Uusi Fiesta 2017/2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Avatar
Oltzki
Viestit: 41
Liittynyt: 06 Tammi 2010 22:12

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja Oltzki »

S-P-H kirjoitti: 02 Heinä 2021 15:28 Ja sitten toinen asia; onko foorumilla ketään kuka omistaa Fiesta 155hp mhev mallin? Siitä ei ole kai yhtään varsinaista kokemuspohjaista keskustelua täällä ja netissäkin hyvin vähän arvosteluja tai videoita.
Minulla on 155mhev, mittariin tullut karvan päälle 10tkm, toistaiseksi luotettavasti vienyt paikasta a paikkaan b. Missähän kohti kannattanee vaihtaa ensimmäisen kerran moottoriöljyt? Ei tekisi mieli ajella sinne ensimmäiseen huolto ajankohtaan samoilla öljyillä... 2v...?
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja Renee »

Käy nyt vaihtamassa puolita vaiihtoväli. Omassa Volvossa se vaihto oli jo 2000 km kohdalla. Elettiin vuotta 1996. Tuosta Fordin tulkinnasta näihin öljynvaihtoon antaa hyvän kuvan tämä esimerkki. Mondeolla ei ajettu 1 1/2vuoteen oli vain kuivassa tallissa. Takuun takia piti viedä huolto0n vaikka öljyillä ja muilla huoltotarpeilla ajettu 100km. Eli asiat monesti on niin kuinka niitä tulkitaan. Onneksi jokainen voi käyttää maalaisjärkeä teidän kysymyksessä. Hyvä kun auto toimii moitteetta.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Marko-05
Viestit: 29
Liittynyt: 29 Tammi 2021 11:24

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja Marko-05 »

Itse ottanut öljynvaihtoväliksi tommosen 7000km ja se on kuitenkin yksi takuu hyvälle toimivuudelle ja aika edullinen toimenpide vaikka merkkiliikkeessäkin tehtynä...tulee varmasti oikeat öljyt ja merkinnät sähköiseen tietokantaan.

Onko kukaan asentanut jälkikäteen ahtopainemittaria ja kiinnostais minkälaisia ahtopaineita käytetään näissä 1,0 moottoreissa ja onko eroavaisuuksia paineissa 100,125,140hv moottorien välillä ?

Vääntää aivan älyttömän alhaalta ja aika hyvin etenkin toi 140hv versio.
Ford Fiesta mk8 ST-line 140hp (deep impact blue) :ford:
xflex
Viestit: 271
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja xflex »

Kävin testaamassa tuollaista Fiestaa 125 heppaisena kevyt hybridinä. Manuaali oli, automaattia ei vielä löytynyt ajoon vaikka on jo tuotannossa myös. Yllättävän pirteästi paketti liikkuu - sähkömoottorin boostin huomaa kyllä hyvin kiihdytyksissä - varsin dieselmäinen ajokokemus. Hidastusenergian talteenotto tuntuu toimivan nätisti. Moottorijarrutuksella ottaa hiukan talteen ja kun koskee kevyesti jarruun niin alkaa ottamaan talteen voimakkaammin. S/S toimii pehmeästi ja huomaamatta -tuollaisen voisi pitää vaikka päälläkin.

Ero kulkupuolessa tähän 2017 Focukseen on selkeä kulkupuolella, on toki Fiesta pienempi mutta on mottipuolen tuotekehityksessä selkeästi tehty muutakin kun syöty kampaviineriä. Testasin myös automaatin toisella Fiestalla ja hyvin loota siinä tuntui toimivan. Manuaalissa on tosi pitkät välitykset.

Tuntuu olevan mielenkiinto myyjillä näihin bensakoneisiin aivan eri tasolla. Dieseli pitäisi antaa melkein ilmaiseksi mutta tästä bensaversiosta sai ihan hyvän tarjouksen. Taidan laittaa tilaukseen Activena automaatin muutamalla lisukkeella. Loka-/marraskuulla saisi.
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
deezer
Viestit: 92
Liittynyt: 17 Elo 2008 18:01

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja deezer »

