Sivu 1/1

sierran tps-anturi

Lähetetty: 04 Huhti 2006 16:36
Kirjoittaja rasanen
mistä sais ostettua yllämainitun anturin(Sierra -92 1.6i clx CVH koneella),kun tuntuu olevan kiven alla kaikkialla. :shock:

Lähetetty: 04 Huhti 2006 17:09
Kirjoittaja jaska74
mikä ihme on tps anturi?

Lähetetty: 04 Huhti 2006 17:35
Kirjoittaja Jaakko85
jaska74 kirjoitti:mikä ihme on tps anturi?
Eikö se pitäisi 9fordin kokemuksella olla selvillä? :D

Kaasuläpän asentoanturi se on.

Throttle Position Sensor.

Noniin ja koitetaan pysyä asiassa.

Lähetetty: 04 Huhti 2006 17:38
Kirjoittaja overboost
TPS=Throttle Position Sensor. Kaasuläpän asentoanturi. Taitaa olla Fordin tiskiltä haettava.

Lähetetty: 04 Huhti 2006 20:10
Kirjoittaja jaines
jaska74 kirjoitti:mikä ihme on tps anturi?

Näistä kaikenmailman osista kun joku tekis "sanakirjan". Kun ei ole tuota autoasentajan koulutusta ja kielitaitokin heikko, ei aina tiedä mistä kyse :?

Lähetetty: 04 Huhti 2006 20:31
Kirjoittaja lassi
niitäkin on myynnissä http://www.alfamer.fi :shock:

Lähetetty: 04 Huhti 2006 20:44
Kirjoittaja TeRoK
Oliskos noissa nyt sitte semmonen juttu, ettei voortiltakaan saa enää jotain (ilmeisesti juuri tätä) mallia. Eli ei muuta kuin purkamaan, putsailemaan ja mahdollisesti korjaamaan vanhaa tai sitten koitat jonkun toisen mallin tepsin sovittaa siihen. Mittaat vaan, että vastusarvot on samat koko alueella ja rakennat kiinnityksen.

Kuinka mä muistelisin vielä, että tossa ei ollut muuta eroa kuin kullatut liittimet tai jotain??? Voi mennä metsäänkin muistelut kyllä.

Mites olet muuten todennut rikkinäiseksi sen?

Lähetetty: 07 Huhti 2006 18:17
Kirjoittaja rasanen
piuhat rispaantuneet kuoristaan ja poikenneet.väliaikais viritys ei enään kauan kestä. :x

Lähetetty: 07 Huhti 2006 18:54
Kirjoittaja TeRoK
Jaa no kyllä sen sitte vielä pystyy fiksaamaan. Purkaa vaan ja juottaa uudet piuhat. Jos olisi se vastus liuska mennyt niin olis ollu pahempi korjata.
jostain romuttamoilta tms. tietty kannattaa käydä kyselemässä, mutta kannattaa ottaa yleismittari mukaan ja mitata se heti paikanpäällä, ettei tuu sutta ostettua.

Noi mittausohjeet pitäis haulla löytyä täältäkin.

Lähetetty: 07 Huhti 2006 19:25
Kirjoittaja Bootsi
TeRoK kirjoitti:Oliskos noissa nyt sitte semmonen juttu, ettei voortiltakaan saa enää jotain (ilmeisesti juuri tätä) mallia. Eli ei muuta kuin purkamaan, putsailemaan ja mahdollisesti korjaamaan vanhaa tai sitten koitat jonkun toisen mallin tepsin sovittaa siihen. Mittaat vaan, että vastusarvot on samat koko alueella ja rakennat kiinnityksen.

Kuinka mä muistelisin vielä, että tossa ei ollut muuta eroa kuin kullatut liittimet tai jotain??? Voi mennä metsäänkin muistelut kyllä.

Mites olet muuten todennut rikkinäiseksi sen?
Omaani vaihdoin tuon anturin (D.O.H.C. ...mutta taitaa olla sama kuin OHC:ssä)

Anturin mukana piti ostaa uus liitin johtoineen.. kullatut liittimet.
Ja ne piti sitten tinailla johtosarjaan kiinni, "väri --> väriin".

Lähetetty: 07 Huhti 2006 20:07
Kirjoittaja TeRoK
Ahaa :D No toi oli just se mitä muistelin. No sittenhän se on helppo homma kun ostaa vaan ton toisenmallisen liittimen ja juottelee kiinni.

