sierran tps-anturi

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
rasanen
Viestit: 11
Liittynyt: 04 Huhti 2006 16:34

sierran tps-anturi

Viesti Kirjoittaja rasanen »

mistä sais ostettua yllämainitun anturin(Sierra -92 1.6i clx CVH koneella),kun tuntuu olevan kiven alla kaikkialla. :shock:
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

mikä ihme on tps anturi?
Focus 1.0 edition a6 2017
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

jaska74 kirjoitti:mikä ihme on tps anturi?
Eikö se pitäisi 9fordin kokemuksella olla selvillä? :D

Kaasuläpän asentoanturi se on.

Throttle Position Sensor.

Noniin ja koitetaan pysyä asiassa.
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

TPS=Throttle Position Sensor. Kaasuläpän asentoanturi. Taitaa olla Fordin tiskiltä haettava.
jaines
Viestit: 37
Liittynyt: 31 Maalis 2006 15:44

Viesti Kirjoittaja jaines »

jaska74 kirjoitti:mikä ihme on tps anturi?

Näistä kaikenmailman osista kun joku tekis "sanakirjan". Kun ei ole tuota autoasentajan koulutusta ja kielitaitokin heikko, ei aina tiedä mistä kyse :?
mondeo 2.0 Tdci
lassi
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Joulu 2005 13:27

Viesti Kirjoittaja lassi »

niitäkin on myynnissä http://www.alfamer.fi :shock:
HUh Huh huijaa!
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Oliskos noissa nyt sitte semmonen juttu, ettei voortiltakaan saa enää jotain (ilmeisesti juuri tätä) mallia. Eli ei muuta kuin purkamaan, putsailemaan ja mahdollisesti korjaamaan vanhaa tai sitten koitat jonkun toisen mallin tepsin sovittaa siihen. Mittaat vaan, että vastusarvot on samat koko alueella ja rakennat kiinnityksen.

Kuinka mä muistelisin vielä, että tossa ei ollut muuta eroa kuin kullatut liittimet tai jotain??? Voi mennä metsäänkin muistelut kyllä.

Mites olet muuten todennut rikkinäiseksi sen?
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
rasanen
Viestit: 11
Liittynyt: 04 Huhti 2006 16:34

Viesti Kirjoittaja rasanen »

piuhat rispaantuneet kuoristaan ja poikenneet.väliaikais viritys ei enään kauan kestä. :x
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Jaa no kyllä sen sitte vielä pystyy fiksaamaan. Purkaa vaan ja juottaa uudet piuhat. Jos olisi se vastus liuska mennyt niin olis ollu pahempi korjata.
jostain romuttamoilta tms. tietty kannattaa käydä kyselemässä, mutta kannattaa ottaa yleismittari mukaan ja mitata se heti paikanpäällä, ettei tuu sutta ostettua.

Noi mittausohjeet pitäis haulla löytyä täältäkin.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

TeRoK kirjoitti:Oliskos noissa nyt sitte semmonen juttu, ettei voortiltakaan saa enää jotain (ilmeisesti juuri tätä) mallia. Eli ei muuta kuin purkamaan, putsailemaan ja mahdollisesti korjaamaan vanhaa tai sitten koitat jonkun toisen mallin tepsin sovittaa siihen. Mittaat vaan, että vastusarvot on samat koko alueella ja rakennat kiinnityksen.

Kuinka mä muistelisin vielä, että tossa ei ollut muuta eroa kuin kullatut liittimet tai jotain??? Voi mennä metsäänkin muistelut kyllä.

Mites olet muuten todennut rikkinäiseksi sen?
Omaani vaihdoin tuon anturin (D.O.H.C. ...mutta taitaa olla sama kuin OHC:ssä)

Anturin mukana piti ostaa uus liitin johtoineen.. kullatut liittimet.
Ja ne piti sitten tinailla johtosarjaan kiinni, "väri --> väriin".
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ahaa :D No toi oli just se mitä muistelin. No sittenhän se on helppo homma kun ostaa vaan ton toisenmallisen liittimen ja juottelee kiinni.

Hyvä, että tuli tähänkin selvyys. Muistin sentään jotain oikein.(kullatut liitimet) :roll:
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Jaakko85 kirjoitti:Eikö se pitäisi 9fordin kokemuksella olla selvillä?:D

ei välttämättä. siihen maailman aikaan kun noita paskoja jaksoi ropailla jokapäiväisesti niin elektroonisin osa fordissa oli kärjetön sytkä....
Focus 1.0 edition a6 2017
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

jaska74 kirjoitti:
ei välttämättä. siihen maailman aikaan kun noita paskoja jaksoi ropailla jokapäiväisesti niin elektroonisin osa fordissa oli kärjetön sytkä....
No pääasia että nyt selvis sitten :D
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Joko on anturi vaihdettu? Millasia oireita autossa ilmeni? Oma (1.6cvh & 1pisteruisku) nykii satunnaisesti varsinkin hieman isommalla vaihteella vedätettäessä, päästöt mitattu ja ne on ok.

E: jaa sulla olikin piuhavikaa vaan..
HELLbound
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Maalis 2005 19:45
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja HELLbound »

tuon kyseisen potikan saa kylläkin ostettua sieltä fordin tiskiltä, mutta hinta on aikas suolainen....muistaakseni ~130€, kun syksyllä sellaisen kävin ostamassa ja siinä oli henkilökuntaalennus....
Ford Fiesta 1.6i Ghia -02
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

HELLbound kirjoitti:tuon kyseisen potikan saa kylläkin ostettua sieltä fordin tiskiltä, mutta hinta on aikas suolainen....muistaakseni ~130€, kun syksyllä sellaisen kävin ostamassa ja siinä oli henkilökuntaalennus....
Jaa, no ennemmin vaihdan sitten koneen kun tuo anturi laukeaa, onneksi se nyintä lähti itsekseen pois pelkällä ajamisella. :D
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

HELLbound kirjoitti:tuon kyseisen potikan saa kylläkin ostettua sieltä fordin tiskiltä, mutta hinta on aikas suolainen....muistaakseni ~130€, kun syksyllä sellaisen kävin ostamassa ja siinä oli henkilökuntaalennus....
Omasta maksoin (pari kuukautta sitten) pikkasen päälle 60€ ja mukaan piti ostaa liitin/johdot (kullatut :roll: )
..ja Fordin omat oli. :wink:
HELLbound
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Maalis 2005 19:45
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja HELLbound »

oliko 1.6i cvh koneeseen???
Ford Fiesta 1.6i Ghia -02
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

HELLbound kirjoitti:oliko 1.6i cvh koneeseen???
Ei ku Sierraan. :oops:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Bootsi kirjoitti: Ei ku Sierraan. :oops:
No oliko sierraan jossa 1.6i cvh kone? Tuosta hinnasta voi sitten ainakin päätellä ettei dohc ja cvh anturit todellakaan käy ristiin jota aiemmin jo epäilin..
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Jaakko85 kirjoitti: No oliko sierraan jossa 1.6i cvh kone? Tuosta hinnasta voi sitten ainakin päätellä ettei dohc ja cvh anturit todellakaan käy ristiin jota aiemmin jo epäilin..
Ei kun 2.0 DOHC Sierra...
2.0 OHC:n anturi näyttäis olevan sama.
HELLbound
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Maalis 2005 19:45
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja HELLbound »

jeps...ja mulla oli cvh...niinku myös tämän threadin aloittajallakin...
Ford Fiesta 1.6i Ghia -02
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Helv...n puusilmä! :oops:
Vastaa Viestiin