Millä tuo 125 hp ja 155 hp -versioiden tehoero on toteutettu? Isompi turbo vai pelkästään enempi painetta?
xflex
Viestit: 271
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja xflex »

deezer kirjoitti: 13 Heinä 2021 12:18 Millä tuo 125 hp ja 155 hp -versioiden tehoero on toteutettu? Isompi turbo vai pelkästään enempi painetta?
Joskus jostakin luin jotta olisi isompi ahdin mutta tämä ei ole faktaa. Hassua kyllä mutta kun vaihdoin sport modelle niin aivan kuin jostain olisi tullut lisää hevosia ja vääntöä pellin alle. Kyse lienee kuitenkin vain pedaalin vasteen muuttumisesta. Suoraan sanottuna en kyllä itse ainakaan kaipaa enempää tehoa käytännön ajoon Fiestan kokoisessa autossa, sen verran rivakasti tuntui kulkevan. Tuntui muutenkin kokoistaan isommalta autolta.
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Vaimon Fiesta on tänään tullut Ouluun. Perjantaille saatiin luovutus semmonen 5kk odotus puolijohde pulan takia.. :thumbup:
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
xflex
Viestit: 271
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja xflex »

focst kirjoitti: 14 Heinä 2021 21:04 Vaimon Fiesta on tänään tullut Ouluun. Perjantaille saatiin luovutus semmonen 5kk odotus puolijohde pulan takia.. :thumbup:
Hyvä juttu - päivitähän kokemuksia kun niitä karttuu. :thumbup:

Laitoin myös tilauksen tuollaisesta Activesta automaatti MHEV:nä. Sen verran kivalta autolta tuntui, sellaista ajamisen iloa tarjosi pitkästä aikaa. Voisin kuvitella ST:n saavan miehen jo melkein kyyneliin ilosta kun tuo pappamallikin sai hymyn huulille.

Aikanaan tietää oliko typerä valinta vai ei. Sähköistä menopeliä myös mietin mutta ei ole oikein kiinnostavia autoja tarjolla tolkun hintaan, lisäksi sillä ylimääräisellä kymppitonnilla ostaa kymmenen vuoden bensat. Mutta ehkä sitten viiden vuoden päästä on sen aika ja talouslaskelmatkin ovat paremmassa mallissa.
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
S-P-H
Viestit: 611
Liittynyt: 23 Elo 2008 20:58

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja S-P-H »

Sillä kysyin niistä mhev-kokemuksista, koska päädyin myös hyödyntämään sen korkokampanjan ja tilasin 155hp st-linen. Marraskuulle arvelivat toimitusta. Otin siihen mustat talvivanteet ni joutuvat kuulemma laittaa ne vanteille sitte erikseen + parit muut lisävarusteet mitkä halusin ni ne hidastaa toimitusta vielä lisää. Mut eipä tässä kiire. Melko hyvin oli varusteita valmiiks mut sit se st line design kit oli erotettu lisämaksulliseks. Toki siinä tulee isompi takasiipi.

Ulkomaan sivuilta luki, että koneen puristuksia on laskettu ja laitettu vähän isompi turbo. Plus ne muut muutokset versus nykyinen eli jakoketjulla ja imusarjan puoli on eri ja bensahiukkassuodatin.

Myös ohjaus on kuulemma myös kevyempi mistä en tiedä onko hyvä juttu.
Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja Renee »

Niihän se on että tunnoton ohjaus eli liikaa tehostusta ei lle kiva ajaa. Muuten mahtaako olla niin että tehostus lähtee pois kun määrätty nopeus saavutetaan kuten esim. Citroenissa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

Renee kirjoitti: 16 Heinä 2021 09:27 Niihän se on että tunnoton ohjaus eli liikaa tehostusta ei lle kiva ajaa. Muuten mahtaako olla niin että tehostus lähtee pois kun määrätty nopeus saavutetaan kuten esim. Citroenissa.

Varsinkin ST:ssä tehostus vähenee paljon sport ja varsinkin racemodella...häviää se löysyys ohjauksesta

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
SiestaFiesta
Viestit: 26
Liittynyt: 22 Helmi 2021 12:00

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja SiestaFiesta »

Mielenkiintoisia muutoksia 1.4.2021 päivätyssä Fiesta-hinnastossa aiempaan verrattuna.
Trend ja Titanium varustetasoihin on tullut takaisin tasan 100hp versio, joka poistui hiukkasloukun myötä joskus 2019/2020 aikoihin. Sen lisäksi on tarjolla myös 95hp, mutta se onkin nyt FlexiFuel -versio, tuotannossa 27.5.alkaen. Kummankin CO2 päästöt on aavistuksen isommat kuin helmikuun alussa tilaamassani 95hp Titaniumissa. Keväällä ei komponenttipula vielä ihan hirveitä vaikuttanut; reiluista lisävarusteista huolimatta toimitusaika venähti vain luvatusta seitsemästä viikosta kymmeneen.
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja focst »

