Sivu 1/1
2.0 OHC:n virittely
Lähetetty: 27 Maalis 2006 17:33
Kirjoittaja COSSUHENKKA
Paljonko ootte saaneet vaparina koneesta irti hevosia? Paljonko kului rahaa?
Re: 2.0 OHC:n virittely
Lähetetty: 28 Maalis 2006 00:01
Kirjoittaja jaska74
COSSUHENKKA kirjoitti:Paljonko ootte saaneet vaparina koneesta irti hevosia? Paljonko kului rahaa?
isot pojat kertoi huoltoasemalla että parilla tonnilla vois pari sataa saada
Re: 2.0 OHC:n virittely
Lähetetty: 28 Maalis 2006 08:52
Kirjoittaja Jaakko85
jaska74 kirjoitti:
isot pojat kertoi huoltoasemalla että parilla tonnilla vois pari sataa saada
Ohhoh, vai vaparina? justjoo.. Eiköhän tuosta virityksestä löydy haullakin jonku verran juttua.
Lähetetty: 28 Maalis 2006 13:25
Kirjoittaja Aksu
Melkein(tai kokonaan) tuo pari tonnia menee tuonne kannen suuntaan jos se tehdään alusta asti kunnolla tehoa hakemalla.
Lähetetty: 28 Maalis 2006 17:06
Kirjoittaja Bootsi
Jaakko85 kirjoitti:
Ohhoh, vai vaparina? justjoo.. .
Joo joo..
Ralli puolella on OHC koneista otettu 250heppaa vapareina (useita) mutta yleensä porattuja/muutettuja n.2.2 litrasiksi.
Lähetetty: 28 Maalis 2006 17:18
Kirjoittaja Esa
Itse päätin "villinä" vuosina piristää 2.0 OHC sierraani. Kansi rally raceen ja kaasarin tilalle ruisku. Markka-aikaa elettiin ja remonttiin paloi n. 6000 markkaa. Ja onnistunut virityshän on silloin kun äänet kaksinkertaistuu (by martelius) ja tehot pienenee 15 prosenttia. Verrattuna kustannuksiin ja tehonlisäykseen, jos nyt jälkiviisaana mietin tempausta, päätyisin nyt laittamaan cossun koneen. Tuossa tekemässäni remontissa ei ollut loppuen lopuksi mitään järkeä. Takapyörätehot mitattu n. 125hv. Näin meillä.. Ainoa plussa puoli oli kulutus, se pysyi maltillisessa matka-ajossa 7 litran tuntumassa.
Lähetetty: 28 Maalis 2006 18:13
Kirjoittaja TuningUkkeli
Esa kirjoitti:Itse päätin "villinä" vuosina piristää 2.0 OHC sierraani. Kansi rally raceen ja kaasarin tilalle ruisku. Markka-aikaa elettiin ja remonttiin paloi n. 6000 markkaa. Ja onnistunut virityshän on silloin kun äänet kaksinkertaistuu (by martelius) ja tehot pienenee 15 prosenttia. Verrattuna kustannuksiin ja tehonlisäykseen, jos nyt jälkiviisaana mietin tempausta, päätyisin nyt laittamaan cossun koneen. Tuossa tekemässäni remontissa ei ollut loppuen lopuksi mitään järkeä. Takapyörätehot mitattu n. 125hv. Näin meillä.. Ainoa plussa puoli oli kulutus, se pysyi maltillisessa matka-ajossa 7 litran tuntumassa.
No ei ne nyt pelkällä kannella ne tehot synny...

Mut ei parilla tonnilla 200hv saa. On sitä ohariin laitettu vanhassa rahassa 12000mk ja takapyöräteho 2.1ltr. koneesta 152hv.
Lähetetty: 28 Maalis 2006 18:26
Kirjoittaja Jaakko85
Bootsi kirjoitti:
Joo joo..
Ralli puolella on OHC koneista otettu 250heppaa vapareina (useita) mutta yleensä porattuja/muutettuja n.2.2 litrasiksi.
No en minä sitä hevosvoimamäärää epäillytkään, vaan sitä että paritonnia rahaa ei sen virittämiseen "puhtaalta pöydältä" ihan taida riittää..
Lähetetty: 28 Maalis 2006 19:00
Kirjoittaja COSSUHENKKA
Mitäs muuten tommoisessa Sierran 2.0 kaasari koneessa on vakiona kaakkeja? Muutoskatsastus mielessä kyselen.
Lähetetty: 28 Maalis 2006 19:12
Kirjoittaja janzamar
Lähetetty: 28 Maalis 2006 19:25
Kirjoittaja overboost
COSSUHENKKA kirjoitti:Mitäs muuten tommoisessa Sierran 2.0 kaasari koneessa on vakiona kaakkeja? Muutoskatsastus mielessä kyselen.
Jos vakio 2l moottoria virität vaparina, niin tehopainosuhde on jäätävä alle 7kg/kW, muuta rajoitusta ei ole. Iskutilavuus saa nousta 10%. Eikä edes muutoskatsastusta tarvita

Lähetetty: 28 Maalis 2006 19:30
Kirjoittaja martikainen
Sierra 2.0
Tunnus kW (DIN hp) rpm viritys vuosimalli
N4A 85 (115) 5500 säätämätön kat. 1987-89
N4A/4I 85 (115) 5500 1987-89
N4B 74 (100) 5100 säädettävä kat. 1987-89
N8A 80 (109) 5600 1989-93
N8C 77 (105) 5600 säätämätön kat. 1989-93
N9A 90 (122) 5500 1989-93
N9C 88 (120) 5500 säädettävä kat. 1989-93
N9E 85 (115) 5500 säädettävä kat. 1992-93
NE5 74 (100) 5300 +(CH)(S) 1987-89
NEJ 74 (100) 5400 säätämätön kat. 1987-89
NES 77 (105) 5200 säätämätön kat. 1987-89
Lähetetty: 28 Maalis 2006 20:02
Kirjoittaja COSSUHENKKA
overboost kirjoitti:
Jos vakio 2l moottoria virität vaparina, niin tehopainosuhde on jäätävä alle 7kg/kW, muuta rajoitusta ei ole. Iskutilavuus saa nousta 10%. Eikä edes muutoskatsastusta tarvita

Tarkoitus olisi leimata cortina 2.0 koneelle.
Lähetetty: 28 Maalis 2006 20:21
Kirjoittaja jaska74
Jaakko85 kirjoitti:No en minä sitä hevosvoimamäärää epäillytkään, vaan sitä että paritonnia rahaa ei sen virittämiseen "puhtaalta pöydältä" ihan taida riittää..
jos ostaa osat käytettynä...