Sivu 1/1
S-MAX 2.0 tdci 140 hp -07 käy hetken ja sammuu
Lähetetty: 02 Marras 2017 06:28
Kirjoittaja magelitos
Ongelmana on ajossa tullut vika. Auto sammuu muutaman sekunnin päästä käynnistyksestä "tukehtumalla". Käy kuitenkin normaalisti tyhjäkäyntiä jos kaasu/sammutusläpälle menevän alipaineletkun ottaa irti. Tehot kuitenkin on kateissa kun alipaineletku on irti. Mistähän voisi johtua? Ei anna vikakoodia Forscanilla. Ei syty "Engine Malfunction" -valo.
Re: S-MAX 2.0 tdci 140 hp -07 käy hetken ja sammuu
Lähetetty: 02 Marras 2017 07:05
Kirjoittaja riikomi
Kuulostaisi siltä, että sammutusläppä menee tarpeettomasti kiinni.
Kokeile pysyykö tehot päällä, jos tulppaat sen irroittamasi letkun.
Re: S-MAX 2.0 tdci 140 hp -07 käy hetken ja sammuu
Lähetetty: 02 Marras 2017 10:35
Kirjoittaja magelitos
Täytyypä kokeilla. Jos tehot palautuu tulppaamalla niin kaasuläppä lienee viallinen?
Re: S-MAX 2.0 tdci 140 hp -07 käy hetken ja sammuu
Lähetetty: 02 Marras 2017 12:03
Kirjoittaja riikomi
En tunne konetta mutta epäilen, että tulppaamatta jättäminen estää turbon säädinsiipien toiminnan kun alipainetta ei ole tarpeeksi systeemissä.
Re: S-MAX 2.0 tdci 140 hp -07 käy hetken ja sammuu
Lähetetty: 02 Marras 2017 18:05
Kirjoittaja magelitos
Sammuu edelleen jos kytkee alipaineletkun. Mistä kohti tahansa jos irroittaa alipaineletkun, niin käy hyvin tyhjäkäyntiä. Mistäköhän tämä vika voi johtua?
Re: S-MAX 2.0 tdci 140 hp -07 käy hetken ja sammuu
Lähetetty: 04 Marras 2017 17:25
Kirjoittaja magelitos
Merkillinen vika. Olen kokeillut toisesta autosta nokka-ja kampiakselin asentotunnistimet sekä turbon kellon painetunnistimen. Maf, map ja iat -antureita en ole kokeillut, kun ne ovat erilaiset. Turbon siivet liikkuu alipainekellolta kun imaisee letkusta, eli kellokin kunnossa. Olen Kokeillut myös toisia alipaineventtiilejä, ei vaikutusta. Jarrutkin toimivat normaalisti, että alipainepumppu lienee kunnossa.
Alkaa olla vaihtoehdot vähissä. Mielestäni alipaineletkujen kytkettynä ollessa turbon alipainekello menee äärimmäiseen auki -asentoon ja sitten moottori tukehtuu. Turbolta ei ole kuulunut mitään ääniä. Ei savuta. Ainoa havaittava seikka on se, että pakokaasut haisee huonosti palaneelta naftalta. Voisiko tuo map aiheutta moista? Auto käy alipaineletkut irti kytkettynä, mutta tehot sen verran hukassa että ajamaan ei pysty.
edit:
Näyttäisi että turbo ahtaa tyhjäkäynnillä liikaa ja moottori "tukehtuu"
Re: S-MAX 2.0 tdci 140 hp -07 käy hetken ja sammuu
Lähetetty: 09 Marras 2017 19:12
Kirjoittaja magelitos
VIKA LÖYTYI! Egr venttiilin tulppasin ja auto toimii! Venttiili on vaihdettu kuukausi sitten ja ei antanut mitään vikakoodia. Mutta ilmeisesti auki jumittunut.
edit:
Tarkkaan ottaen egr- venttiilistä oli irronnut varren päästä läppä, joka säätää imusarjaan menevää pakokaasun määrää. Hitsasin läpän paikalleen ja hyvin toimii.
Tuon läpän tippumisesta johtuen tuli turboon liittyviä vikakoodeja.