Transit luistonestovika
Lähetetty: 19 Maalis 2018 15:56
Pari päivää sitten Transitiin tuli herja, että mäkilähtöavustin ei toimi ja mittaristoon syttyi luistoneston merkkivalo sekä moottorin häiriövalo. Mäkilähtöavustin, sutimisenesto ja ajonvakautus ei toimi. Lisäksi moottori on vikatilassa, jote kulkupuolikin on aika heikkoa.
Lukaisin vikakoodit ja seuraavat koodit löytyi:
Koodi: P0108 - MAP-/BARO-anturin sisäänmeno korkea
tila:
- Vikakoodi(DTC) pyyntöhetkellä
- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia
Moduuli: Voimansiirron ohjausmoduli
Pysäytä frame :
-GLOBTIM: 90456335 s - Globaali reaaliaika
-TOTDIST: 48036.0 km - Kokonaisvälimatka
-MAINECUV: 11.75 Voltti - ECU:n pääjännitteensyöttö
Koodi: U0401 - ECM/PCM lähettänyt vääriä tietoja
Muita vika oireita:
- Tapahtuman tiedot
tila:
- Aiemmin asetettu vikakoodi(DTC) - ei löytynyt aikarajan sisällä
- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia
- Testi ei ole täydellinen
Moduuli: Lukkiutumaton jarrujärjestelmä
Pysäytä frame :
-GLOBTIM: 90456345 s - Globaali reaaliaika
-TOTDIST: 48036.0 km - Kokonaisvälimatka
-MAINECUV: 11.75 Voltti - ECU:n pääjännitteensyöttö
-OUTTMP: 1 °C - Anturin lähettämä ulkolämpötila
-POWER_MODE: Asento II -virtatila - Power Mode Status
Vaikka koodit nollasi, tulivat ne heti uudestaan näkyviin. Luistonesto valo sammuu normaalisti, kun virrat ovat olleet hetken päällä ja syttyy muutaman sekunnin kuluttua käynnistyksestä.
"Hubiakku" on varmaan aika heikossa hapessa ja se on tarkoitus vaihtaa ensitöikseen, mutta vähän epäilyttää, että sillä korjaantuisi. Autoa on kuitenkin sammutettu ja käynnistetty noin 20-30 kertaa ja vika tulee aina uudestaan. Lisäksi tuona aikana on ajettukin noin 1000tkm parin päivän sisällä.
Saako akun irrottamisella "paremman nollauksen" kuin Forscanilla, kun käsittääkseni niinkin voi poistaa vikakoodeja. Mistäpäin asiaa kannattaisi alata tutkimaan akun vaihdon jälkeen? Ei huvittaisi merkkiliikkeeseen viedä, kun ne eivät pikkurahaa tunne...
Tuli mieleen, että ecu-boxia on käytetty auki, kun meinattiin ohjelmoida viime heinäkuussa. Ohjelmointia ei kuitenkaan tehty, kun tuli jokin yhteensopivuusongelma. Olisko voinut mennä huonosti kiinni ja vesi olisi löytänyt reitin boxiin.
Vika tuli, kun auto käynnistettiin n. 3 tunnin seisonnan jälkeen. Sitä ennemmin autolla oli ajettu n. 10min. Pakkasta noin 10 astetta. Ennen käynnistystä kuski vaihtui, joten penkkiä on siirretty eteenpäin (voisko penkin alla olla jokin johtonippu vikaantunut...). ABS-jarrut tuntuvat toimivan.
Lukaisin vikakoodit ja seuraavat koodit löytyi:
Koodi: P0108 - MAP-/BARO-anturin sisäänmeno korkea
tila:
- Vikakoodi(DTC) pyyntöhetkellä
- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia
Moduuli: Voimansiirron ohjausmoduli
Pysäytä frame :
-GLOBTIM: 90456335 s - Globaali reaaliaika
-TOTDIST: 48036.0 km - Kokonaisvälimatka
-MAINECUV: 11.75 Voltti - ECU:n pääjännitteensyöttö
Koodi: U0401 - ECM/PCM lähettänyt vääriä tietoja
Muita vika oireita:
- Tapahtuman tiedot
tila:
- Aiemmin asetettu vikakoodi(DTC) - ei löytynyt aikarajan sisällä
- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia
- Testi ei ole täydellinen
Moduuli: Lukkiutumaton jarrujärjestelmä
Pysäytä frame :
-GLOBTIM: 90456345 s - Globaali reaaliaika
-TOTDIST: 48036.0 km - Kokonaisvälimatka
-MAINECUV: 11.75 Voltti - ECU:n pääjännitteensyöttö
-OUTTMP: 1 °C - Anturin lähettämä ulkolämpötila
-POWER_MODE: Asento II -virtatila - Power Mode Status
Vaikka koodit nollasi, tulivat ne heti uudestaan näkyviin. Luistonesto valo sammuu normaalisti, kun virrat ovat olleet hetken päällä ja syttyy muutaman sekunnin kuluttua käynnistyksestä.
"Hubiakku" on varmaan aika heikossa hapessa ja se on tarkoitus vaihtaa ensitöikseen, mutta vähän epäilyttää, että sillä korjaantuisi. Autoa on kuitenkin sammutettu ja käynnistetty noin 20-30 kertaa ja vika tulee aina uudestaan. Lisäksi tuona aikana on ajettukin noin 1000tkm parin päivän sisällä.
Saako akun irrottamisella "paremman nollauksen" kuin Forscanilla, kun käsittääkseni niinkin voi poistaa vikakoodeja. Mistäpäin asiaa kannattaisi alata tutkimaan akun vaihdon jälkeen? Ei huvittaisi merkkiliikkeeseen viedä, kun ne eivät pikkurahaa tunne...
Tuli mieleen, että ecu-boxia on käytetty auki, kun meinattiin ohjelmoida viime heinäkuussa. Ohjelmointia ei kuitenkaan tehty, kun tuli jokin yhteensopivuusongelma. Olisko voinut mennä huonosti kiinni ja vesi olisi löytänyt reitin boxiin.
Vika tuli, kun auto käynnistettiin n. 3 tunnin seisonnan jälkeen. Sitä ennemmin autolla oli ajettu n. 10min. Pakkasta noin 10 astetta. Ennen käynnistystä kuski vaihtui, joten penkkiä on siirretty eteenpäin (voisko penkin alla olla jokin johtonippu vikaantunut...). ABS-jarrut tuntuvat toimivan.