Sivu 1/1
mondeon moottori! kiire!!
Lähetetty: 13 Huhti 2006 17:18
Kirjoittaja torino73
auto -97 mondeo 1,8td vaihoin siihen toisen moottorin joka on samanlainen ja ikäinen kuin omansakin! mutta mikä lie vikana kun ei perkele lähe pyörimään.ilmatessa löpö menee pumpulle mutta ei suuttimille asti????? samalla ilmeni myös semmonen kun olin laittanu johot ja kaikki vermeet paikalleen niin startilta hävisi heräte virta???
Lähetetty: 13 Huhti 2006 18:17
Kirjoittaja haahuu
Villinä veikkauksena, ajonesto...
Ainakin bemareissa pitää vaihtaa kaikki ruiskun boksit...ym. että lähtee toimimaan.
Lähetetty: 14 Huhti 2006 19:13
Kirjoittaja torino73
muitten mielipiteitä??
Lähetetty: 14 Huhti 2006 19:23
Kirjoittaja janzamar
Ootko ilmannu niin että avannu vaikka yhden suuttimen että pääsee ilmat sitäkin kautta pois,on usein työkoneissa auttanu.
Tai vaikka kaikkia käyttää auki niin että näkee kun alkaa valua.
Lähetetty: 15 Huhti 2006 06:36
Kirjoittaja torino73
kokeillaan...
Lähetetty: 15 Huhti 2006 10:55
Kirjoittaja torino73
vika on nyt seuraavanlainen.. ensiksi auto ei tunnistanut avainta ja kävin kaikki sulakkeet läpi ja keskuslukon sulake oli palanu vaihdoin sen ja nyt lukee avaimen, mutta se punainen valo jää palamaan jatkuvasti. elikkä järjestelmässä on vika!? onkohan jälellä enää muuta vaihtoehtoa kuin viedä kosla merkkiliikkeeseen vai saisko ajoneston ohitettua jotenkin???
Lähetetty: 15 Huhti 2006 20:27
Kirjoittaja torino73
eikö tosiaan muut ole vaihtanu koneita ko autoon?? ja mitenkä homma on muilla menny??
mondeo
Lähetetty: 15 Huhti 2006 22:06
Kirjoittaja janttu
joko ny käy ja kukkuu. Antaako tartille virtaa, jos ei niin anna hetkeksi ohituksena 12V ja eiku käyntiin.
Lähetetty: 16 Huhti 2006 06:09
Kirjoittaja torino73
joo ei pelaa.. hyppyvirralla kokeilin jo mutta ei sittenkään lähe koska ajonesto on päällä niin eihän sinne tule syöttöpumpullekkaan virtaa..
Lähetetty: 16 Huhti 2006 11:15
Kirjoittaja tohvo75
kuultua, mutta pitää purkaa syöttöpumppu jotta saa pumpun sisällä olevan ajoneston kuntoon jos on menny päälle.
fordilta olisivat noin sanoneet joskus.
näin olisi ainakin mk1 mallisessa syöttöpumpussa joka itellä on.
punanen merkki valo jos jää palamaan kellon näyttöön se tarkoittas että se on päällä.
voihas olla koneen vaihoksessa johtoja sekasikin menny ???
Lähetetty: 16 Huhti 2006 11:46
Kirjoittaja torino73
itekkin mietin että johot olisi menny sekasin mutta se on täysin mahdotonta koska joka johossa on erillaiset liittimet ja muita irto sotoksiä ei siellä ole. voisko semmonen helpottaa jos vaihtas oman alkuperäisen syöttöpumpun, jotta auton ajonesto tunnistaisi sen omaksi eikä vieraan moottorin pumpuksi?
Lähetetty: 16 Huhti 2006 13:56
Kirjoittaja Tinde
Käynnistyksenesto ei haistele muuta kuin avaimessa olevaa sirua.
Siis vaihdoitko
a) pelkän koneen?
b) koneen sähköineen sis. ecun?
Lähetetty: 17 Huhti 2006 11:31
Kirjoittaja tohvo75
Voihan sitä kokeilla jos avittas, mk1 syöttöpumpuissa kuulema on ainakin sellanen syöttöpumpun sisänen ajonesto kuulema,joka vaatii pumpun purun että sen saa ehjättyä.
Itsekin kun kuulin, kaikkee vittumaista ne aina keksiikin ihmisten riesaks.
Sitä en sano että sulla olis sellanen sydeemi siinä autossasi.
Mulla olis se punanen merkki valo kellossa joka jää palammaan eikä sammu vaikka kuinka yrittäs,onneks vielä sammuu ja autokin lähtöö käyntiin.
