2022 10:08

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Pasi123 »

Eilen kävi auto huollossa sen akun tutkinnassa. Olivatkin pari pävitystä tehneet, eivät vissiin suuremmin akkua tutkineet. Vain latausnopeutta tms tutkineet.. Joku häiriö siellä oli kuitenkin näkyny (ei mitään vikaa itselle näkyny).. miksikähän niitä ei näytetä asiakkaalle? Jarruilla on kanssa näkyny silloin tällöin "Seisontajarru rajoitettu toiminta, vaatii huoltoa".. Jarruille vissiin kanssa tekivät jotain.

Yllättäen kuitenkin auton ilmoittama sähkörange kasvoi merkittävästi. Eilen näytti jopa 65 km rangea. Täyttä latausta en saanu tehtyä, mutta vaikutti että olisi ladannut enemmän akkuun.
nestori
Viestit: 477
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja nestori »

Pasi123 kirjoitti: 12 Huhti 2023 07:06 Eilen kävi auto huollossa sen akun tutkinnassa. Olivatkin pari pävitystä tehneet, eivät vissiin suuremmin akkua tutkineet. Vain latausnopeutta tms tutkineet.. Joku häiriö siellä oli kuitenkin näkyny (ei mitään vikaa itselle näkyny).. miksikähän niitä ei näytetä asiakkaalle? Jarruilla on kanssa näkyny silloin tällöin "Seisontajarru rajoitettu toiminta, vaatii huoltoa".. Jarruille vissiin kanssa tekivät jotain.

Yllättäen kuitenkin auton ilmoittama sähkörange kasvoi merkittävästi. Eilen näytti jopa 65 km rangea. Täyttä latausta en saanu tehtyä, mutta vaikutti että olisi ladannut enemmän akkuun.
Mielenkiintoista, Mitsu Outlandereille saa puhelimeen sovelluksen millä näkee akun tiedot, kapasitettin ja lataussyklit jne. Harmi kun Kugaan ei ole vastaavaa. Tekevät myös mitsuihin huollossa akuston tasapainotuksia, jolla kapasiteetti käytetyssä akustossa tuntuu kasvavan joitain prosentteja.

Se on kans vähän tympeää, että auton omistajana näen vain fordin tekemät vuosihuollot huoltokirjassa, muista korjauksista ei näy mitään merkintöjä sähköisessä huoltokirjassa.
Kuga PHEV
Pasi123
Viestit: 77
Liittynyt: 25 Loka 2022 10:08

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Pasi123 »

Eilen ajelin autolla vajaa 50 km pätkissä ja akku riitti (lämpötila 0-5). Toki oli 0% kun laturiin laitoin. Eli varmaan se on ihan ok. Yksi outous siinä kyllä on. Olen jo useamman kerran huomannut kun auton sammuttaa hetkeksi niin akun varaus % saaattaa nousta jopa yli 10%. Se rangekin tietysti samalla kasvaa.
Pasi123
Viestit: 77
Liittynyt: 25 Loka 2022 10:08

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Pasi123 »

Laitoinpa vielä uudelleen kyselyä tuosta akusta. Ei se tunnu ottavan kuin sen 8,5khw vastaan. Lataus kestää tyhjästä n.3h, 16a virralla. Lopussa ilmoittaa lataustehoksi 1kw, suurimman osan aikaa 3kw. Tuostakin taitaa aikalailla päästä siihen 8-9kwh. Osa tehostahan menee johonkin muuhun, hyötysuhde ei varmasti ole 100%. Varmaan jotain 85%-90%
Mamba
Viestit: 30
Liittynyt: 14 Maalis 2023 18:53

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Mamba »

Onko tosiaan niin, että normaaliajotilassa on ohjelmoitu keinotekoiset vaihteenvaihdot, joita ei ainakaan eco-ajotilassa ole? Jostain olen näin lukenut ja omat kokemukset tuntuisi vahvistavan asiaa. Melko älytöntä, mutta jos näin on, on eco-ajotila siis fiksuin normikäyttöön. Olen sitä pääasiassa käyttänyt muutenkin, siinä tuntuu moottorijarrutus (eli regenerointi) olevan hieman voimakkaampi, mikä miellyttää itseäni.
KugaPHEV
Viestit: 13
Liittynyt: 19 Maalis 2023 09:56

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja KugaPHEV »

Perjantaina noudettiin uusi Kuga PHEV Vignale kotiin.
Kaupanteon ja auton saapumisen väli oli vain 1,5kk mutta kylläpä tuntui odotusaika pitkältä.
Auto oli siis jo tulossa maahan kaupanteko-hetkellä ja odotteli kuukauden satamassa jotain vaihdettavaa komponenttia joka ei ehtinyt saapumaan ennen luovutusta. Alussa oli kiire vain minulla, lopussa myös autokauppiaalla 😄

