Sivu 1/1
					
				sierran koneen kunnostamista---2.0-2.9?
				Lähetetty: 29 Maalis 2006 16:08
				Kirjoittaja PgC
				elikkäs tollanen 1989 dohc kaasari. tällä hetkellä kone ei lähde edes apuvirralla käyntiin, pyörittää kyllä mutta ei saa vissiin kakkua.
tulpat, johdot ja virranjakaja vaihdettu. 
seuraavaksi vaihdan koneen  
kuinka helposti ton kaasarin koneen tilalle vaihtaa kutoskoneen. mitä joutuu ottaa huomioon että sen saa sinne paikalleen?
 
			 
			
					
				Re: sierran koneen kunnostamista---2.0-2.9?
				Lähetetty: 29 Maalis 2006 17:10
				Kirjoittaja jamo78
				PgC kirjoitti:
kuinka helposti ton kaasarin koneen tilalle vaihtaa kutoskoneen. mitä joutuu ottaa huomioon että sen saa sinne paikalleen?
No ainakin jarrut, vaihdelaatikon ja moottorin johjosarjan.
 
			 
			
					
				Re: sierran koneen kunnostamista---2.0-2.9?
				Lähetetty: 29 Maalis 2006 17:26
				Kirjoittaja PgC
				jamo78 kirjoitti:
No ainakin jarrut, vaihdelaatikon ja moottorin johjosarjan.
juu. no jarrut nyt tiesinkin.
onko 2,8/2,9 ollut kaasarina? sillon ei vissiin tartte johtosarjaa ees vaihtaa
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 29 Maalis 2006 17:36
				Kirjoittaja AnttiR
				http://www.voorttimies.org Siellä on jotain juttua kuinka sierraan on laitettu 2.0 oharin tilalle 2.9 kone. Ei siis ole minun sivut, ettei tule väärinkäsityksiä 

 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 29 Maalis 2006 18:02
				Kirjoittaja PgC
				AnttiR kirjoitti:www.voorttimies.org Siellä on jotain juttua kuinka sierraan on laitettu 2.0 oharin tilalle 2.9 kone. Ei siis ole minun sivut, ettei tule väärinkäsityksiä 

 
juu. sieltä mä luinkin kun tuli toi sami harju mieleen jostain...
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 29 Maalis 2006 20:12
				Kirjoittaja AnttiR
				Laita samantien se ruiskukone sinne vaikka onkin enemmän vaivaa. Värkkäilet vaikka megasquirtin ohjaamaan ruiskua niin ei tarvitsisi tehdä kuin
ruiskulle johtosarja ja mahdollisesti sytytykselle.
			 
			
					
				
				Lähetetty: 29 Maalis 2006 20:52
				Kirjoittaja PgC
				AnttiR kirjoitti:Laita samantien se ruiskukone sinne vaikka onkin enemmän vaivaa. Värkkäilet vaikka megasquirtin ohjaamaan ruiskua niin ei tarvitsisi tehdä kuin
ruiskulle johtosarja ja mahdollisesti sytytykselle.
tossa pari kaveri ehdotteli samaa... tosin enää ei ole mistään muusta kiinni kun siitä että mikä kone sattuu eka löytymään...
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 29 Maalis 2006 21:46
				Kirjoittaja AnttiR
				Nettiautossa näyttäisi halvin 2.9 sierra olevan 1200€ sen id on 642227. Hae siitä tekniikanluovuttajaksi.
			 
