Sivu 1/2

Sierra 2.8 XR4i 4wx -85

Lähetetty: 01 Huhti 2006 01:16
Kirjoittaja Topini
Kertokaahan kaikki mahdollinen minkä vain viitsitte tuosta autosta.

Mimmoinen ajokäyttäytyminen, esim. liukkailla? Syökö löpöä ihan helkutin paljon, kestävyys, virityspotentiaali, sisusta. Kaikki käy =)

Olisin kaverilta saamassa tuommoista todella halvalla, ja ajatteli josko sen leluksi ottaisi.

Entäs käyttäytyykö tuo enemmän takavetoisen tavoin kuin nelivetoisen, eli saako perän liukkailla helposti irti, vai onko ihan täysiverinen nelikko?

Re: Sierra 2.8 XR4i 4wx -85

Lähetetty: 01 Huhti 2006 03:11
Kirjoittaja Aksu
2.8L vei matka-ajossa hieman alle 10 ja kylillä kurvaillessa meni reilut 15.
Yllätyin kuinka kovaa tuolla sai oikeasti vetää lumisella tiellä.Jää radalla keula tahtoo puskea.
34/66 veto suhde takapainon puolelle ja tuossa v6:ssa on viskolukko takana.

Lähetetty: 01 Huhti 2006 11:31
Kirjoittaja Jaakko85
Niin ja se mallimerkintähän on xr4x4i.

Liukkaalla käyttäytyy hieman takavetoisen tavoin, mutta paljon helpompi hallita, hyvä ja turvallinen talviauto, ja hauskaakin varmasti riittää tarvittaessa.

Lähetetty: 01 Huhti 2006 14:50
Kirjoittaja jaska74
ja jos se aito xr on niin kyllä sen aina saa eteenpäin myytyä mikäli itse et ole tyytyväinen

Lähetetty: 01 Huhti 2006 15:22
Kirjoittaja Aksu
Jaakko85 kirjoitti:Liukkaalla käyttäytyy hieman takavetoisen tavoin, mutta paljon helpompi hallita, hyvä ja turvallinen talviauto, ja hauskaakin varmasti riittää tarvittaessa.
Hauska ajettava jääradallakin (vaikka kone olikin doch) ja kyllä sillä v6:lla oli mukava matka-ajoa taittaa.
Jos kori on kunnossa niin selviää isommastakin rysäyksestä säikähdyksellä. Emäntä ajoi motarilla kaiteesta ja tolpasta(juuri 20cm maan pinnasta ylhäällä), niin ainut vamma oli murtunut jalka pöytä.
http://img.photobucket.com/albums/v294/ ... vat004.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v294/ ... vat005.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v294/ ... vat006.jpg
Ja kuvissa ei näy alaspäin vääntynytä keskitunnelia yms....

Lähetetty: 01 Huhti 2006 17:11
Kirjoittaja Bootsi
Aksu kirjoitti:
Jos kori on kunnossa niin selviää isommastakin rysäyksestä säikähdyksellä. Emäntä ajoi motarilla kaiteesta ja tolpasta(juuri 20cm maan pinnasta ylhäällä), niin ainut vamma oli murtunut jalka pöytä.
http://img.photobucket.com/albums/v294/ ... vat004.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v294/ ... vat005.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v294/ ... vat006.jpg
Ja kuvissa ei näy alaspäin vääntynytä keskitunnelia yms....
Ohhoh :shock:
Onpas tärähtänyt.. ollu onni mukana. :P

Lähetetty: 02 Huhti 2006 15:26
Kirjoittaja Topini
Kiitoksia tiedoista. Kertokaas, onko tuossa mitään piilotettuja tehoja, jotka saa suht helposti esille, on kyllä aika heikot suoritusarvot tuohon koneeseen nähden, tai no, nyt puhutaan sierroista =)

Lähetetty: 02 Huhti 2006 15:59
Kirjoittaja ylimark
Jaakko85 kirjoitti:Niin ja se mallimerkintähän on xr4x4i.
Eli XR4x4...