Auto tuntuu juuri niin mukavalta kuin koeajojen perusteella odotinkin.
Aika paljon on kehitystä tapahtunut verrattuna edelliseen autoon (Ford sekin) ja on toki pitänytkin tapahtua.
Edellisen vuosimalli kun on -07 ja ajetut kilometrit, 375tkm joista itse on ajettu 12 vuoden omistusaikana 270tkm.
Kuga PHEV Vignale -23
Volvo S60 eFlexFuel -05
nestori
Viestit: 477
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja nestori »

Pasi123 kirjoitti: 25 Huhti 2023 07:03 Laitoinpa vielä uudelleen kyselyä tuosta akusta. Ei se tunnu ottavan kuin sen 8,5khw vastaan. Lataus kestää tyhjästä n.3h, 16a virralla. Lopussa ilmoittaa lataustehoksi 1kw, suurimman osan aikaa 3kw. Tuostakin taitaa aikalailla päästä siihen 8-9kwh. Osa tehostahan menee johonkin muuhun, hyötysuhde ei varmasti ole 100%. Varmaan jotain 85%-90%
Itse latailen 8A virralla, sovellus näyttää tyhjästä täyteen ladatun 10kWh.
Kuga PHEV
hessuko
Viestit: 61
Liittynyt: 12 Joulu 2021 18:56

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja hessuko »

Eilen latasin tyhjän akun täyteen(3,7kwh teholla/ kotilatausasemasta)ja fordpassin mukaan akkuun tuli 9,5kw kun se tuli täyteen.Eli taitaa olla akussa käytössä aika iso "puskuri" kun akunhan pitäisi olla kooltaan 14,4kwh.Tuo fordpassissa näkyvä tieto ei kylläkään ole mikään tarkka tieto.Taitaa olla maininta että on arvio!Akun nettokapasiteetinhan pitäisi olla n.10,5kwh.Nimimerkki tet on tehnyt erittäin hienon dataselvityksen kuga phev:in eri ominaisuuksista(kuga phev obd:n kautta tarkasteltuna autostadiumin sivulla)
Viimeksi muokannut hessuko, 01 Touko 2023 17:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pasi123
Viestit: 77
Liittynyt: 25 Loka 2022 10:08

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Pasi123 »

Käsittääkseni sinne pitäisi mennä 10,5 kwh. Tämän voi päätellä myös tietonäytöstä missä näkyy energiankulutus/100km. Itsellä näkyi 19kwh/100km ja 56 km. Näistä pääsee sinne 10,5kwh tuntumaan.. Auto ei oikeasti näin pitkälle pääse sähköllä.

Mulla sinne ei kyllä lataudu kuin se 8,5 sovelluksen mukaan. Jos katsoo laturin mittarista niin 9,5kwh kululuttaa sähköä. Eli aikalailla oikein se sovellus näyttänee, koska osa sähköstä menee hukkaan.

Ei ole vielä ottanut huolto kantaa, aikoivat mittailla omaa esittelyautoaan.. Mutta kyllä tuosta selkeästi jotain puuttuu. Se 2 kwh on miltei 20%..
Spica
Viestit: 14
Liittynyt: 06 Joulu 2021 20:48

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Spica »

Niin lataako auto kuitenkin akun 100% asti, jos katsot FordPassin Autoon-välilehdeltä?

Tää voi olla vähän tyhmä kysymys, mutta eihän sulla ole latausasetuksissa rajoitettu akun lataustasoa? Se voisi selittää sen, että sähköä ei mene tyhjästä täyteen 10 kWh. Mutta tämä näkyy kyllä sitten siinä, että akku ei mene lataustason mukaan 100% täyteen, vaan lataustaso jää sinne asetettuun prosenttiin.

Itsellä on latausasetukset laitettu siten, että kun lataan kotona akkua, niin akku menee vain 85% täyteen. Kun yleensä tämä 85% riittää minun päivän tarpeisiini ja olen ajatellut että akku tykkää kun sitä ei vedetä aina 100% täyteen. (Hybridissä akku ei kai oikeasti mene 100% täyteen, mutta kuitenkin). Samalla olen ajoittanut lataukset yöaikaan, kun pääsääntöisesti yöllä sähkö on halvempaa.
Ford Kuga Phev ST-Line X 2021
Pasi123
Viestit: 77
Liittynyt: 25 Loka 2022 10:08

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Pasi123 »

Spica kirjoitti: 03 Touko 2023 09:04 Niin lataako auto kuitenkin akun 100% asti, jos katsot FordPassin Autoon-välilehdeltä?

