Ford Focus, Akku tyhjenee, pieni resistanssi vaikka kaikki on pois päältä
Lähetetty: 27 Helmi 2018 21:53
Terve,
Auto yhtenä aamuna ei lähtenyt käyntiin, starttimottori ei kuule yhtään toiminnut, vähän naksahti mottoritilassa vaan.
Laturi ei suostunut latamaan akkua autossa joten otin se sisään lämpöön jossa latasin sen täyteen, ennen kun laitoin sen takaisin mittasin yleismittari autoa, ja yllätykseni resistanssi oli vähän alle 5 Ohm! Sehän on erittäin pieni. Ei ole ajovaloja, ei sisävalo eikä virtalukko päällä.
Mittasin vielä erikseen kaikki kolme kaapelia plussasta josta kahdella oli se sama pieni resistanssi. Paksu johto - ilmeisesti generattorissa oli tuo 5 Ohm, ja sitten yhdellä pienistä noista ohuempia johtoja. En uskaltanut kytkeä akku kiinni. Generattori on korjaamossa vaihdettu 1 kk sitten. Onko jollain kokemusta? Mitä tuo resistanssi normalisti on?
Auto yhtenä aamuna ei lähtenyt käyntiin, starttimottori ei kuule yhtään toiminnut, vähän naksahti mottoritilassa vaan.
Laturi ei suostunut latamaan akkua autossa joten otin se sisään lämpöön jossa latasin sen täyteen, ennen kun laitoin sen takaisin mittasin yleismittari autoa, ja yllätykseni resistanssi oli vähän alle 5 Ohm! Sehän on erittäin pieni. Ei ole ajovaloja, ei sisävalo eikä virtalukko päällä.
Mittasin vielä erikseen kaikki kolme kaapelia plussasta josta kahdella oli se sama pieni resistanssi. Paksu johto - ilmeisesti generattorissa oli tuo 5 Ohm, ja sitten yhdellä pienistä noista ohuempia johtoja. En uskaltanut kytkeä akku kiinni. Generattori on korjaamossa vaihdettu 1 kk sitten. Onko jollain kokemusta? Mitä tuo resistanssi normalisti on?