SiestaFiesta kirjoitti: 16 Heinä 2021 17:38 Mielenkiintoisia muutoksia 1.4.2021 päivätyssä Fiesta-hinnastossa aiempaan verrattuna.
Trend ja Titanium varustetasoihin on tullut takaisin tasan 100hp versio, joka poistui hiukkasloukun myötä joskus 2019/2020 aikoihin. Sen lisäksi on tarjolla myös 95hp, mutta se onkin nyt FlexiFuel -versio, tuotannossa 27.5.alkaen. Kummankin CO2 päästöt on aavistuksen isommat kuin helmikuun alussa tilaamassani 95hp Titaniumissa. Keväällä ei komponenttipula vielä ihan hirveitä vaikuttanut; reiluista lisävarusteista huolimatta toimitusaika venähti vain luvatusta seitsemästä viikosta kymmeneen.
Meille tuli toi 100hv versio ei ole hiukkasloukkua mutta siellä oli keulalla hihnakone. Jos haluaa ketjulla jakopään pitää tilata 125hv tai 155hv. Ihan vaan tiedoksi ettei käy niin kuin minulle. Olisi kiva tietää oliko tämä 95hv ketjukone? Joka alunperin tilattiin mutta korvautui 100hv koneella. No eihän koneessa mitään vikaa ole kun muistaa oikean öljyn. Ja muutenkin ajan 15tkm öljyillä ja 30tkm sitten oikea huolto.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
ässäpellot
Viestit: 17
Liittynyt: 20 Marras 2014 15:16

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja ässäpellot »

Tuli vaihdettua vanha Focus tuoreempaan Fiestaan. Vuoden 2018 1.0 Ecoboost 100hp koneella ja manuaalivaihteisena.

Kelpo kulkineelta vaikuttaa, matka taittuu "hieman" tasaisemmin ja hiljaisemmin mitä 21 vuotta vanhalla ex-focuksella :thumbup:. Takana nyt noin 3000km, matkamittarissa kokonaisuudessaan vajaa 48tkm. Auton edellinen omistaja/uutena ostaja oli raksinut harvinaisen kattavat lisävarusteet: löytyy automaatti-ilmastointi, aktiivinen vakionopeudensäädin, B&O audio, navigointi, panorama-kattoikkuna ja jopa punainen maalipinta sen ainaisen valkoisen/mustan sijasta :D Ei valittamista näiden suhteen siis. Huollot hoidettu "ohjearvojen mukaisesti" eli mm. tehdasöljyillä ajettu sen raa'at 30tkm.. täytyy vain toivoa ettei se koidu kohtaloksi. Itselläni tavoitteena vaihtaa sen 1v/15tkm välein jatkossa.

Tuo 100hp kone liikuttaa autoa kohtuullisesti kun vaan antaa kierroksia, mutta alavääntö tuntuu kyllä heikolta. Ajaessa siinä 90kmh nopeudella saa vaihteen pudottaa kutoselta vitoselle käytännössä jokaisessa mäennyppylässä jos haluaa välttää moottorin murinan. Vaihteenvaihtoavustin mielellään antaisi koneen jurnuttaa kyllä, mutta vaikea uskoa, että moottori siitä nauttisi. Yhtään mäkisempi maantie tulee ajettua suosiolla pelkällä vitosvaihteella.

Viime päivinä tullut myös kiinnitettyä huomiota vaihdekepin suojapussin kiinnityksen ääntelyyn. Eli kyseinen suojapussin muovikehys päästää ärsyttävän naksauksen/narahduksen vaihdetta vaihtaessa. Liekkö kehyksessä vikaa vai onko kyseessä ns. ominaisuus, tiedä häntä. Harkitsen tuon kehyksen kiinnityksen parantamista jonkin sortin tiivistemassalla/purkalla, saa nähdä hiljeneekö.
Fiesta Titanium -18, 1.0 EcoBoost 100hp
Ex: Focus Mk1, HB vm. -00, 1.8 litraa ja 115 hevosen voima.
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

Moro

Tyttäreni varmisti taivaspaikan,huomenna luovutus 2021 Fiesta Vignale...hänen ensimmäinen "oma" auto...

