Escort Zetec 1.6 L1H tyhjäkäynti
Lähetetty: 30 Joulu 2018 17:42
Elikkäs potilaana on -95 Esco,
jossa tyhjäkäynti tärrää ja vaikuttaa että kävisi kolmella aika ajoin.
Hakuja yritetty käyttää ja onhan näitä ongelmia muillakin ollut zeteceissä mutta ei ilmeisesti ihan samanlaista, ainakaan mistä olisi forumilla kirjoitettu.
Kone herää heti kaasun antoon mutta pientä "ampumista" putkeen tulee. Ajossa ongelmia ei huomaa muuten kuin nostamalla kaasun ylös pienissä vauhdeissa niin nypyttää hieman tai laittaessa vaihteen vapaalle tippuu luonnollisesti kierrokset.
Ennen osien vaihtoa ei meinannut pysyä edes käynnissä liikennevaloissa t-käynnillä joten apua on jo vähän saatu.
Tekee sama niin lämpösenä kuin kylmänä, ensimmäisen puoliminuuttia voi käydä suht tasaisesti kun käynnistää.
Tähän mennessä vaihdettu:
-polttoainesuodin
-tulpat
-sytytysjohdot
-lämpöanturit valvonnan ja mittarin (mittarin ,koska mittari oli mykkä)
-alipaineletkuja imusarjan takaa.
Putsattu myös im-mittarin langat , ilmasuodin, bensapainesäädin.
Oikeastaan kaikki liittimet irrotettu ja putsattu elektroniikan puhdistajalla.
Käynti ei muutu jos ottaa im mittarin piuhan irti, tankin korkin poisto ei vaikuta toimintaan, lambdan piuhan irrotus auton käydessä vain pahensi asiaa eikä meinannut käydä lainkaan joten oletan senkin toimivan..
Oikeastaan halusin mielipiteitä kuulla , voiko zetecin jo selkeästi ikääntynyt puola toimia kierroksilla paremmin kuin tyhjäkäynnillä??
Vai olisiko fiksumpaa lähteä kaivamaan esim. ruiskusuuttimet pihalle ensin ultraäänipesuriin?
Kiitokset jo etukäteen.
jossa tyhjäkäynti tärrää ja vaikuttaa että kävisi kolmella aika ajoin.
Hakuja yritetty käyttää ja onhan näitä ongelmia muillakin ollut zeteceissä mutta ei ilmeisesti ihan samanlaista, ainakaan mistä olisi forumilla kirjoitettu.
Kone herää heti kaasun antoon mutta pientä "ampumista" putkeen tulee. Ajossa ongelmia ei huomaa muuten kuin nostamalla kaasun ylös pienissä vauhdeissa niin nypyttää hieman tai laittaessa vaihteen vapaalle tippuu luonnollisesti kierrokset.
Ennen osien vaihtoa ei meinannut pysyä edes käynnissä liikennevaloissa t-käynnillä joten apua on jo vähän saatu.
Tekee sama niin lämpösenä kuin kylmänä, ensimmäisen puoliminuuttia voi käydä suht tasaisesti kun käynnistää.
Tähän mennessä vaihdettu:
-polttoainesuodin
-tulpat
-sytytysjohdot
-lämpöanturit valvonnan ja mittarin (mittarin ,koska mittari oli mykkä)
-alipaineletkuja imusarjan takaa.
Putsattu myös im-mittarin langat , ilmasuodin, bensapainesäädin.
Oikeastaan kaikki liittimet irrotettu ja putsattu elektroniikan puhdistajalla.
Käynti ei muutu jos ottaa im mittarin piuhan irti, tankin korkin poisto ei vaikuta toimintaan, lambdan piuhan irrotus auton käydessä vain pahensi asiaa eikä meinannut käydä lainkaan joten oletan senkin toimivan..
Oikeastaan halusin mielipiteitä kuulla , voiko zetecin jo selkeästi ikääntynyt puola toimia kierroksilla paremmin kuin tyhjäkäynnillä??

Vai olisiko fiksumpaa lähteä kaivamaan esim. ruiskusuuttimet pihalle ensin ultraäänipesuriin?
Kiitokset jo etukäteen.