Sivu 32/40

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Lähetetty: 31 Touko 2020 17:49
Kirjoittaja Kahvikerma
Uudessa hinnastossa Fiestan automaatti on nyt A7. Miten laatikko eroaa vanhasta A6?

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Lähetetty: 31 Touko 2020 18:46
Kirjoittaja ärräpärrä
ärräpärrä kirjoitti: 14 Touko 2020 16:37
APS. kirjoitti: 14 Touko 2020 12:23
Tällainen siitä lopulta tuli:
Kuva
Hieno on. Onnittelut uudesta autosta ja mukavia kilometrejä. :thumbup:
Kiitoksia vain onnitteluista.

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Lähetetty: 05 Kesä 2020 08:24
Kirjoittaja Jeipii
Fordin sivuilta löytyy jo pdf-hinnastosta uudet moottorivaihtoehdot Fiestallekin. Tehokkain 1,0 litrainen on 155 hv kevythybridi, jonka saa vain ST-line varustetasolla. Titanium ja Active varustetasolla tehokkain vaihtoehto on 125hv kevythybridi.

Mielenkiintoista nähdä miten ripeästi Fiesta liikahtaa tuolla 155 heppaisella koneella. Rupee olemaan jo "warm hatch" tasoa tehojen puolesta.

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Lähetetty: 06 Kesä 2020 10:26
Kirjoittaja Fiesta 2018
Ja automaatti 125 heppasena ja A7 kaksoiskytkinlaatikolla. Ei ole vielä esitettä päivitetty niin näkis kulkeeko paremmin. A6 ja 100 heppaa vähä laiska. Samat systeemit nyt kuin Pumassa.

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Lähetetty: 06 Kesä 2020 19:26
Kirjoittaja Kahvikerma
Fiesta 2018 kirjoitti: 06 Kesä 2020 10:26 Ja automaatti 125 heppasena ja A7 kaksoiskytkinlaatikolla. Ei ole vielä esitettä päivitetty niin näkis kulkeeko paremmin. A6 ja 100 heppaa vähä laiska. Samat systeemit nyt kuin Pumassa.
Onko uudessa A7 laatikossa kuiva vaiko oljyssä uiva kytkin?

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Lähetetty: 07 Kesä 2020 10:04
Kirjoittaja Jeipii
Kahvikerma kirjoitti: 06 Kesä 2020 19:26
Fiesta 2018 kirjoitti: 06 Kesä 2020 10:26 Ja automaatti 125 heppasena ja A7 kaksoiskytkinlaatikolla. Ei ole vielä esitettä päivitetty niin näkis kulkeeko paremmin. A6 ja 100 heppaa vähä laiska. Samat systeemit nyt kuin Pumassa.
Onko uudessa A7 laatikossa kuiva vaiko oljyssä uiva kytkin?
Vikki veikkaus että Ford on ottanut opikseen Powershift ongelmista ja laittanut sellaisen laatikon joka kestää. Toisaalta eihän sitä koskaan tiedä :D

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Lähetetty: 07 Kesä 2020 11:39
Kirjoittaja Fiesta 2018
Ehkä tämä

https://www.nwtgearboxes.co.uk/2015/12/ ... e-7dct300/

Täältä sitä ei löytynyt.

https://getrag-ford.com/en/

Voihan olla että kaikki mallit ei esillä.
Video kannattaa katsoa. Siinä fiestassa uus hybridi loota käytössä.

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Lähetetty: 07 Kesä 2020 13:21
Kirjoittaja Jeipii
Fiesta 2018 kirjoitti: 07 Kesä 2020 11:39 Ehkä tämä

https://www.nwtgearboxes.co.uk/2015/12/ ... e-7dct300/

Täältä sitä ei löytynyt.

https://getrag-ford.com/en/

Voihan olla että kaikki mallit ei esillä.
Video kannattaa katsoa. Siinä fiestassa uus hybridi loota käytössä.
Mua hämää että mikä toi "boosted manual transmission" oikeen on ? Jossain uudessa pikkuautossa oli semmonen manuaali missä vaihdekepistä vaihdetaan vaihdetta, mutta robotti hoitaa sen varsinaisen vaihdon sit. Arvostelijan mukaan se oli aika huono. Kyseessä ei siis ollut kaksoiskytkinvaihteisto.

Ikävää että ainakaan vielä ei saa automaattivaihteistoa Fordin kevythybridimalleihin. Lieneekö syynä hinta vai rajattu tila konepellin alla ? (Fiesta, Puma..)