Onko täällä Vignalen omistajia kokemuksineen....

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
nestori2
Viestit: 262
Liittynyt: 06 Huhti 2014 18:25

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja nestori2 »

ässäpellot kirjoitti: 19 Heinä 2021 12:04 Tuli vaihdettua vanha Focus tuoreempaan Fiestaan. Vuoden 2018 1.0 Ecoboost 100hp koneella ja manuaalivaihteisena.

Kelpo kulkineelta vaikuttaa, matka taittuu "hieman" tasaisemmin ja hiljaisemmin mitä 21 vuotta vanhalla ex-focuksella :thumbup:. Takana nyt noin 3000km, matkamittarissa kokonaisuudessaan vajaa 48tkm. Auton edellinen omistaja/uutena ostaja oli raksinut harvinaisen kattavat lisävarusteet: löytyy automaatti-ilmastointi, aktiivinen vakionopeudensäädin, B&O audio, navigointi, panorama-kattoikkuna ja jopa punainen maalipinta sen ainaisen valkoisen/mustan sijasta :D Ei valittamista näiden suhteen siis. Huollot hoidettu "ohjearvojen mukaisesti" eli mm. tehdasöljyillä ajettu sen raa'at 30tkm.. täytyy vain toivoa ettei se koidu kohtaloksi. Itselläni tavoitteena vaihtaa sen 1v/15tkm välein jatkossa.

Tuo 100hp kone liikuttaa autoa kohtuullisesti kun vaan antaa kierroksia, mutta alavääntö tuntuu kyllä heikolta. Ajaessa siinä 90kmh nopeudella saa vaihteen pudottaa kutoselta vitoselle käytännössä jokaisessa mäennyppylässä jos haluaa välttää moottorin murinan. Vaihteenvaihtoavustin mielellään antaisi koneen jurnuttaa kyllä, mutta vaikea uskoa, että moottori siitä nauttisi. Yhtään mäkisempi maantie tulee ajettua suosiolla pelkällä vitosvaihteella.

Viime päivinä tullut myös kiinnitettyä huomiota vaihdekepin suojapussin kiinnityksen ääntelyyn. Eli kyseinen suojapussin muovikehys päästää ärsyttävän naksauksen/narahduksen vaihdetta vaihtaessa. Liekkö kehyksessä vikaa vai onko kyseessä ns. ominaisuus, tiedä häntä. Harkitsen tuon kehyksen kiinnityksen parantamista jonkin sortin tiivistemassalla/purkalla, saa nähdä hiljeneekö.
Kyllä koneen alavääntö on mielestäni ihan kohtuullinen, parempi huomattavasti kuin vapaahengitteisen 1.6:n. Vaihteiden välitykset on viritetty huomioonottaen polttoainetaloudellisuus. En itse käytä tuota kutosvaihdetta kuin yli satasen nopeuksissa. Vältys on todella "harva", jos kone jaksaisi vetää, niin kuudentuhamnen kierroksilla uto kulkisi yli kahtasataaviittäkymppiä. Moottoritiellä sitten vakkari päälle ja antaa mennä, kulutus on vähän päälle 6 l/100 km 120 km:n nopeudessa. Oma vaihteiden käyttö on niin, että vitonen päälle kahdeksankympin nopeudessa ja kutonen yli satasessa, niin ei kuulu jurnutusta moottorin suunnalta. Sen vaihtamisopsasimen voi täysin unohtaa, se ehkä säästää polttoainetta, mutta ei moottoria.
nestori2
Viestit: 262
Liittynyt: 06 Huhti 2014 18:25

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja nestori2 »

hapelo kirjoitti: 18 Syys 2021 00:21 Moro

Tyttäreni varmisti taivaspaikan,huomenna luovutus 2021 Fiesta Vignale...hänen ensimmäinen "oma" auto...

Onko täällä Vignalen omistajia kokemuksineen....