Hyvä, että tuli tähänkin selvyys. Muistin sentään jotain oikein.(kullatut liitimet) :roll:

Lähetetty: 07 Huhti 2006 22:37
Kirjoittaja jaska74
Jaakko85 kirjoitti:Eikö se pitäisi 9fordin kokemuksella olla selvillä?:D

ei välttämättä. siihen maailman aikaan kun noita paskoja jaksoi ropailla jokapäiväisesti niin elektroonisin osa fordissa oli kärjetön sytkä....

Lähetetty: 08 Huhti 2006 11:07
Kirjoittaja Jaakko85
jaska74 kirjoitti:
ei välttämättä. siihen maailman aikaan kun noita paskoja jaksoi ropailla jokapäiväisesti niin elektroonisin osa fordissa oli kärjetön sytkä....
No pääasia että nyt selvis sitten :D

Lähetetty: 11 Huhti 2006 14:13
Kirjoittaja Jaakko85
Joko on anturi vaihdettu? Millasia oireita autossa ilmeni? Oma (1.6cvh & 1pisteruisku) nykii satunnaisesti varsinkin hieman isommalla vaihteella vedätettäessä, päästöt mitattu ja ne on ok.

E: jaa sulla olikin piuhavikaa vaan..

Lähetetty: 24 Huhti 2006 21:08
Kirjoittaja HELLbound
tuon kyseisen potikan saa kylläkin ostettua sieltä fordin tiskiltä, mutta hinta on aikas suolainen....muistaakseni ~130€, kun syksyllä sellaisen kävin ostamassa ja siinä oli henkilökuntaalennus....

Lähetetty: 24 Huhti 2006 21:43
Kirjoittaja Jaakko85
HELLbound kirjoitti:tuon kyseisen potikan saa kylläkin ostettua sieltä fordin tiskiltä, mutta hinta on aikas suolainen....muistaakseni ~130€, kun syksyllä sellaisen kävin ostamassa ja siinä oli henkilökuntaalennus....
Jaa, no ennemmin vaihdan sitten koneen kun tuo anturi laukeaa, onneksi se nyintä lähti itsekseen pois pelkällä ajamisella. :D

Lähetetty: 25 Huhti 2006 19:54
Kirjoittaja Bootsi
HELLbound kirjoitti:tuon kyseisen potikan saa kylläkin ostettua sieltä fordin tiskiltä, mutta hinta on aikas suolainen....muistaakseni ~130€, kun syksyllä sellaisen kävin ostamassa ja siinä oli henkilökuntaalennus....
Omasta maksoin (pari kuukautta sitten) pikkasen päälle 60€ ja mukaan piti ostaa liitin/johdot (kullatut :roll: )
..ja Fordin omat oli. :wink:

Lähetetty: 25 Huhti 2006 20:46
Kirjoittaja HELLbound
oliko 1.6i cvh koneeseen???

Lähetetty: 25 Huhti 2006 21:49
Kirjoittaja Bootsi
HELLbound kirjoitti:oliko 1.6i cvh koneeseen???
Ei ku Sierraan. :oops:

Lähetetty: 25 Huhti 2006 21:53
Kirjoittaja Jaakko85
Bootsi kirjoitti: Ei ku Sierraan. :oops:
No oliko sierraan jossa 1.6i cvh kone? Tuosta hinnasta voi sitten ainakin päätellä ettei dohc ja cvh anturit todellakaan käy ristiin jota aiemmin jo epäilin..

Lähetetty: 26 Huhti 2006 19:22
Kirjoittaja Bootsi
Jaakko85 kirjoitti: No oliko sierraan jossa 1.6i cvh kone? Tuosta hinnasta voi sitten ainakin päätellä ettei dohc ja cvh anturit todellakaan käy ristiin jota aiemmin jo epäilin..
Ei kun 2.0 DOHC Sierra...
2.0 OHC:n anturi näyttäis olevan sama.

Lähetetty: 26 Huhti 2006 19:59
Kirjoittaja HELLbound
jeps...ja mulla oli cvh...niinku myös tämän threadin aloittajallakin...

Lähetetty: 26 Huhti 2006 20:19
Kirjoittaja Bootsi
Helv...n puusilmä! :oops: