Transit D 2,5 kolina, outo kiihtyvyys ym
Lähetetty: 03 Tammi 2019 11:58
Vm. -98 diesel 2,5 Transit. Ajettu 260tkm. Itse viimeiset 60tkm. Tämän aikana kone on kolissut tai paremmin rallattanut kuin vanhan Ladan jakoketju, mutta vain pakkasilla. Ja vaikka ajaa koneen kuumaksi, pakkasessa saattaa rallatus jatkua, eli ei ehkä tule koneen ihan sisältä? Kesän ajat käynyt ilman rallatusta. Kuulemma mm viallinen viskoosipuhallin saattaa jotenkin näin ääntää, kellään muita ehdotuksia?
Varsinkin pakkasessa koneen ollessa kylmä jos pienemmällä vaihteella polkee koneen isommille kierroksille, kone yhtäkkiä ryntää kuin siinä olisi turbo, vaikka ei ole. Tai perinteisen bensakoneen kiihdytyspumppu. Sitten kun kone lämpenee, eipä enää näitä reippaita yläkierroksia enää löydykään.
Kone on lähtenyt tolpasta hyvin käyntiin, ilman tolppaa yli kympin pakkaset alkavat olla jo liikaa. Aloin tutkia imusarjan päällä olevaa hehkutulppaa. Ohmimittari näytti, että poikki on. Ostin uuden Motonetistä. Ihmetyttää merkintä 8 V vaikka on 12 voltin järjestelmä. Pitäisi olla tietojensa mukaan oikea. Helppo kai vaihtaa, jos vain saa sopimaan jakoavaimen koloon. näyttäisi olevan 27 mm avainväli tulpassa, eikä ole tuollaista kiintoavainta. Ja siinä päässä oleva naftaletkun liitinmuhvi taitaa olla ihan kierteellä kiinni?
Missä muuten on kajuutan puhaltimen etuvastuspaketti? Ostin uuden, ohjekirjan mukaan pitäisi olla jossain oikean ajovaloumpion lähellä. aan eipä löydy, lienerekö jossain rintapellin alla?
talviterveisin: Pentti Leppäaho, kiitokset jo etukäteen vastauksista
Varsinkin pakkasessa koneen ollessa kylmä jos pienemmällä vaihteella polkee koneen isommille kierroksille, kone yhtäkkiä ryntää kuin siinä olisi turbo, vaikka ei ole. Tai perinteisen bensakoneen kiihdytyspumppu. Sitten kun kone lämpenee, eipä enää näitä reippaita yläkierroksia enää löydykään.
Kone on lähtenyt tolpasta hyvin käyntiin, ilman tolppaa yli kympin pakkaset alkavat olla jo liikaa. Aloin tutkia imusarjan päällä olevaa hehkutulppaa. Ohmimittari näytti, että poikki on. Ostin uuden Motonetistä. Ihmetyttää merkintä 8 V vaikka on 12 voltin järjestelmä. Pitäisi olla tietojensa mukaan oikea. Helppo kai vaihtaa, jos vain saa sopimaan jakoavaimen koloon. näyttäisi olevan 27 mm avainväli tulpassa, eikä ole tuollaista kiintoavainta. Ja siinä päässä oleva naftaletkun liitinmuhvi taitaa olla ihan kierteellä kiinni?
Missä muuten on kajuutan puhaltimen etuvastuspaketti? Ostin uuden, ohjekirjan mukaan pitäisi olla jossain oikean ajovaloumpion lähellä. aan eipä löydy, lienerekö jossain rintapellin alla?
talviterveisin: Pentti Leppäaho, kiitokset jo etukäteen vastauksista