Powershift laatikon P0700 vikakoodi ja oireilu "ratkaistu"
Lähetetty: 14 Touko 2018 13:01
Ford galaxy 2011 2.0 TDCI Powershift laatikolla. Autolla ajettu 370000km.
Kuukausi sitten loskakeleillä tuli ensimmäisen kerran transmission malfunction teksti ajotietokoneeseen kun auto jäi kiinni loskaan. Vikakoodin lukija näytti häilyvää vikakoodia P0700 (transmission control system malfunction). Vaihdetta ei saanut päälle. Vikakoodi hävisi vikakoodien resetoinnilla eikä palannut. Kaksi viikkoa toimi moitteettomasti kunnes sama kuvio toistui. Vikakoodi kun on päällä niin vaihdetta ei saa päälle. Kävin vaihdattamassa öljyt laatikkoon, tämän jälkeen viikon päivät pelas jälleen täysin normaalisti kunnes 80km nopeudessa vikailmoitus tuli jälleen näyttöön. Laatikko vaihtoi normaalisi pienemmälle, mutta ykkös vaihteella joutui ajamaan pihaan auton. Yön oli nautoparkissa, aamulla ei vikakoodia nyt enään näkynyt, auto toimii moitteettomasti.
Missähän vika? Laatikon ohjaus yksikkö? Kosketushäiriö jossain päin laatikon ohjaussysteemiä? Pääseekö laatikon liittimiin helposti käsiksi jos sinne liittimet putsais kontaktipinnat? Vai onko jo laatikko lopussa? Vai veiskö suoraan siniselle katottavaksi? Muilla vastaavanlaista toimintaa? Laatikko muutoin toiminut täysin normaalisi ja vian välillä myös toiminta moitteetonta.
Kuukausi sitten loskakeleillä tuli ensimmäisen kerran transmission malfunction teksti ajotietokoneeseen kun auto jäi kiinni loskaan. Vikakoodin lukija näytti häilyvää vikakoodia P0700 (transmission control system malfunction). Vaihdetta ei saanut päälle. Vikakoodi hävisi vikakoodien resetoinnilla eikä palannut. Kaksi viikkoa toimi moitteettomasti kunnes sama kuvio toistui. Vikakoodi kun on päällä niin vaihdetta ei saa päälle. Kävin vaihdattamassa öljyt laatikkoon, tämän jälkeen viikon päivät pelas jälleen täysin normaalisti kunnes 80km nopeudessa vikailmoitus tuli jälleen näyttöön. Laatikko vaihtoi normaalisi pienemmälle, mutta ykkös vaihteella joutui ajamaan pihaan auton. Yön oli nautoparkissa, aamulla ei vikakoodia nyt enään näkynyt, auto toimii moitteettomasti.
Missähän vika? Laatikon ohjaus yksikkö? Kosketushäiriö jossain päin laatikon ohjaussysteemiä? Pääseekö laatikon liittimiin helposti käsiksi jos sinne liittimet putsais kontaktipinnat? Vai onko jo laatikko lopussa? Vai veiskö suoraan siniselle katottavaksi? Muilla vastaavanlaista toimintaa? Laatikko muutoin toiminut täysin normaalisi ja vian välillä myös toiminta moitteetonta.