Tää voi olla vähän tyhmä kysymys, mutta eihän sulla ole latausasetuksissa rajoitettu akun lataustasoa? Se voisi selittää sen, että sähköä ei mene tyhjästä täyteen 10 kWh. Mutta tämä näkyy kyllä sitten siinä, että akku ei mene lataustason mukaan 100% täyteen, vaan lataustaso jää sinne asetettuun prosenttiin.

Itsellä on latausasetukset laitettu siten, että kun lataan kotona akkua, niin akku menee vain 85% täyteen. Kun yleensä tämä 85% riittää minun päivän tarpeisiini ja olen ajatellut että akku tykkää kun sitä ei vedetä aina 100% täyteen. (Hybridissä akku ei kai oikeasti mene 100% täyteen, mutta kuitenkin). Samalla olen ajoittanut lataukset yöaikaan, kun pääsääntöisesti yöllä sähkö on halvempaa.
Joo, lataa se 100% asti. Kaikissa paikossa näkyy tuo 100%
Spica
Viestit: 14
Liittynyt: 06 Joulu 2021 20:48

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Spica »

Pasi123 kirjoitti: 03 Touko 2023 09:35 Joo, lataa se 100% asti. Kaikissa paikossa näkyy tuo 100%
Latasin viime viikolla julkisella laturilla 16A virralla 0% -> 100%.

FordPassin mukaan sähköä meni se 10 kWh ja laturi ilmoitti käytetyn (ja laskutetun) sähkön määräksi 11,1 kWh.

Eli kyllä sinne akkuun pitäisi se 10 kWh mennä, kun ladataan nollasta täyteen.
Ford Kuga Phev ST-Line X 2021
KugaPHEV
Viestit: 13
Liittynyt: 19 Maalis 2023 09:56

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja KugaPHEV »

Vertailun vuoksi, täällä meni kotilatauslaitteen mukaan 16A virralla 11,1kWh 6% -> 100%.
FordPass kertoo täälläkin hyvin suurpiirteisesti ladatuksi määräksi 10kWh.

Ja samalla kysymys: miten saisin ilmastoinnin pysymään pois päältä?
Nyt se lähtee päälle jotakuinkin aina kun autoon laittaa virrat päälle vaikka auto on sammutettu ilmastointi offilla ja riippumatta siitä onko auto kiinni latausjohdossa vai ei.
Kuga PHEV Vignale -23
Volvo S60 eFlexFuel -05
nestori
Viestit: 477
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja nestori »

Pasi123 kirjoitti: 01 Touko 2023 12:11 Käsittääkseni sinne pitäisi mennä 10,5 kwh. Tämän voi päätellä myös tietonäytöstä missä näkyy energiankulutus/100km. Itsellä näkyi 19kwh/100km ja 56 km. Näistä pääsee sinne 10,5kwh tuntumaan.. Auto ei oikeasti näin pitkälle pääse sähköllä.

Mulla sinne ei kyllä lataudu kuin se 8,5 sovelluksen mukaan. Jos katsoo laturin mittarista niin 9,5kwh kululuttaa sähköä. Eli aikalailla oikein se sovellus näyttänee, koska osa sähköstä menee hukkaan.

Ei ole vielä ottanut huolto kantaa, aikoivat mittailla omaa esittelyautoaan.. Mutta kyllä tuosta selkeästi jotain puuttuu. Se 2 kwh on miltei 20%..
Miltä se sähkörange vaikuttaa näillä keleillä? Itellä auto näyttää optimistisia +60km lukemia ja todellinen vaikuttaisi olevan siellä 55km tietämillä kun matkaa tekee 80 ja 100kmh rajoituksilla. Eli siis sama kuin viime kesänäkin itsellä.
Kuga PHEV
Pasi123
Viestit: 77
Liittynyt: 25 Loka 2022 10:08

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Pasi123 »

nestori kirjoitti: 11 Touko 2023 18:15
Pasi123 kirjoitti: 01 Touko 2023 12:11 Käsittääkseni sinne pitäisi mennä 10,5 kwh. Tämän voi päätellä myös tietonäytöstä missä näkyy energiankulutus/100km. Itsellä näkyi 19kwh/100km ja 56 km. Näistä pääsee sinne 10,5kwh tuntumaan.. Auto ei oikeasti näin pitkälle pääse sähköllä.

