Ford Mondeo 2.0tdci powershift vm. 2013
Lähetetty: 27 Loka 2017 08:59
Elikkästä omista vm. 2013 ford mondeo 2.0tdci powershift laatikolla, ajettu 207000km. Ja ongelmani liittyy nimenomaan vaihteistoon.
Ongelma alkoi n. Kuukausi sitten, siten että vaihteet alkoivat nykiä, ja sitten tuli ilmoitusta, että limited transmission function. Ja auto huoltoon tässä vaiheessa. Veikkasivat, että korjaantuu öljynvaihdolla. Öljynvaihto ja suodattimien vaihto suoritettiin ja taas toimi vaihteisto kuin unelma. Todella sulavaa oli ajaminen. Mutta vain vajaa 1000km tämän jälkeen alkoi taas nykyminen. Eilen myös alkoi tulemaan taas transmission limited function viestiä.
Soitin wetterille ford-huoltoukolle ja selitin ongelman. Hän oli kovin kummissaan ongelmistani. Ehkäpä jopa vähän pelokkaan kuuloinen. Pitkän pohdinnan jälkeen veikkasi, että ongelma saattaa liittyä egr-venttiiliin. En autoista ymmärrä ite juuri mitään, mutta miten vaihteiston toiminta ja pakokaasun kierrätys liittyvät toisiinsa?
Nettiä tässä oon yrittäny kahlata läpi ja lisätietoa ettiä. Oisko kellään vinkkejä? Tympäsee kummasti jos pittää alakaa suht uuteen autoon tekemään monen vaihelaatikkoremppaa...
Ongelma alkoi n. Kuukausi sitten, siten että vaihteet alkoivat nykiä, ja sitten tuli ilmoitusta, että limited transmission function. Ja auto huoltoon tässä vaiheessa. Veikkasivat, että korjaantuu öljynvaihdolla. Öljynvaihto ja suodattimien vaihto suoritettiin ja taas toimi vaihteisto kuin unelma. Todella sulavaa oli ajaminen. Mutta vain vajaa 1000km tämän jälkeen alkoi taas nykyminen. Eilen myös alkoi tulemaan taas transmission limited function viestiä.
Soitin wetterille ford-huoltoukolle ja selitin ongelman. Hän oli kovin kummissaan ongelmistani. Ehkäpä jopa vähän pelokkaan kuuloinen. Pitkän pohdinnan jälkeen veikkasi, että ongelma saattaa liittyä egr-venttiiliin. En autoista ymmärrä ite juuri mitään, mutta miten vaihteiston toiminta ja pakokaasun kierrätys liittyvät toisiinsa?
Nettiä tässä oon yrittäny kahlata läpi ja lisätietoa ettiä. Oisko kellään vinkkejä? Tympäsee kummasti jos pittää alakaa suht uuteen autoon tekemään monen vaihelaatikkoremppaa...