Sulla on varmaan uudempi versio noista td koneista joten en tiedä onko siinä tuota ominaisuutta enää,vois kannattaa kysyä fordin huollosta.
Lähetetty: 17 Huhti 2006 13:45
Kirjoittaja WSE
torino73 kirjoitti:itekkin mietin että johot olisi menny sekasin mutta se on täysin mahdotonta koska joka johossa on erillaiset liittimet ja muita irto sotoksiä ei siellä ole. voisko semmonen helpottaa jos vaihtas oman alkuperäisen syöttöpumpun, jotta auton ajonesto tunnistaisi sen omaksi eikä vieraan moottorin pumpuksi?
Jos alkuperäinen pumppu on kunnossa niin varmaankin auttaa asiaan.
Lähetetty: 17 Huhti 2006 14:44
Kirjoittaja Tinde
tohvo75 kirjoitti:Voihan sitä kokeilla jos avittas, mk1 syöttöpumpuissa kuulema on ainakin sellanen syöttöpumpun sisänen ajonesto kuulema,joka vaatii pumpun purun että sen saa ehjättyä.
Itsekin kun kuulin, kaikkee vittumaista ne aina keksiikin ihmisten riesaks.
Sitä en sano että sulla olis sellanen sydeemi siinä autossasi.
Mulla olis se punanen merkki valo kellossa joka jää palammaan eikä sammu vaikka kuinka yrittäs,onneks vielä sammuu ja autokin lähtöö käyntiin.
Sulla on varmaan uudempi versio noista td koneista joten en tiedä onko siinä tuota ominaisuutta enää,vois kannattaa kysyä fordin huollosta.
No mikäli yhtään tuota TIS:siä ymmärrän niin PATS ohjaa pumppuyksikössä olevaa "fuel shut-off solenoid valve"a, eikä toisinpäin.
Olisko alkuperäisen ja vaihtokoneen pumppuyksiköissä eroa?
Onko ne saman vuosimallin ja vastaavan varustetason autoista?
Lähetetty: 18 Huhti 2006 17:48
Kirjoittaja torino73
joo vaihoin koneen kaikkine kamoineen. ja se on samaa vuosimallia kuin alkuperäinen kone, mutta sedanin.kokeilin myös vaihto koneen boxia.
Lähetetty: 19 Huhti 2006 22:34
Kirjoittaja torino73
perjantaina vika selvinee kun vien huoltoon.
Lähetetty: 20 Huhti 2006 05:28
Kirjoittaja jmm79
Mulle kävi samoin MK1 mondeon kanssa ihan perushuollossa.. tosin liitin (sellainen iso mutikka pumpun lähellä) oli vain irti ja vika oli siinä (punainen valo paloi kokoajan).
Huoltomies kertoi samalla että jos autoon vaihtaa uusia osia ne täytyy koodata ajoneston takia uudelleen jottei ajonesto tulisi "päälle"
Lähetetty: 20 Huhti 2006 23:06
Kirjoittaja futura68
Olis tarvinnu vaihtaa syöttöpumppu vanhasta moottorista tai edes se "pysäytinsolenoidi", se nimittäin sisältää tietoa jota ajonesto tarvii! Toinen vaihtoehto olis ollu vaihtaa myös boksi ja avaimenlukija. Sitä solenoidia ei pysty ohjelmoimaan kuin kerran.
Lähetetty: 21 Huhti 2006 12:35
Kirjoittaja torino73
mondeo toimii jälleen. vika oli kuin olikin syöttöpumpussa. no tulipahan ohjelmoitua auto uusiks. kiitoksia vastanneille!!!
Lähetetty: 21 Huhti 2006 19:13
Kirjoittaja Tinde
torino73 kirjoitti:mondeo toimii jälleen. vika oli kuin olikin syöttöpumpussa. no tulipahan ohjelmoitua auto uusiks. kiitoksia vastanneille!!!
Jäi oikein askarruttamaan, tuleeko pumpusta tosiaan signaali pats:lle eikä toisinpäin?
Vai oliko pumpussa vaan joku muu vika?
Montakos johtoa siihen pumpun liittimeen tulee?
Onkos autossasi muuten varashälytin?
Lähetetty: 22 Huhti 2006 09:38
Kirjoittaja torino73
joo pumpusta vissiin tulee signaali patsille, koska remppaukko paineli vaan "entteriä" ja kohta se jo pärähti tulille.pumpun liittimeen tulee kaheksan johtoa. joo autossa on varashälytin.