Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
missä sijaitsee sierran 1.6i chv:n kampiakselinasentoanturi?(Oma arvaus syyksi) tai mikä vit... on mahdollisesti rikki kun ei kone saa oikeaan aikaan kipinää?kone lyö takaisin niin et startti hyytyy(eli startti pyörittää n.1 sek. normaalisti ja sit STOP).Eli mitkä kaikki anturit vaikuttavat sytytyksen ajoitukseen tossa riesassa.
Seuraavalla kerralla otsikko omatoimisesti järkevämmäksi. -ylläpito-
Ettei olisi jotain muutavikaa kuin se sytytys jos se niin lujaa takaisin potkii, vai oletko koittanut ottaa esim. puolanjohdon irti? Pyörittääkö silloin normaalisti?
ei pyöritä.Sain sen toissa päivänä jo käyntiin,mutta sit se sammui ja taas sama juttu.nyt ei pyöritä laisinkaan.startti hyytyy heti.Taitaa olla kansiremontti edessä jolloin näkee vähän tarkemmin että mitä on tapahtunut koneen sisällä.
Kokeile nyt vaikka ottaa tulpat pois ja pyöritä käsin,niin saa helpoiten tietää onko kone juntturassa vai onko muualla vikaa?
Jos ei jaksa pyörittää niin sitten voi alkaa harkita avaamista?
Mites onko tarkastestettu että lämpö-anturi antaa järkeviä lukuja.
Itellä eräs gsi kadetti hukkui bensaan kun anturi oli hapettunut liittimen juuresta.
Vedetään nyt samaan aiheeseen tämä....elikkä sierran 1.6i cvh-kone käy nätisti tyhjää, mutta kun antaa kaasua, niin ei jaksa ottaa kunnolla kierroksia ja rupeaa booaamaan eli vissiin tukehtuu syystä taikka toisesta???? bensaa tulee...tulpat ok...kuin myös johdot..antureista otettu piuhat vuorotellen irti, ei vaikutusta...huohotin toimii..putki tuskin tukossa, kun on niin omituinen ääni..siis silloin ku tukehtuu...ruiskuboxi vaihdettu..tuntuu vaan ettei mikään auta!!! huomenna katotaan jakopään hihna...mutta tuskimpa siinäkään on mittää vikaa (ajoituksessa)...
Vaikuttas siltä et pakoputki olis tukos! Yks escort oli ihan samanlainen ja siit oli takimmainen vaimentaja tukos (parkanolainen ja peruutettu johonkin päin).
joo...saas nähdä mitä sanoo, kun otetaan auki liitos ennen kattia!!!! pakoputken päästä kun potkii jalalla "terävästi", niin kattipöntön kohdalta/kattipöntöstä kuuluu helinää.....luulosairautta???en tiedä....sen näkeepi ehkä jo huomenissa....kaikki muu kun alkaa olla jo testattu!!!
Ja pelkkä katinvaihto ei riitä vaan pitää selvittää miksi se on mennyt. Onko syynä kiveen ajo vai onko palamatonta bensaa mennyt tarpeeksi läpi ja palanut katissa sulattaen sisuskalut. Ettei tarvitse sitä uuttakin kattia pilata.
Tuo vedon loppuminen on juurikin se asia mistä huomaa katalysaattorivaurion, ellei sitten katin sisukset ole jo niin pieninä murusina että menee putkesta tielle. Muutenhan tuo katti onkin sitten ikuinen eli hajoaa ainoastaan mekaanisesti (lyijyhalvauskin on jo poissuljettu mahdollisuus kun lyijyllistä bensiiniä ei ole enää saatavilla).
oli kuulemma ihan vaan ruostunut helyt irti..ei se kattikaan ole ikuinen...samalla tavalla se haparoituu sisältäpäin, kuin putkistokin, vaikkakin hitaammin, koska ei kerää niin paljoa kondenssivettä!!