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Lähetetty: 08 Kesä 2020 17:44
Kirjoittaja Fiesta 2018
Tuolta lisäinfoa ”päivitetystä” fiestasta.

https://www.autoexpress.co.uk/ford/fies ... assistance

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Lähetetty: 22 Heinä 2020 20:35
Kirjoittaja Jeipii
Oiskohan tää vaihteisto uudessa Pumassa ja Fiestan uudessa automaatissa:
https://www.greencarcongress.com/2015/0 ... etrag.html

Uusia Fiestoja 125 hv hybridikoneella on nyt myynnissä. 0-100 km/h aika on 9,4 s eli vissiin pikkasen nopeampi kuin ei hybridi 125 hv versio (9,9 s).

Automaattivaihteinen A7 125 hv kiihtyy 9,9 sekunnissa jos tuo yhden myyjän tieto pitää paikkansa. Automaatti olisi siis yhtä nopea/hidas kuin aikaisempi Ecoboost Fiesta 125 hv koneella ja vanhemmalla Ecoboost koneen versiolla.

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Lähetetty: 30 Elo 2020 17:18
Kirjoittaja Frnz
Onko kukaan käynyt korjauttamassa tätä takaisinkutsua:

20B08 - FIESTA HEADLAMP MISTING

Fordpass jatkuvasti muistuttaa tuosta takaisinkutsun otsikolla. Mietin vaan että pitäisikö mennä heti vai odottaa seuraavaa määräaikaishuoltoa johon on vielä pitkälti aikaa (mm. öljyn laatu 75%, auto rekisteröity muistaakseni maaliskuussa tänä vuonna). Aikaisempiin kokemuksiin vedoten huoltotiskillä yleensä vähätellään näitä valmistajalta tulleita korjauskehotuksia, mutta mietin voiko lampuille olla haitaksi syksyn ja talven kosteiden ja pakkasten aikana jos tuota ei laita kuntoon ajoissa.

Eli ei kellään ole kokemusta tuosta? Tekevätkö odottaessa jne?

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Lähetetty: 30 Elo 2020 18:43
Kirjoittaja focst
Frnz kirjoitti: 30 Elo 2020 17:18 Onko kukaan käynyt korjauttamassa tätä takaisinkutsua:

20B08 - FIESTA HEADLAMP MISTING

Fordpass jatkuvasti muistuttaa tuosta takaisinkutsun otsikolla. Mietin vaan että pitäisikö mennä heti vai odottaa seuraavaa määräaikaishuoltoa johon on vielä pitkälti aikaa (mm. öljyn laatu 75%, auto rekisteröity muistaakseni maaliskuussa tänä vuonna). Aikaisempiin kokemuksiin vedoten huoltotiskillä yleensä vähätellään näitä valmistajalta tulleita korjauskehotuksia, mutta mietin voiko lampuille olla haitaksi syksyn ja talven kosteiden ja pakkasten aikana jos tuota ei laita kuntoon ajoissa.

Eli ei kellään ole kokemusta tuosta? Tekevätkö odottaessa jne?
Huurtuuko etu umpiot? Jos ei niin odota ensin tuleeko syys sateilla huurtuminen esiin..

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Lähetetty: 30 Elo 2020 19:16
Kirjoittaja hapelo
focst kirjoitti: 30 Elo 2020 18:43
Frnz kirjoitti: 30 Elo 2020 17:18 Onko kukaan käynyt korjauttamassa tätä takaisinkutsua:

20B08 - FIESTA HEADLAMP MISTING

Fordpass jatkuvasti muistuttaa tuosta takaisinkutsun otsikolla. Mietin vaan että pitäisikö mennä heti vai odottaa seuraavaa määräaikaishuoltoa johon on vielä pitkälti aikaa (mm. öljyn laatu 75%, auto rekisteröity muistaakseni maaliskuussa tänä vuonna). Aikaisempiin kokemuksiin vedoten huoltotiskillä yleensä vähätellään näitä valmistajalta tulleita korjauskehotuksia, mutta mietin voiko lampuille olla haitaksi syksyn ja talven kosteiden ja pakkasten aikana jos tuota ei laita kuntoon ajoissa.

Eli ei kellään ole kokemusta tuosta? Tekevätkö odottaessa jne?
Huurtuuko etu umpiot? Jos ei niin odota ensin tuleeko syys sateilla huurtuminen esiin..
Ihan outo juttu,ST2018 ja ei mitään kutsuja🤔

Harri

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Lähetetty: 30 Elo 2020 19:17
Kirjoittaja Frnz
focst kirjoitti: 30 Elo 2020 18:43
Frnz kirjoitti: 30 Elo 2020 17:18 Onko kukaan käynyt korjauttamassa tätä takaisinkutsua:

20B08 - FIESTA HEADLAMP MISTING

Fordpass jatkuvasti muistuttaa tuosta takaisinkutsun otsikolla. Mietin vaan että pitäisikö mennä heti vai odottaa seuraavaa määräaikaishuoltoa johon on vielä pitkälti aikaa (mm. öljyn laatu 75%, auto rekisteröity muistaakseni maaliskuussa tänä vuonna). Aikaisempiin kokemuksiin vedoten huoltotiskillä yleensä vähätellään näitä valmistajalta tulleita korjauskehotuksia, mutta mietin voiko lampuille olla haitaksi syksyn ja talven kosteiden ja pakkasten aikana jos tuota ei laita kuntoon ajoissa.

