1.6i chv:n kampiakselinasentoanturi, vai missä vika?

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
rasanen
Viestit: 11
Liittynyt: 04 Huhti 2006 16:34

1.6i chv:n kampiakselinasentoanturi, vai missä vika?

Viesti Kirjoittaja rasanen »

missä sijaitsee sierran 1.6i chv:n kampiakselinasentoanturi?(Oma arvaus syyksi) tai mikä vit... on mahdollisesti rikki kun ei kone saa oikeaan aikaan kipinää?kone lyö takaisin niin et startti hyytyy(eli startti pyörittää n.1 sek. normaalisti ja sit STOP).Eli mitkä kaikki anturit vaikuttavat sytytyksen ajoitukseen tossa riesassa. :x

Seuraavalla kerralla otsikko omatoimisesti järkevämmäksi. -ylläpito-
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Taitaa olla siellä lohkon takaosassa, eli anturin toinenpää menee sinne kytkinkotelon sisään, tunnistaa asennon vauhtipyörästä.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tuo anturi yleensä toimii tai sitten ei, eli vika kait muualla jos potkii? 8)
Kokemusta kyllä vain Eskoista ja Monteosta! 8)
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Ettei olisi jotain muutavikaa kuin se sytytys jos se niin lujaa takaisin potkii, vai oletko koittanut ottaa esim. puolanjohdon irti? Pyörittääkö silloin normaalisti?
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
rasanen
Viestit: 11
Liittynyt: 04 Huhti 2006 16:34

Viesti Kirjoittaja rasanen »

ei pyöritä.Sain sen toissa päivänä jo käyntiin,mutta sit se sammui ja taas sama juttu.nyt ei pyöritä laisinkaan.startti hyytyy heti.Taitaa olla kansiremontti edessä jolloin näkee vähän tarkemmin että mitä on tapahtunut koneen sisällä. :?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Kokeile nyt vaikka ottaa tulpat pois ja pyöritä käsin,niin saa helpoiten tietää onko kone juntturassa vai onko muualla vikaa?
Jos ei jaksa pyörittää niin sitten voi alkaa harkita avaamista?
ei sieltä mitään junia t...
rasanen
Viestit: 11
Liittynyt: 04 Huhti 2006 16:34

Viesti Kirjoittaja rasanen »

nyt selvisi se että kone tukehtuu eli liikaa bensaa tai liian vähän ilmaa.mikä anturi säätelee ilman ja bensan suhdetta? :roll:
Ford Sierra 1.6i clx chv-92
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Mites onko tarkastestettu että lämpö-anturi antaa järkeviä lukuja.
Itellä eräs gsi kadetti hukkui bensaan kun anturi oli hapettunut liittimen juuresta.
gti golo palloilija
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Ettei olis se sytkän ohjausboksi taas?
Vai mikäs systeemi tuossa mahtaa olla.
Millähän tuon taas sais mitattua..
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Kertokaas nyt tyhmälle miten se että kone saa liikaa bensaa vaikuttaa siihen että startti ei pyöritä? Vain olenko minä missannut jotakin...
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Niinpä,olisko startti oikosessa ja jos se sitä kautta sotkis muutakin?
Helppojahan nuo viat on korjata kun ensin löytää vaan sen vian jostain :)
ei sieltä mitään junia t...
rasanen
Viestit: 11
Liittynyt: 04 Huhti 2006 16:34

Viesti Kirjoittaja rasanen »

nyt heittää bensat ja öljyt sekaisin.Nyt taitaa olla aika avata kansi ja katsoa onko sen halki tai jotain muuta kivaa.
Ford Sierra 1.6i clx chv-92
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Taitaa olla joo,vähintään männänrenkaita,mutta varmaan se on se kansi.
ei sieltä mitään junia t...
futura68
Viestit: 239
Liittynyt: 22 Maalis 2006 09:46
Paikkakunta: Köyliö

Viesti Kirjoittaja futura68 »

Sehän on ykspisteruisku eli luultavasti sielt ruiskuyksiköstä on tiiviste pettänyt. Tarkista se ennen ku avaat moottorin!
HELLbound
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Maalis 2005 19:45
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja HELLbound »

Vedetään nyt samaan aiheeseen tämä....elikkä sierran 1.6i cvh-kone käy nätisti tyhjää, mutta kun antaa kaasua, niin ei jaksa ottaa kunnolla kierroksia ja rupeaa booaamaan eli vissiin tukehtuu syystä taikka toisesta???? bensaa tulee...tulpat ok...kuin myös johdot..antureista otettu piuhat vuorotellen irti, ei vaikutusta...huohotin toimii..putki tuskin tukossa, kun on niin omituinen ääni..siis silloin ku tukehtuu...ruiskuboxi vaihdettu..tuntuu vaan ettei mikään auta!!! huomenna katotaan jakopään hihna...mutta tuskimpa siinäkään on mittää vikaa (ajoituksessa)...
Ford Fiesta 1.6i Ghia -02
futura68
Viestit: 239
Liittynyt: 22 Maalis 2006 09:46
Paikkakunta: Köyliö

Viesti Kirjoittaja futura68 »

Vaikuttas siltä et pakoputki olis tukos! Yks escort oli ihan samanlainen ja siit oli takimmainen vaimentaja tukos (parkanolainen ja peruutettu johonkin päin).
HELLbound
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Maalis 2005 19:45
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja HELLbound »

joo...saas nähdä mitä sanoo, kun otetaan auki liitos ennen kattia!!!! pakoputken päästä kun potkii jalalla "terävästi", niin kattipöntön kohdalta/kattipöntöstä kuuluu helinää.....luulosairautta???en tiedä....sen näkeepi ehkä jo huomenissa....kaikki muu kun alkaa olla jo testattu!!!
Ford Fiesta 1.6i Ghia -02
HELLbound
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Maalis 2005 19:45
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja HELLbound »

joo-o....katistahan ne helyt oli sisältä irti!!! Liitoksesta irti ja heti rupes toimimaan....ei muuta ku auto pajalle katin vaihtoon
Ford Fiesta 1.6i Ghia -02
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

Ja pelkkä katinvaihto ei riitä vaan pitää selvittää miksi se on mennyt. Onko syynä kiveen ajo vai onko palamatonta bensaa mennyt tarpeeksi läpi ja palanut katissa sulattaen sisuskalut. Ettei tarvitse sitä uuttakin kattia pilata.
Tuo vedon loppuminen on juurikin se asia mistä huomaa katalysaattorivaurion, ellei sitten katin sisukset ole jo niin pieninä murusina että menee putkesta tielle. Muutenhan tuo katti onkin sitten ikuinen eli hajoaa ainoastaan mekaanisesti (lyijyhalvauskin on jo poissuljettu mahdollisuus kun lyijyllistä bensiiniä ei ole enää saatavilla).
HELLbound
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Maalis 2005 19:45
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja HELLbound »

oli kuulemma ihan vaan ruostunut helyt irti..ei se kattikaan ole ikuinen...samalla tavalla se haparoituu sisältäpäin, kuin putkistokin, vaikkakin hitaammin, koska ei kerää niin paljoa kondenssivettä!!
Ford Fiesta 1.6i Ghia -02
Vastaa Viestiin