Harri
Olen sataheppasella Vignalella nyt yli 30 tkm ajanut ei valittamista. Kaikki "herkut" ja nahkaverhoilu. Väittävät, että meluttomampi kuin perus-Fiesta, joka sekin aika hiljainen. Kesärenkaat 205/45-17 ehkä hieman lisäävät tiestä aiheutuvaa melua. Parkkerausautomatiikkakin löytyy, joskin eipä ole tullut käytettyä, Fiesta on ihan helppo pistää "taskuparkkiin" ihan manuaalisestikin.
Dandalon
Viestit: 219
Liittynyt: 02 Loka 2017 18:52

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja Dandalon »

Laitetaan tänne myös koska kaikki eivät tuota ST lankaa lue,

Eli fiesta saa pienen päivityksen ja uudet tilaukset pitäisi tulla uudella mallilla.

https://www.carwow.co.uk/ford/fiesta/ne ... lease-date
SiestaFiesta
Viestit: 26
Liittynyt: 22 Helmi 2021 12:00

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja SiestaFiesta »

Nyt on omalla Titanium Fiestalla huristeltu reilu 6tkm, arkiajoa ja pari pitempääkin reissua. Aikamoinen yllätys on kyllä ollut ja pelkästään positiivinen.

Autoa odotellessa tuli luettua kaikki helposti löytyneet testit ja vertailut, niitä lukiessa hiukan ihmetytti koeajajien hehkutus hauskasta ajettavuudesta. Mutta niin se vaan on, että suhteellisen paljon aiemmin ajaneena ja siihen kyllästyneenä Fiesta on tuonut hommaan ihan uutta sävyä. Auton koko ei tunnu edes maantieajossa mitenkään negatiivisesti, ja parkkipaikkapyörittelyssä se on ainoastaan etu. Lisävarusteeksi valittu Driver Assistance Pack 2 on osoittautunut hyödylliseksi lisukkeeksi ja lisää ajamiseen vaivattomuutta. Pakko myöntää, että hauska ei sittenkään ole epäonnistunut sanavalinta Fiestalla ajamista kuvaamaan.

Jos nyt jotain negatiivista autosta pitää sanoa, niin ehkä Titaniumin istuin- ja oviverhoiluiden kangasvalinta ei ole ihan nappiin osunut. Kangas on pinnaltaan karkeaa ja pelkkä pöly saa sen näyttämään tahraiselta. Samoin monet sisätilojen muovipinnat ovat pinnaltaan todella karheita, mikä ei tee niiden puhdistamisesta helppoa. Myöskin automaattisten lasinpyyhkijöiden toiminta ajoittain ärsyttää, mutta se ei toki ole pelkästään Fiestan ominaisuus, vaan samoja vaivoja tuntuu ilmenevän merkistä ja mallista riippumatta.
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

SiestaFiesta kirjoitti: 19 Syys 2021 20:54 Nyt on omalla Titanium Fiestalla huristeltu reilu 6tkm, arkiajoa ja pari pitempääkin reissua. Aikamoinen yllätys on kyllä ollut ja pelkästään positiivinen.

Autoa odotellessa tuli luettua kaikki helposti löytyneet testit ja vertailut, niitä lukiessa hiukan ihmetytti koeajajien hehkutus hauskasta ajettavuudesta. Mutta niin se vaan on, että suhteellisen paljon aiemmin ajaneena ja siihen kyllästyneenä Fiesta on tuonut hommaan ihan uutta sävyä. Auton koko ei tunnu edes maantieajossa mitenkään negatiivisesti, ja parkkipaikkapyörittelyssä se on ainoastaan etu. Lisävarusteeksi valittu Driver Assistance Pack 2 on osoittautunut hyödylliseksi lisukkeeksi ja lisää ajamiseen vaivattomuutta. Pakko myöntää, että hauska ei sittenkään ole epäonnistunut sanavalinta Fiestalla ajamista kuvaamaan.

