TDCi ahtimen? ongelma
Lähetetty: 23 Heinä 2018 15:15
Hello!
Entisellä volkkarimiehellä ja nykyisellä Kuga kuskilla ensimmäinen Ford -ongelma. Päänraapinen ei oikein enää auta niin kysellään täältä.
Kuga 2008 2.0TDCi Heittäytynyt tehottomaksi. Menee limppiin Esp valon kera. Tehot eritoten alle 2500rpm hukassa.
Vikakoodeina p2263(Turbo) ja harvemmin myös p1335(egr).
-Ahtovuotoja ei löytynyt
-Turbon toimilaitteen vipu liikkuu käsin noin 1cm
-Forscan live data näyttää turbon siiville 199%-80% kierroksilla 800-4400
-Alipaine turbon toimilaitteella kierroksillakin aivan onneton(ei tietoakaan millainen pitäisi olla)
Alipainevuotoja ei ainakaan vielä ole löytynyt. Kokeilin kuitenkin ohittaa alipaineen jarruilta ja sain siten parempaa alipainetta turbolle. Forscan näytti siiville 199%-10% 800-3000rpm. Olisiko tämä normaalimpi kuin edeltävä?
Paikallaan kaasutellessa kone kuitenkin takaisin vikatilaan (p1335,p22639) ja nyt oikein engine malfunction ajotietokoneen näytössä. Voiko turbon toimilaite saada liikaa sitä alipainetta?
Onko tuo forscanin siipilukema ja käsin siipien liikuttelu riittävä keino toteamaan siipien liikkuvuus ajossa?
Jarruilta ohitettu alipaine sai kuitenkin vikakoodin ihan paikallaan kaasutellessa, kun taas normaali kytkennällä piti käydä ajelemalla hakemassa koodi.
Miltä tämä kuulostaa kokeneempien korvaan? Ei oikein lähipiirissä Diesel Fordeja joten vertaistuki olisi korvaamatonta=)
Entisellä volkkarimiehellä ja nykyisellä Kuga kuskilla ensimmäinen Ford -ongelma. Päänraapinen ei oikein enää auta niin kysellään täältä.
Kuga 2008 2.0TDCi Heittäytynyt tehottomaksi. Menee limppiin Esp valon kera. Tehot eritoten alle 2500rpm hukassa.
Vikakoodeina p2263(Turbo) ja harvemmin myös p1335(egr).
-Ahtovuotoja ei löytynyt
-Turbon toimilaitteen vipu liikkuu käsin noin 1cm
-Forscan live data näyttää turbon siiville 199%-80% kierroksilla 800-4400
-Alipaine turbon toimilaitteella kierroksillakin aivan onneton(ei tietoakaan millainen pitäisi olla)
Alipainevuotoja ei ainakaan vielä ole löytynyt. Kokeilin kuitenkin ohittaa alipaineen jarruilta ja sain siten parempaa alipainetta turbolle. Forscan näytti siiville 199%-10% 800-3000rpm. Olisiko tämä normaalimpi kuin edeltävä?
Paikallaan kaasutellessa kone kuitenkin takaisin vikatilaan (p1335,p22639) ja nyt oikein engine malfunction ajotietokoneen näytössä. Voiko turbon toimilaite saada liikaa sitä alipainetta?
Onko tuo forscanin siipilukema ja käsin siipien liikuttelu riittävä keino toteamaan siipien liikkuvuus ajossa?
Jarruilta ohitettu alipaine sai kuitenkin vikakoodin ihan paikallaan kaasutellessa, kun taas normaali kytkennällä piti käydä ajelemalla hakemassa koodi.
Miltä tämä kuulostaa kokeneempien korvaan? Ei oikein lähipiirissä Diesel Fordeja joten vertaistuki olisi korvaamatonta=)