esco mk4 mittariston vaihto

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
janner88
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Elo 2005 11:30

esco mk4 mittariston vaihto

Viesti Kirjoittaja janner88 »

ihan ekana,en löytänyt haulla kysymykseeni vastausta.

mitä pitää vaihtaa/lisätä jotta saan mk4 escon kellollisen mittariston tilalle kierroslukumittariston?

voisiko jollain olla myös kyseiseen malliin kytkentäkaaviota?
Ford Escort Rs turbo s2 (ex)
1.1 bar-->218hp, 340nm :D

Ford Sierra doch -93

Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm ;)
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Vaihtaa ne liittimet mitkä tulee mittariston taakse.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
janner88
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Elo 2005 11:30

mittaristo

Viesti Kirjoittaja janner88 »

hieman tarkemmin,siis vaan vanha pois ja uusi tilalle.
vai täytyykö vanhan liittimet katkaista ja uudet kiinni esim sokeripaloilla auton johtosarjaan kiinni?
eikö täydy laittaa myös kieppimittarille impullisjohto,mutta minne päin mittariston johtosarjaa?
Ford Escort Rs turbo s2 (ex)
1.1 bar-->218hp, 340nm :D

Ford Sierra doch -93

Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm ;)
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Vanhan liittimet ei käy. enkä suosittele mitää sokeripala viritystä. kolvi käteen ja tinaten.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Ei välttämättä tarvitse katkaista niitä johtoja. Ne liittimien muoviosat saa avattua ja sieltä saa irti ne johdot.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
janner88
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Elo 2005 11:30

mittaristo

Viesti Kirjoittaja janner88 »

niin siitä vielä,että mikä johto täytyy vaihtaa/siirtää/lisätä kieppimittarille?
eikös toi kieppimittari tarvii impullisjohdon puolan miinuksesta?

kun kattelin tota kytkentäkaaviota(hain kirjastosta korjausoppaan) niin siellä on vihreä johto mittaristoon kieppimittarille.Oonko oikeassa vaiko kattonu kieroon? :lol:
Ford Escort Rs turbo s2 (ex)
1.1 bar-->218hp, 340nm :D

Ford Sierra doch -93

Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm ;)
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Mulla ei ainakaan ollu 1.4 CL:ssä valmiina kiekkamittarille johtoa. Se täytyy vetää itse. Se on sitten se orkkiskiekkamittari semmoinen että se välttämättä näytä aina ihan oikein, että jos haluat oikeasti tietää mitä se kone kiertää niin laita joku erillinen kiekkamittari.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
janner88
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Elo 2005 11:30

mittaristo

Viesti Kirjoittaja janner88 »

jaa,jaa. no mutta sais sen kieppimittarin edes toimimaan/näyttämään jotain.

AnttiR-mihin mittariston johtoon pistit sen erikseen vedetyn johdon?
Ford Escort Rs turbo s2 (ex)
1.1 bar-->218hp, 340nm :D

Ford Sierra doch -93

Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm ;)
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
janner88
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Elo 2005 11:30

mittaristo

Viesti Kirjoittaja janner88 »

KIITOS tosta, tuo varmaan auttaa :lol:
Ford Escort Rs turbo s2 (ex)
1.1 bar-->218hp, 340nm :D

Ford Sierra doch -93

Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm ;)
janner88
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Elo 2005 11:30

mittaristo

Viesti Kirjoittaja janner88 »

eipä toimi vielä tuo kieppimittari :(
ohjeen mukaan oon kytkenyt.
Mistä tuon kieppimittarin signaali pitää ottaa? Mä olen ottanut sen puolan - (miinuksesta). onko oikea paikka?
Ford Escort Rs turbo s2 (ex)
1.1 bar-->218hp, 340nm :D

Ford Sierra doch -93

Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm ;)
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Mulla ei oo nyt kytketynä kiekkamittari ollenkaan. Aluksi laitoin sen kiekkamittarin johdon puolaan mutta se mittari näytti ihan puutaheinää niin otin sen sitten pois. Muistaakseni se alunperin ottaa tiedon laturilta.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
janner88
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Elo 2005 11:30

mittaristo

Viesti Kirjoittaja janner88 »

joo selvä,täytyy vähän kattella noita vanhoja kirjoituksia,jos niistä vaikka selviäisi jotain.
Ford Escort Rs turbo s2 (ex)
1.1 bar-->218hp, 340nm :D

Ford Sierra doch -93

Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm ;)
janner88
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Elo 2005 11:30

mittaristo

Viesti Kirjoittaja janner88 »

niin sitä vielä,että vaikuttaako se että kone on rs turbon.Meinaan täytyykö singnaalin ottaa jostain boksista?
Ford Escort Rs turbo s2 (ex)
1.1 bar-->218hp, 340nm :D

Ford Sierra doch -93

Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm ;)
janner88
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Elo 2005 11:30

mittaristo

Viesti Kirjoittaja janner88 »

Vika löytyi.
laitoin uuden johdon suoraan virranjakajalle,alkoi toimimaan ihan hyvin :lol:
Ford Escort Rs turbo s2 (ex)
1.1 bar-->218hp, 340nm :D

Ford Sierra doch -93

Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm ;)
Vastaa Viestiin