Mulla sinne ei kyllä lataudu kuin se 8,5 sovelluksen mukaan. Jos katsoo laturin mittarista niin 9,5kwh kululuttaa sähköä. Eli aikalailla oikein se sovellus näyttänee, koska osa sähköstä menee hukkaan.

Ei ole vielä ottanut huolto kantaa, aikoivat mittailla omaa esittelyautoaan.. Mutta kyllä tuosta selkeästi jotain puuttuu. Se 2 kwh on miltei 20%..
Miltä se sähkörange vaikuttaa näillä keleillä? Itellä auto näyttää optimistisia +60km lukemia ja todellinen vaikuttaisi olevan siellä 55km tietämillä kun matkaa tekee 80 ja 100kmh rajoituksilla. Eli siis sama kuin viime kesänäkin itsellä.
Näyttää hyvinkin optimistisia lukemia. 65-70km ehdottaa. Vois sen lähelle 60km päästä jos ajelee 50-60 taajamassa. Ei varmastikaan noilla 80-100 nopeuksilla. Nyt enimmäkseen tuota taajama-ajoa.
Olen huomannut että auto ottaa ehkä hieman enemän latausta vastaan kun on lämpimämpää. näissähän on vissiin joku lämmitys/jäähdytys akulle, voiskohan se vaikuttaa(joku ongelma siinä)?
karivir
Viestit: 7
Liittynyt: 28 Joulu 2022 09:36

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja karivir »

No niin,

Nyt tuli asiakaspalvelusta viesti, että uusi moottorin softa on valmis ja jakelussa. Tämän siis pitäisi poistaa tuo aiemmin ilmaantunut polttiksen pakkokäynnistys kun ilma liian viileä.

On nyt siis asennettu. Testaus vaan jäänee syksyyn koska ainakin meillä päin lämpötilat plussalla. Mutta ainakin se sähköajosta kertova sininen merkki on alusta pitäen sininen eikä oranssin ruskea kuten ennen.

Mutta toinen asia joka hieman hämmästytti on sähkörangen kasvu. Satuin ajamaan kolme kertaa peräkkäisinä päivinä samaa reittiä harrastuksiin. Noilla kerroilla kantama sähköllä oli 43-45 km joka kerran. Mutta ohjelmapäivityksen jälkeen samaa reittiä range 53 km. Lämpötilat samat, sama kuorma, sama nopeus.... Syksyllä kun tuo viallinen softa asennettiin oli oma tuntumani, että range pieneni. Melkein väittäisin, että softalla on osuutta.

Itselläni tallissa ladatessa tyhjästä täyteen on sähköä mennyt ulkopuolisen mittauksen mukaan 9,8 - 10,3 kWh. Tuo on pysynyt vakiona koko ajan.
Pasi123
Viestit: 77
Liittynyt: 25 Loka 2022 10:08

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Pasi123 »

karivir kirjoitti: 16 Touko 2023 12:43 No niin,

Nyt tuli asiakaspalvelusta viesti, että uusi moottorin softa on valmis ja jakelussa. Tämän siis pitäisi poistaa tuo aiemmin ilmaantunut polttiksen pakkokäynnistys kun ilma liian viileä.

On nyt siis asennettu. Testaus vaan jäänee syksyyn koska ainakin meillä päin lämpötilat plussalla. Mutta ainakin se sähköajosta kertova sininen merkki on alusta pitäen sininen eikä oranssin ruskea kuten ennen.

Mutta toinen asia joka hieman hämmästytti on sähkörangen kasvu. Satuin ajamaan kolme kertaa peräkkäisinä päivinä samaa reittiä harrastuksiin. Noilla kerroilla kantama sähköllä oli 43-45 km joka kerran. Mutta ohjelmapäivityksen jälkeen samaa reittiä range 53 km. Lämpötilat samat, sama kuorma, sama nopeus.... Syksyllä kun tuo viallinen softa asennettiin oli oma tuntumani, että range pieneni. Melkein väittäisin, että softalla on osuutta.

