Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Lähetetty: 31 Touko 2020 17:49
Uudessa hinnastossa Fiestan automaatti on nyt A7. Miten laatikko eroaa vanhasta A6?
Ford-Club Finland keskustelu
https://www.fordclub.fi/foorumi/
Onko uudessa A7 laatikossa kuiva vaiko oljyssä uiva kytkin?Fiesta 2018 kirjoitti: ↑06 Kesä 2020 10:26 Ja automaatti 125 heppasena ja A7 kaksoiskytkinlaatikolla. Ei ole vielä esitettä päivitetty niin näkis kulkeeko paremmin. A6 ja 100 heppaa vähä laiska. Samat systeemit nyt kuin Pumassa.
Vikki veikkaus että Ford on ottanut opikseen Powershift ongelmista ja laittanut sellaisen laatikon joka kestää. Toisaalta eihän sitä koskaan tiedäKahvikerma kirjoitti: ↑06 Kesä 2020 19:26Onko uudessa A7 laatikossa kuiva vaiko oljyssä uiva kytkin?Fiesta 2018 kirjoitti: ↑06 Kesä 2020 10:26 Ja automaatti 125 heppasena ja A7 kaksoiskytkinlaatikolla. Ei ole vielä esitettä päivitetty niin näkis kulkeeko paremmin. A6 ja 100 heppaa vähä laiska. Samat systeemit nyt kuin Pumassa.
Mua hämää että mikä toi "boosted manual transmission" oikeen on ? Jossain uudessa pikkuautossa oli semmonen manuaali missä vaihdekepistä vaihdetaan vaihdetta, mutta robotti hoitaa sen varsinaisen vaihdon sit. Arvostelijan mukaan se oli aika huono. Kyseessä ei siis ollut kaksoiskytkinvaihteisto.Fiesta 2018 kirjoitti: ↑07 Kesä 2020 11:39 Ehkä tämä
https://www.nwtgearboxes.co.uk/2015/12/ ... e-7dct300/
Täältä sitä ei löytynyt.
https://getrag-ford.com/en/
Voihan olla että kaikki mallit ei esillä.
Video kannattaa katsoa. Siinä fiestassa uus hybridi loota käytössä.
Huurtuuko etu umpiot? Jos ei niin odota ensin tuleeko syys sateilla huurtuminen esiin..Frnz kirjoitti: ↑30 Elo 2020 17:18 Onko kukaan käynyt korjauttamassa tätä takaisinkutsua:
20B08 - FIESTA HEADLAMP MISTING
Fordpass jatkuvasti muistuttaa tuosta takaisinkutsun otsikolla. Mietin vaan että pitäisikö mennä heti vai odottaa seuraavaa määräaikaishuoltoa johon on vielä pitkälti aikaa (mm. öljyn laatu 75%, auto rekisteröity muistaakseni maaliskuussa tänä vuonna). Aikaisempiin kokemuksiin vedoten huoltotiskillä yleensä vähätellään näitä valmistajalta tulleita korjauskehotuksia, mutta mietin voiko lampuille olla haitaksi syksyn ja talven kosteiden ja pakkasten aikana jos tuota ei laita kuntoon ajoissa.
Eli ei kellään ole kokemusta tuosta? Tekevätkö odottaessa jne?
Ihan outo juttu,ST2018 ja ei mitään kutsujafocst kirjoitti: ↑30 Elo 2020 18:43Huurtuuko etu umpiot? Jos ei niin odota ensin tuleeko syys sateilla huurtuminen esiin..Frnz kirjoitti: ↑30 Elo 2020 17:18 Onko kukaan käynyt korjauttamassa tätä takaisinkutsua:
20B08 - FIESTA HEADLAMP MISTING
Fordpass jatkuvasti muistuttaa tuosta takaisinkutsun otsikolla. Mietin vaan että pitäisikö mennä heti vai odottaa seuraavaa määräaikaishuoltoa johon on vielä pitkälti aikaa (mm. öljyn laatu 75%, auto rekisteröity muistaakseni maaliskuussa tänä vuonna). Aikaisempiin kokemuksiin vedoten huoltotiskillä yleensä vähätellään näitä valmistajalta tulleita korjauskehotuksia, mutta mietin voiko lampuille olla haitaksi syksyn ja talven kosteiden ja pakkasten aikana jos tuota ei laita kuntoon ajoissa.
Eli ei kellään ole kokemusta tuosta? Tekevätkö odottaessa jne?