Eli ei kellään ole kokemusta tuosta? Tekevätkö odottaessa jne?
Huurtuuko etu umpiot? Jos ei niin odota ensin tuleeko syys sateilla huurtuminen esiin..
Enemmän tässä häiritsee yliaktiivinen Fordpass, joka muistuttaa yläkulmassa huutomerkillä koko ajan että on takaisinkutsu... :D

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Lähetetty: 30 Elo 2020 21:22
Kirjoittaja hapelo
Frnz kirjoitti: 30 Elo 2020 19:17
focst kirjoitti: 30 Elo 2020 18:43

Huurtuuko etu umpiot? Jos ei niin odota ensin tuleeko syys sateilla huurtuminen esiin..
Enemmän tässä häiritsee yliaktiivinen Fordpass, joka muistuttaa yläkulmassa huutomerkillä koko ajan että on takaisinkutsu... :D


No onneksi ei ole ko. sovellusta...turhake🤣

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Lähetetty: 31 Elo 2020 06:23
Kirjoittaja jarkkoo
Minkäs malliset umpiot autossa on, mihin tuo kamppis on tarjolla?
Mun edellisessä oli ne projektoriumpiot, ja ne kyllä huurtui kosteilla keleillä sisäpuolelta, huolto ei korviaan letkauttanut eli vakiovastaus "normaalia".

ST:ssä en ole ainakaan huomannut, että tapahtuisi (täysledit).

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Lähetetty: 31 Elo 2020 08:42
Kirjoittaja Frnz
jarkkoo kirjoitti: 31 Elo 2020 06:23 Minkäs malliset umpiot autossa on, mihin tuo kamppis on tarjolla?
Mun edellisessä oli ne projektoriumpiot, ja ne kyllä huurtui kosteilla keleillä sisäpuolelta, huolto ei korviaan letkauttanut eli vakiovastaus "normaalia".

ST:ssä en ole ainakaan huomannut, että tapahtuisi (täysledit).
Kyseessä on ihan vakio Titanium mallivuotta 2020, hinnaston mukaan ovat LED projektioriajovalot. Tarkemmin en umpioiden mallista osaa sanoa.

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Lähetetty: 06 Syys 2020 21:56
Kirjoittaja Fiesta 2018
Uudes autobildis fiestan moottori hajos 100000km testis lopullisesti...

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Lähetetty: 06 Syys 2020 22:56
Kirjoittaja Jeipii
Fiesta 2018 kirjoitti: 06 Syys 2020 21:56 Uudes autobildis fiestan moottori hajos 100000km testis lopullisesti...
Joku pultti vissiin katkes (olisko ollu öljypumpun hihnan kiristimen). Jos nyt sain Googlen käännöksestä oikein selvää. Ford oli toki vastannut että ongelma tiedossa ja koski/koskee vain pientä määrää autoja..

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Lähetetty: 07 Syys 2020 07:12
Kirjoittaja toasti
Jeipii kirjoitti: 06 Syys 2020 22:56
Fiesta 2018 kirjoitti: 06 Syys 2020 21:56 Uudes autobildis fiestan moottori hajos 100000km testis lopullisesti...
Joku pultti vissiin katkes (olisko ollu öljypumpun hihnan kiristimen). Jos nyt sain Googlen käännöksestä oikein selvää. Ford oli toki vastannut että ongelma tiedossa ja koski/koskee vain pientä määrää autoja..
Eniten jutussa häiritsi se, että jos ongelma oli kerran tiedossa, miksi sitä ei korjattu tähän koeajoautoon?
Kyllähän sitä mokia sattuu, mutta kun vika oli tiedossa niin...

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Lähetetty: 07 Syys 2020 07:57
Kirjoittaja Jeipii
toasti kirjoitti: 07 Syys 2020 07:12
Jeipii kirjoitti: 06 Syys 2020 22:56
Joku pultti vissiin katkes (olisko ollu öljypumpun hihnan kiristimen). Jos nyt sain Googlen käännöksestä oikein selvää. Ford oli toki vastannut että ongelma tiedossa ja koski/koskee vain pientä määrää autoja..
Eniten jutussa häiritsi se, että jos ongelma oli kerran tiedossa, miksi sitä ei korjattu tähän koeajoautoon?
Kyllähän sitä mokia sattuu, mutta kun vika oli tiedossa niin...
Joo, tyypillistä Fordia. Odotellaan että autot hajoo ja pistetään asiakas maksamaan osa uudesta moottorista.... Vaikka selvä suunnitteluvirhe/valmistusvirhe.

