Sivu 1/1
Smartcharge pois?
Lähetetty: 21 Kesä 2018 09:32
Kirjoittaja TDdi 03
Onko kukaan keksinyt helppoa tapaa saada fordin smartcharge älylataus pois käytöstä?
Kuga -16 TDCi:ssä akun jännite on ajossa noin 12,4-12,6v ja ajon jälkeen max 12,4V ja välillä jopa 12,1V.
Merkkiliikkeen kanta on, että lataus toimii normaalisti kun lataa noin 80%:iin akun...
Olisi kiva saada akku täyteen varsinkin talvikaudella lisälämmitintä ja kylmäkäynnistyksiä ajatellen.
Xenonien lisäpitkät lienee saavat myöskin samaa jännitettä ja ei ihmetytä ettei niistä paljon lisävaloa irtoa.
Re: Smartcharge pois?
Lähetetty: 22 Kesä 2018 11:31
Kirjoittaja jaketson
Ite olen miettinyt galaxyssa samaa että ottais pois alylatauksen. Forscannilla tuo asetus löytyy. Voisin vaikka tänään kokeilla mitä tapahtuu. Jotenkin tuntuu hullulta että helteilläkin auto pitää akkujännitettä yleensä 15v tienoilla ja pitkän ajon jälkeen vasta laskee 13.4v
Re: Smartcharge pois?
Lähetetty: 22 Kesä 2018 12:01
Kirjoittaja jaketson
Eli sieltä löytyi battery sensor monitor. Sen otin pois käytöstä niin näyttäis että jännite pysyy nyt vakiona.
Re: Smartcharge pois?
Lähetetty: 28 Kesä 2018 05:00
Kirjoittaja Tessulandia
Eikös xenonvaloilla ole ihan omat kuristimet( tai mitkä niiden nimet sitten onkaan) jotka ne valot hoitaa? taitaapi olla vaan pahasta jos sinne liikaa voltteja työnnetään...ainakin yhdellä tuttavalla oli joku laittanu xeno lisärit ja sitten ottanu joku taas ne pois niin oli jääny ne kuristinboxit konehuoneesen,sitä en tiedä onko ne kuristimet JO tänäpäivänä suoraan lampuissakin??
Re: Smartcharge pois?
Lähetetty: 03 Heinä 2018 14:51
Kirjoittaja TDdi 03
Tessulandia kirjoitti:Eikös xenonvaloilla ole ihan omat kuristimet( tai mitkä niiden nimet sitten onkaan) jotka ne valot hoitaa? taitaapi olla vaan pahasta jos sinne liikaa voltteja työnnetään...ainakin yhdellä tuttavalla oli joku laittanu xeno lisärit ja sitten ottanu joku taas ne pois niin oli jääny ne kuristinboxit konehuoneesen,sitä en tiedä onko ne kuristimet JO tänäpäivänä suoraan lampuissakin??
Yritin alkuperäisessä viitata bi-Xenonien apuna oleviin H1 tuikkuihin, jotka lienee hieman alitehoiset, jos jännitettä ei ole tarpeeksi.
bi-Xenonit on kyllä rankattu hyväksi TM:n toimesta ko. autossa, mutta epäilen että testit on ajettu labrassa vakiojännitteellä.
TDdi 03 kirjoitti:Xenonien lisäpitkät lienee saavat myöskin samaa jännitettä ja ei ihmetytä ettei niistä paljon lisävaloa irtoa.
Pitänee harkita laitteiden hommaamista tai jonkun harrastajan avun pyytämistä PK seudulta ennen talvea...