			
					
				
				Lähetetty: 29 Maalis 2006 22:04
				Kirjoittaja PgC
				AnttiR kirjoitti:Nettiautossa näyttäisi halvin 2.9 sierra olevan 1200€ sen id on 642227. Hae siitä tekniikanluovuttajaksi.
halvin tarjottu ollut 600e  
  
eli ehkäpä sitä sitten  
onko 4x4 stw sierrassa erillainen taka akseli kuin 2wd 4D mallissa?
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 29 Maalis 2006 22:21
				Kirjoittaja suklaa-auto
				ootko kokeillu vaihtaa bensan putsaria? kaverilla ei lähtenyt käyntiin koska oli tukossa
			 
			
					
				
				Lähetetty: 29 Maalis 2006 22:23
				Kirjoittaja PgC
				suklaa-auto kirjoitti:ootko kokeillu vaihtaa bensan putsaria? kaverilla ei lähtenyt käyntiin koska oli tukossa
just... sen vois kokeilla mutta taitaa olla askeleen lähempänä toi 2.8twinturbo  kuin 2h sitten  
 
vielä kun sais pakosarjat jostain  

 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 29 Maalis 2006 22:27
				Kirjoittaja Aksu
				PgC kirjoitti:onko 4x4 stw sierrassa erillainen taka akseli kuin 2wd 4D mallissa?
On,sinnä on visko lukko,sen takia siinnä ei sitä ole paikoillaan. 

 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 29 Maalis 2006 22:32
				Kirjoittaja PgC
				Aksu kirjoitti:
On,sinnä on visko lukko,sen takia siinnä ei sitä ole paikoillaan. 

 
ok  
 
mitenhän perkuleessa sais levyt taakse... no pitääpi kohta muuttaa otsikkoa  

 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 30 Maalis 2006 08:48
				Kirjoittaja country sedan
				PgC kirjoitti:
ok  
 
mitenhän perkuleessa sais levyt taakse... no pitääpi kohta muuttaa otsikkoa  

 
Ite kävin maanantaina leimaamassa 2.0 -> 2.8i:ksi. Eteen isot jarrut, takana Scorpion 7.5" lukkomurikka, vetarit ja jarrut. Askiin vaihdettu sopiva koppa ja kytkinakselia jatkettu. Kone, startti ja kytkin, 25.5%.
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 30 Maalis 2006 09:57
				Kirjoittaja Jaakko85
				country sedan kirjoitti:
Ite kävin maanantaina leimaamassa 2.0 -> 2.8i:ksi. Eteen isot jarrut, takana Scorpion 7.5" lukkomurikka, vetarit ja jarrut. Askiin vaihdettu sopiva koppa ja kytkinakselia jatkettu. Kone, startti ja kytkin, 25.5%.
Kuinka paljon sitä kytkinakselia pitää jatkaa? Meneekö v6:set 2litrasen kannakkeisiin (eikai)?
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 30 Maalis 2006 11:15
				Kirjoittaja country sedan
				Jaakko85 kirjoitti:
Kuinka paljon sitä kytkinakselia pitää jatkaa? Meneekö v6:set 2litrasen kannakkeisiin (eikai)?
Akselin jatko oli luokkaa 25mm, syksyllä tehty, tarkempi muistikuva hiemän hämärtynyt.
Jos koneenkorvakkeita meinasit, niin kutvosessa on omansa, samalla periaattella kuin oharissakin. Vanhempi malli/4wd lyhyemmät rautaiset ja uudempi, pidemmät alu korvakkeet. Vanhempaan palkkiin tulee kumityynyt kahdella pultilla kiinni, kun uudemmassa on vaan se yksi pultti siella pohjalla.
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 30 Maalis 2006 11:21
				Kirjoittaja Jaakko85
				country sedan kirjoitti:
Jos koneenkorvakkeita meinasit, niin kutvosessa on omansa, samalla periaattella kuin oharissakin. Vanhempi malli/4wd lyhyemmät rautaiset ja uudempi, pidemmät alu korvakkeet. Vanhempaan palkkiin tulee kumityynyt kahdella pultilla kiinni, kun uudemmassa on vaan se yksi pultti siella pohjalla.
Niin, suunnitelmissahan olisi ehkä laittaa 2.9 1.6cvh:n tilalle ja mietinkin meneekö se sinne "vanha pois - uusi tilalle" tyylillä. Tuo kytkinkoppa/akseli homma on aika selvä.. Tietenkin voisi etsiä suoraan kutosen lootan niin ei tarvisi jatkoja värkätä.. Myös farmarin takajarrumuutoksista pitäisi ottaa selvää..
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 30 Maalis 2006 11:24
				Kirjoittaja country sedan
				Leimalla vaan asiasta mainitsee, niin säästyy aski% johonkin muuhun...
Toi meitsin huussi on -85 farmi.
Sulla on varmaankin tossa jo ne uudempimalliset tukivarret, jolloin siihen käy ilman sepittämistä Scorpion laippavetarit ja jarrukamat jos Sierran osia ei ala löytyä.
			 
