Transitin kylmäkäynnistys

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Transitmies79
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Tammi 2019 07:21

Transitin kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja Transitmies79 »

Moro! Sellasta asiaa rupesin asiasta tietäviltä kysymään kun... Mulla -09 sportvani ransitti. Ja ny pakkasten tultua aamulla ku käyttäny eberiä niin lähtee vaivoin käyntiin jos vain virtaa riittää tarpeeksi sahaamiseen. Sitte taas jos ei käytä eberiä niin lähtee kyl aamul kohtuu hyvin käyntiin :shock: . Eli oiskohan jollaki käryä mistä lähtiä vikkaa hakemaan? Oiskohan polttoaineen saannissa häikkää? Vai kenties akkujen jännitteessä? Kiitos jo etukäteen
kaismat
Viestit: 27
Liittynyt: 23 Huhti 2010 18:12

Re: Transitin kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja kaismat »

Joskus samanikäisessä s-maxissa oli sama ongema/ ominaisuus.
Webastolla lämmittäessä kovalla pakkasella, auto luuli, että on kesä ja käynnistäessä ei antanut riittävästi polttoainetta. Kylmänä lähti normaalisti.
Moottorin ohjelman päivityksellä korjaantui.
tursas
Viestit: 4015
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Transitin kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja tursas »

En tiedä, mutta sen verran sivusta seuranneena..se menee niin että eeberit ja webastot tyhjentää akun ja sitten ei enää lähe käyntiin, sitten ostetaan uusi akku ja se auttaa taas hetkeksi..
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Mk3Mondeo
Viestit: 933
Liittynyt: 22 Maalis 2018 17:12

Re: Transitin kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja Mk3Mondeo »

tursas kirjoitti:En tiedä, mutta sen verran sivusta seuranneena..se menee niin että eeberit ja webastot tyhjentää akun ja sitten ei enää lähe käyntiin, sitten ostetaan uusi akku ja se auttaa taas hetkeksi..
Tuo on totta, eeberit ja webastot sopivat käyttöön jossa verkkovirtaa ei ole saatavilla ja ajomatkat pitkiä käynnistyksen jälkeen.

Moottorilämmitinkään ei ole ongelmaton kun Mondeo mk3 TDCI lähtee käyntiin vikatilassa kun käyttää letkulämmitintä koska lämmin jäähdytysneste fysiikan lakien mukaan kertyy sylinterikannen yläosaan ja moottorissa on kaksi lämpötila-anturia jotka saavat käynnistettäessä ristiriitaista informaatiota eikä auto vastaa kaasuun 5sek - 10sek aikana. Tuon jälkeen jäähdytysneste sekoittuu ja moottorinohjaus tulkitsee kaiken olevan ok jolloin auto toimii normaalisti.
Vastaa Viestiin