Sivu 1/1
cvh:n flekti
Lähetetty: 28 Maalis 2006 17:36
Kirjoittaja late
Eli millasessa lämpötilassa flektin kuulus ruveta puhaltaan?Kone kävi jo 100 asteisena eikä siltikään ruvennut pyörimään.Tarkistin kyllä flektin toiminnan ja akusta suoraan virtaa ottamalla pyörii hyvin.
Lähetetty: 28 Maalis 2006 20:24
Kirjoittaja jaska74
motonet:
jos VIHREÄ 95°-88°
jos MUSTA 103°-98°
jos VALKEA 87°-80°
Diesel 101°-94°
Lähetetty: 28 Maalis 2006 21:40
Kirjoittaja late
Niin mitäs osaa noilla väreillä ny tarkotettiin?

Lähetetty: 28 Maalis 2006 23:56
Kirjoittaja hartza
late kirjoitti:Niin mitäs osaa noilla väreillä ny tarkotettiin?

Sitä anturin liittimen muoviosaa, muovista rinkulaa tai maalattua täplää. Riippuu autosta, mallista ja anturin valmistajasta.
Lähetetty: 29 Maalis 2006 14:24
Kirjoittaja late
Vihreehän se tais olla,ja se on siinä termostaattikotelossa jos oikein muistan(?).No toi on viel rajamailla kun 88-95 ja mittari näytti noin 100 astetta.
Lähetetty: 29 Maalis 2006 20:44
Kirjoittaja AnttiM
Kannattaa suosiolla vaihtaa uusi anturi, ei maksa paljon ja on todella helppo vaihtaa...
Lähetetty: 29 Maalis 2006 20:54
Kirjoittaja Jaakko85
late kirjoitti:Vihreehän se tais olla,ja se on siinä termostaattikotelossa jos oikein muistan(?)
Siinähän se on.
Lähetetty: 29 Maalis 2006 22:18
Kirjoittaja Krisse
Kun tässä nyt oikein asteista puhutaan, voisin kuvitella että autoon on asennettu oikein erillinen lämpömittari ja se taas tuo mulle ajatuksen että tuota 'flektiongelmaa' kannattaisi varmasti lähetä purkamaan vähän jostain muualta kuin flektistä.
Nämä nykyiset hienot ja halvat autoquaketriscoymhuuhaamittarit tuntuvat yleisesti ottaen näyttävän vähän niinkun suurinpiirtein sinnepäin, ja jos autoquake nyt näyttää sitten 100 ja flekti ei hörähdä niin empä alkaisi vielä työkaluja kaivelemaan jos auto muuten pelaa eikä keitä. Yleisen käsityksen lisäksi omakohtainen kokemuskin löytyy. Omassa viimekesäisessä tilapäiskilpurissa oli tuollainen autoquake lämpömittari ja se näytti ihan selkeästi 10 astetta liikaa. Vaikka mittari näytti 108 niin vesi ei kiehunut ja kaikki pelasi ihan normaalisti, ja tämän havaittuani en edes viitsinyt öljynpainemittariin kytkeä sen enempä sähköjä kuin että sain siihen valot
Jos noi asteet nyt alkaa jatkuvasti olemaan tapissaan niin kannattaa ehkä laittaa auton alkuperäinen lämpömittari käyttöön - edes tilapäisesti - ja katsella nouseeko sekin hälyttäviin lukemiin. Jos tähän operaatioon ryhdyt, täytyy myös mittarin anturi ehdottomasti vaihtaa auton alkuperäiseen koska lisämittarin anturillahan se näyttää takuuvarmasti puutaheinää.
Jos tässä ei nyt ollutkaan kyse lisämittarista niin sitten en osaa auttaa, siinä tapauksessa herää vain kysymys että miten auton orkkismittarista tulkitaan 100 astetta

Lähetetty: 30 Maalis 2006 07:09
Kirjoittaja Jaakko85
Omassa cvh moottorilla varustetussa autossa flektit eivät ole tainneet vähäänaikaan pyöriä, koska pyörivät käsin kokeiltuna hieman nihkeästi. Mittarinmukaan lämmöt nousee juuri asteikolle eli ei ihme ettei ole tarvinnut tuuletella.. Termostaatti+anturi menee vaihtoon, vaikka todennäköistä on että pelkkä termarin vaihto riittäisi (ja ehkä se kuulanreikä umpeen.).
Lähetetty: 30 Maalis 2006 16:49
Kirjoittaja late
Oikein arvasit krisse autossa on equussin lämpömittari,Luulen kyl vähän samaa et saattaahan tuo mennä mittarivirheen piikkiinkin.
Lähetetty: 30 Maalis 2006 18:22
Kirjoittaja jaska74
Krisse kirjoitti: Vaikka mittari näytti 108 niin vesi ei kiehunut
paineistettu vesi kiehahtaa vasta tuola 110-120c nurkilla..
Lähetetty: 30 Maalis 2006 18:33
Kirjoittaja Krisse
Ei ollut paineistettuna kun sammutin koneen ja avasin korkin.
Arvasin tuota kirjoittaessani että joku vetää tämän kortin esiin

Lähetetty: 30 Maalis 2006 21:36
Kirjoittaja WSE
Krisse kirjoitti:Ei ollut paineistettuna kun sammutin koneen ja avasin korkin.
Arvasin tuota kirjoittaessani että joku vetää tämän kortin esiin

Pelkkää vettäkö oli järjestelmässä? Jäähdytinnesteet kun myös nostavat tuota kiehumispistettä muutamalla asteella.
Kaikki nuo lämpömittarit perustuvat ptc ( tai joskus ntc) vastuksen (anturi) yli vaikuttavan jännitehäviön mittaukseen, ja mitkä tahansa kaupalliset komponentit ovat sen verran tarkkoja jottei kovin suuria heittoja pitäisi syntyä vaikka kuinka olisivat bulkkikamaa. Periaatteessa luulisi jokaisen valmistajan suorittavan jotain kalibrointia noille kun se ei maksa juuri mitään kuitenkaan. Eri asia on paljonko se liukuhihnalla painavaa kiinan poikaa kiinnostaa mitä viisari näyttää eli laadunvalvontahan voi olla mitä sattuu.
Tuo tekniikka on kuitenkin niin yksinkertaista jotta epäilen suuresti onko edes halvimmissakaan mittareissa kovinkaan monen asteen heittoja.
No, itse ostaisin kuitenkin VDO:n tai vastaavan tekeleitä, eivät mene nekään rahat kiinaan sitten (saksalainen).
Lähetetty: 02 Huhti 2006 15:06
Kirjoittaja koskar
Eihän se ~100'C tyypittäminen kova homma ole keittiö olosuhteissa jos kerta on vielä tuollainen lisämittari eikä auton orggis

.