Jos nyt jotain negatiivista autosta pitää sanoa, niin ehkä Titaniumin istuin- ja oviverhoiluiden kangasvalinta ei ole ihan nappiin osunut. Kangas on pinnaltaan karkeaa ja pelkkä pöly saa sen näyttämään tahraiselta. Samoin monet sisätilojen muovipinnat ovat pinnaltaan todella karheita, mikä ei tee niiden puhdistamisesta helppoa. Myöskin automaattisten lasinpyyhkijöiden toiminta ajoittain ärsyttää, mutta se ei toki ole pelkästään Fiestan ominaisuus, vaan samoja vaivoja tuntuu ilmenevän merkistä ja mallista riippumatta.
Meillä on 100 heppaisella Titaniumilla ajettu 26 800km. Aikoinani autoliikettä pitäessäni fiksasin myös liikkeemme lähes kaikki autot. Vanhat konstit ovat parempia kuin kaikki nykyajan puhdistusainemössöt
Puhdistan muovipinnat koetaulu, ovet yms. laittamalla vatiin aivan pienen tilkan fairyä ja vaahdotan se pideellä haalealla ehkä hiemän lämpimällä mutta ei kuumalla vedellä. Sitten pyyhin pinnat valkoisella liinalla jonka kastan fairyveteen ja puristan kuivaksi niin että on kosteahko ei märkä. Fairyä ei saa laittaa liikaa muuten tulee harmaata. Kaikista muoviosista tulee kuin uutena ja lika ja tahrat lähtevät, eikä ole sellaisia kollonkomeita kiiltäviä kun kaikenmaailman aineilla. Eikä pintaan jää mitään mikä tarttuisi käsiin, eikä haise, eikä tuoksu miltään.
Ne jotkut aineet millä liikkeet siivoavat autoja on ihan hirveitä. Auton muoviosat kiiltävät, käsiin jää mälvää ja autossa on hirveä hajusteen haju.
S-P-H
Viestit: 611
Liittynyt: 23 Elo 2008 20:58

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja S-P-H »

Tässä kun muutama meistä odottelee viimeisiä valmistettavia pre-facelift mk8 Fiestoja (ainakin xflex ja minä), niin sitä
toivois et Ford yllättäisi ja laittais niitä faceliftin jotain uusia sisustan "trimmejä" näihin viimeisiin ennen faceliftiä. Esim aivan loppuvuoden 2007 Focuksessa oli 2008 faceliftin ilmastoinnin ohjaimet ym. Ajat tietty muuttuneet, päin vastoin saa pelätä saako kaikkea mitä tilasi...
Saatoin jostakin netistä lukea, että se "uusi" digitaalinen mittaristo olisi lisävaruste muihin kuin ST:hen, joten se nyt ei ainakaan tule vahingossa.
Tarkkasilmäisenä erotin brosyyrikuvista, että 2020-> mallissa on valot kuppitelineessä ja 2018-2019 ei :) Suuria on erot..

Fordin lehdistötiedotteesta löytyi myös mielenkiintoinen FordFiesta2021_TechSpecs_EU.doc missä oli tarkasti speksit.
Siinä oli myös dynokäyrät moottoreista. 125 ja 155 mhev oli muutamia eroja. Moottoreiden puristukset ovat vähän eri.
155:n kulutus oli myös hieman pienempi (ihme kyllä, mutta saattaa liittyä viimeisen vaihteen välitykseen).
155:n vaihteiston final drive ratio oli pidempi.

Vääntöarvot oli myös selkeästi nyt eroteltu. Myyntiesitteessä ei ollut näin tarkkoja tietoja.
  • 125hp mhevissä:
    -170nm tulee alueella 1400-4500rpm
    -yliahdon 200nm tulee 1750rpm
    -sähköavun kans 210nm myös samassa 1750rpm
    eli varsin nöyrä peli väännön puolesta.
  • 155hp mhevissä:
    -190nm alueella 2100-5500rpm
    -yliahdon 220nm huom vasta 3000rpm
    -sähköavun kans 240nm 2500rpm
Vääntö näytti olevan rajoitettua dynokäyrän mukaan. Tuosta voi myös päätellä et vääntöä ei ole ihan aina
saatavilla tuota 240nm etenkin jos on raskaampi kaasujalka.
Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
THPC
Viestit: 24
Liittynyt: 22 Maalis 2019 13:04

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja THPC »

Meillekin tilattu vaimolle Active MHEV automaattina toukokuun puolessa välissä. Soitin myyjälle ja nyt auton valmistusaika lyöty lukkoon marraskuun 12. päivälle. Arvioitu luovutus oli 11.12.21.