Lähetetty: 02 Huhti 2006 17:43
Kirjoittaja Jaakko85
ylimark kirjoitti: Eli XR4x4...
No aivan :D Tuo Wx vaan särähti vähän pahemmin :)

Re: Sierra 2.8 XR4i 4wx -85

Lähetetty: 06 Huhti 2006 00:04
Kirjoittaja Topini
Kiitos hirveästi kaikille.

Semmoista vielä, saako tuota vähän pirteämmäksi jollain "helpoilla" virityksillä? Eli löytyykö mitään pullonkauloja?

Lähetetty: 06 Huhti 2006 15:53
Kirjoittaja Aksu
180hepoa pitäisi saada ahtamalla yhdellä to3 kokoisella puhaltiella ja pienilä paineilla(~0,4). Samaa koneta on ollut ahdettuna caprin keulilla vakio ruisun kanssa. Muistakseen joku versio taisi olla vakioruiskun kanssa 200 otettu.

http://www.ford-capri.fsnet.co.uk/turbo/tech_spec.htm
http://www.ford-capri.fsnet.co.uk/turbo/index.htm

Lähetetty: 06 Huhti 2006 18:40
Kirjoittaja Topini
Hmmmm, tuommoisen voisi saada käytettynä halvalla, eikös esim, saabeissa ollut to3 ahdin?

Mitäs kaikkea muuta tarvitsisi tuommoisen asennukseen (puhutaan tarvikkeista, ei luvista =) )

Turboa en ole ikinä asentanut, joten siitä ei ole niinkään kokemusta. Käykö esim, pakosarja turboon valmiiksi? Entäs miten siihen saa öljyn kiertämään yms.

Lähetetty: 10 Huhti 2006 20:18
Kirjoittaja markkul
Topini kirjoitti:Hmmmm, tuommoisen voisi saada käytettynä halvalla, eikös esim, saabeissa ollut to3 ahdin?

Mitäs kaikkea muuta tarvitsisi tuommoisen asennukseen (puhutaan tarvikkeista, ei luvista =) )

Turboa en ole ikinä asentanut, joten siitä ei ole niinkään kokemusta. Käykö esim, pakosarja turboon valmiiksi? Entäs miten siihen saa öljyn kiertämään yms.
Niin oliko kyseessä nyt XR4x4 vai vanhan mallinen XR4, joka on siis takaveto? Muistelisin vaan, että XR4x4 sarja alkaa vasta '86 mallista, mutta voihan se olla jo '85:stä.

SItten on vielä se uusimman kopan XR4i, joka on 2,0 DOHC koneella.

Ton nelivedon käyttäytyminen on jokseenkin veikeää, kun tuppaa puskemaan aika paljon, ainakin huonoilla renkailla. Sitten kun perän saa irti mennään nätisti sivusladia.

2,8l koneen isoimpana pulonkaulana pidetään imusarjaa. Sitä on vähän hankala avartaa, mutta kyllä siitä voi pikasen saada. Sitten pakopuolella on aika isot möllykät kanavien yläpinnassa. 2,9:ssä on vastaavat ja niihin tulee venakopan pultit, mutta on luultavasti ihan mahdollista ajaa ne sieltä pois (en ole vielä tehnyt, mutta aikeissa on).

Sitten paljonajetuissa on kuulemma nokka-akselit alkaneet kulua ja tietty hävittää tehoja. Sitten kuulemma alakerran tasapainotuksella on saanut lisää hepoja.

Mulla on tossa itellä projekti menossa, saa nähä mitä siitä koneesta tulee. Yksi 2,8 löytyisi tyhjänpanttina...