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Lähetetty: 07 Syys 2020 08:14
Kirjoittaja Frnz
Jeipii kirjoitti: 07 Syys 2020 07:57 Joo, tyypillistä Fordia. Odotellaan että autot hajoo ja pistetään asiakas maksamaan osa uudesta moottorista.... Vaikka selvä suunnitteluvirhe/valmistusvirhe.
Oliko se niin että tuo meni asiakkaan piikkiin? Selailin kyllä Suomalaisen Autobildin läpi, ja siinä tosiaan mainittiin vika ja että moottori meni uusiksi ja Ford sitä sitten selitteli parhaansa mukaan, mutta en muista nähneeni mitään siitä kenen piikkiin vika meni. Ajattelin vain että kyllä noilla kilsoilla jonkinlainen tehtaan vastaantulo olisi aiheellista ja siitä varmaan saisi molemmin puolin aika stressaavan casen kuluttajansuojan kautta. Moottorin ei kuulu laueta sadassa tonnissa.

Sinällänsä harmillista että tuo paukahti juuri sadan tonnin jälkeen. Fordilla kun on tämä 5v/100tkm takuu (protect) täällä kekkoslovakiassa oletusarvoisesti. Jos olisi hajonnut 99tkm kohdalla niin ainakin suomalainen kuski olisi ollut turvassa isolta laskulta.

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Lähetetty: 07 Syys 2020 11:25
Kirjoittaja focst
Frnz kirjoitti: 07 Syys 2020 08:14
Jeipii kirjoitti: 07 Syys 2020 07:57 Joo, tyypillistä Fordia. Odotellaan että autot hajoo ja pistetään asiakas maksamaan osa uudesta moottorista.... Vaikka selvä suunnitteluvirhe/valmistusvirhe.
Oliko se niin että tuo meni asiakkaan piikkiin? Selailin kyllä Suomalaisen Autobildin läpi, ja siinä tosiaan mainittiin vika ja että moottori meni uusiksi ja Ford sitä sitten selitteli parhaansa mukaan, mutta en muista nähneeni mitään siitä kenen piikkiin vika meni. Ajattelin vain että kyllä noilla kilsoilla jonkinlainen tehtaan vastaantulo olisi aiheellista ja siitä varmaan saisi molemmin puolin aika stressaavan casen kuluttajansuojan kautta. Moottorin ei kuulu laueta sadassa tonnissa.

Sinällänsä harmillista että tuo paukahti juuri sadan tonnin jälkeen. Fordilla kun on tämä 5v/100tkm takuu (protect) täällä kekkoslovakiassa oletusarvoisesti. Jos olisi hajonnut 99tkm kohdalla niin ainakin suomalainen kuski olisi ollut turvassa isolta laskulta.
Saksassa ollut 5 autoa 4 niistä asiakas autoja ja ne kaikki meni takuuseen. Autobild vissiin maksaa itse? Tai ainakaan ei selvinnyt menikö takuuseen.

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Lähetetty: 07 Syys 2020 14:14
Kirjoittaja Jeipii
Niin siis Suomessakin joutuu usein asiakas maksamaan ainakin osan uuden osan vaihdosta/moottorin korjauksesta/vaihdosta koska auto tulee uuden osan vaihdon takia ikäistään parempaan kuntoon.

En tiedä miten Ford on noihin muutamaan tuolla tavalla hajonneeseen auton moottoriin suhtautunut mutta sen tiedän että briteissä ja maailmalla on hajonnut ainakin pari tuhatta Ecoboost konetta (prosentuaalisesti pieni määrä valmistetuista ) ja on ollut aika työ ja tuska tapella Fordin kanssa että ovat saaneet mitään vastaantuloa moottorin korjauksen suhteen.

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Lähetetty: 07 Syys 2020 15:51
Kirjoittaja S-P-H
Moi. Itsellä vaihtui Focus Fiestaan ja ajattelin tulla kehumaan autoa. En ollut ennen ajanut Fiestalla enkä 1.0 ecoboostilla
ja ajoin autoa ekaa kertaa autokaupan koeajolla. Koeajon jälkeen ostin auton, niin hyvä se kyllä oli.

Löyty vähän ajettu (8000km) 140HP yksilö, liekö kenenkään foorumilaisen entinen?
Väri on Magnetic Grey, joita en ole St-Linenä montaa nähnyt.

Sumuvalot on omassakin kusen keltaset. Olette laittaneet noita ledejä, joissa paketissa lukee ei tieliikennekäyttöön.
Onko niistä tullut sanomista katsastuksessa vai onko kukaan vielä ehtinyt katsastukseen saakka omallaan? Oma katsastus
ei ole ajankohtainen, mutta ei noita viitsisi vähän väliä vaihdella.