			
					
				
				Lähetetty: 30 Maalis 2006 12:09
				Kirjoittaja janzamar
				Eikös sinne taakse tarvinnu 10" jarrut?
			 
			
					
				
				Lähetetty: 30 Maalis 2006 12:17
				Kirjoittaja Aksu
				PgC kirjoitti:
ok  
 
mitenhän perkuleessa sais levyt taakse... no pitääpi kohta muuttaa otsikkoa  

 
Siinä korissa on jarrut paikoillaan takana levyt ja navat paikoillaan.Ei tarvitse sen kummemmin etsiä jarruja.
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 30 Maalis 2006 12:19
				Kirjoittaja Jaakko85
				janzamar kirjoitti:Eikös sinne taakse tarvinnu 10" jarrut?
Käsittääkseni ne eivät sovi farmariin, ja farmareissa ilmeisesti olleet ison koneen yhteydessä aina levyt?
country sedan kirjoitti:
Leimalla vaan asiasta mainitsee, niin säästyy aski% johonkin muuhun...
Toi meitsin huussi on -85 farmi.
Sulla on varmaankin tossa jo ne uudempimalliset tukivarret, jolloin siihen käy ilman sepittämistä Scorpion laippavetarit ja jarrukamat jos Sierran osia ei ala löytyä.
En tiedä uusien ja vanhojen eroja, onhan tuo 91vuosimallia eli saattaisi olla ne uudemmat.
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 30 Maalis 2006 12:51
				Kirjoittaja PgC
				voisko joku hieman tulkata. mun auto on 2.0 kaasari dohc 4D 2wd vm89 niin miten saan 2,8 v6 4x4 (mk2?) tonne konehuoneeseen. joudunko muuttamaan koneen korvakkeita vai istuuko se suoraan sinne? 
prkl kun on vaikeeta.  

 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 30 Maalis 2006 13:03
				Kirjoittaja country sedan
				PgC kirjoitti:voisko joku hieman tulkata. mun auto on 2.0 kaasari dohc 4D 2wd vm89 niin miten saan 2,8 v6 4x4 (mk2?) tonne konehuoneeseen. joudunko muuttamaan koneen korvakkeita vai istuuko se suoraan sinne? 
prkl kun on vaikeeta.  

 
Niillä alumiinisillä kutosen korvakkeilla menee. Sen 4wd:n öljypohjan joudut vaihtamaan 2wd pelti pohjaan.
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 30 Maalis 2006 13:17
				Kirjoittaja PgC
				country sedan kirjoitti:
Niillä alumiinisillä kutosen korvakkeilla menee. Sen 4wd:n öljypohjan joudut vaihtamaan 2wd pelti pohjaan.
selvensi aika paljon  
 
joudun muutenkin työstämään öljypohjaa kun tarttee ahtimien öljynkierron  
 
mun rojekteissa on yksihuono puoli.... se on toi nettiauto, nytkin löysin kivan Caprice 4d:n joka olis "pakko" ostaa...eli taitaa käydä niin että laitan tän vaan hetkeksi sivuun ja ostan jenkin...
mutta toisaalta olis tarkoitus että kone olisi ennen kesää jo paikallaan... eipä toi viel kesällä minnekkään liiku... se on nyt sanomattakin selvää ku  n ei tota tilaa oo hirveesti missä vois laitella
mutta mulle voi laittaa yv:tä jos jotain kiinnostaa tienata "hieman" rahaa siitä että laittaa sierraani "ajokuntoiseksi"   