Itselläni tallissa ladatessa tyhjästä täyteen on sähköä mennyt ulkopuolisen mittauksen mukaan 9,8 - 10,3 kWh. Tuo on pysynyt vakiona koko ajan.
Mielenkiintoista tuo ~10khw. Osahan menee kuitenkin "hukkaan", välillä on ollut reilu 1kwh eroa siinä mitä sovellus näyttää verrattuna todelliseen tehoon. Lämpötila enkä vaikuttaa tuohon eroon. Hyötysuhde ei ole 100%. Englannin foorumeilla on mittailtu jopa 11-12kwh täysi lataus
KugaPHEV
Viestit: 13
Liittynyt: 19 Maalis 2023 09:56

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja KugaPHEV »

Täällä on suurimmat lataukset kiinteän latauslaitteen mittarin mukaan nyt:
3->100% 11,74 kWh
6->100% 11;79 kWh
0->100% 12,37 kWh
En tiedä kuinka ylpeitä tuon FordPassin kehittäjät ovat siitä, että siellä ei kulutusluvuissa ole yhtään desimaalia. Joka kerralla Passin kautta on näyttänyt ladatuksi määräksi 10kWh. Melko joutava äppi niiltä osin. Karkaahan tuota virtaa ladatessa lämmöksi mutta paha sanoa minkä verran. Toisaalta, latauslaitteen kautta näkee kustannukset tarkasti kun hävikkikin on näytetyssä määrässä mukana.

Rangeksi auto veikkaa täydellä akulla 70-73km ja esim. tänään aamuisen työmatkan (25km) jälkeen näytti vielä 45km, en toki tiedä paljonko todellisuudessa olisi koko akullisella päässyt. Työmatkasta reilusti yli puolet on 80 ja 100 km/h rajoitusta eli ihan pelkkää hissutteluakaan tuo matka ei ole.
Kuga PHEV Vignale -23
Volvo S60 eFlexFuel -05
Pasi123
Viestit: 77
Liittynyt: 25 Loka 2022 10:08

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Pasi123 »

KugaPHEV kirjoitti: 16 Touko 2023 17:55 Täällä on suurimmat lataukset kiinteän latauslaitteen mittarin mukaan nyt:
3->100% 11,74 kWh
6->100% 11;79 kWh
0->100% 12,37 kWh
En tiedä kuinka ylpeitä tuon FordPassin kehittäjät ovat siitä, että siellä ei kulutusluvuissa ole yhtään desimaalia. Joka kerralla Passin kautta on näyttänyt ladatuksi määräksi 10kWh. Melko joutava äppi niiltä osin. Karkaahan tuota virtaa ladatessa lämmöksi mutta paha sanoa minkä verran. Toisaalta, latauslaitteen kautta näkee kustannukset tarkasti kun hävikkikin on näytetyssä määrässä mukana.

Rangeksi auto veikkaa täydellä akulla 70-73km ja esim. tänään aamuisen työmatkan (25km) jälkeen näytti vielä 45km, en toki tiedä paljonko todellisuudessa olisi koko akullisella päässyt. Työmatkasta reilusti yli puolet on 80 ja 100 km/h rajoitusta eli ihan pelkkää hissutteluakaan tuo matka ei ole.
Kyllä mulla näkyy desimaalit siinä FordPassissa. Tai yksi desimaali. Jossain vaiheessa keväällä alkoi näkyä. Oiskohan ollu sen jälkeen kun kävi ekan kerran tuon akun takia tutkimuksissa. Jotain päivittivät.
Jeipii
Viestit: 216
Liittynyt: 23 Loka 2008 12:24

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Jeipii »

Mites Kuga PHEVin omistajat, suosittelisitteko tätä autoa ?

Käytetyn Kuga PHEV ST-line X mallin hankinta olisi harkinnassa. Varmaan noin 140 000 ajettu olisi ostohetkellä ja 2021 loppuvuonna otettu käyttöön. Takuuta ei enää ole jäljellä ajokilometrien takia.

Työmatkat menisi melkein kokonaan sähköllä (työmatka 42 km). Eli säästöä varmaan siltä osin olisi luvassa.

Onko kyseisellä autolla kalliit vakuutukset btw?
Mamba
Viestit: 30
Liittynyt: 14 Maalis 2023 18:53

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Mamba »

karivir kirjoitti: 16 Touko 2023 12:43 No niin,

Nyt tuli asiakaspalvelusta viesti, että uusi moottorin softa on valmis ja jakelussa. Tämän siis pitäisi poistaa tuo aiemmin ilmaantunut polttiksen pakkokäynnistys kun ilma liian viileä.

On nyt siis asennettu. Testaus vaan jäänee syksyyn koska ainakin meillä päin lämpötilat plussalla. Mutta ainakin se sähköajosta kertova sininen merkki on alusta pitäen sininen eikä oranssin ruskea kuten ennen.
Hyvä juttu. Hetki sitten vielä joku väitti, ettei ole päivitystä tulossakaan, vaan on "ominaisuus"?

Eipä näy vielä ainakaan tuolla Ford-tilin asiakastyytyväisyysohjelmissa... luulis, että tulee tieto sinnekin? Vai haluavatko, että asiakkaat odottavat seuraavan huoltoon?
Vastaa Viestiin