Eli hetken saa vielä odotella.
Viimeksi muokannut THPC, 21 Syys 2021 17:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
:ford:
Ford Kuga Phev Titanium X -21
Ford Fiesta Active X -22

Ex. 2019Ford Focus Wagon ST-Line 1.5 M6 182hv
xflex
Viestit: 271
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja xflex »

Tämähän menee mielenkiintoiseksi jos huhtikuussa tilattu auto nikkaroidaan nippuun vasta marraskuun puolessa välissä. Milloinkohan heinäkuussa tilatut… no ehkä juoksuvauhti kiihtyy… kunnes taas loppuu chippelit hyllystä…

Automaatti Active MHEV myös tulossa eikä ollut vielä viime viikolla mitään hajua tuotantopäivästä. Taitaa mennä ensi vuoden puolelle kilvetys. No sittenhän sen näkee.
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
THPC
Viestit: 24
Liittynyt: 22 Maalis 2019 13:04

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja THPC »

xflex kirjoitti: 21 Syys 2021 17:19 Tämähän menee mielenkiintoiseksi jos huhtikuussa tilattu auto nikkaroidaan nippuun vasta marraskuun puolessa välissä. Milloinkohan heinäkuussa tilatut… no ehkä juoksuvauhti kiihtyy… kunnes taas loppuu chippelit hyllystä…

Automaatti Active MHEV myös tulossa eikä ollut vielä viime viikolla mitään hajua tuotantopäivästä. Taitaa mennä ensi vuoden puolelle kilvetys. No sittenhän sen näkee.
Tuli nyt muisteltua ja kirjattua väärin tilauskuukausi, olikin toukokuu..
:ford:
Ford Kuga Phev Titanium X -21
Ford Fiesta Active X -22

Ex. 2019Ford Focus Wagon ST-Line 1.5 M6 182hv
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja focst »

S-P-H kirjoitti: 21 Syys 2021 11:21 Tässä kun muutama meistä odottelee viimeisiä valmistettavia pre-facelift mk8 Fiestoja (ainakin xflex ja minä), niin sitä
toivois et Ford yllättäisi ja laittais niitä faceliftin jotain uusia sisustan "trimmejä" näihin viimeisiin ennen faceliftiä. Esim aivan loppuvuoden 2007 Focuksessa oli 2008 faceliftin ilmastoinnin ohjaimet ym. Ajat tietty muuttuneet, päin vastoin saa pelätä saako kaikkea mitä tilasi...
Saatoin jostakin netistä lukea, että se "uusi" digitaalinen mittaristo olisi lisävaruste muihin kuin ST:hen, joten se nyt ei ainakaan tule vahingossa.
Tarkkasilmäisenä erotin brosyyrikuvista, että 2020-> mallissa on valot kuppitelineessä ja 2018-2019 ei :) Suuria on erot..

Fordin lehdistötiedotteesta löytyi myös mielenkiintoinen FordFiesta2021_TechSpecs_EU.doc missä oli tarkasti speksit.
Siinä oli myös dynokäyrät moottoreista. 125 ja 155 mhev oli muutamia eroja. Moottoreiden puristukset ovat vähän eri.
155:n kulutus oli myös hieman pienempi (ihme kyllä, mutta saattaa liittyä viimeisen vaihteen välitykseen).
155:n vaihteiston final drive ratio oli pidempi.

Vääntöarvot oli myös selkeästi nyt eroteltu. Myyntiesitteessä ei ollut näin tarkkoja tietoja.
  • 125hp mhevissä:
    -170nm tulee alueella 1400-4500rpm
    -yliahdon 200nm tulee 1750rpm
    -sähköavun kans 210nm myös samassa 1750rpm
    eli varsin nöyrä peli väännön puolesta.
  • 155hp mhevissä:
    -190nm alueella 2100-5500rpm
    -yliahdon 220nm huom vasta 3000rpm
    -sähköavun kans 240nm 2500rpm
Vääntö näytti olevan rajoitettua dynokäyrän mukaan. Tuosta voi myös päätellä et vääntöä ei ole ihan aina
saatavilla tuota 240nm etenkin jos on raskaampi kaasujalka.

Aikalailla kaikki sisävalot karsittu pois. Activessa mustakatto pois ja Valkonen tilalle perus polkimet metallisten tilalle ja active kynnykset pois. Kauhukahvat pois katosta ja säälittävät koukut tilalle. Turvavöiden korkeussäädöt oli kans poistuneet. Tilattiin 95hv ketjukone ja saatiin 100hv hihnakone. Eipä tosiaan saatu mitä tilattiin. Kun viivästyi niin samalla astuivat leikkaukset voimaan ilman ennakko varoitusta.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Vastaa Viestiin