Lähetetty: 11 Huhti 2006 17:36
Kirjoittaja jaska74
eikä toi xr4 ole aina 2.8 tai uudemmat 2.9 koneella
ja dohc koneella se ois ihan vaan sierra 4x4

Lähetetty: 11 Huhti 2006 18:10
Kirjoittaja markkul
jaska74 kirjoitti:eikä toi xr4 ole aina 2.8 tai uudemmat 2.9 koneella
ja dohc koneella se ois ihan vaan sierra 4x4
Onko muka XR4 mallia ollut esim. 2,3l V6 koneella?

Ja eikös muka DOHC koneella varustettua 4x4 mallia ole tyyppimerkinnällä XR4i, kyseessä siis usimman korimallin auto ja kone ihan vakio DOHC.

Lähetetty: 11 Huhti 2006 19:09
Kirjoittaja jaska74
markkul kirjoitti:Ja eikös muka DOHC koneella varustettua 4x4 mallia ole tyyppimerkinnällä XR4i, kyseessä siis usimman korimallin auto ja kone ihan vakio DOHC.
ei ole, ja XR4 oli eka malli ja XR4x4 oli se uudempi malli

Lähetetty: 11 Huhti 2006 19:29
Kirjoittaja jaska74
katohan vaan, puolen tunnin googletus toi tuloksen että sitä on tosiaan tehty 90-92 tolla dokkikoneellakin.
taas opittiin jotain uutta

Lähetetty: 11 Huhti 2006 21:10
Kirjoittaja markkul
jaska74 kirjoitti:katohan vaan, puolen tunnin googletus toi tuloksen että sitä on tosiaan tehty 90-92 tolla dokkikoneellakin.
taas opittiin jotain uutta
Näin tosiaan muistelin. XR4x4:ää on kahta eri mallia. Vissiin 85 - 88, joka on 2,8 koneella ja K-Jet ruiskulla. 89->90(?) on 2,9 elektronisella ruiskulla.

Lähetetty: 11 Huhti 2006 21:23
Kirjoittaja jaska74
joo jotain tollasta muistelen minäkin.
pitäs jostain löytää sivu missä ois kaikki sierran mllit ja konevaihtoehdot yms mutta google ei ainakaan löytäny

Lähetetty: 11 Huhti 2006 22:25
Kirjoittaja jesse1987
jaska74 kirjoitti:joo jotain tollasta muistelen minäkin.
pitäs jostain löytää sivu missä ois kaikki sierran mllit ja konevaihtoehdot yms mutta google ei ainakaan löytäny
tuolla on ainakin jotain --> http://www.ajovalo.net/Historia/ford_sierra.htm

Lähetetty: 11 Huhti 2006 22:40
Kirjoittaja Boss429
xr4x4 mk1 -> 2.8 v6
xr4x4 mk2 -> 2.9 v6
xr4i -> 2.8 v6
xr4 -> 2.3 pinto argentiinasta. :wink:

nämä mk2 2.0 dohc xr4i:t ja xr4x4:t on vaan tavallisia 2wd ja 4wd sierroja, nimetty vaan tollasiks joissain maissa. Korjatkaa jos oon väärässä :wink:

Lähetetty: 11 Huhti 2006 22:55
Kirjoittaja jaska74
boss429 kirjoitti:xr4x4 mk1 -> 2.8 v6
mk 1 oli xr4 ja toi xr4x4 oli mk2&3

Lähetetty: 11 Huhti 2006 23:25
Kirjoittaja Boss429
jaska74 kirjoitti: mk 1 oli xr4 ja toi xr4x4 oli mk2&3
xr4x4 mk1
xr4x4 mk2
xr4i

Ei tässä pitäis olla mitään epäselvää.

Lähetetty: 12 Huhti 2006 07:11
Kirjoittaja Jaakko85
Eikä mitään mk3 sierraa edes ole.

Lähetetty: 12 Huhti 2006 16:29
Kirjoittaja jaska74
olkoon sitten vaikka facelift jos pilkkua pitää taas nussia