Enemmän tässä häiritsee yliaktiivinen Fordpass, joka muistuttaa yläkulmassa huutomerkillä koko ajan että on takaisinkutsu...focst kirjoitti: ↑30 Elo 2020 18:43Huurtuuko etu umpiot? Jos ei niin odota ensin tuleeko syys sateilla huurtuminen esiin..Frnz kirjoitti: ↑30 Elo 2020 17:18 Onko kukaan käynyt korjauttamassa tätä takaisinkutsua:
20B08 - FIESTA HEADLAMP MISTING
Fordpass jatkuvasti muistuttaa tuosta takaisinkutsun otsikolla. Mietin vaan että pitäisikö mennä heti vai odottaa seuraavaa määräaikaishuoltoa johon on vielä pitkälti aikaa (mm. öljyn laatu 75%, auto rekisteröity muistaakseni maaliskuussa tänä vuonna). Aikaisempiin kokemuksiin vedoten huoltotiskillä yleensä vähätellään näitä valmistajalta tulleita korjauskehotuksia, mutta mietin voiko lampuille olla haitaksi syksyn ja talven kosteiden ja pakkasten aikana jos tuota ei laita kuntoon ajoissa.
Eli ei kellään ole kokemusta tuosta? Tekevätkö odottaessa jne?
Kyseessä on ihan vakio Titanium mallivuotta 2020, hinnaston mukaan ovat LED projektioriajovalot. Tarkemmin en umpioiden mallista osaa sanoa.jarkkoo kirjoitti: ↑31 Elo 2020 06:23 Minkäs malliset umpiot autossa on, mihin tuo kamppis on tarjolla?
Mun edellisessä oli ne projektoriumpiot, ja ne kyllä huurtui kosteilla keleillä sisäpuolelta, huolto ei korviaan letkauttanut eli vakiovastaus "normaalia".
ST:ssä en ole ainakaan huomannut, että tapahtuisi (täysledit).
Joku pultti vissiin katkes (olisko ollu öljypumpun hihnan kiristimen). Jos nyt sain Googlen käännöksestä oikein selvää. Ford oli toki vastannut että ongelma tiedossa ja koski/koskee vain pientä määrää autoja..Fiesta 2018 kirjoitti: ↑06 Syys 2020 21:56 Uudes autobildis fiestan moottori hajos 100000km testis lopullisesti...
Eniten jutussa häiritsi se, että jos ongelma oli kerran tiedossa, miksi sitä ei korjattu tähän koeajoautoon?Jeipii kirjoitti: ↑06 Syys 2020 22:56Joku pultti vissiin katkes (olisko ollu öljypumpun hihnan kiristimen). Jos nyt sain Googlen käännöksestä oikein selvää. Ford oli toki vastannut että ongelma tiedossa ja koski/koskee vain pientä määrää autoja..Fiesta 2018 kirjoitti: ↑06 Syys 2020 21:56 Uudes autobildis fiestan moottori hajos 100000km testis lopullisesti...
Joo, tyypillistä Fordia. Odotellaan että autot hajoo ja pistetään asiakas maksamaan osa uudesta moottorista.... Vaikka selvä suunnitteluvirhe/valmistusvirhe.
Oliko se niin että tuo meni asiakkaan piikkiin? Selailin kyllä Suomalaisen Autobildin läpi, ja siinä tosiaan mainittiin vika ja että moottori meni uusiksi ja Ford sitä sitten selitteli parhaansa mukaan, mutta en muista nähneeni mitään siitä kenen piikkiin vika meni. Ajattelin vain että kyllä noilla kilsoilla jonkinlainen tehtaan vastaantulo olisi aiheellista ja siitä varmaan saisi molemmin puolin aika stressaavan casen kuluttajansuojan kautta. Moottorin ei kuulu laueta sadassa tonnissa.
Saksassa ollut 5 autoa 4 niistä asiakas autoja ja ne kaikki meni takuuseen. Autobild vissiin maksaa itse? Tai ainakaan ei selvinnyt menikö takuuseen.Frnz kirjoitti: ↑07 Syys 2020 08:14Oliko se niin että tuo meni asiakkaan piikkiin? Selailin kyllä Suomalaisen Autobildin läpi, ja siinä tosiaan mainittiin vika ja että moottori meni uusiksi ja Ford sitä sitten selitteli parhaansa mukaan, mutta en muista nähneeni mitään siitä kenen piikkiin vika meni. Ajattelin vain että kyllä noilla kilsoilla jonkinlainen tehtaan vastaantulo olisi aiheellista ja siitä varmaan saisi molemmin puolin aika stressaavan casen kuluttajansuojan kautta. Moottorin ei kuulu laueta sadassa tonnissa.
Sinällänsä harmillista että tuo paukahti juuri sadan tonnin jälkeen. Fordilla kun on tämä 5v/100tkm takuu (protect) täällä kekkoslovakiassa oletusarvoisesti. Jos olisi hajonnut 99tkm kohdalla niin ainakin suomalainen kuski olisi ollut turvassa isolta laskulta.