Sivu 1/1
1.6i chv:n kampiakselinasentoanturi, vai missä vika?
Lähetetty: 11 Huhti 2006 21:14
Kirjoittaja rasanen
missä sijaitsee sierran 1.6i chv:n kampiakselinasentoanturi?(Oma arvaus syyksi) tai mikä vit... on mahdollisesti rikki kun ei kone saa oikeaan aikaan kipinää?kone lyö takaisin niin et startti hyytyy(eli startti pyörittää n.1 sek. normaalisti ja sit STOP).Eli mitkä kaikki anturit vaikuttavat sytytyksen ajoitukseen tossa riesassa.
Seuraavalla kerralla otsikko omatoimisesti järkevämmäksi. -ylläpito-
Lähetetty: 11 Huhti 2006 21:44
Kirjoittaja Jaakko85
Taitaa olla siellä lohkon takaosassa, eli anturin toinenpää menee sinne kytkinkotelon sisään, tunnistaa asennon vauhtipyörästä.
Lähetetty: 14 Huhti 2006 01:07
Kirjoittaja Monteonisti
Tuo anturi yleensä toimii tai sitten ei, eli vika kait muualla jos potkii? 8)
Kokemusta kyllä vain Eskoista ja Monteosta! 8)
Lähetetty: 14 Huhti 2006 09:37
Kirjoittaja Riesa2.0
Ettei olisi jotain muutavikaa kuin se sytytys jos se niin lujaa takaisin potkii, vai oletko koittanut ottaa esim. puolanjohdon irti? Pyörittääkö silloin normaalisti?
Lähetetty: 14 Huhti 2006 10:32
Kirjoittaja rasanen
ei pyöritä.Sain sen toissa päivänä jo käyntiin,mutta sit se sammui ja taas sama juttu.nyt ei pyöritä laisinkaan.startti hyytyy heti.Taitaa olla kansiremontti edessä jolloin näkee vähän tarkemmin että mitä on tapahtunut koneen sisällä.

Lähetetty: 14 Huhti 2006 10:40
Kirjoittaja janzamar
Kokeile nyt vaikka ottaa tulpat pois ja pyöritä käsin,niin saa helpoiten tietää onko kone juntturassa vai onko muualla vikaa?
Jos ei jaksa pyörittää niin sitten voi alkaa harkita avaamista?
Lähetetty: 14 Huhti 2006 16:01
Kirjoittaja rasanen
nyt selvisi se että kone tukehtuu eli liikaa bensaa tai liian vähän ilmaa.mikä anturi säätelee ilman ja bensan suhdetta?

Lähetetty: 14 Huhti 2006 16:10
Kirjoittaja Aksu
Mites onko tarkastestettu että lämpö-anturi antaa järkeviä lukuja.
Itellä eräs gsi kadetti hukkui bensaan kun anturi oli hapettunut liittimen juuresta.
Lähetetty: 14 Huhti 2006 16:28
Kirjoittaja janzamar
Ettei olis se sytkän ohjausboksi taas?
Vai mikäs systeemi tuossa mahtaa olla.
Millähän tuon taas sais mitattua..
Lähetetty: 14 Huhti 2006 17:25
Kirjoittaja Riesa2.0
Kertokaas nyt tyhmälle miten se että kone saa liikaa bensaa vaikuttaa siihen että startti ei pyöritä? Vain olenko minä missannut jotakin...
Lähetetty: 14 Huhti 2006 17:51
Kirjoittaja janzamar
Niinpä,olisko startti oikosessa ja jos se sitä kautta sotkis muutakin?
Helppojahan nuo viat on korjata kun ensin löytää vaan sen vian jostain

Lähetetty: 15 Huhti 2006 18:47
Kirjoittaja rasanen
nyt heittää bensat ja öljyt sekaisin.Nyt taitaa olla aika avata kansi ja katsoa onko sen halki tai jotain muuta kivaa.
Lähetetty: 15 Huhti 2006 19:10
Kirjoittaja janzamar
Taitaa olla joo,vähintään männänrenkaita,mutta varmaan se on se kansi.
Lähetetty: 16 Huhti 2006 21:43
Kirjoittaja futura68
Sehän on ykspisteruisku eli luultavasti sielt ruiskuyksiköstä on tiiviste pettänyt. Tarkista se ennen ku avaat moottorin!
Lähetetty: 22 Huhti 2006 01:02
Kirjoittaja HELLbound
Vedetään nyt samaan aiheeseen tämä....elikkä sierran 1.6i cvh-kone käy nätisti tyhjää, mutta kun antaa kaasua, niin ei jaksa ottaa kunnolla kierroksia ja rupeaa booaamaan eli vissiin tukehtuu syystä taikka toisesta???? bensaa tulee...tulpat ok...kuin myös johdot..antureista otettu piuhat vuorotellen irti, ei vaikutusta...huohotin toimii..putki tuskin tukossa, kun on niin omituinen ääni..siis silloin ku tukehtuu...ruiskuboxi vaihdettu..tuntuu vaan ettei mikään auta!!! huomenna katotaan jakopään hihna...mutta tuskimpa siinäkään on mittää vikaa (ajoituksessa)...
Lähetetty: 22 Huhti 2006 09:38
Kirjoittaja futura68
Vaikuttas siltä et pakoputki olis tukos! Yks escort oli ihan samanlainen ja siit oli takimmainen vaimentaja tukos (parkanolainen ja peruutettu johonkin päin).
Lähetetty: 23 Huhti 2006 02:29
Kirjoittaja HELLbound
joo...saas nähdä mitä sanoo, kun otetaan auki liitos ennen kattia!!!! pakoputken päästä kun potkii jalalla "terävästi", niin kattipöntön kohdalta/kattipöntöstä kuuluu helinää.....luulosairautta???en tiedä....sen näkeepi ehkä jo huomenissa....kaikki muu kun alkaa olla jo testattu!!!
Lähetetty: 24 Huhti 2006 20:54
Kirjoittaja HELLbound
joo-o....katistahan ne helyt oli sisältä irti!!! Liitoksesta irti ja heti rupes toimimaan....ei muuta ku auto pajalle katin vaihtoon
Lähetetty: 30 Huhti 2006 01:49
Kirjoittaja WSE
Ja pelkkä katinvaihto ei riitä vaan pitää selvittää miksi se on mennyt. Onko syynä kiveen ajo vai onko palamatonta bensaa mennyt tarpeeksi läpi ja palanut katissa sulattaen sisuskalut. Ettei tarvitse sitä uuttakin kattia pilata.
Tuo vedon loppuminen on juurikin se asia mistä huomaa katalysaattorivaurion, ellei sitten katin sisukset ole jo niin pieninä murusina että menee putkesta tielle. Muutenhan tuo katti onkin sitten ikuinen eli hajoaa ainoastaan mekaanisesti (lyijyhalvauskin on jo poissuljettu mahdollisuus kun lyijyllistä bensiiniä ei ole enää saatavilla).
Lähetetty: 03 Touko 2006 22:30
Kirjoittaja HELLbound
oli kuulemma ihan vaan ruostunut helyt irti..ei se kattikaan ole ikuinen...samalla tavalla se haparoituu sisältäpäin, kuin putkistokin, vaikkakin hitaammin, koska ei kerää niin paljoa kondenssivettä!!